Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:04

Klein in fijne wijk gaat 1000x boven groter maar k#twijk wat mij betreft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:31

Zeker weten. Beter minder ruimte maar ruimte in je hoofd dan meer ruimte maar leven naast een ramp -O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:17

Klopt helemaal! Nu vindt ex zwager de parkeerruimte te weinig. Dus fingers crossed dat hij weigert.
Nadeel is ook dat ik binnen 2 maanden een flinke operatie aan mijn rug krijg. Niet echt handig om te verhuizen dan.

Mijn dochter heeft tegen haar oom gezegd dat het met een auto al dringen is voor een plekje. Klopt ook wel in het weekend. Verder zet iedereen zijn auto voor het eigen huis.

Sorry voor het geratel, mijn hoofd maakt overuren

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:39

Ik stond 6e voor een huis, maar de eerste vier willen het geen van allen hebben en nu sta ik ineens 2e :+

Ik ben benieuwd wat er mis mee is, op de foto's ziet het er goed uit, fijne buurt, niks mis mee. Nou ja mocht ik toch eerste worden kan ik het zelf gaan bekijken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:40

Wat spannend, prompter!

Hoe gaat het nu, tiwi1969?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 21:46

Spannend prompter!

Ik heb me overal teruggetrokken nu ex zwager aangeeft dat hij het huis niet neemt. Al kan ik daar pas zeker van zijn als er iemand anders gaat wonen. Zijn woorden zijn nooit zoveel waard.

Huisje waar ik 1 stond en ook het andere huisje zou ik onder normale omstandigheden niet kiezen. Te veel nadelen, niet met auto bij de voordeur kunnen komen, altijd een stuk sjouwen met boodschappen etc. Weinig winkels op scootmobiel afstand, anders was dat nog te doen. En geen tuin waar mijn hond fijn los kan lopen, alleen een gedeelde tuin met een klein eigen terrasje.
Daarbij wordt ik redelijk snel aan mijn rug geopereerd en daar moet ik 6 tot 8 weken volledig rust houden, niet tillen, niet bukken tot alle botten vastgegroeid zitten.
Heb er een hele nacht over liggen piekeren . En besloten dat stress geen goed uitgangspunt is om een ander huis te kiezen.
Met de huidige tekorten op de huizenmarkt heb je ook niet zomaar weer wat anders als je spijt hebt.

Mijn huisje komt wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:07

Spannend prompter, ik duim voor je.

Fijn dat je niet hoeft te verhuizen tiwi. Ik hoop dat je leuke buren krijgt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:10

Daar sluit ik me bij aan, ik hoop dat je fijne buren krijgt en dan rustig na je herstel op naar het ideale huisje

En dankjewel Juval!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-25 18:30

Fijne maar vooral rustige buren is wel belangrijk. Waar mijn ouders (en ik) nu wonen hebben we ook jarenlang gedoe gehad met de buren. Inmiddels zijn ze wel rustiger geworden en minder tot last. De buurman had zelf ook wel door dat hij nogal een bijzonder figuur is. We ergeren ons nu ook minder.
Maar als de buurt en zeker de buren niet goed voelt, dan zou ik een huis ook laten gaan.

--

Ik ben inmiddels vandaag ook weer op pad geweest om inkopen te doen :D. Moet zeggen dat ik nu wel weer even genoeg gehad heb voor vandaag. Het is heel leuk maar ook best vermoeiend omdat je zo moet nadenken over alles wat je koopt.

In ieder geval vandaag een salon tafel gekocht , helaas is de levering pas in april. Maar bij deze had ik direct zoiets van dit vind ik mooi! Verder vooral kleine spullen gekocht zoals kussens voor op de bank, een vergiet, ovenwanten en wat schoonmaak spullen.

Nog een paar dagen tot de sleuteloverdracht! Dan komt er denk ik ook iets meer logica in het hele systeem. Nu voelt het nog wat rommelig omdat overal wat ligt.

Plan voor morgen is nog weer wat inpakken. En misschien als er tijd overblijft weer even langs de Xenos voor wat laatste dingetjes. Handdoeken enz. moet ik ook nog hebben , maar ik wacht nog even of er misschien nog een korting aankomt. Nou ja , als we toch bezig zijn dan morgen ook maar even langs de mediamarkt voor een strijkijzer en broodrooster ( niet echt een must, maar geroosterd brood vind ik wel lekker).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 18:44

Bij Albert Heijn waren deze week de Walra handdoeken in de aanbieding :). Badlakens haal ik altijd bij Ikea, hele goede kwaliteit en niet duur. Hema kan ook nog.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 19:44

Ik vind de handdoeken van de Action erg fijn, ook mooie kleuren!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:45

Action heeft ook prima betaalbare dingen. Brood rooster gebruik je zo weinig. Is prima om goedkoper aan te schaffen. Plus denk eens aan vinted of kringloop. Strijkijzer bv heb ik ook gewoon 2e hands. Strijk 4 x per jaar wat. Hoeft niet alle duur in 1x. Heb toen prioriteit dingen die ik echt nieuw wilde en dingen gratis of 2e hands gespeurd die ik nu langzaam wat vervan.

Wel goed nieuws hier alemaal!! Hier ook alweer 10 maanden de sleutel. Bizar hoe snel die tijd gegaan is. Volgend weekend de tuin eens onderhanden nemen en eens op pad voor een simpel tuin setje. Tijd om de tuin onder handen te nemen. Misschien wat verven van mn grijze muurtjes..lampjes ophangen etc. :):) en de laatste kledingkast in elkaar gezet gisteren duss ook is mijn zoontjes kamer eindelijk klaar.

Hier ook een senioren woning.. echt een heerlijk knus huisje en qua energie nu ook wel echt blij met geen grote woning om te verwarmen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 16-02-25 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:47

Brood roosteren kan ook in de oven als je die hebt, scheelt weer een apparaat :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:51

Foaly schreef:
Brood roosteren kan ook in de oven als je die hebt, scheelt weer een apparaat :j

Dat duurt alleen wel echt veel langer. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 20:55

Nee? Ik zet de oven aan, gooi ze erin en met een paar minuten beginnen ze te bruinen. Goed, een broodrooster is misschien sneller maar het is niet zo dat het in de oven een half uur duurt :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:45

Airfryer. Kun je zoveel meer mee en stuk sneller dan een oven

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 21:56

Klopt heb nu een silicone cakevorm. Daar maak ik nu eerst blokken was mee.

Gisteren ook nieuwe warme handschoenen gekocht.

Kweekbakje en daar nu spinazie in gezaaid. :9

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:18

Ik sta ineens nummer 1 op een nieuwbouw appartement in Pijnacker! In een nieuw te bouwen woonwijk geheten de scheg. Dit is nog niet eerder gebeurd, steeds eindig ik op plek 10 of 20. Woon nu zelf in den haag in vierkamer appartement, prima lokatie, alles in de buurt Centrum natuur de mall, alleen nadeel is de trap vier hoog en geen lift, nauwelijks zon op balkon vanwege noordelijke ligging en steeds meer ergenis van onderbuurman die tv knalhard zet.
Het nieuwbouwappartement bestaat uit vijf verdiepingen en ik sta nu eerste voor de tweede verdieping. Nu ben ik erg gevoelig voor lawaai, geen idee hoe de gehorigheid is in zo een nieuwbouw flat of je dan bv de bovenburen kunt horen lopen. Dat geeft nog wel aarzeling omdat ik ooit daarom ben verhuisd vanwege lawaai van boven( dat was wel een oude flat wat bekend stond om de gehorigheid). Ook zou ik 10 minuten langer met een metro onderweg zijn naar een station in plaats van nu 7 minuten dan 17 minuten in Pijnacker. Ben ook verder niet bekend in Pijnacker dus superspannend.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-02-25 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:26

Het zal allicht heel goed geïsoleerd zijn. Ik weet niet hoe oud het gebouw is waar je nu woont maar ik denk wel dat het een verbetering is. Ben je al bij de bouwplaats gaan kijken?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:29

Ik ben eerder gaan kijken voor een ander nieuwbouw appartement in dezelfde wijk daar in Pijnacker alleen daar was nog niet veel uit op te maken. Is inmiddels al wel enkele maanden terug. Ik wil deze week wel gaan kijken daar! Nu woon ik in een appartement uit de jaren 60. Ergens denk ik wil ik toch niet wachten en een huis met tuin, al zit ik dan weer snel met een trap, ik weet ook niet hoe groot het balkon is. En het is een stuk kleiner dan waar ik nu woon. Ik sta nu bijna 15 jaar ingeschreven.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 17-02-25 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:29

wat spannend sabri. lastige beslissing lijkt me.. maar een appartement met lift (ook al is het 2e verdieping) lijkt me toch wel erg fijn.
wanneer moet je beslissen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:32

Volgende week maandag is de bezichtiging. Dus daarna moet ik denk ik beslissen. Ik vind het spannend hoor, ik heb niet eerder op plek 1 gestaan!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 13:46

Wat goed nieuws Sabi! Ik denk met nieuwbouw dat het goed geïsoleerd gaat zijn. Ze moeten tegenwoordig ook wel natuurlijk.

Komt wel een hoop op je af als je nog nooit op plek 1 heb gestaan. Ik wist ook totaal niet wat ik moest doen maar het wijzigd vanzelf wel.

Hier wel even een klein dipje dat veel mensen hebben afgezegd om vrijdag mee te gaan om te kijken. Maar goed wel met logische redenen maar ik baal wel. Gelukkig komt mijn grootste steun en toeverlaat wel helpen en hebben we planning omgegooid. Ik was van plan om mensen te laten komen kijken, maar daar heb ik nu helemaal geen zin meer in. Beste vriendin komt en we gaan maar lekker klussen en schoonmaken. In de avond naar de Ikea. Weer even voor mijzelf kiezen en mijn plekje lekker in orde gaan maken. Familie en vrienden komen later maar kijken.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:11

Verkijk je echt niet op het woord nieuwbouw en dat het dan juist goed zou moeten zijn. Ik kom uit een energielabel A appartement van 2013 en ben verhuisd vanwege de leefgeluiden van de bovenburen en de overlast van de galerijtrap (metalen trap in holle ruimte, hoe bedenk je het..) en dan heb ik het echt over simpele leefgeluiden, dus lopen door de woning zonder schoenen etc. en het appartement was nog duur ook dus ook dat is absoluut geen garantie. Sommige appartementen gaan in het complex weg voor € 1200 pm.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 18:35

Planning voor het huis gaat bij mij alweer over de kop. Vreselijk nieuws ontvangen vandaag en ik ben nu meer nodig op andere plekken. Gelukkig snappen mijn ouders de noodzaak en pakken het verven wat meer op.