Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:56

Telpeva schreef:
Duiven zijn leuk, en ik vind het niet erg dat ze mijn tuin vol schijten.

Mijn lieffe paardjuh <3 had gisteren bijna een duif tegen het hoofd bij het op stal zetten. Beest zat in de stalgang recht voor de stal.

Ik vind de houtduiven in mijn tuin best hilarisch, vooral als mijn kat denkt ze te besluipen en ze hem duidelijk al in de gaten hebben.

MAAR KOM NIET AAN MIJN PAARD!

purny

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:10

Ik heb helemaal niks met het koningshuis. En niks met koningsdag. Een koninklijke familie die zijn "feestje" ter waarde van 4 miljoen euro even in Rotterdam gaat vieren. 4 miljoen euro die in veel belangrijkere zaken gestoken kunnen worden maar die door de Rotterdamse inwoners zelf opgehoest gaat worden.
Stop dat geld gewoon in armoedebestrijding... of andere belangrijkere zaken...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 11:14

Ik heb ook niks met het koningshuis, maar ik vind deze dag zo fijn. Zoveel saamhorigheid en gezelligheid.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 11:33

purny schreef:
Ik heb helemaal niks met het koningshuis. En niks met koningsdag. Een koninklijke familie die zijn "feestje" ter waarde van 4 miljoen euro even in Rotterdam gaat vieren. 4 miljoen euro die in veel belangrijkere zaken gestoken kunnen worden maar die door de Rotterdamse inwoners zelf opgehoest gaat worden.

Dit. Het kan me gestolen worden. Ik vind het geldverspilling.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:01

purny schreef:

Helemaal mee eens. Ik vind het ook geldverspilling.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:07

Ik denk dat hij voor heel veel mensen niet UO is.
Van mij mag dat hele koningshuis vandaag nog opgedoekt worden incl hun uitkeringen.
Die hebben netwerk (en door ons betaalde spaarrekeningen) genoeg om zelf hun broek op te houden.
En zijn alle huizen toch te duur, zet ze maar te koop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:08

purny schreef:

Het alternatief (republiek) is echt niet goedkoper, mocht je dat denken.....

En zoals het Nederlandse azijnpissers betaamt klagen ze altijd over kosten maar hoeveel geld Rotjeknor binnen harkt door alle toeristen, daar hoor je niemand over....

Want waarom mag jij wel 1000 euro per maand "over de balk" gooien om zoiets luxueus als een paard te houden? Waarom stop je dat geld dan ook niet in maatschappelijk verantwoorde activiteiten?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:14

Nouja dat dus ikke...

Hier is Koningsdag de nationale vrije dag, de meeste republieken ed hebben ook een vergelijkbare nationale dag waar veel (overheids)geld naar toe gaat...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:20

Natuurlijk is dat ook geld verslindend.
Maar een niet gekozen koningshuis is toch zeker niet meer van deze tijd.
Met kinderen die beveiligd moeten worden terwijl ze er ook niet om geraagd hebben troonopvolger te worden, terwijl ze misschien liever kapper werden....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:28

ikke schreef:
purny schreef:

Het alternatief (republiek) is echt niet goedkoper, mocht je dat denken.....

En zoals het Nederlandse azijnpissers betaamt klagen ze altijd over kosten maar hoeveel geld Rotjeknor binnen harkt door alle toeristen, daar hoor je niemand over....

Want waarom mag jij wel 1000 euro per maand "over de balk" gooien om zoiets luxueus als een paard te houden? Waarom stop je dat geld dan ook niet in maatschappelijk verantwoorde activiteiten?

1. Ik heb geen paard, daar heb ik niet eens het geld voor.
2. Het is arrogant om tijdens prinsjesdag Nederland te gaan waarschuwen dat Nederland een zware tijd tegemoet gaat en vervolgens zelf een salarisverhoging toe te gaan eigenen.
3. Iedereen zou belasting moeten betalen, zelfs het koningshuis. Maar dat doen ze niet.
4. Ik steun door middel van mijn deelname aan de postcodeloterij een hoop goede doelen.
5. En de opbrengst die rotjeknor heeft vandaag is nooit 4 miljoen winst.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:29

DuoPenotti schreef:
Met kinderen die beveiligd moeten worden terwijl ze er ook niet om geraagd hebben troonopvolger te worden, terwijl ze misschien liever kapper werden....

Idd, maar het is toch ook wel een beetje naïef om te denken dat je dochter in bepaalde vrijheden een studie aan de universiteit van Amsterdam kan volgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:34

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Idd, maar het is toch ook wel een beetje naïef om te denken dat je dochter in bepaalde vrijheden een studie aan de universiteit van Amsterdam kan volgen.

Haar vader kon dat wel. En het is toch ook een beetje belachelijk dat de mocro maffia zo'n invloed heeft op ons land.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:36

Dat vind ik ook Urbanus.
Maar ja, dat krijg je ook met al 25 jaar pappen en nat houden en thee drinken, ipv doorpakken want dan gilt er iemand discriminatie.

Punt 3 heeft natuurlijk geen nut, wat ze dan aan belasting betalen hebben wij ze gegeven.
dat is dan voor de schijn op papier wat geld verschuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:51

DuoPenotti schreef:
Dat vind ik ook Urbanus.
Maar ja, dat krijg je ook met al 25 jaar pappen en nat houden en thee drinken, ipv doorpakken want dan gilt er iemand discriminatie.

Punt 3 heeft natuurlijk geen nut, wat ze dan aan belasting betalen hebben wij ze gegeven.
Dat heeft er niks mee te maken. :') Als zij de drugshandel in Nederland niet runden, dan deed iemand anders het wel. Het grootste verschil tussen Taghi en consorten en de Holleeders van de wereld is dat die laatsten zich nog enigszins aan een soort-van morele code hielden en dat de Mocro Maffia de onderwereld naar boven heeft gebracht als het ware.

Wij hebben hier over een ruime week de kroning van Charles en ze verkopen momenteel bij Tesco echt suuuuuper cheesy merchandise. Dus uiteraard heb ik nu een boodschappentas en een theepot, terwijl het hele gebeuren me echt geen klap boeit. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:26

DuoPenotti schreef:
Dat vind ik ook Urbanus.

Je hoeft mijn bericht niet te gebruiken voor je rechtse ideeën.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:32

Ik vind koningsdag wel chill. Iedereen is ergens anders en ik zit heerlijk met de paarden te chillen <3

Dit is echt mijn favo dag om te rijden ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:04

Ik heb echt niets met het koningshuis of het idee van een monarchie. Maar je er aan ergeren heb ik ook nooit begrepen. We zien vanzelf wel of het de tand des tijds gaat overleven (denk het niet…).

Tot die tijd vooral mijn mededogen met vooral Amalia. Altijd dat gemuts dat “Alexia” de leuke en knappe is enzo. En dan gek staan kijken als ze af en toe wat stijfjes (lees: onzeker) is. Vind dat zo ongelooflijk cru en dom altijd.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:07

Pfft ik zou ook mega onzeker en stijf zijn als ik elk detail van mijn leven zo geanalyseerd werd :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:20

Zo, nou he. Als je je beseft dat dit ondanks een koninklijk stempel er op ook maar gewoon kinderen zijn met hun eigen puber problemen en alles wat er komt kijken bij opgroeien, dan heb ik echt respect voor hoe je met al die kritiek en aandacht om gaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:35

Snadrem schreef:
Zo, nou he. Als je je beseft dat dit ondanks een koninklijk stempel er op ook maar gewoon kinderen zijn met hun eigen puber problemen en alles wat er komt kijken bij opgroeien, dan heb ik echt respect voor hoe je met al die kritiek en aandacht om gaat.

Dit dus!
Laat ze lekker kind of puber zijn en genieten maar de pers doet er alles aan om ze naar beneden te halen, gewoon zielig!
Helemaal bij Amalia, die was wat gezetter als de andere dochters, kind zou er gewoon een complex van krijgen.
Ik ben helemaal niet koningsgezind maar het respect is tegenwoordig ver te zoeken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:38

Je hoeft volgens mij ook niet koningsgezind te zijn om empathie met een puber te hebben.....

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:01

Lughnassadh schreef:
purny schreef:

Dit. Het kan me gestolen worden. Ik vind het geldverspilling.

https://republiek.org/hoeveel-kost-president
Hier staan interessante bedragen in. Wat kost het om een presidents verkiezing te houden. Wat kost een president per jaar.
Voorwaar; geen kattepis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:04

We hebben al een minister-president hè. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:09

Zeker. En dat heeft een republiek ook. Een president en een premier.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:25

Maar zou het niet kunnen blijven zoals het nu is, minus koningshuis?