Samenwonen zonder hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:06

superpony schreef:
Ik vind het best sneu voor TS dat iedereen maar roept dat het een eikel is en ze moet stoppen met hem.

Ze heeft nu al een woning voor zichzelf gezocht, wat ze anders niet of veel later pas had gedaan misschien.
Ze wil of kan hem misschien nog niet loslaten en dat is te begrijpen.

Natuurlijk is het goed om elkaar te waarschuwen en steun te bieden, maar iemand moet er wel zelf aan toe zijn. En niet iedereen valt op dezelfde man of vrouw. Soms accepteren mensen nou eenmaal dingen wel van de ander.

Praten over geldzaken schijnt snel lastig te zijn en sws al een probleem in veel relaties te zijn. Is het niet altijd gelijk een reden om elkaar te dumpen of dat de gevoelens verdwijnen.

Ondanks alle goede tips en hulp, blijf vooral ook je eigen gevoel en weg volgen TS. Misschien maakt de afstand tussen jullie je wel sterker. Misschien ga je alleen verder of je komt sterker in deze relatie te staan.

Nou normaal gesproken ben ik het hier mee eens en een paar stadia eerder was je hier mss nog uitgekomen met een therapeut of mediator (al heeft die notaris ook niet geholpen).

Uit alles blijkt dat dit niet de toekomst is die TS voor ogen had (samenwonen, kinderen, alles delen). Dan heb je ook nog een vriend met wie geen afspraken te maken is omdat die zich direct weer laat omlullen.

Dan kan iemand nog steeds wel hele mooie blauwe ogen hebben en kun je heel veel van iemand houden. Ik zou toch even door de pijn heenbijten en voor mijn toekomst kiezen :o ..

Dat is aan ieder voor zich. Alleen soms denk ik wel dat het beter is om zelf de regie te pakken tot dat iemand anders dat doet :o

superpony

Re: Samenwonen zonder hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:35

Ik snap jullie wel, echt wel. Maar je kan niet iemand dwingen dat haar gevoelens voor hem acuut veranderen of dat ze niet meer hoopt dat dit toch de man van haar leven is/wordt. Dat moet ze zelf doen.

En er zijn gewoon mensen die dit wel acceptabel vinden.

Mijn man is echt niet perfect en ik denk dat heel veel mensen niet met hem zouden willen of kunnen leven. En nog meer mensen zouden nooit met mij kunnen leven. Ik kan sws al met niemand (anders )leven, dus dat is makkelijk. Ik zie echt nooit iemand waar ik anders wel mee had willen zijn.
Maar wij leven wel met elkaar en het maakt niet uit wat een ander daarvan vindt.

Misschien zag TS dingen niet, blind van liefde en leert ze nu van de adviezen. Maar dat zegt niks over de toekomst. Misschien is de volgende man een nog grotere l*l.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:49

superpony schreef:
Ik snap jullie wel, echt wel. Maar je kan niet iemand dwingen dat haar gevoelens voor hem acuut veranderen of dat ze niet meer hoopt dat dit toch de man van haar leven is/wordt. Dat moet ze zelf doen.

Mijn man is echt niet perfect en ik denk dat heel veel mensen niet met hem zouden willen of kunnen leven. En nog meer mensen zouden nooit met mij kunnen leven. Ik kan sws al met niemand (anders )leven, dus dat is makkelijk. Ik zie echt nooit iemand waar ik anders wel mee had willen zijn.
Maar wij leven wel met elkaar en het maakt niet uit wat een ander daarvan vindt.

Misschien zag TS dingen niet, blind van liefde en leert ze nu van de adviezen. Maar dat zegt niks over de toekomst. Misschien is de volgende man een nog grotere l*l.

Als ts dolgelukkig zou zijn met deze man en deze situatie, dan zou er niets aan de hand zijn en zij mag zoals iedereen haar eigen keuzes maken. Maar uit het feit dat ze dit topic is begonnen blijkt dat ze het toch niet helemaal leuk vindt .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 20:38

superpony schreef:

Ik denk eigenlijk niet dat je het snapt.
Jullie relatie is zo te lezen een stuk gelijkwaardiger.
Die van TS schreeuwt eigenlijk: he's not that into you.
Met andere woorden: zij lijkt meer voor hem over te hebben dan hij voor haar. Zij richt haar leven in op een leven met hem, maar hij weigert keer op keer zijn leven in te richten op een leven met haar.
Tja, dan zul je uiteindelijk je conclusies moeten trekken.
Tenzij je natuurlijk geen gelijkwaardige relatie wilt, dat kan ook. Maar is op de lange termijn voor veel mensen niet echt goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:55

anjali schreef:
Als ts dolgelukkig zou zijn met deze man en deze situatie, dan zou er niets aan de hand zijn en zij mag zoals iedereen haar eigen keuzes maken. Maar uit het feit dat ze dit topic is begonnen blijkt dat ze het toch niet helemaal leuk vindt .

Het waren in het begin vooral zakelijke vragen hoe je dingen samen regelt.

Achterom schreef:
Ik denk eigenlijk niet dat je het snapt.
Jullie relatie is zo te lezen een stuk gelijkwaardiger.
Die van TS schreeuwt eigenlijk: he's not that into you.
Met andere woorden: zij lijkt meer voor hem over te hebben dan hij voor haar. Zij richt haar leven in op een leven met hem, maar hij weigert keer op keer zijn leven in te richten op een leven met haar.
Tja, dan zul je uiteindelijk je conclusies moeten trekken.
Tenzij je natuurlijk geen gelijkwaardige relatie wilt, dat kan ook. Maar is op de lange termijn voor veel mensen niet echt goed.

Ik snap het echt heel goed. En ik gaf mezelf als voorbeeld, maar is totaal niet vergelijkbaar omdat mensen en relaties nooit vergelijkbaar zijn. Dus een 100% gelijkwaardige relatie hoeft of kan ook niet altijd.

Bokt vindt dat hij niet zo goed is voor TS, maar Bokt hoort alleen haar kant. En feit is gewoon dat mensen soms bij de verkeerde partner zitten en blijven omdat ze dat willen. Het is haar keus en niet die van Bokt.

Ze had wat vragen over hoe dingen te regelen en is nu al bezig met een eigen woning. Prima, als dat beter voor haar is, maar het is wel behoorlijk gestuurd. En ook daar is niet echt iets op tegen als mensen het goed bedoelen en het beste met je voor hebben, maar dit is slechts internet.

Er zijn vast ook heel veel dingen aan die man waardoor TS wel bij hem was en wilde blijven en zelfs aan kinderen dacht. Ook dat is niet aan ons, waar daar zijn we niet bij geweest. We hebben alleen enkele negatieve dingen gehoord.

Als ik tussen de regels door luister, wordt TS vooral nog erg heen en weer geslingerd met wat ze voelt, wat ze denkt en wat ze hier leest.

En door ooit een zeer slechte relatie en zeer wijs handelen van mijn ouders, weet ik dat je het vooral zelf moet doen en het goed is als mensen luisteren wanneer nodig, maar niet teveel willen sturen. Als je er zelf van leert en sterker van wordt, is dat ook in ene volgende relatie beter. Heel veel mensen vervallen bij een volgende relatie in hetzelfde gedrag en dezelfde problemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:38

Maar @ Superpony, jij zegt dat ts door Bokt wordt gestuurd maar dat is helemaal niet waar- het is die vriend van ts die haar uit de woning wil hebben. Hij stuurt de boel dus en Bokkers geven daar enkel hun (negatieve) mening over. In elk geval fijn dat ze nu toch weer een eigen plekje heeft gevonden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:44

Bokt heeft wel heel hard gestuurd op die financiële regeling waarop alles geknapt is…

Ook al ben ik het vaak niet met superpony eens, in deze context geef ik haar volledig gelijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:18

Poekkie schreef:
Bokt heeft wel heel hard gestuurd op die financiële regeling waarop alles geknapt is…

Ook al ben ik het vaak niet met superpony eens, in deze context geef ik haar volledig gelijk

Nee, voor zover ik het van achter de computer kon bekijken (het is heel moeilijk als je de personen helemaal niet kent) wilde de vriend van ts haar uit de woning hebben en verzon daar allerlei smoezen voor.Geld is altijd een dekmantel voor onderliggende problemen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:30

Dat is niet hoe ik het las… de initiële discussie was louter financieel en daarop is later de gehele relatie op de klippen gelopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:34

Een advies geven dat ze in haar situatie beter kan zorgen voor duidelijke notariële afspraken is alleen maar in het voordeel van beide partners, dan is er geen gedoe mocht het verkeerd gaan , zoals nu duidelijk is gebeurd. Door de waarschijnlijk grote invloed van zijn ouders .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 13:47

anjali schreef:
Nee, voor zover ik het van achter de computer kon bekijken (het is heel moeilijk als je de personen helemaal niet kent) wilde de vriend van ts haar uit de woning hebben en verzon daar allerlei smoezen voor.Geld is altijd een dekmantel voor onderliggende problemen.

Dat vind ik echt te ver gezocht. Je hoort alleen de verhalen van TS.

Als ik nu alleen de slechte dingen van mn man ga opschrijven, als ik me aan hem ga ergeren en dat hier ga opstapelen, komt hij vast en zeker ook over als een grote l*l. Dan vertel ik voor het gemak niet alle goede dingen.

Net als een aantal bokkers per se willen dat ik hetzelfde denk als zij. Het gaat gewoon te ver. Iedereen is anders. Soms hebben mensen wat hulp nodig, maar online kan je nooit de gehele situatie inschatten.

TS heeft nu een woning gehuurd en zit daar nog niet in. Maar om nu ook al gelijk door te pushen dat ze hem helemaal moet dumpen vind ik niet oke. En dat is gelukkig mijn mening, die ik nog steeds mag hebben.
Als zij zelf tot inzichten komt of toch nog een keer over bepaalde zaken wil praten, kan ze dat natuurlijk gewoon doen.

En dat hij onder druk van zijn ouders zo handelt is misschien wel eerder heel sneu, dan dat het een rotzak is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:21

Eens met Superpony!
Het is aan TS om zelf uit te zoeken wat ze wil en hoe en met wie ze gelukkig is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:26

senna21 schreef:
Eens met Superpony!
Het is aan TS om zelf uit te zoeken wat ze wil en hoe en met wie ze gelukkig is.

Natuurlijk. Maar als je iets vertelt op een openbaar internetforum dan ga je reacties en meningen krijgen.Van diverse aard en daar kun je dan zelf iets mee doen of naast je neerleggen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:01

anjali schreef:
senna21 schreef:
Eens met Superpony!

Natuurlijk. Maar als je iets vertelt op een openbaar internetforum dan ga je reacties en meningen krijgen.Van diverse aard en daar kun je dan zelf iets mee doen of naast je neerleggen.

Zeker, maar als ik mijn onverbloemde mening over jou bijvoorbeeld hier ga spuien, kan je daar mee doen wat je wilt, maar dat betekend niet dat je dit kwetst he.

Dus enige emphatie richting de TS en de situatie waarin ze zit in de reactie lijkt me niet meer dan normaal.

We lezen nog steeds 1 kant van het verhaal. En als het echt zo'n l'l van een vent is, dan is het nog steeds haar keuze om daar mee door te gaan of te stoppen en niet omdat 'de Bokker' dit vind als goede actie.
Misschien vind zij hem nog steeds heel lief na alle strubbelingen en ziet ze een toekomst. Waarom dat proberen kapot te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:24

@MarliesV, ik denk dat de meeste Bokkers oprecht bezorgd zijn als ze zo'n verhaal van een medeBokker lezen en vandaar waarschuwingen gaan posten.Het heeft geen zin om zaken goed te praten als je denkt dat ze niet goed zijn. Daar is niemand bij gebaat. Als iemand alleen maar applaus op zijn acties wil dan kan hij\zij beter op Facebook terecht.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:28

anjali schreef:
@MarliesV, ik denk dat de meeste Bokkers oprecht bezorgd zijn als ze zo'n verhaal van een medeBokker lezen en vandaar waarschuwingen gaan posten.Het heeft geen zin om zaken goed te praten als je denkt dat ze niet goed zijn. Daar is niemand bij gebaat. Als iemand alleen maar applaus op zijn acties wil dan kan hij\zij beter op Facebook terecht.

Tussen waarschuwen en doordrammen zit een wereld van verschil.
Mijn indruk is dat sommigen een topic als deze lezen als hun dagelijkse soapserie, en niet als een gewoon mensenleven met alle ups en downs die daarbij (kunnen) horen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 01:04

BigOne schreef:
Ergens is het goed dat je ziet hoe hij op de centen is en dat je dat nu nogmaals merkt . Je hebt genoeg betaald en gedaan in de tijd dat je samenwoonde , laat dat een red flag voor je eventuele toekomst met hem zijn.

Hier kan hij weinig aan doen. Ik vrees dat het in de opvoeding zit aangezien zijn ouders niet wisten hoe snel ze hem om moesten praten toen we bij de notaris geweest waren.

Ik begrijp de waarschuwingen wel. Stel dat een van mijn vriendinnen in deze situatie zou zitten dan zou ik zeggen kappen met die vent. Alleen het probleem ik ben op hem gevallen om hoe hij was, zonder het financiële gedoe. Bij mij staat liefde boven geld. Hij moet voor zichzelf uit gaan zoeken of hij de rest van zijn leven alleen wil blijven wonen met zijn geld, en zijn eigen huis, of dat hij liefde belangrijker vindt, en samen een toekomst op wil bouwen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:09

Dat het in zijn opvoeding zit betekent niet dat hij er weinig aan kan doen. Het is zijn keuze om te proberen om daar wat aan te doen of niet. En om zich te laten ompraten door zijn ouders.

Ik wens je veel wijsheid TS, om uit te zoeken of jij bij hem wilt blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 01:14

Eilish schreef:
Dat het in zijn opvoeding zit betekent niet dat hij er weinig aan kan doen. Het is zijn keuze om te proberen om daar wat aan te doen of niet. En om zich te laten ompraten door zijn ouders.

Ik wens je veel wijsheid TS, om uit te zoeken of jij bij hem wilt blijven.

Ik denk dat TS die keuze heel wijs en liefdevol in zijn kamp legt nu. Want dat is wat TS doet: zonder oordeel hem duidelijk maken dat hij voor een keuze staat en dat getuigd van veel respect, begrip en acceptatie maar ook van heel veel kracht.

Grenzen stellen is niet iemand pushen om te veranderen. Grenzen stellen id wat TS doet: ‘ik wil op deze manier niet leven dus jij moet nu beslissen wat belangrijker is.’

Het is niet aan TS om hem op te voeden of te veroordelen en dat doet ze niet. Ze geeft hem wel duidelijkheid.

Ik kan alleen maar respect hebben voor de persoonlijke ontwikkeling die ik je doorheen dit topic zie maken TS. Echt! En dat met al die meningen die jóu hey makkelijker zouden maken want gewoon boos zijn en verwijten maken is wel de makkelijkste weg. Maar jij kiest voor respect met gezonde grenzen om jezelf te beschermen en dat is mooi om te zien!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 01:22

superpony schreef:
Ik vind het best sneu voor TS dat iedereen maar roept dat het een eikel is en ze moet stoppen met hem.

Ze heeft nu al een woning voor zichzelf gezocht, wat ze anders niet of veel later pas had gedaan misschien.
Ze wil of kan hem misschien nog niet loslaten en dat is te begrijpen.

Natuurlijk is het goed om elkaar te waarschuwen en steun te bieden, maar iemand moet er wel zelf aan toe zijn. En niet iedereen valt op dezelfde man of vrouw. Soms accepteren mensen nou eenmaal dingen wel van de ander.

Praten over geldzaken schijnt snel lastig te zijn en sws al een probleem in veel relaties te zijn. Is het niet altijd gelijk een reden om elkaar te dumpen of dat de gevoelens verdwijnen.

Ondanks alle goede tips en hulp, blijf vooral ook je eigen gevoel en weg volgen TS. Misschien maakt de afstand tussen jullie je wel sterker. Misschien ga je alleen verder of je komt sterker in deze relatie te staan.

Dit laatste denk ik ook. Soms moet je iets kwijt raken om te beseffen wat je had.
Nu is het een hele lijst van minpunten, en straks gaat hij de pluspunten missen (hoop ik).

Ik ga hem nog wel duidelijk maken dat ik een relatie met hem heb en niet met zijn ouders.
Of hij voortaan met mij wil praten als hem wat dwars zit i.p.v met zijn ouders. Heb geen zin meer in nog meer gestook van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:38

Een goede relatie met je schoonouders is een deel van je levensgeluk, zeker als je kinderen krijgt
Als dit er niet inzit dan kan het bij de lijst minpunten. Hoe leuk zou het zijn als het wel echt als familie zou voelen.
Als je echt voor hem kiest en hij voor jou is dat prachtig maar waak er voor dat het geen ongezonde codepentie is ipv een echte verbinding. Het is heel moeilijk om daar van los te komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:12

Het is niet omdat je met de schoonouders niet door een deur kan omtrent financiën, dat er geen openingen of mogelijkheden zijn.

En het is best begrijpelijk dat hij ook wel luistert naar hun advies. Hij kent hun immers zijn hele leven, zij weten wat hij heeft opgebouwd en hoe hij eraan kwam, en hij heeft waarschijnlijk ook wel op hun manier geleerd om met geld om te gaan. Als TS daar een andere visie over heeft of heeft meegekregen en hij twijfelt, dan snap ik dat hij bij hen om advies vraagt. Ze zijn immers zijn meest nabije en betrouwbare bron.

Het is alleen afhankelijk per persoon of ze dat advies als klakkeloze waarheid aannemen, of alleen als basis om een eigen visie te vormen. De ene staat daar steviger in dan de andere, de ene is makkelijker te beïnvloeden dan de andere. Geld is en blijft een delicate zaak en niet iedereen praat daar even makkelijk over met vrienden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:49

elmiran schreef:
BigOne schreef:
Ergens is het goed dat je ziet hoe hij op de centen is en dat je dat nu nogmaals merkt . Je hebt genoeg betaald en gedaan in de tijd dat je samenwoonde , laat dat een red flag voor je eventuele toekomst met hem zijn.

Hier kan hij weinig aan doen. Ik vrees dat het in de opvoeding zit aangezien zijn ouders niet wisten hoe snel ze hem om moesten praten toen we bij de notaris geweest waren.

Ik begrijp de waarschuwingen wel. Stel dat een van mijn vriendinnen in deze situatie zou zitten dan zou ik zeggen kappen met die vent. Alleen het probleem ik ben op hem gevallen om hoe hij was, zonder het financiële gedoe. Bij mij staat liefde boven geld. Hij moet voor zichzelf uit gaan zoeken of hij de rest van zijn leven alleen wil blijven wonen met zijn geld, en zijn eigen huis, of dat hij liefde belangrijker vindt, en samen een toekomst op wil bouwen.

Ik vind het heel erg knap hoe je er in staat... Je doet het geweldig!

Ik wil op het dikgedrukte nog even toevoegen/adviseren aan jou: Je mag hierin best zelf ook een standaard hebben. Bij jou staat liefde boven geld, maar wat verwacht je van een partner? En is een ander standpunt van een partner acceptabel op de lange termijn (ga je de rest van je leven bakkeleien over wie er betaalt voor de zwemlessen van je kind, het schoolgeld, boekengeld (bestaat dat nog?) en noem het maar op)

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 12:02

superpony schreef:
anjali schreef:

Dat vind ik echt te ver gezocht. Je hoort alleen de verhalen van TS.

No oliebol sherlock, dat is in elk topic zo. Moet het eerste topic waarin beiden partijen meeposten en bokkers collectief als bemiddelaars nog optreden nog tegenkomen. Lijkt me ook een heel slecht idee trouwens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:27

Nou zeg, iets minder kan ook wel....