Loretta schreef:
Wat is er mis met een boterham met kaas of een broodje van de ap?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Wat een gebed zonder eind. Soms denk ik weleens: laat nou maar gewoon alles gaan, laten uitrazen alle mutaties, hoop zieken, hoop doden en klaar. Maar goed, ik snap dat dit een grove gedachte is omdat dit veel levens kost. Geeft waarschijnlijk chaos in de samenleving en heeft uiteraard niet de voorkeur.
Maar soms gaat het weleens door mijn hoofd.
Op een gegeven moment is iedereen toch een keer besmet geweest, in aanraking geweest met het virus of dood?
DubbelFun schreef:Ik heb nooit gesnapt waarom mensen met Covid 'voorgetrokken' moeten worden; elke ernstige ziekte/aandoening is voor ieder individueel mens hetzelfde. Dus 'wie eerst komt die eerst maalt...'
En als kombineren van Covid en normale zorg niet mogelijk is dan grote centra in het midden van het land alleen voor Covid inrichten en het leger erbij inschakelen.
Zebrastreep schreef:Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.
Soms denk ik wel misschien is dit wel het einde van de wereld , maar dan nog vindt ik dat we teveel laten gebeuren dat het verspreid. Als het nu een super dodelijk virus was geweest waar jong , oud , ziek of gezond aan zou overlijden zou het veel serieuzer worden genomen. We zijn gewoon nog te laks ermee en denken dat het nooit erger wordt als dit. Er liggen nog miljoenen virussen op de loer....
Zebrastreep schreef:Het kan natuurlijk ook zoals in het verleden dat virussen opeens uitsterven. Maar goed ik denk dat griepvirussen van 100 jaar terug er ook nog wel zijn , maar daar worden we nu niet meer zo ziek van of hebben we medicijnen voor.
We hebben ook nog een probleem als de ijskappen smelten op de noord en zuidpool. Daar blijven ook heel wat gevaarlijke virussen nu 'in slaap' te zitten. Als de boel gaat smelten komen er ook een hoop virussen vrij. Dus eigenlijk wordt het in de toekomst alleen maar erger en gaan we dit vaker hebben. Ik denk dat ook klimaatverandering heel veel impact gaat hebben op de mensheid in de toekomst.
Het was ook anders geweest als het net was als de Spaanse groep waar meer jonge mensen aan gestorven zijn dan ouderen. Dan hadden we het ook een stuk serieuzer genomen.
996981 schreef:Ouderen en zwakker sterven nu eenmaal sneller dan jongeren en gezonden. Sorry dat ik het zeg, maar dat is precies wat de mensheid volgens mij vergeet. Het leven is eindig. Niet maakbaar en niet eerlijk. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven.
Suzanne F. schreef:Edit: Eens, zo slecht zou het niet zijn als de wereldbevolking met 50% afnam. Zou zoveel oplossen.
Klimaatcrisis, ondervoeding, uitputting van het milieu en grondstoffen. En zelfs het huizenprobleem.
Citaat:Maar goed, als je het zelf bent dan is het minder leuk natuurlijk. Al weet je dat dan toch niet meer.
Zebrastreep schreef:Ik denk eigenlijk dat die variant hier allang is en nu zo zorgt voor de hoge cijfers.
Soms denk ik wel misschien is dit wel het einde van de wereld , maar dan nog vindt ik dat we teveel laten gebeuren dat het verspreid. Als het nu een super dodelijk virus was geweest waar jong , oud , ziek of gezond aan zou overlijden zou het veel serieuzer worden genomen. We zijn gewoon nog te laks ermee en denken dat het nooit erger wordt als dit. Er liggen nog miljoenen virussen op de loer....
Cer schreef:996981 schreef:Ouderen en zwakker sterven nu eenmaal sneller dan jongeren en gezonden. Sorry dat ik het zeg, maar dat is precies wat de mensheid volgens mij vergeet. Het leven is eindig. Niet maakbaar en niet eerlijk. Ziek worden en dood gaan hoort bij het leven.
Ik heb dat eerder voorbij zien komen en eerder gevraagd hoe dat dan gezien wordt..
niet echt een antwoord gelezen nog ..
Hoe bepaal je de grens?
Een leeftijd? Welke leeftijd?
Aftakelen? Met een puntenlijst of iets ? Bij 100 punten of meer mag je door, eronder niet meer?
Medicijnen stoppen? Welke medicijnen? En wanneee? En voor wie?
Het klinkt allemaal heel makkelijk … totdat je t moet bepalen .. wat zou t idee dan zijn?
..