De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:55

Blue_Eyes schreef:
Nou, jij bent een geweldige detective, Poekkie :') Ik wist echt binnen 10 seconden wat Jan doet.

Ik ook. Hij regelt dingen.

Ondertussen vraag ik me af wat een chemisch ingenieur is. In België hebben we industrieel ingenieur scheikunde (bachelor) en burgerlijk ingenieur scheikunde (master). Chemisch ingenieur ken ik (nog) niet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:56

Karl66 schreef:
Poekkie schreef:
Dan leer je vooral dat je elk statistisch cijfer kan draaien hoe het uitkomt, de reden dat ik niet meer verder wou gaan met onderzoek.

Enneh oh sorry hoor dat tetanus geen virus is. Waar staat bioloog in mijn titel?

Jij beweert in één van je eerste berichten op basis van n=1 dat het vaccin een groter risico inhoudt dan het virus. Dat heeft niks met cijfers draaien te maken, dat laat gewoon zien dat je basale statistiek niet snapt (of wilt snappen, omdat het je beter uitkomt in de discussie).

Je hebt gelijk dat statistiek misbruikt kan worden door verkeerde cijfers te kiezen (wat jij dus in dat bericht deed), maar dat verandert er niks aan dat statistiek gewoon een deel van de wiskunde is en correct toegepast correcte uitkomsten geeft.

VOOR MIJ, met mijn profiel en leeftijdsgroep op basis van mijn ervaring: ja, ik acht de gevolgen van een vaccin groter dan die van corona. En daar blijf ik bij.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:57

BigBen schreef:
Blue_Eyes schreef:
Nou, jij bent een geweldige detective, Poekkie :') Ik wist echt binnen 10 seconden wat Jan doet.

Ondertussen vraag ik me af wat een chemisch ingenieur is. In België hebben we industrieel ingenieur scheikunde (bachelor) en burgerlijk ingenieur scheikunde (master). Chemisch ingenieur ken ik (nog) niet.

De tweede, met een profiel in materiaalkunde.

Diegene die de processen beheert heeft het profiel in procestechnologie gehaald.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 19:58

BigBen schreef:
Blue_Eyes schreef:

Even googlen levert dit op: Chemisch ingenieurs doen onderzoek, adviseren, ontwikkelen en geven leiding aan chemische processen op commerciele schaal en de produktie van allerlei (grond)stoffen en artikelen, zoals ruwe olie en raffinage-produkten, voedingsmiddelen en dranken, geneesmiddelen en synthetische stoffen. Ze geven leiding aan onderhoud en herstelwerk van chemische installaties en bestuderen en adviseren inzake de chemische aspecten van bepaalde materialen, produkten of processen.

Bron: https://loonwijzer.nl/carriere/functie- ... ingenieurs

Maar volgens mij is dat verder niet echt relevant voor de discussie :D.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:07

BigBen schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zei dat je mijn argumenten niet herkend.

...niet herkent :D .

Dat was echt expres Big G. Ik begrijp stam + t nog net :D

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:08

:D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:13

Poekkie schreef:
Ik herken inderdaad niets anders dan pure zever in je argumenten.

Sinds wanneer is een foutje bij de benaming van 1 specifieke ziekte hetzelfde als het verschil tussen een bacterie en een virus niet kennen? Al je posts staan vol met dit soort onlogische conclusies die je overal probeert door te trekken voor eigengewin.

Oh maar daar ben ik helemaal ok mee hoor. Gezien de posts van anderen om mij heen richting jou geloof ik niet dat ik een roepende in de woestijn ben dus ik neem het je niet kwalijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:16

Poekkie schreef:
VOOR MIJ, met mijn profiel en leeftijdsgroep op basis van mijn ervaring: ja, ik acht de gevolgen van een vaccin groter dan die van corona. En daar blijf ik bij.

Alleen is het toch helemaal niet relevant wat jij acht? De cijfers zeggen namelijk wat anders. Als je naar de hele populatie kijkt, ook als de populatie jouw leeftijdscategorie is, dan is het risico op ernstige bijwerkingen, langdurige schade en zelfs dood groter bij het doormaken van de ziekte dan bij vaccineren. Dan mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin onzin vinden en mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin weigeren, maar probeer die keuze dan niet te onderbouwen met onzin. Want cijfermatig gezien is het namelijk onzin dat het vaccin een groter risico inhoudt dan de ziekte zelf. En zeker van een beta-wetenschapper verwacht ik dat die gewoon op een correcte manier met cijfers kan omgaan en iets verder kan kijken dan wat zijn of haar gevoel zegt.

En wat ik net zei, als jij je niet wilt vaccineren, prima, die keuze is aan jou en dat is je grondwettelijke recht. Maar als je die keuze met feiten wilt onderbouwen, onderbouw het dan met correcte feiten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:26

Karl66 schreef:
Poekkie schreef:

Alleen is het toch helemaal niet relevant wat jij acht? De cijfers zeggen namelijk wat anders. Als je naar de hele populatie kijkt, ook als de populatie jouw leeftijdscategorie is, dan is het risico op ernstige bijwerkingen, langdurige schade en zelfs dood groter bij het doormaken van de ziekte dan bij vaccineren. Dan mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin onzin vinden en mag je wat mij betreft nog steeds het vaccin weigeren, maar probeer die keuze dan niet te onderbouwen met onzin. Want cijfermatig gezien is het namelijk onzin dat het vaccin een groter risico inhoudt dan de ziekte zelf. En zeker van een beta-wetenschapper verwacht ik dat die gewoon op een correcte manier met cijfers kan omgaan en iets verder kan kijken dan wat zijn of haar gevoel zegt.

En wat ik net zei, als jij je niet wilt vaccineren, prima, die keuze is aan jou en dat is je grondwettelijke recht. Maar als je die keuze met feiten wilt onderbouwen, onderbouw het dan met correcte feiten.

Met jullie berekening over HPV ben ik het helemaal niet eens, dat vind ik het perfecte voorbeeld van kromme statistiek.

Heel wat andere statistiek in dit topic ook trouwens. Totale mortaliteit onder de jongeren is echt bizar weinig als je het opzoekt. Maar he, iedereen zit hier te verdraaien, dus als je alleen op mij wil viseren dan doe je maar hoor :D

Ik vind het alleen jammer dat dit topic van een discussietopic is ontaard naar een soort persoonlijk afkraken van mensen die geen vaccin willen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:28

Karl66 schreef:
Poekkie schreef:

Helemaal mee eens.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:29

Mag ik even vragen of men zich hier aan het onderwerp wilt houden? Dat is namelijk: wie wilt zich ook niet laten vaccineren. En de daar bijkomende vragen.

Ik ben namelijk één van die mensen, en vind het interessant om te lezen hoe anderen, met dezelfde mening, hiermee omgaan. Daar dient dit topic namelijk voor. Ik loop tegen mensen aan die er geen begrip voor hebben - op zich is dat geen ramp, maar als het gaat om naasten die telkens opnieuw de discussie hierover aangaan, vind ik dat wel vermoeiend.

Ik werk als huishoudhulp, en krijg sinds kort de vraag "Wanneer krijg jij je vaccin?" van klanten. Daar reageer ik nogal kordaat op - "Ik laat me niet vaccineren".
De volgende vraag - wat mijn werkgever hiervan vind - is ook simpel te beantwoorden: "Helemaal niks, ik heb ze er nog niet over gehoord."

De meesten laten het daar - voorlopig - bij zitten. Ik zie een aantal van hen wel in staat mijn werkgever te contacteren, maar ik ga er niet van wakker liggen.

Klanten die graag willen weten waarom ik me niet wil laten vaccineren, geef ik een woordje uitleg. Maar ik laat wel duidelijk merken dat dit iets is dat voor mij niet ter discussie staat - ik wil je gerust uitleggen waarom, maar probeer me niet te overtuigen me wél te laten vaccineren want daar sta ik niet voor open.

Met mijn schoonouders ligt dat moeilijker, daar ben ik zo kordaat niet. Dat ga ik wel moeten worden denk ik, want telkens we elkaar zien heropenen ze iets wat zij als een discussie zien, terwijl ik dat anders bekijk. De "discussie" met hen is al lang gevoerd - zij hebben hun mening gegeven, ik de mijne. Verder hoeven we daar, imo, geen woorden meer aan vuil te maken, maar zij blijven pushen, en daar heb ik het wel zo'n beetje mee gehad ondertussen. Mijn mening blijft onveranderd, net zoals die van hen - laat het dan gewoon gaan, denk ik dan.

Hoe gaan jullie daar mee om? Ik wil geen ruzie met mijn schoonouders, maar ik ga dus denk ik wel kordater moeten optreden en de discussie gewoon afkappen als ze er weer over beginnen.

Degenen die wél een vaccin hebben gehad/willen: maak fijn een eigen topic aan alsjeblieft :) Het gaat hier over het vaccin weigeren. Als jullie het vaccin niet weigeren, dragen jullie niet bij aan het gesprek hier. Het gaat hier niet over HIV, Ebola, vliegtuigen of schoolgraden. Het gaat hier over: wie weigert het vaccin ook. Als je niet tot die doelgroep hoort, kan je natuurlijk altijd meelezen, maar hou op jullie mening op te dringen in dit topic.

luxx

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:34

Dit is een discussie forum, daar mag iedereen zijn of haar mening geven, wanneer je alleen met gelijkgestemden wilt bomen moet je een whatsapp groepje beginnen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:39

Daisy, ik ben absoluut voor vaccineren maar misschien wil je mijn vraag beantwoorden: waarom willen je schoonouders zo graag dat je gevaccineerd word, uit bezorgdheid voor jou of uit bezorgdheid voor hunzelf.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:40

Ze heeft anders wel een punt. De laatste pagina's wederom kinderachtig gedoe en maar je best doen om anderen onkundig te noemen en neer te praten , prat gaan op eigen opleiding, lusten de honden ook geen brood van. Dat is toch geen discussiëren meer tussen volwassenen, hou toch op zeg...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:42

luxx schreef:
Dit is een discussie forum, daar mag iedereen zijn of haar mening geven, wanneer je alleen met gelijkgestemden wilt bomen moet je een whatsapp groepje beginnen

Nou.... Kijk:

Citaat:
Om te voorkomen dat alle topics in dezelfde discussies belanden, is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin

Onthoud dat dit voor iedereen een vervelende en onvoorspelbare situatie is. Heb begrip voor elkaar, elkaars situatie en ideeën. Reageer inhoudelijk en zonder persoonlijk te worden, dan blijft de sfeer voor iedereen prettig.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:47

Oei daar zijn we duidelijk niet in geslaagd :')

Ik werk niet in de zorg, maar een vriendin van mij wel. Zij wil zich ook niet laten vaccineren, al klaagt ze wel over een hele hoge druk om dat toch te doen. Voorlopig kapt zijn het altijd kort af met ‘het is niet verplicht, mijn keuze’ en gaat er niet verder op in.
Met mijn beste vriendin heb ik al redelijk wat discussies gehad, zij is echt pro-vaccin. Uiteindelijk zitten we op een punt ‘agree to disagree’ en beginnen we er niet meer over. Wel waren die discussies altijd veel respectvoller naar elkaar toe dan wat er hier nu op bokt gebeurt.

Ik gok eerlijk gezegd dat zodra de vaccinatiecampagnes wat stagneren en de maatregelen minder, dat mensen hun aandacht vanzelf verdwijnt. Beetje typisch voor deze samenleving om zich heel hard op te hitsen over iets en dan na een tijdje alle interesse te verliezen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 20:51

luxx schreef:

Je hebt gelijkgestemden, niet-gelijkgestemden en doordrammers... De discussie voeren met de gelijkgestemden en niet-gelijkgestemden is prima, maar die doordrammers voegen niets toe aan het topic en blijven in herhaling vallen dat iedereen zich moet laten vaccineren. Er zijn meer dan genoeg topics om daar verder op door te gaan, maar laat het hier maar lekker zitten.

Ayasha schreef:
luxx schreef:

Nou.... Kijk:

Citaat:
Om te voorkomen dat alle topics in dezelfde discussies belanden, is het niet toegestaan offtopic discussies te voeren.
Hiervoor kun je terecht in de volgende topics:
[CV] Algemeen coronatopic #6
[CV] Viruswaanzin

Onthoud dat dit voor iedereen een vervelende en onvoorspelbare situatie is. Heb begrip voor elkaar, elkaars situatie en ideeën. Reageer inhoudelijk en zonder persoonlijk te worden, dan blijft de sfeer voor iedereen prettig.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hier heb ik ook wat last van, al heb ik nu van één persoon kunnen begrip gekregen voor mijn keuze. Een heel belangrijk iemand voor mij, dus daar ben ik heel blij mee.

Wat je zou kunnen zeggen tegen ze, als ze er over beginnen, dat je bang bent dat jullie allebei niet je mening gaat herzien en dat het dan "let's agree to disagree" wordt. Als je jouw mening goed onderbouwt, zou het in mijn ogen geaccepteerd moeten worden, of stop met er op in gaan. Ik herken je probleem wel...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:54

LWDaisy voor jou ook rot dat je schoonouders je keuze niet respecteren. Oplossing: vaccineren geen onderwerp van gesprek meer maken. Aangeven dat je graag tijd met hen spendeert, maar ervoor kiest om in die tijd het vaccineren niet meer te bespreken.
Misschien lastig om zo op je strepen te staan, maar je hebt echt het recht om deze keuze voor jezelf te maken en je hoeft je niet te verantwoorden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:56

Volgens mij zegt niemand dat iemand zich moét laten vaccineren, er wordt alleen ingegaan op de argumenten waarom mensen zich niet willen laten vaccineren. Dat is heel iets anders en heel erg ontopic

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 20:59

"Dit is een discussieforum en ik zit hier om hoe dan ook mijn gelijk te krijgen, ook al past deze hele discussie niet bij de vraag die TS stelt"

Topper.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:02

luxx schreef:
Volgens mij zegt niemand dat iemand zich moét laten vaccineren, er wordt alleen ingegaan op de argumenten waarom mensen zich niet willen laten vaccineren. Dat is heel iets anders en heel erg ontopic

Juist. Je slaat de spijker op zijn kop.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:07

janderegelaa schreef:
luxx schreef:

Juist. Je slaat de spijker op zijn kop.

Jullie begrijpen het allebei niet helemaal. Agossie correct me if I'm wrong, maar volgens mij zou het on topic zijn als het op de volgende vraagtekens ingaat:

Agossie schreef:
Wie wil zich nog meer niet laten vaccineren en ervaart druk van pro-vaccers om dat wél te laten doen?

Waarom moeten de pro-vaccers, voor mijn gevoel, zo doordrammen?

Zijn er meer mensen die hetzelfde drukkende gevoel hebben?

argumenten waarom mensen zich niet willen laten vaccineren kunnen toch in een ander topic besproken worden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:10

PeerAppel schreef:
Hahahatsjoe, waar heb jij je bron van de 98% waar je zo graag mee strooit vandaan?

Bigone, ik heb medelijden met je door je broer. Het lijkt me verschrikkelijk dit aan te moeten horen. Echter ben ik wel benieuwd naar de werking van zijn ivermectine.

Wel grappig dat deze mensen een vaccin waar een jaar lang enorm veel onderzoek naar is gedaan weigeren, maar een bestaand middel, met bekende (niet malse) bijwerkingen inzetten tegen covid-19 terwijl naar die specifieke toepassing enorm beperkt onderzoek is gedaan. Ik snap die denkwijze niet helemaal.
Voor de andere geïnteresseerden: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ch-studies

Even over je vraag over ivermectine gebruik, mijn broer slikt het nu dagelijks, evenals zijn gezin want dan krijg je geen Corona, tja, wanneer iemand zo rotsvast in onzin gelooft kun je alle bewijzen aanvoeren maar dat helpt niet. Ik hoop voor ze dat ze geen Corona oplopen want ze knallen naar boven waar hij woont. De helft van de bevolking gelooft in sprookjes en slikt ivermectine dus gaan ze gewoon hun gang. Triest.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:14

Mijn man is maandag gevaccineerd en nu hondsberoerd en benauwd.

Elk virusje komt op mijn werk zo via de deur binnen wandelen. Heb een directe collega die op deze manier TBC opgelopen heeft.
Vorig jaar maart reed ik continu door al die grote uitbraken op de Veluwe en mijn schoonmoeder is in april overleden aan corona.
In april was ik ook een poosje wat gasterig in de botten. Niet fit maar ziek zou ik het niet noemen. Waarschijnlijk was dat gewoon een besmetting maarja, toen kon je niet testen.

Ik pas ervoor om net als mijn vechtgenoot gevloerd te worden door allerlei bijwerkingen en die spuit geven ze maar aan een ander.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 21:16

Doubtless schreef:
Jullie begrijpen het allebei niet helemaal. Agossie correct me if I'm wrong, maar volgens mij zou het on topic zijn als het op de volgende vraagtekens ingaat:

Agossie schreef:
Wie wil zich nog meer niet laten vaccineren en ervaart druk van pro-vaccers om dat wél te laten doen?

Waarom moeten de pro-vaccers, voor mijn gevoel, zo doordrammen?

Zijn er meer mensen die hetzelfde drukkende gevoel hebben?

argumenten waarom mensen zich niet willen laten vaccineren kunnen toch in een ander topic besproken worden?

Natuurlijk kunnen die argumenten hier wel besproken worden, als er maar niet meteen met gestrekt been ingegaan wordt, maar een normale discussie zonder al die drammerij en herhalingen. :D
Ik vind het een stuk leuker en interessanter geworden nu ik al die drammers geblokkeerd heb.