We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:48

Hier ook weer sneeuw. Blij dat ik lekker warm op de bank zit :o.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:50

SusanH schreef:
Was vroeger toch ondenkbaar dat dat soort zaken niet doorgingen. Net als een heel aantal scholen dicht.

Of we vroeger niet een keer sneeuwvrij hadden :') maar goed misschien ben ik te jong dan.

Hier is het weer nu erger dan gisterochtend maar nu is er blijkbaar code oranje. Erg bijzonder.
Er rijden hier nu ook gewoon geen auto’s en dat is zelfs tijdens de avondklok niet voortgekomen

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:51

Hier is de school dicht, wel de meest verantwoorde keus. Dochter is wel erg verdrietig dat ze vandaag toch niet naar school mag.

Het sneeuwt hier ook nog steeds, sneeuwduinen tot halverwege je bovenbenen in de straat. Onze auto staat nu gelukkig aan de goede kant van de sneeuwduinen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:57

Wij waren vanmorgen al vroeg bezig de sneeuwduinen van de oprit te halen zodat het hek open kon. Kwam toevallig net een man met een tractor de weg schoon schuiven, die wilde de rest van de oprit buiten het hek ook wel even doen. Dat scheelde een mega hoeveelheid werk!

Als we nu de garage nog uit kunnen graven zóuden we een auto kunnen hebben die misschien wel de weg kan bereiken :)) Onze oprit tot de garage is 100 meter, met 3 flinke bulten sneeuw terwijl de rest vrijwel schoon is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:00

Ik wilde hier vandaag paadje vrij maken. Maar laat maar, het sneeuwt weer vrolijk en ik hoor een krakend bevroren onderlaag eronder. Dan maak ik er een schaatsbaan van, dan liever een dikke laag sneeuw :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:02

Het sneeuwt hier ook al weer de hele morgen, heel licht. Maar het is lang niet zo koud als gisteren.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:03

Hier ook veilig aangekomen op plaats bestemming. In Zwolle flink glijden maar daarna best goed te doen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:04

Mijn auto zou prima de weg op kunnen. Maar ik kom mijn auto niet in, deuren zijn ram vast gevroren :')

Dierenarts dus maar gebeld om de afspraak te verzetten...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:15

Vroeger vaak genoeg op het nieuws gehoord dat er sneeuvrij was op scholen hoor. En ik ben van 94. Alleen heb ik nooit zelf sneeuwvrij gehad: omgeving Den Haag, Monster is het nooit zo extreem als in het oosten van Nederland.

Nu woon ik onder Bergen op Zoom, maar kennelijk liggen de zeearmen van Zeeland tóch nog te dichtbij voor echt lekker extreem weer.

Het zou vandaag de gehele dag hier nog gaan sneeuwen, nu draait er één front strak enkele km onderlangs en één een km of 15 schuin bovenlangs. Maar precies waar ik woon.... geen sneeuw. Was gisteren óók al zó. In Zeeland ligt ook nauwelijks iets geloof ik.

Gaat hier volgens de kaartjes ook geen -20 worden, alleen in het oosten. Hier -5 ofzo.

Ik ben gék op extreem weer, maar woon niet echt in het juiste stukje Nederland.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:16

De hoofdwegen zien er hier nu iets beter begaanbaar uit, maar alsnog levensgevaarlijk := Ik zou als het echt moet de weg wel op durven..

Maar dan moet ik eerst de wijk uit zien te komen :D De sneeuwschuiver kwam alleen door de hoofdweg van de wijk, dus daar hebben we ook niks aan. De straat waar ik woon rijdt letterlijk niemand, dus de sneeuw blijft hier heel fijn liggen. Ik ga vast graven denk ik :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:19

Ik vind sneeuw ook mooi en leuk om te zien, maar gevoelstemperaturen van -17 vind ik wel een beetje te

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:22

Ik ben van 86 maar heb echt wel een paar keer sneeuwvrij gehad. 2 keer was ik zelfs al lopend onderweg naar de trein.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:24

marjannuh schreef:
Hier moesten we ons gister ochtend melden in het ziekenhuis. Zijn om half 7 gaan rijden. Normaal een rit van 45 minuten werd 1.5 uur.
Maar het was wel te doen en onze dochter is dezelfde dag geboren.
Moesten een nachtje blijven dus vandaag gewoon overdag rijden.
En dan kom ik de komende dagen niet buiten. Dus dan moet mijn man of moeder maar met onze andere dochter naar buiten. Die heeft gisteren hele dag buiten gespeeld bij oma

Gefeliciteerd, heb je haar Darcy genoemd ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:44

Nou, mijn man komt weer naar huis :+
Over een stukje waar hij normaal 40 minuten over rijd, en 60 minuten voor had uitgetrokken, heeft hij 90 minuten gereden. Onderweg nog een poging gedaan een sleepwagen uit de sloot te trekken die bij een reddingspoging van de weg af was gegleden, maar omdat hij nog leeg was had niet voldoende grip. En vervolgens zelf hulp nodig om op de glibberige weg weer weg te komen _O- Maar het is echt bar en bar slecht op de wegen daar. En dan valt het bij ons volgens mij nog reuze mee als ik lees en zie wat er op andere plekken ligt :=

Het is hier wel lekker rustig nu. Nauwerlijks verkeer over de weg achter ons huis langs, geen treinen in de verte te horen, geen snelweg in de verte te horen en de vliegtuigen komen hier nu ook niet voorbij.

Maar m'n snowboots kan ik niet meer aan :( Ik heb ze afgelopen jaar gekregen en had ze gisteren voor het eerst aan, heel m'n enkels kapot gelopen (m'n knobbels zitten te laag). Ik dacht dat het met een paar blaren pleisters wel zou gaan, maar het kleine stukje dat ik vanochtend met de hond heb gelopen was echt niet te doen. Spijtig, want ze zijn warm, waterdicht en hebben spikes. Straks eens kijken of ik een paar inleg hakjes te pakken kan krijgen, kijken of dat helpt, de schoenmakers zijn als het goed is gewoon open en anders kan ik misschien iets voor elkaar krijgen bij de schoenwinkel die hier een paar honderd meter verderop zit.

@marjannuh: gefeliciteerd met je dochter *\o/* die krijgt straks prachtige verhalen te horen over het avontuur rondom haar geboorte :D

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:45

Hier sneeuwt het ook alweer. :=
Ben benieuwd of de gemeente vandaag de containers komt legen.
Heb vandaag gelukkig geen afspraken staan buiten huis voor werk.
Morgen ochtend wel, nog even zien hoe het gaat, is normaal al dik uur rijden.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:52

Hier al bericht van de gemeente dat de eerste vuilophaalwagens zich al vast hadden gereden, dus er werd vandaag geen afval meer opgehaald.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:52

Citaat:
Weerman Weerplaza durft te dromen

Weerman Raymond Klaassen van Weerplaza hoopt stiekem dat het deze week koud genoeg wordt om enkele bijzondere natuurverschijnselen te zien. Overdag blijft het immers ruim onder het vriespunt en in de nacht volgt strenge vorst. "In de nieuwe pluim zien we temperaturen tussen de -15 en -20 graden en het zal mij niet verbazen als het op een heldere, windstille nacht zelfs nog kouder gaat worden."

"Misschien kunnen we in de vroege ochtend dan wel poolsneeuw zien als het een beetje helder is", zegt Klaassen over de sneeuw die ontstaat zonder wolken, als koude, vochtige lucht bevriest. De ijsnaaldjes en -plaatjes die dat oplevert kunnen in het zonlicht bijzondere effecten geven, zoals halo's om de zon.

Lichtpilaren
"Misschien gaat we ook wel lichtpilaren zien, dat zal helemaal bijzonder zijn in Nederland", vervolgt hij. Bij die optische illusie ontstaan sciencefictionachtige zuilen in de lucht. "Maar dan moet het wel heel, heel erg koud worden."

Ook raadt hij de 'dubak-challenge' aan te proberen als het extreem koud is: kokend heet water in de koude lucht gooien zodat het onmiddellijk kristalliseert. "Allemaal misschien mogelijk." Maar: wel oppassen dat je het hete water niet over je heen krijgt.

Afbeelding
Lichtpilaren

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:54

Dorus schreef:
Nou, mijn man komt weer naar huis :+
Over een stukje waar hij normaal 40 minuten over rijd, en 60 minuten voor had uitgetrokken, heeft hij 90 minuten gereden. Onderweg nog een poging gedaan een sleepwagen uit de sloot te trekken die bij een reddingspoging van de weg af was gegleden, maar omdat hij nog leeg was had niet voldoende grip. En vervolgens zelf hulp nodig om op de glibberige weg weer weg te komen _O- Maar het is echt bar en bar slecht op de wegen daar. En dan valt het bij ons volgens mij nog reuze mee als ik lees en zie wat er op andere plekken ligt :=

Het is hier wel lekker rustig nu. Nauwerlijks verkeer over de weg achter ons huis langs, geen treinen in de verte te horen, geen snelweg in de verte te horen en de vliegtuigen komen hier nu ook niet voorbij.

Maar m'n snowboots kan ik niet meer aan :( Ik heb ze afgelopen jaar gekregen en had ze gisteren voor het eerst aan, heel m'n enkels kapot gelopen (m'n knobbels zitten te laag). Ik dacht dat het met een paar blaren pleisters wel zou gaan, maar het kleine stukje dat ik vanochtend met de hond heb gelopen was echt niet te doen. Spijtig, want ze zijn warm, waterdicht en hebben spikes. Straks eens kijken of ik een paar inleg hakjes te pakken kan krijgen, kijken of dat helpt, de schoenmakers zijn als het goed is gewoon open en anders kan ik misschien iets voor elkaar krijgen bij de schoenwinkel die hier een paar honderd meter verderop zit.

@marjannuh: gefeliciteerd met je dochter *\o/* die krijgt straks prachtige verhalen te horen over het avontuur rondom haar geboorte :D

Waar woon je ergens? Een podotherapeut zou ook nog alleen een hakje kunnen maken voor je in de maat van je snowboot. Ik heb dat wel al eens gedaan voor een patiënt voor in een rijlaars :D als de schoenmakers niks zouden worden. Of Decathlon zou ze nog moeten hebben als je daarbij in de buurt woont, de meeste bezorgen ook snel thuis. Vaak zelfde of volgende dag nog.

Hier in zuid Limburg ligt nog altijd niks. Het zou de hele nacht vanaf de 12:00 zijn gaan sneeuwen, maar er is niks bij gekomen. Ligt wat sneeuw op de daken en bomen en n dat is het -O-

Winged
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:57

Ik :+: dit weer. Hoef nu toch niet naar kantoor want thuiswerken. Sporten in de sneeuw wil wel. Vrieskou op de smoel en thuis lekker opwarmen met een kop thee. Ik geniet :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:13

ontherun schreef:
Waar woon je ergens? Een podotherapeut zou ook nog alleen een hakje kunnen maken voor je in de maat van je snowboot. Ik heb dat wel al eens gedaan voor een patiënt voor in een rijlaars :D als de schoenmakers niks zouden worden. Of Decathlon zou ze nog moeten hebben als je daarbij in de buurt woont, de meeste bezorgen ook snel thuis. Vaak zelfde of volgende dag nog.

Een podotherapeut zit volgens mij zelf een in onze wijk, maar zou die dat zo snel doen? Heb ze eigenlijk graag vandaag al omdat het wel handig is met wandelen met de hond :o
De decathlon zit ook vlakbij, ik wist niet dat die vanuit de winkels bezorgen, ik ging er vanuit dat die gewoon hun gewone bezorgdienst gebruiken.
Bedankt voor de tips iig :D En ander stuur ik mijn man even op pad, die is de rest van de dag toch vrij :P

Renske_W
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:38

zonnebloem18 schreef:
Hier al bericht van de gemeente dat de eerste vuilophaalwagens zich al vast hadden gereden, dus er werd vandaag geen afval meer opgehaald.

Hier net bericht op Facebook pagina van de gemeente dat ze gewoon komen ophalen. Ben benieuwd, bij ons in het dorp is het niet leuk qua sneeuw. :=

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:40

Ik vind dit echt waardeloos, gemartel van heb ik jou daar.
Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:45

Hier kwam de vuilniswagen zonder problemen door de straat. Dat geeft mij dan wel weer wat moed :))

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:47

Hier op de Veluwe sneeuwt het nog steeds, wegen zijn bagger

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:47

Berdien schreef:
Hier kwam de vuilniswagen zonder problemen door de straat. Dat geeft mij dan wel weer wat moed :))

Wij kregen al een pushnotification op de app "mocht je denken 'waar blijven de vuilnismannen', we zijn onderweg maar het gaat niet zo snel als gebruikelijk". :')