. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. SusanH schreef:Was vroeger toch ondenkbaar dat dat soort zaken niet doorgingen. Net als een heel aantal scholen dicht.
maar goed misschien ben ik te jong dan.
Onze oprit tot de garage is 100 meter, met 3 flinke bulten sneeuw terwijl de rest vrijwel schoon is
Ik zou als het echt moet de weg wel op durven..
De sneeuwschuiver kwam alleen door de hoofdweg van de wijk, dus daar hebben we ook niks aan. De straat waar ik woon rijdt letterlijk niemand, dus de sneeuw blijft hier heel fijn liggen. Ik ga vast graven denk ik
marjannuh schreef:Hier moesten we ons gister ochtend melden in het ziekenhuis. Zijn om half 7 gaan rijden. Normaal een rit van 45 minuten werd 1.5 uur.
Maar het was wel te doen en onze dochter is dezelfde dag geboren.
Moesten een nachtje blijven dus vandaag gewoon overdag rijden.
En dan kom ik de komende dagen niet buiten. Dus dan moet mijn man of moeder maar met onze andere dochter naar buiten. Die heeft gisteren hele dag buiten gespeeld bij oma

Maar het is echt bar en bar slecht op de wegen daar. En dan valt het bij ons volgens mij nog reuze mee als ik lees en zie wat er op andere plekken ligt 
Ik heb ze afgelopen jaar gekregen en had ze gisteren voor het eerst aan, heel m'n enkels kapot gelopen (m'n knobbels zitten te laag). Ik dacht dat het met een paar blaren pleisters wel zou gaan, maar het kleine stukje dat ik vanochtend met de hond heb gelopen was echt niet te doen. Spijtig, want ze zijn warm, waterdicht en hebben spikes. Straks eens kijken of ik een paar inleg hakjes te pakken kan krijgen, kijken of dat helpt, de schoenmakers zijn als het goed is gewoon open en anders kan ik misschien iets voor elkaar krijgen bij de schoenwinkel die hier een paar honderd meter verderop zit.
die krijgt straks prachtige verhalen te horen over het avontuur rondom haar geboorte
Citaat:Weerman Weerplaza durft te dromen
Weerman Raymond Klaassen van Weerplaza hoopt stiekem dat het deze week koud genoeg wordt om enkele bijzondere natuurverschijnselen te zien. Overdag blijft het immers ruim onder het vriespunt en in de nacht volgt strenge vorst. "In de nieuwe pluim zien we temperaturen tussen de -15 en -20 graden en het zal mij niet verbazen als het op een heldere, windstille nacht zelfs nog kouder gaat worden."
"Misschien kunnen we in de vroege ochtend dan wel poolsneeuw zien als het een beetje helder is", zegt Klaassen over de sneeuw die ontstaat zonder wolken, als koude, vochtige lucht bevriest. De ijsnaaldjes en -plaatjes die dat oplevert kunnen in het zonlicht bijzondere effecten geven, zoals halo's om de zon.
Lichtpilaren
"Misschien gaat we ook wel lichtpilaren zien, dat zal helemaal bijzonder zijn in Nederland", vervolgt hij. Bij die optische illusie ontstaan sciencefictionachtige zuilen in de lucht. "Maar dan moet het wel heel, heel erg koud worden."
Ook raadt hij de 'dubak-challenge' aan te proberen als het extreem koud is: kokend heet water in de koude lucht gooien zodat het onmiddellijk kristalliseert. "Allemaal misschien mogelijk." Maar: wel oppassen dat je het hete water niet over je heen krijgt.

Dorus schreef:Nou, mijn man komt weer naar huis
Over een stukje waar hij normaal 40 minuten over rijd, en 60 minuten voor had uitgetrokken, heeft hij 90 minuten gereden. Onderweg nog een poging gedaan een sleepwagen uit de sloot te trekken die bij een reddingspoging van de weg af was gegleden, maar omdat hij nog leeg was had niet voldoende grip. En vervolgens zelf hulp nodig om op de glibberige weg weer weg te komenMaar het is echt bar en bar slecht op de wegen daar. En dan valt het bij ons volgens mij nog reuze mee als ik lees en zie wat er op andere plekken ligt
Het is hier wel lekker rustig nu. Nauwerlijks verkeer over de weg achter ons huis langs, geen treinen in de verte te horen, geen snelweg in de verte te horen en de vliegtuigen komen hier nu ook niet voorbij.
Maar m'n snowboots kan ik niet meer aanIk heb ze afgelopen jaar gekregen en had ze gisteren voor het eerst aan, heel m'n enkels kapot gelopen (m'n knobbels zitten te laag). Ik dacht dat het met een paar blaren pleisters wel zou gaan, maar het kleine stukje dat ik vanochtend met de hond heb gelopen was echt niet te doen. Spijtig, want ze zijn warm, waterdicht en hebben spikes. Straks eens kijken of ik een paar inleg hakjes te pakken kan krijgen, kijken of dat helpt, de schoenmakers zijn als het goed is gewoon open en anders kan ik misschien iets voor elkaar krijgen bij de schoenwinkel die hier een paar honderd meter verderop zit.
@marjannuh: gefeliciteerd met je dochterdie krijgt straks prachtige verhalen te horen over het avontuur rondom haar geboorte
als de schoenmakers niks zouden worden. Of Decathlon zou ze nog moeten hebben als je daarbij in de buurt woont, de meeste bezorgen ook snel thuis. Vaak zelfde of volgende dag nog.
ontherun schreef:Waar woon je ergens? Een podotherapeut zou ook nog alleen een hakje kunnen maken voor je in de maat van je snowboot. Ik heb dat wel al eens gedaan voor een patiënt voor in een rijlaarsals de schoenmakers niks zouden worden. Of Decathlon zou ze nog moeten hebben als je daarbij in de buurt woont, de meeste bezorgen ook snel thuis. Vaak zelfde of volgende dag nog.

En ander stuur ik mijn man even op pad, die is de rest van de dag toch vrij
zonnebloem18 schreef:Hier al bericht van de gemeente dat de eerste vuilophaalwagens zich al vast hadden gereden, dus er werd vandaag geen afval meer opgehaald.