Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:11

Ik heb echt nog nooit mijn ID laten zien.. Homerr niet. Mondial niet en de rest ook niet.

Alleen soms bij postnl

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:26

tita schreef:
Je hebt toch partner die kan ook halen

11 dagen laten liggen is respectloos
Moet ze al die tijd wachten op geld om dat de koper geen zin tijd heeft want iedereen kan pakje ophalen partner mama papa vrienden

Ik vind het niet respectloos. Ik heb het netjes de verkoper laten weten, en die was er okay mee. Ik heb recht op 14 dagen tijd, dus die neem ik maar als dat moet :o M'n huisgenoten ga ik er ook niet mee opzadelen, en er wordt idd vaak om een ID gevraagd. Maar morgen gaat het 'm wel worden.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:10

Later ophalen vind ik niet zo'n punt maar wel fijn als het dan even wordt gezegd van tevoren, anders maak je je toch een beetje druk of het wel wordt opgehaald of dat het retour gaat :')
Ik vind het wel storend als mensen iets hebben opgehaald en dan niet aangeven dat het in orde is zodat je nog 2 dagen moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:12

Bij ons Postpunt kan je wel je pakje laten ophalen als je machtiging geeft en je ID meegeeft. Als ik zelf niet kan zit ik meestal op mijn werk en ik heb toch graag mijn ID bij me als ik op baan ben. Daarnaast zit ons Postpunt van Bpost in een supermarkt, en ik ben diegene die de boodschappen doet :))
Mondial/Homerr heb ik nog nooit wat afgehaald, alleen afgeleverd voor verzending. Mijn vaste mondialpunt is sinds 14/5 ook homerr-punt geworden, dus voor 2 bezorgdiensten kan ik op 1 plek terecht :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:15

Ik hoef bij Homerr ook nooit ID te laten zien. Dat punt zit een straat tegenover me en is 's avonds open, ideaal. Alleen jammer dat het zo lang duurt, ik heb dat geduld niet voor gekochte spullen :') Ik heb nu veel verkoop via Homerr gedaan en dan duurt het zo lang voor een best leuk bedrag in mijn portemonnee komt.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:18

Mondial en dpd moet ik id laten zien. Homerr hoef ik dat niet te doen. Ik moet nu wat verzenden met dpd maar heb geen printer. Of eigenlijk ik heb wel een printer maar sinds het wissel van inkt geeft hij foutmeldingen dus die doet het niet. Meestal verzend ik dezelfde dag. Nu maar aangegeven dat het morgen wordt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:33

Hier is het puntafhankelijk, mijn vaste punt en Bpost moet ik niets laten zien, in het punt hier 3 gemeentes verder vragen ze altijd id.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:47

Hier neem ik een kopietje van de is van mijn vriend mee als ik wat voor hem moet ophalen en dat werkt wel. Bij het punt met mondial relay en dpd zijn ze daar wel streng in.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:50

Mondial Relay gaat ook nog wel eens wat mis...
Heb nu voor mams pakketen weggebracht waarvan 3 kwijt waren.
De meeste mondial punten zitten ook in een tankstation, dus al meer verkeer in de winkel. Kan dan begrijpen dat ze niet alles en iedereen kunnen onthouden.

Mijn mam is homerrr, dhl, ups punt en dat is bij hun eigen autobedrijf. Minder verloop van klanten en dan kan je ook beter gezichten herkennen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:59

Er gaat altijd wel eens wat mis, hier ooit een pakket van mondial gehad die verstuurd werd naar mijn vaste punt, maar dat pakket was extra lang weg en vast punt was plots in verlof. Moest dus plots ergens anders heen gestuurd worden en daar zijn dus verkeerde etiketten op gekleefd, ik kreeg plots een pakket van iemand totaal anders.... dus had nog iemand anders dan mijn pakket... zelf dit pakket terug binnengebracht, maar mijn pakket kwam niet terug. Ging mijn vaste punt terug open na 4 weken verlof, ga ik een ander pakje ophalen en mijn verloren pakje wasbakken daar binnengebracht! Dus nu heb ik vooral veeeeeel geduld en geloof dat het meeste vroeg of laat wel juist aankomt.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:03

Hier al een tijdje rustig met verkopen. In het begin ging het als een speer. Heb ook geen zin om alles er weer opnieuw op te zetten dus ik wacht het nog maar even af en anders breng ik het naar het goede doel.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:04

Ik ga zo weer 4 pakjes wegbrengen.
Gister 3..

Mag niet klagen :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 15:52

Goed bezig. Hier een beetje een miskoop gedaan. Kleding is zo’n beetje rijp voor container. Jammer, maar helaas.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:55

Wie had nou ook gehad dat het pakketje op een afleverpunt ver weg was afgeleverd?

Het pakketje kon blijkbaar niet op het geselecteerde punt afgeleverd worden en ligt nu 70km verderop..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:07

Vraagje voor mensen die vaak met Mondial versturen:

Ik heb om 16.00 pakketten weggebracht.. hij heeft gescand. Ik heb het gezien, maar van 1 pakket heb ik helaas nog steeds geen bevestiging ontvangen.

Weten jullie dat als vervoerder het ophaalt die ook nogmaals scannen?

Ik heb nu niks -O-

Als dat morgen nog zo is ga ik even maar het pakketpunt maar ik word hier wel nerveus van :=

*stress voor niks, na 2.5 nu mijn bevestiging gekregen :')

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:53

Lotus83 schreef:
Vraagje voor mensen die vaak met Mondial versturen:

Ik heb om 16.00 pakketten weggebracht.. hij heeft gescand. Ik heb het gezien, maar van 1 pakket heb ik helaas nog steeds geen bevestiging ontvangen.

Weten jullie dat als vervoerder het ophaalt die ook nogmaals scannen?

Ik heb nu niks -O-

Als dat morgen nog zo is ga ik even maar het pakketpunt maar ik word hier wel nerveus van :=

*stress voor niks, na 2.5 nu mijn bevestiging gekregen :')

Volgensmij scannen ze nog wel, voor de zekerheid. Doen ze ook bij postnl en dhl

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:56

Vinted is soms echt verschrikkelijk traag met de tracking en soms doet ie het helemaal niet. Ik heb al meerdere pakketjes gehad waarbij de tracking van de verzender al aangaf dat het pakje er was en Vinted nog op onderweg stond.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 19:14

Ik had vooral stress omdat ik ook geen mail kreeg.

Tracking van Vinted is nog niet bijgewerkt maar dat zal straks dan wel komen.
Ik heb in elk geval bewijs :Y)

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:08

Bij mij had iemand iets gekocht, kon ze niet aanvinken dat ze het had.. vinted gemaakt en t was weer klaar... hoop nu wel dat het lukt met de 2 andere paketen... een van de eerste dingen die ik heb verkocht...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:00

Lotus83 schreef:
Ik had vooral stress omdat ik ook geen mail kreeg.

Tracking van Vinted is nog niet bijgewerkt maar dat zal straks dan wel komen.
Ik heb in elk geval bewijs :Y)

Tracking nog niet bijgewerkt :(

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:53

Heb ik juist iets verkocht krijg ik een ups label??
Die staat nergens en vind ik niet leuk, weer een ander afleverpunt....
Ik kan enkel kiezen tussen mondial(staat aan), dhl(staat uit) en Homer(staat uit). Dat Bpost er niet tussenstaan en blijkbaar wel gekozen kan worden, tot daar aan toe, maar nu ups ook al? Hoort eigenlijk niet lijkt me...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:16

Even een vraagje voor de handigerds
Als je iets verkoopt en het word opgehaald ipv verzonden
Dan kies je voor aangepast formaat bij verzenden
Maar hoe kriig je dan bevestigd dat het “verzonden” /opgehaald is ? Of kan dat gewoon niet ? (Persoon wil het graag gewoon via vinted betalen )

Found it
Kan alleen bij kinderen en home

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:42

Als het wordt afgehaald is het gewoon los van vinted.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:43

tengeltje11 schreef:

Nee kan wel heb ik uiteindelijk gevonden
Ophalen kun je voor kiezen in de categorieën home en kinderen (voor grote/zware dingen )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:00

tengeltje11 schreef:

Nee klopt niet, ik heb ook afhalers en dat gaat gewoon via vinted. In de review kun je dan aanvinken dat je de persoon ontmoet hebt.