Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:13

Ik heb er ook weinig last van maar vind het principe dat je gewoon verplicht word binnen te blijven gewoon ruk

Al is de controle in ieder geval nihil hier, dus bang hoef je ook weer niet te zijn.

Vayo

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:17

Hier hetzelfde. Ik heb er weinig last van, maar betwijfel het nut soms een beetje. Een kwartier geleden kwamen de kinderen vragen of we nog even naar vrienden konden. Dat vind ik de moeite niet meer dus niet gedaan. Maar wel verzet naar zondag overdag en dan blijven we eten.
Nu spreek ik niet enorm veel af en ook alleen maar met 3 vaste huishoudens.

De controle is hier ook nihil. Soms staan ze steekproefsgewijs bij een rotonde hoorde ik van iemand die voor werk op de weg mocht zijn.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:19

Controle is hier echt minimaal. Ik ben inmiddels al 15 keer (vanwege werk) tijdens de avondklok onderweg geweest. 4 keer wel politie gezien of achter me gehad, maar geen enkele keer aan de kant gezet. Van collega's en beveiligers van mijn werk hoor ik dezelfde verhalen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:43

Mindim schreef:
imaudy schreef:

Het zou zelfs tegen kunnen werken. Ook omdat misschien de bereidwillendheid minder wordt.

Waarom zou de bereidwilligheid er niet zijn als men sowieso de deur toch al niet uit komt. Dan is er toch amper bereidheid nodig zou je zeggen.

Als mensen zich uit principe meer beperkt voelen door de avondklok gaan ze zich denk ik ook meer verzetten tegen andere maatregelen. Dat ze bv minder snel gaan testen.

Eigenlijk zou de angst voor het virus het beste moeten werken. Zijn mensen niet meer bang dat het ze het krijgen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:44

zonnebloem18 schreef:
Controle is hier echt minimaal. Ik ben inmiddels al 15 keer (vanwege werk) tijdens de avondklok onderweg geweest. 4 keer wel politie gezien of achter me gehad, maar geen enkele keer aan de kant gezet. Van collega's en beveiligers van mijn werk hoor ik dezelfde verhalen.

Ik denk dat dit echt het probleem is waarom al de maatregelen niet zo goed werken. Het gebrek aan controle. Dan heb je steeds meer maatregelen nodig en alleen de brave burger houdt zich eraan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:45

Nope, mensen denken dat het allemaal wel meevalt en de economische en osychische schade nu groter is dan de ecomische en psychische schade als we in code zwart komen.
Volgens mij is dan de enige oplossing nog om dat maar te gaan ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:51

Ik werk natuurlijk full time in de nacht, maar nog steeds niet staande gehouden. Controle hier is dus echt zeer nihil. Wel jammer eigenlijk, want nu heb ik al dat papier eigenlijk voor niks bij me

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:01

Ik loop na dr avondklok wel eens een rondje in de wijk, kamp al 3 maanden met aangezichtspijn en hoofdpijn, die niet weg gaat, raak door drukte snel overprikkeld en vind het heerlijk rustgevend om een blokje om te doen. Geen idee of dit eigenlijk wel mag of niet, maar ik mag nu door nieuwe medicatie ook niet autorijden en kom dus nergens, ter voorkoming van terugval voor depressie die ik in 2019 had door een operatie gevolgd door burn out en toen depressie. Zien ze het dan wel door de vingers? Loop nu niet meer bij een psycholoog maar dus wel bij het ziekenhuis en neuroloog. Die pijn is soms echt slopend mentaal en dan is even een rustig rondje in buitenlucht wandelen een goede afleiding.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:04

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:07

Ja het is meer ter voorkoming van psychische problemen ook gezien ik daar wel een geschiedenis in heb en nu dus gedeeltelijk in de ziektewet zit sinds november door dus extreme pijnklachten. Thuis zitten is in deze situatie vaak noodzaak maar het breekt je op een gegeven moment ook echt mentaal, woon alleen dus dan heb je ook weinig sociale contacten. Mocht ik een x politie tegenkomen hoop ik maar dat ze de situatie begrijpen. Zo niet...zegt dat ook iets over de menselijkheid.

Heb overigens niet aan mijn eigen verklaring gedacht, heb die voor werk wel ingevuld maar niet voor dat blokje om omdat ik niet weet of dat wel echt mag.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:10

Rennie89, als ik dat van zonnbloem18 lees dan zou je een verklaring kunnen invullen en bv een doosje zwaardere medicatie mee kunnen nemen ter ondersteuning van de verklaring. Je gaat niet te ver van huis vandaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:20

Zou tramadol en lamotrigine voldoende zijn? :Y) nee loop echt letterlijk een blokje om. Maar om nou met m’n medicatie te lopen.. maak ik liever foto’s ofzo waar mijn naam op staat

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:22

Rennie89 schreef:
Zou tramadol en lamotrigine voldoende zijn? :Y) nee loop echt letterlijk een blokje om. Maar om nou met m’n medicatie te lopen.. maak ik liever foto’s ofzo waar mijn naam op staat

Ja, een foto van de medicatie met je naam erop is ook een idee. Je moet iets aannemelijk kunnen maken. Tenminste zo lees ik het.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:45

Je eigen verklaring moet sowieso mee. Daarnaast ksn je ook aan je huisarts een uitdraai vragen van je medicatie.

Het is een twijfelgeval maar ik denk dat je met verklaring en medicatie-uitdraai wel redelijk safe bent.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 02:44

En misschien een stomme tip, maar wellicht helpt een app waarin je je route opslaat ook. Zodat je kunt laten zien dat je van huis vertrokken bent en echt aan het wandelen bent en niet van een vriendin bijv. afkomt en onderweg naar huis bent.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 01:14

Nou, net voor het eerst door de avondklok geweest :+

Ik had de auto geparkeerd op een plein, was ik vergeten dat daar morgen markt was en daar kwam ik om 11 achter, anders word de auto weggesleept. Ben dus echt gaan rennen naar de auto, in de auto even bijkomen en hem toen in de straat gezet. Heb ik weer :')

Toen dacht ik wel even van, eigenlijk leven we echt in een bizarre wereld dat je niet eens even je auto kan gaan verzetten.

Morgen weer een avondklok ritje maar dan legaal want stemmen tellen. Kan je eigenlijk alles op je telefoon laten zien? Want ik heb geen printer. En ook geen ervaring nog met werkgevers verklaringen en andere dingen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 03:19

sureido schreef:
Nou, net voor het eerst door de avondklok geweest :+

Ik had de auto geparkeerd op een plein, was ik vergeten dat daar morgen markt was en daar kwam ik om 11 achter, anders word de auto weggesleept. Ben dus echt gaan rennen naar de auto, in de auto even bijkomen en hem toen in de straat gezet. Heb ik weer :')

Toen dacht ik wel even van, eigenlijk leven we echt in een bizarre wereld dat je niet eens even je auto kan gaan verzetten.

Morgen weer een avondklok ritje maar dan legaal want stemmen tellen. Kan je eigenlijk alles op je telefoon laten zien? Want ik heb geen printer. En ook geen ervaring nog met werkgevers verklaringen en andere dingen.

Ja, je kunt een verklaring downloaden en invullen op je mobiel. Heb het een keer gedaan, maar vond het nog wel lastig.
Hoop dat de avondklok snel weg is..ligt er ook een beetje aan wie de nieuwe ministers worden.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:46

Groot gelijk, soms gebeuren dat soort dingen in de 'drukte' van de dag. Men heeft dan meer hinder/werk aan het wegslepen van jouw auto, etc. dan dat men hinder ondervindt dat jij de avondklok een paar minuten moet skippen. :j

Logisch nadenken zonder oordelen is ook nog steeds een dingetje. {:}

Wordt Kaag Minister President? Off topic. :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:48

Willekes schreef:
Groot gelijk, soms gebeuren dat soort dingen in de 'drukte' van de dag. Men heeft dan meer hinder/werk aan het wegslepen van jouw auto, etc. dan dat men hinder ondervindt dat jij de avondklok een paar minuten moet skippen. :j

Logisch nadenken zonder oordelen is ook nog steeds een dingetje. {:}

Wordt Kaag Minister President? Off topic. :Y)

Nee, het zal nog steeds Rutte zijn. Sorry

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:51

Ben benieuwd wat de politie had gezegd als ze me hadden gezien :') ik liep echt in mijn pyjama broek. Denk dat het wel geloofwaardig was, maar ik dacht wel even van *** heb ik weer.

Ik heb van mijn werkgever nog steeds geen verklaring gekregen ... denk maar even bellen zo.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:16

sureido schreef:
Ben benieuwd wat de politie had gezegd als ze me hadden gezien :') ik liep echt in mijn pyjama broek. Denk dat het wel geloofwaardig was, maar ik dacht wel even van *** heb ik weer.

Ik heb van mijn werkgever nog steeds geen verklaring gekregen ... denk maar even bellen zo.

Hi, hi, :') Ik denk dat ze het wel 'begrijpen', met humor en dat je zonder boete weg had gekomen, hoor. Het gaat meer om de notaire overtreders, zeg maar. Niet voor zo iets.

Niemand is gebaat als een auto blijvende obstructie volgt in de dagplanning/markt de volgende dag zeg maar, dat er nog mensen moeten komen om auto weg te slepen. Je denkt er in elk geval aan. :j Geen kwalijke bedoening, opzet of opzettelijk negeren van avondklok.

Verklaring op telefoon is irritant invullen. :o We hebben ondanks een paard met koliek moeten laten inslapen, dat was toch echt na de avondklok. Niemand die moeilijk deed :knuffel:

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:19

Niet zo paniek erovrr hoor, ik heb sinds de start nog noooit een controle gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:32

Jester_ schreef:
Niet zo paniek erovrr hoor, ik heb sinds de start nog noooit een controle gehad

Dit dus. Ik heb het idee dat ze alleen soms even controleren tussen 9 en half 11 en daarna zie je ze niet meer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:39

Ik heb het idee dat ze een stuk minder controleren. Zeker nadat er vorige week een agent is gestoken in zijn gezicht bij een controle.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:12

Politie heeft natuurlijk ook nog heel veel andere dingen te doen.