Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:42

knabbelgirl schreef:
Ik kwam dit vandaag tegen online:
https://www.tubantia.nl/dinkelland/twen ... ac912e8ac/
Supermarkt gesloten in verband met niet goed naleven Coronaregels, na 21 controles, 18 overtredingen en 10 dwangsommen van in totaal 50.000 euro

Ik had hem idd ook al gezien, wat is ie er uiteindelijk mee opgeschoten...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:46

Ergens vind ik het maar raar, als wij naar Belgie gaan wordt ons geadviseerd 14 dagen in quarantaine te gaan. Nu hebben de Belgen hun advies gewijzigd naar als Belgen in Nederland geweest zijn wordt geadviseerd zich te laten testen.
Wie besmet nu wie? Beide landen doen alsof het in het andere land veel erger is dan in eigen land waardoor je als je de grens over gaat je groot risico op besmetting oploopt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:53

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:56

Ik vind het nog niet zo’n gekke maatregel en het is maar tot 1 september.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:00

Fitzroy schreef:
Ik vind het nog niet zo’n gekke maatregel en het is maar tot 1 september.

Precies ik kan wel even een linkje delen van de facebook pagina van RTV Drenthe maar of je zo blij wordt van de reacties...

Ik vraag mij steeds af waarom zeurt iedereen? Als dokters een operatie uitvoeren lopen ze ook met mondkapjes voor en er is volgens mij nog nooit een dokter geweest met problemen van het dragen van mondkapjes.

Net als tandartsen , dierenartsen enzovoort dus ik snap nog steeds het probleem niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:01

En gezien de gesprekken die ik vanmiddag hoorde tussen vakkenvullers in de AH niet zo gek. ‘Ik ben echt klaar met corona, ik houd me er echt niet meer aan’ , ‘er liggen maar 36 mensen op de IC, wat een overdreven gedoe’ ... Ik ben met een grote boog om de dames en heren vakkenvullers heen gelopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:02

Zebrastreep schreef:
Op een middelbare school in Assen worden mondkapjes verplicht vanaf klas 4... en ouders worden wild dreigen via sociale media om kinderen thuis te houden.

link nieuwsbericht

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162236 ... l-in-Assen

Ik vind het een dappere en te prijzen beslissing.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:05

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:06

Op die school heb ik gewerkt. Gelijk hebben ze! Overigens zijn hun gangen echt niet smaller of is het gebouw ouder dan in andere schoolgebouwen :). Blij dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:24

purny schreef:
Ik moest me net registreren toen ik een milkshake bij five guys ging afhalen

Dat mag hè. Is niet verplicht. Dus als je het onzin vindt hoeft het niet ;-)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:25

Sheran schreef:
Zebrastreep schreef:
Op een middelbare school in Assen worden mondkapjes verplicht vanaf klas 4... en ouders worden wild dreigen via sociale media om kinderen thuis te houden.

link nieuwsbericht

Ik vind het een dappere en te prijzen beslissing.

Scheelt dat hun gebouw wel koel is! En een mondkapje dragen wel haalbaar is. Bij ons is dat uh ... niet ... :') wij gaan gewoon met alle deuren en ramen open. Ook als het weer dat niet toelaat.
Onze school biedt wel voor leerlingen en docenten die dat willen mondkapjes aan! Dus mensen hebben de keuze. We moeten dat ook benadrukken maandag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:55

Sheran schreef:

link nieuwsbericht

Ik vind het een dappere en te prijzen beslissing.[/quote]
Scheelt dat hun gebouw wel koel is! En een mondkapje dragen wel haalbaar is. Bij ons is dat uh ... niet ... :') wij gaan gewoon met alle deuren en ramen open. Ook als het weer dat niet toelaat.
Onze school biedt wel voor leerlingen en docenten die dat willen mondkapjes aan! Dus mensen hebben de keuze. We moeten dat ook benadrukken maandag.[/quote]

Ben benieuwd wat ze aan mijn school hebben gedaan. Heel eerlijk? Ik ben blij dat ik pas uiterlijk 2 september weet of we fysiek gaan beginnen. Laat eerst deze 2 weken maar eens afwachten heb het wel een beetje te doen met de leerkrachten...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:57

Toch zijn de berichten zoals ze nu zijn regionaal positief(rtvnoord/rtvdrenthe/dvhn). Echt een enkele docent die zich zorgen maakt en waar dus ook oplossingen voor worden gezocht (oa. Partners met chemo, ernstig zieke kinderen)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 01:18

lenaa_tje schreef:
Toch zijn de berichten zoals ze nu zijn regionaal positief(rtvnoord/rtvdrenthe/dvhn). Echt een enkele docent die zich zorgen maakt en waar dus ook oplossingen voor worden gezocht (oa. Partners met chemo, ernstig zieke kinderen)

Ik hoop voor ze dat het ontzettend mee gaat vallen. Natuurlijk gaan er mensen besmet raken dat voorkom je nou toch niet zodra je dat soort dingen weer gaan proberen. In ieder geval hoop ik dat veel kinderen / pubers goed hun jaar door komen zonder al te veel problemen. Ik vraag mij ook af hoe mijn schooljaar eruit gaat zien. Ik denk dat er veel dingen geschrapt zijn en het bestaat uit examens maken en diploma halen.

--
Het blijft mij een beetje boos maken dan we allemaal zo onvoorzichtig hebben gedaan. Zo kreeg ik vandaag de vraag van een cliënt wanneer is corona nou afgelopen dan? Ze gaan er echt vanuit dat ik dat kan vertellen. Zo sneu dat ik ze moet zeggen dat niemand het weet en het nog wel even gaat duren.... Ik hoop niet dat ze straks weer te horen krijgen dat er meer maatregelen komen. En gewoon voor alle mensen met een beperking die door corona het dubbel zo zwaar hebben. En nog zwaarder als wij en nog meer worden beperkt.

Jammer dat veel mensen niet bereid waren om eens aan de anderen te denken. En dan doel ik ook op de ouderen en mensen met een psychiatrische aandoening die verzuipen door corona. En dan moet de tweede golf nog komen (niet dat ik het wil overdrijven maar we gaan er wel zo naar toe)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:55

Ik kreeg precies dezelfde vraag van de week Zebrastreep. Werk jij toevallig ook in de gehandicapten zorg?

Wat mij zorgen baart is de jeugd die zijn gemak niet kan houden en gaat rellen in de grote steden. Ik was absoluut niet zo als puber en adolescent. Ik snap het dus ook niet zo goed.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 07:59

SusanH schreef:
Ik kreeg precies dezelfde vraag van de week Zebrastreep. Werk jij toevallig ook in de gehandicapten zorg?

Wat mij zorgen baart is de jeugd die zijn gemak niet kan houden en gaat rellen in de grote steden. Ik was absoluut niet zo als puber en adolescent. Ik snap het dus ook niet zo goed.

In die grote steden is veel meer aan de hand dan alleen de Corona regels... vaak zie je (helaas!) aan het einde van de zomervakantie rellen en gedoe ontstaan in probleemwijken. Dat speelt al veel en veel langer.

Niet voor niks dat er hier bijv. Zo veel aandacht is voor jeugd die niet op vakantie gaat. Juist om ze van straat (en uit de criminaliteit) te houden.
Door Corona is die rek er wel wat uit .... ik weet dat er hier toch zorg is om jeugd (12/13) jaar die criminele klusjes uitvoeren. Juist doordat de zicht er niet meer op is. Het is een beetje de sport om ze aan de goede kant te houden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:28

mag schreef:
Ergens vind ik het maar raar, als wij naar Belgie gaan wordt ons geadviseerd 14 dagen in quarantaine te gaan. Nu hebben de Belgen hun advies gewijzigd naar als Belgen in Nederland geweest zijn wordt geadviseerd zich te laten testen.
Wie besmet nu wie? Beide landen doen alsof het in het andere land veel erger is dan in eigen land waardoor je als je de grens over gaat je groot risico op besmetting oploopt.

Dat is in Duitsland en Luxemburg het zelfde. Duitsland houdt vol dat Luxemburg risicogebied is, ondanks dat de waardes nu gezakt zijn . Mag Duitsland niet in zonder negatieve covid test van max 48 u. Maar Duitsers kunnen gewoon hier komen. Want die kunnen dat virus niet mee terug nemen blijkbaar.

Werk in n hotel in Luxemburg, daar had ik gisteren 2 mensen uit Antwerpen....

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:42

mag schreef:

In België is het qua besmettingen twee keer erger dan hier. Qua ziekenhuisopnamen nog meer dacht ik. Maar het hangt natuurlijk wel van de regio af. Dus een Belg uit een veilig gebied die naar Amsterdam gaat, loopt hier meer risico dan thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:14

Ik woon niet in de grote stad. Misschien dat dat ook meespeelt. En ik heb echt altijd heel veel respect gehad voor de regels. Tot op het overdreven af. Ik kan me echt oprecht niet voorstellen dat je spullen van een ander gaat slopen. Maar goed, dat het niet alles met corona te maken heeft snap ik dan weer wel. Het is alleen dat ik het nooit eerder zo in het nieuws voorbij heb zien komen, anders dan bijvoorbeeld rondom oud en nieuw.

En die landen onderling dat snap ik dan weer niet zo goed. Ik vind het heel bijzonder. Ook wat betreft de horeca, alles zo registreren. Terwijl dat op andere plekken waar je ook langer samen bent weer niet hoeft. En dan dat bronnen en contact onderzoek. Ze gaan er nooit de vinger op leggen waar een besmetting vandaan komt op deze manier.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:45

23 besmettingen onder een dispuut die zo nodig op reis moesten naar Griekenland , hele dispuut en vereniging uitgesloten van de introductieweek . Gegokt en verkeerd uitgepakt dus ondanks dat Griekenland bezocht mocht worden .

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:51

bigone schreef:
23 besmettingen onder een dispuut die zo nodig op reis moesten naar Griekenland , hele dispuut en vereniging uitgesloten van de introductieweek . Gegokt en verkeerd uitgepakt dus ondanks dat Griekenland bezocht mocht worden .

Bij dit soort dingen denk ik eerder dat het feit dat ze gaan voor besmettingen zorgen dan de bestemming.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:44

Een paar uur Geleden op m’n vakantie bestemming aangekomen. (Moeder en zoon vakantie). Alles is hier super goed geregeld. Echt top. Op de boot moesten we in de auto blijven zitten. Dat is jammer maar geen ramp. Heerlijk een week Texel. Hondje is ook mee :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:45

Maar meeste kans heeft die groep zich ook niet aan de 1,5 meter gehouden die ook in Griekenland geldt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:50

rien10 schreef:
Een paar uur Geleden op m’n vakantie bestemming aangekomen. (Moeder en zoon vakantie). Alles is hier super goed geregeld. Echt top. Op de boot moesten we in de auto blijven zitten. Dat is jammer maar geen ramp. Heerlijk een week Texel. Hondje is ook mee :D

Geniet er van
Het is je gegund

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:56

Heerlijk Rien Texel is zo mooi.
Doe een bakkie koffie met appeltaart bij de Robbenjager, zalig