Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:16

Destination schreef:
PSvanLot schreef:
nu weet ik nog niet wie marte is...

Marte van Graafeiland, een van de twee auteurs van het onderzoek. Ze werkt bij hetzelfde kantoor als de landsadvocaat.

Kijk nu komen we ergens. Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:17

PSvanLot schreef:
Joman schreef:

Het is ook allemaal heel lastig....

Hoe moet ik nu weten wie die beste vrouw is?

Zij wordt gewoon met naam en toenaam genoemd in het artikel waarvan de link al zo'n 5 keer is geplaatst in de afgelopen 2 pagina's. Dus dat lijkt me niet zo heel lastig.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:18

Maargoed, zoals gezegd. Ik zwaai af, flauw gedoe! Veel succes met jullie corona-perikelen :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:18

Joman schreef:
Maargoed, zoals gezegd. Ik zwaai af, flauw gedoe! Veel succes met jullie corona-perikelen :)

:evaw: Ik denk oprecht dat jij gelukkiger wordt in het wetenschapstopic over Corona.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:19

Oh oh oh. Wat ben ik toch dom dat ik dacht dat "De overheid" de bron was van Joman en niet Marthe mevrouw van Graafeiland. Nou, ik ben een stapje verder he he. Het duurt wat langer bij mij, maar uiteindelijk kom ik er wel.. Nou. Ik ga lezen hoor!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:21

Joman schreef:
PSvanLot schreef:

Hoe moet ik nu weten wie die beste vrouw is?

Zij wordt gewoon met naam en toenaam genoemd in het artikel waarvan de link al zo'n 5 keer is geplaatst in de afgelopen 2 pagina's. Dus dat lijkt me niet zo heel lastig.

ik wilde dat artikel helemaal niet lezen, gewoon de naam noemen zoals ie is, dat lijkt me prima.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:21

Wat een nare sfeer hangt hier zeg. Jammer...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:23

Laten we het over het feit hebben dat het RIVM weer positief nieuws te melden heeft vandaag.

75 opnames.
76 doden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:24

Nee word nu beter , Joman is afgehaakt want onze niet toekomstbestendige blik en gedachtenlezen vermogen is ver onder de maat. En googelen kunnen we ook niet , helaas.
Joman, even goeie vrienden maar inderdaad , jij bent in de intellectuele topics beter op je plaats, wel meteen de hele link plaatsen met toevoeging want wat je hier deed mag daar ook niet.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-04-20 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:25

PSvanLot schreef:
Laten we het over het feit hebben dat het RIVM weer positief nieuws te melden heeft vandaag.

75 opnames.
76 doden.

Klinkt positief!

Ik las net dat in Teheran het openbare leven ook langzaam aan weer wordt opgestart (ntv liveblog)

Ladybird
Moderator Algemeen

Lief doen tegen elkaar :(:) NIet iedereen weet wie Marte is :D ik had ook nog nooit van dr gehoord! Ik moet zeggen dat ik dat appverhaal sws wat ingewikkeld vind, ik weet dat het niet goed is met de privacy maar waarom en hoe en wat, te moeilijk voor mij :')

Ik vind de dalende lijn echt positief nieuws! ik ben echt benieuwd welke kant de maatregelen morgen op gaan!

BigOne

PSvanLot schreef:

75 opnames.
76 doden.

Goede berichten.

rien10

Als je naar de grafiek krijkt, die op de RIVM site staat, zie je een golf-beweging. Zou dat te maken hebben met de weekenden? Mensen gaan er op uit. Staan toch te kletsen met elkaar op straat. Doen in het weekend boodschappen/bouwmarkt/plantjes halen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:26

PSvanLot schreef:

75 opnames.
76 doden.

Volgens mij is het 67 doden?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:26

Ladybird schreef:
Lief doen tegen elkaar :(:) NIet iedereen weet wie Marte is :D ik had ook nog nooit van dr gehoord! Ik moet zeggen dat ik dat appverhaal sws wat ingewikkeld vind, ik weet dat het niet goed is met de privacy maar waarom en hoe en wat, te moeilijk voor mij :')

Ik vind de dalende lijn echt positief nieuws! ik ben echt benieuwd welke kant de maatregelen morgen op gaan!

Ik vind het ook wel grappig dat er mensen zijn op social media klagen over de privacy van de app van de overheid. Als er een bedrijf is dat niet altijd even netjes is met privacy en data, dan is het Facebook wel :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:27

rien10 schreef:
Als je naar de grafiek krijkt, die op de RIVM site staat, zie je een golf-beweging. Zou dat te maken hebben met de weekenden? Mensen gaan er op uit. Staan toch te kletsen met elkaar op straat. Doen in het weekend boodschappen/bouwmarkt/plantjes halen?

Wat ik van professor van Dissel van eht RIVM laatst begreep is dat de cijfer val Dinsdag meestal het hoogst is omdat er vaak op maandag ook nog cijfers van het weekend doorgevoerd worden zeg maar, daarom schijnt dinsdag altijd meer sterfgevallen en opnames te zijn

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:28

rien10 schreef:

Welke grafiek bedoel je dan? Ik zie het alleen bij de besmettingen, en in het weekend wordt er natuurlijk minder getest, het zijn de weekenden die daar lager zijn.

Edit: de sterfgevallen worden wel met terugwerkende kracht op de juiste dag bijgewerkt Ladybird, daar zie je niet echt die golfbeweging.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:29

Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-04-20 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:29

Maar daar staan 4 grafieken in, welke van de 4 bedoel je? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:30

rien10 schreef:

Zou dat niet te maken hebben met het weekend en dat dat op dinsdag en woensdag pas bijgewerkt word? Ben nu heel benieuwd wat het morgen doet , maar voorlopig ziet het er positief uit, alhoewel elke dode er één te veel is.

rien10

Neonlight schreef:
Maar daar staan 4 grafieken in, welke van de 4 bedoel je? :)

Aantal bij de GGD gemelde patiënten naar meldingsdatum

Anoniem

pmarena schreef:
Ik denk dat er zat mensen zijn die het geen zak uitmaakt dat hun telefoon de hele dag vastlegt waar ze naartoe gaan en hoe lang ze daar zitten. Die kan je vast wel helemaal in hun nopjes goedkeuring laten geven / een app laten downloaden die een piepje geeft als blijkt dat je dicht in de buurt bent geweest bij iemand die Corona blijkt te hebben.

Om iedereen met zo'n app rond te laten lopen lijkt me sowieso lastig. En zo heb je dan toch een heel aantal mensen te pakken zou je denken.

Dat blijkt dus flink tegen te vallen, al die mensen die zo'n app wel willen downloaden, in Oostenrijk (3%) en Singapore (zo'n 15%). En dan gaat het niet werken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 14:31

Moderatoropmerking:
Nogmaals: flauwe, persoonlijke of sarcastische reacties maken de sfeer er niet beter op. Dat geldt ook voor berichten over de tem, over hoe onzinnig de discussie is of dat je het topic zult verlaten. Zulke berichten zijn vervelend voor alle andere gebruikers en voegen niks toe aan de inhoudelijke discussie, dus het dringende verzoek om ze achterwege te laten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:31

Ladybird schreef:
rien10 schreef:

Wat ik van professor van Dissel van eht RIVM laatst begreep is dat de cijfer val Dinsdag meestal het hoogst is omdat er vaak op maandag ook nog cijfers van het weekend doorgevoerd worden zeg maar, daarom schijnt dinsdag altijd meer sterfgevallen en opnames te zijn

Dat zie je ook in het eerste grafiekje op deze pagina. Voor zondag zijn er nog iets meer dan 200 meldingen gedaan. En vandaag zijn er voor zaterdag nog 30 overledenen gemeld. Maar morgen zal het inderdaad wel iets hoger zijn, omdat dan nog de resterende meldingen van dit weekend en de nieuwe meldingen van vandaag worden gedaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:34

Ik denk dat er die dagen ook echt minder getest wordt. Ergens is ook een statje met aantal tests per dag en aantal positief getesten, maar ik weet niet waar, daar is het wel uit te halen.
De preventief getesten in de gezondheidszorg, dikke kans dat die personen dus niet in het weekend getest worden.

In het weekend wordt er inderdaad niet nauwkeurig bijgewerkt, maar deze grafiekjes worden wel op datum bijgewerkt. Als er morgen getallen bij komen van zaterdag en zondag dan komen die ook in het balkje bij zaterdag en zondag erbij.