Destination schreef:PSvanLot schreef:nu weet ik nog niet wie marte is...
Marte van Graafeiland, een van de twee auteurs van het onderzoek. Ze werkt bij hetzelfde kantoor als de landsadvocaat.
Kijk nu komen we ergens. Thanks!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:PSvanLot schreef:
Hoe moet ik nu weten wie die beste vrouw is?
Zij wordt gewoon met naam en toenaam genoemd in het artikel waarvan de link al zo'n 5 keer is geplaatst in de afgelopen 2 pagina's. Dus dat lijkt me niet zo heel lastig.
PSvanLot schreef:Laten we het over het feit hebben dat het RIVM weer positief nieuws te melden heeft vandaag.
75 opnames.
76 doden.
Ladybird schreef:Lief doen tegen elkaarNIet iedereen weet wie Marte is
ik had ook nog nooit van dr gehoord! Ik moet zeggen dat ik dat appverhaal sws wat ingewikkeld vind, ik weet dat het niet goed is met de privacy maar waarom en hoe en wat, te moeilijk voor mij
Ik vind de dalende lijn echt positief nieuws! ik ben echt benieuwd welke kant de maatregelen morgen op gaan!
rien10 schreef:Als je naar de grafiek krijkt, die op de RIVM site staat, zie je een golf-beweging. Zou dat te maken hebben met de weekenden? Mensen gaan er op uit. Staan toch te kletsen met elkaar op straat. Doen in het weekend boodschappen/bouwmarkt/plantjes halen?
rien10 schreef:Als je naar de grafiek krijkt, die op de RIVM site staat, zie je een golf-beweging. Zou dat te maken hebben met de weekenden? Mensen gaan er op uit. Staan toch te kletsen met elkaar op straat. Doen in het weekend boodschappen/bouwmarkt/plantjes halen?
pmarena schreef:Ik denk dat er zat mensen zijn die het geen zak uitmaakt dat hun telefoon de hele dag vastlegt waar ze naartoe gaan en hoe lang ze daar zitten. Die kan je vast wel helemaal in hun nopjes goedkeuring laten geven / een app laten downloaden die een piepje geeft als blijkt dat je dicht in de buurt bent geweest bij iemand die Corona blijkt te hebben.
Om iedereen met zo'n app rond te laten lopen lijkt me sowieso lastig. En zo heb je dan toch een heel aantal mensen te pakken zou je denken.
Ladybird schreef:rien10 schreef:Als je naar de grafiek krijkt, die op de RIVM site staat, zie je een golf-beweging. Zou dat te maken hebben met de weekenden? Mensen gaan er op uit. Staan toch te kletsen met elkaar op straat. Doen in het weekend boodschappen/bouwmarkt/plantjes halen?
Wat ik van professor van Dissel van eht RIVM laatst begreep is dat de cijfer val Dinsdag meestal het hoogst is omdat er vaak op maandag ook nog cijfers van het weekend doorgevoerd worden zeg maar, daarom schijnt dinsdag altijd meer sterfgevallen en opnames te zijn