Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:08

Zie je nou dat het oplucht!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:25

MoniqueT schreef:
Zie je nou dat het oplucht!

De duidelijkheid is wel erg fijn ja. Maar die €90 doet nog steeds wel een beetje zeer -O-

Gewoon het meest omdat ik NOOIT iets
Zo ver van te voren boek. Ik kijk altijd op het laatste moment..

En dan boek ik wel een keer in januari en dan volgt dit. -O- kan niemand wat aan doen (ja China..) Maar het voelt wel heel zuur.

Die andere camping die ik gezien heb, is maar €260 voor 2 weken, een stuk goedkoper. Maar je krijgt er natuurlijk ook een stuk minder faciliteiten voor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:42

elnienjo schreef:
germie schreef:
Tja, horeca en gezelligheid en dus dicht bij elkaar zijn echt wel belangrijke punten voor een echte vakantie. Ik kook zelf weinig op vakantie, maar als het uit eten gaan duur is wel. Maar iets drinken op een gezellig vol terras doe ik wel graag. En een all you can eat massa restaurant is altijd heerlijk.

Oh de horror! Alles met buffetten en all you can eat met al dat rondgeren en massa's gezinnen met krijsjes. Doe mij maar iets exclusiever en vooral kindonvriendelijker.

Ligt er toch wel aan. Wereld restaurant A15 hier in Gorinchem wil ik nog niet dood gevonden worden, terwijl ik heel graag bij restaurant Vandaag in Breda kom

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:49

Oscar schreef:
SusanH schreef:
Wij zitten wel op de camping en zijn best grote knieperds :')

Hey, maar jullie hebben dan denk ik wel een grote mooie caravan? Wij doen het met zo'n afgetrapt dertiendehands hok :D

Dat dan weer wel. Die is best asociaal groot.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:12

SusanH schreef:
Oscar schreef:

Hey, maar jullie hebben dan denk ik wel een grote mooie caravan? Wij doen het met zo'n afgetrapt dertiendehands hok :D

Dat dan weer wel. Die is best asociaal groot.

Dan snap ik al beter dat als de camping open gaat maar de toiletgebouwen niet, dat jullie gewoon gaan.

Ik zag eigenlijk mezelf voor me, met zn pop up wc tentje

Afbeelding

En dan met zn "douche" erboven

Afbeelding

Dat wordt me toch wel ff te primitief op een dure camping.....

Ik dacht echt dat jullie zo iets uitgedacht hadden :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:14

Das prijzig voor een douche hokje, misschien dan maar een keer naar een nudisten camping, hoef je jezelf niet af te schermen :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:19

moonsparkle schreef:
Das prijzig voor een douche hokje, misschien dan maar een keer naar een nudisten camping, hoef je jezelf niet af te schermen :')

Mij daar echt niet gezien hoor....

En deze "opstelling" zou ik eigenlijk ook alleen maar gebruiken in situaties waar je toch al ingesteld bent op primitief.

In Noorwegen ofzo.

Of als ik langer op bivak Freyr zou willen blijven... al is daar ten minste nog een compost toilet. (Stinkt bah!)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:21

MoniqueT schreef:
Voor mensen met plannen voor de Canarische eilanden lijkt internationaal toerisme pas op zijn vroegst in oktober mogelijk.

http://www.gran-canaria-info.com/en/con ... tion-dates

Goed nieuws voor dochter en gezin die hadden voor juni geboekt en kunnen nu kosteloos annuleren hoop ik.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:23

mvdende schreef:
moonsparkle schreef:

Mij daar echt niet gezien hoor....

En deze "opstelling" zou ik eigenlijk ook alleen maar gebruiken in situaties waar je toch al ingesteld bent op primitief.

In Noorwegen ofzo.

Of als ik langer op bivak Freyr zou willen blijven... al is daar ten minste nog een compost toilet. (Stinkt bah!)

En je moet dat toch als nog vullen? Heb je als nog voorzieningen nodig.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:05

Ik probeer onze vakantie naar Noorwegen te annuleren. Plan was van 24 mei t/m 12 juni. De boot vaart sowieso niet tot 1 juni. Nu kan ik alles tot 1 juni kosteloos annuleren met volledig geld terug maar na 1 juni niet. Dus boot heen wel en boot terug niet. En huisje tot 1 juni wel en de andere niet. Wat nu dan?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:09

Napie schreef:
Ik probeer onze vakantie naar Noorwegen te annuleren. Plan was van 24 mei t/m 12 juni. De boot vaart sowieso niet tot 1 juni. Nu kan ik alles tot 1 juni kosteloos annuleren met volledig geld terug maar na 1 juni niet. Dus boot heen wel en boot terug niet. En huisje tot 1 juni wel en de andere niet. Wat nu dan?

Er is over drie weken een nieuwe persconferentie. Ik zou het zo lang mogelijk uitstellen met een max van 31 mei :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:13

Napie schreef:

Hoe heb je dit geboekt dan? Want als je niet heen kunt, dan is het wel een rare situatie dat je de terugweg niet vergoed krijgt. Veel reisbureaus hebben nu een gratis omruilgarantie. Dat is niet meteen geld terug, maar ook geen geld weg.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:17

Ik zou iig al annuleren wat je kan annuleren. En de rest even afwachten. Wij hadden veel ook geannuleerd maar een aantal waar we geen teruggave kregen niet. Uiteindelijk hebben we 1 acco voor 5 dagen omgeboekt (was de laatse dag dat het kon). Ergens jammer dat we dat hebben gedaan, want dag erna kwam het nieuws dat het land dicht ging en hadden we in dat geval wel geld teruggekregen. In zoundus nog even wachten.

Heb je een annulering verzekering? Die ander even bellen. Grote kans dat als je een rekening krijgt van het annuleren, je dat bij hen in kan dienen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:54

mvdende schreef:
x_Jeanine_x schreef:
14 juni komt ook dicht bij om te kamperen met de camper bij camping port zelande van centerparcs.... Wij dachten in november, yes ideaal de faciliteiten van CP, maar het fijne van een eigen camper, puppy mee, fietsen mee en gaan...
Wc en douche zit erin maar dat schoonmaken pfff

14 juni komt inderdaad wel heel dichtbij. Zeker als je kijkt vanaf 20 mei...

Ik weet niet of je nog kosteloos kan annuleren?

Daarnaast zijn de douche en wc in een camper nooit zo heel groot. En als iemand nr 2 heeft gedaan, dan durf je het eerste half uur niet meer de camper in vaak }>

Wij moeten nog even goed in die voorwaarden duiken van centerparcs, de camping.

Nummer 2 doe ik al niet graag...

Rijd normaal als touringcarchauffeur dus weet helaas wat het is, daar zitten ook van die fijne wc's in... Alleen een handiger leeg maak systeem...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:10

mvdende schreef:
Celiien schreef:
ik zou het denk ik zo laten. als de maatregelen worden doorgetrokken en je op 24 juli nog niets mag, is het redelijk dat ze je of aanbieden later te komen, of kosteloos annuleren.

edit: even je berichten terug gelezen, en je hebt een tent zonder sanitaire faciliteiten. als ze die niet kunnen geven tegen de tijd, zou je kosteloos moeten kunnen annuleren (anwb)

De camping is open, maar de toiletgebouwen zijn gesloten, omdat de campingeigenaar niet kan voldoen aan de vereiste hygiënemaatregelen. Ik beschik zelf niet over een toilet- en douchegelegenheid in mijn tent/caravan.
In dat geval kun je de overeenkomst kosteloos beëindigen. Zonder eigen sanitaire voorzieningen kun je geen gebruik maken van de camping. Er is recht op terugbetaling van het betaalde geld. De ondernemer kan je in plaats van terugbetaling een voucher aanbieden. Met dit voucher kan je op een later moment alsnog een vakantie boeken. Je kunt ook vragen of je de vakantie kunt omboeken

Dat zijn de regels ja, maar houdt de camping zich daar ook aan?

Op dit moment niet, je kan niet kosteloos annuleren, allen omboeken.

Ook als ze dus voor 100% niet kunnen leveren..

Officieel zouden ze geld terug moeten geven....

Als ik nu zelf niet annuleer, dan ben ik straks verplicht nogmaals een aanbetaling van €150 te doen. Dan zou ik dus €300 kwijt zijn als de camping voet bij stuk houdt.

En om nou naar de rechter te stappen.... ondanks dat ik dan 100% in mijn recht sta, twijfel ik of ik ooit mijn geld dan weer terug zie.

Dus daarom hoop ik af te kunnen spreken dat zolang er nog geen definitief ja of nee is vanuit de overheid voor 25 juli, dat ik dan die 15%=€90 blijf houden.

Uiteindelijk natuurlijk met de kans voor de camping dat ze alsnog verplicht zijn die €90 terug te betalen als blijkt dat de camping inderdaad nog "op slot" is voor kampeerders op 25 juli.

Maar ook de kans voor de camping dat ik wel kan komen kamperen en dan betaal ik natuurlijk de volle pond van €600....

Voor beiden is het een gok: de camping kan alsnog die €90 verliezen en dát willen ze niet

En ik kan die €90 verliezen en als dan uiteindelijk alsnog blijkt dat de camping wél open is..... Dan baal ik.
nu annuleren. Is het wel open kan je misschien last minuut er nog heen kost dan natuurlijk wel weer de volle pond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:32

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:41

Er staat ´lijkt´. De Canarische eilanden zouden best eerder open willen gaan, met name omdat ze het minst getroffen zijn door corona van alle Spaanse regio's. Maar ze zullen ook toestemming moeten krijgen van de centrale regering. Sunweb en alle andere reisorganisaties zullen zo'n officieel besluit af (moeten?) wachten, voor ze klanten kunnen gaan restitueren. Zoals met alles rond corona is het heel moeilijk vooruit regeren.

Op dit moment wordt er steeds ongeveer een maand vooruit gekeken. Zo heeft Transavia gisteren bekend gemaakt de toestellen tot 27 mei aan de grond te houden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:47

MoniqueT schreef:
Er staat ´lijkt´. De Canarische eilanden zouden best eerder open willen gaan, met name omdat ze het minst getroffen zijn door corona van alle Spaanse regio's. Maar ze zullen ook toestemming moeten krijgen van de centrale regering. Sunweb en alle andere reisorganisaties zullen zo'n officieel besluit af (moeten?) wachten, voor ze klanten kunnen gaan restitueren. Zoals met alles rond corona is het heel moeilijk vooruit regeren.

Op dit moment wordt er steeds ongeveer een maand vooruit gekeken. Zo heeft Transavia gisteren bekend gemaakt de toestellen tot 27 mei aan de grond te houden.

Neem aan dat ze ook niet willen dat er weer corona wordt ingevoerd door het massatoerisme.
Lijkt me op dit moment gewoon nog niet goed te realiseren want iedereen kan hypothetisch in z'n incubatietijd zitten en zich gezond voelen op het moment van boarden, maar eenmaal daar breekt dan toch weer de pleuris uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:51

MoniqueT schreef:

Ja dat is waar. Dan duurt het waarschijnlijk nog wel even voor ik wat hoor. Staat voor half augustus gepland. Dus zal wel pas juli worden. Maar ik betaal het restantbedrag toch echt niet voorlopig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:00

Ze hebben hier nog een ander probleem: mensen eigen vakantiehuizen zullen massaal komen als er weer vluchten vanuit het buitenland toegestaan worden. Dat zagen we in maart al gebeuren vanuit andere delen van Spanje, maar er zijn nu al Duitsers die eisen dat ze toegelaten worden op Mallora bijvoorbeeld.

En als de Duitsers mogen, komen de Engelsen, Noren, Zweden, Belgen, Nederlanders etc. Dat zijn geen toeristen of wel? In elk geval een héle grote groep.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:33

Ik kan me dat ook wel voorstellen als het je eigendom is wil je er toch gebruik van kunnen maken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:49

Heftige discussie over op Facebook nu. Ook Spanjaarden mogen nu niet in hun vakantiehuis gaan zitten om de regio’s niet te besmetten en de zorg geen overbelasting te geven. Net als in Zeeland bijvoorbeeld. Waarom zou je dan buitenlanders wel toelaten?

Onze regio kent zeker 30 procent vakantiehuizen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:33

SusanH schreef:
Ik kan me dat ook wel voorstellen als het je eigendom is wil je er toch gebruik van kunnen maken.

In feite geldt dit ook voor Nederlanders met een vaste plaats op een camping of vakantiepark.
In Zeeland en een deel van Zuid-Holland mag je ook niet naar je eigen chalet/caravan of huisje.
Terwijl de huurplaats soms wel € 3000 - € 4000 per jaar is.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 00:03

Wij hebben een vakantiehuisje in Noordwijk. We mogen ze nu niet meer verhuren maar mogen er zelf wel heen voor controle en onderhoud. Pas vanaf het balkon gecontroleerd hoe het gras groeit. We zijn alleen in het huisje en direkte omgeving, nemen boodschappen mee van huis en bestellen soms bij ons favo restaurant voor thuisbezorging. We draaien nu alleen maar verlies op onze huisjes dus het verblijf daar is dan een schrale troost.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 06:48

Electra63 schreef:
SusanH schreef:

In feite geldt dit ook voor Nederlanders met een vaste plaats op een camping of vakantiepark.
In Zeeland en een deel van Zuid-Holland mag je ook niet naar je eigen chalet/caravan of huisje.
Terwijl de huurplaats soms wel € 3000 - € 4000 per jaar is.

Ja als je er over nadenkt is dat ergens ook wel krom. Mijn ouders willen ook graag gaan, vaste plek al 30 jaar. Staan 90% van de tijd maar 3 andere vaste gasten (zeker nu) in een app groep kunnen ze afstemmen wie wanneer gaat douchen. Ze willen ook wel zelf alles ontsmetten. Maar de camping eigenaar durft het niet aan. Wat natuurlijk zijn goed recht is. Maar ze zitten daar in het groen denk ik veiliger als thuis.