Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:53

Leuk idee MDH maar ik begrijp ook de twijfels. Denk dat taartje eten voor het raam op zich weinig kwaad kan. En anders iets leuks/grappigs/ludieks opsturen zodat zij toch weet dat jullie aan haar denken?

Kinke

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:25

Ik merk dat ik helemaal de supermarkt niet in wil. Nou liet ik de boodschappen al sinds dit jaar bezorgen, dus dat is geen probleem maar even iets halen wat je vergeten bent...ik wil helemaal geen boodschappenkar mee naar binnen nemen. Iedereen zit aan zo'n ding, dan pak ik liever gewoon wat ik mee moet nemen en ik kan ook prima mensen ontwijken zonder kar. Dus...ik vermijd de winkel momenteel :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:28

Nou inderdaad! Gelukkig worden ze bij mij ontsmet... Bij Jumbo althans, bij de AH niet. Dus nu ga ik alleen maar naar de Jumbo.

Ik ga morgen voor het eerst even fietsen en op bezoek bij een vriend. Ik heb maar van tevoren even gezegd dat ik echt die afstand wil houden (hij ook) want anders sta ik niet voor mezelf in :')
Laatst bijgewerkt door Sheran op 03-04-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:30

Vroeg vanochtend aan een collega, zeker lekker rustig weekendje.

Nou nee haar zus was jarig daar ging ze naartoe en naar een vriendin.... ik had echt zoiets van.... snap je het niet dan.
En dan ook heel onschuldig he....

Vraagt ze aan me, doe jij dat niet dat.
Uhhh nee..... ik zie niemand behalve mijn eigen vent en mijn collega's, ik ga het niet opzoeken want als ik ziek wordt wil ik het niet op mijn geweten hebben dat ik mensen om me heen ga aansteken..
Vond ze raar....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:35

Je mag gewoon op visite bij iemand hoor. Afstand bewaren. Ik kom nu ook nergens wat erg saai is, maar wat ze wil mag wel gewoon.

Ik ben ook niet vies van winkelwagens. Het is echt niet dat ik mijn handen er direct om ga wassen. Ik stap rustig eerst in de auto, rij naar huis en was mijn handen pas weer nadat ik op de wc gezeten heb of ga eten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:37

Ik probeer streng te zijn.. Maar werkend in de detailhandel is dit niet altijd mogelijk.. Ik probeer heel netjes 1.5 mtr van iedereen te bewaren, maar als je een halve seconde niet oplet, buigt een klant zich achterlangs over je heen of pakt je arm vast of ze even wat mogen vragen.. Ik vind het echt vreselijk..

Mijn handen zijn inmiddels helemaal uitgedroogd, gebarsten en wit uitgeslagen van de desinfecterende gel en het handen wassen.. Maar ik begin echt een volwaardige hypochonder te worden de laatste tijd.. Elk kuchje krijg ik al helemaal de schijt van mezelf.. :')

Maargoed.. Verder gaay er bij ons 1 van het gezin naar de supermarkt.. Geen uitjes, alleen eruit om met de honden te wandelen of om naar de paarden te gaan.. Daar gelden overigens tijdsblokken van 2 uur, zodat we elkaar niet voor de voeten lopen.. Maximaal 3 personen op stal tegelijk en ook 1.5 mtr afstand..

Dat is wat wij doen.. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:42

Ik erger me niet aan iemand die te dicht bij komt. Ik ben er ook echt niet bang voor dat ik dan ineens aangestoken word.
Ik ga morgen wel de natuur opzoeken, ik moet er gewoon uit. Anders word ik gek.
Ga sowieso even een marktplaatsaankoop ophalen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:40

germie schreef:
Ik ben ook niet vies van winkelwagens. Het is echt niet dat ik mijn handen er direct om ga wassen. Ik stap rustig eerst in de auto, rij naar huis en was mijn handen pas weer nadat ik op de wc gezeten heb of ga eten.

Waarom denk je dat ze zo aandringen op handen wassen? Je geeft het virus echt volop kans zo.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 14:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:28

MoniqueT schreef:
germie schreef:

Waarom denk je dat ze zo aandringen op handen wassen? Je geeft het virus echt volop kans zo.

Ik denk dat dat Germie niet zo veel uitmaakt, die is meer van laat het allemaal maar gebeuren en wie het niet redt die redt het niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:39

Daar heb je ook weer gelijk in. Maar als ze nog veel wil duiken, zou ik toch zelf wat zuiniger op mijn longen zijn.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:41

Vandaag was er hier in de straat een kindje jarig, en toen kwam er een hele stoet toeterende auto's door de straat die allemaal door het autoraampje een ballon aan hem gaven! Echt zo leuk en volgens mij een prima optie om de verjaardag van een kind toch nog een beetje "met zijn allen" te vieren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:45

MoniqueT schreef:
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar als ze nog veel wil duiken, zou ik toch zelf wat zuiniger op mijn longen zijn.

Ja, ik ook!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:54

_Laura_ schreef:
Vandaag was er hier in de straat een kindje jarig, en toen kwam er een hele stoet toeterende auto's door de straat die allemaal door het autoraampje een ballon aan hem gaven! Echt zo leuk en volgens mij een prima optie om de verjaardag van een kind toch nog een beetje "met zijn allen" te vieren. :j

Zulke dingen maken het inderdaad voor de jarige toch feestelijk.
Hier had iemand het gebak op een tafeltje aan de weg gezet voor de mensen die langs kwamen, haha

Zoek nog inspiratie voor mijn nichtje. Die wordt begin mei 7 en woont hier 1.5 uur rijden vandaan. Dus daar kunnen we niet zo even langs op die manier.
Taartje eten samen via Skype. En hopelijk kunnen we nog iets leuks bedenken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:55

Wij hebben voor de kinderen in de familie allemaal een filmpje opgenomen met een persoonlijke verjaardagswens.
En misschien kun je een cadeautje met de post sturen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:58

Ja cadeautje per post gebeurd zeker.
Filmpje is wel een goed plan, dat gaat ze zeker leuk vinden. Goed idee! Thanks

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:19

MarliesV schreef:
_Laura_ schreef:

Zulke dingen maken het inderdaad voor de jarige toch feestelijk.
Hier had iemand het gebak op een tafeltje aan de weg gezet voor de mensen die langs kwamen, haha

Zoek nog inspiratie voor mijn nichtje. Die wordt begin mei 7 en woont hier 1.5 uur rijden vandaan. Dus daar kunnen we niet zo even langs op die manier.
Taartje eten samen via Skype. En hopelijk kunnen we nog iets leuks bedenken.

Wellicht zijn de regels tegen die tijd wel weer wat versoepeld en mag je dan wel weer op verjaardagsvisite :)

Ik heb nog hoop voor mijn eigen verjaardag.
Ik wordt in mei 30 en als ik het niet kan vieren weiger ik 30 te worden :+ :')
Dan wil ik dat mijn geboorte datum gewijzigd wordt en dat ik 29 blijf dit jaar (en met: ik heb nog hoop voor mijn eigen verjaardag, hoop ik dus gewoon 29 te kunnen blijven dit jaar :') _O- )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:29

Inmiddels kom ik wel weer bij mijn paard de eerste 2.5 weken heb ik me volledig opgesloten. Gelukkig is het heel rustig op onze stal en als er mensen zijn nemen we grote afstand.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:42

Ik vind het wel lastig met de supermarkten hier. Ga sowieso nog maar max 1 keer per week als het echt nodig is.. En ging steeds naar NL, want gedesinfecteerde karretjes, max 1 persoon, zelfscanner etc...
In Duitsland vind ik het een beetje flut, meer kans om daar corona te krijgen met de niet gedesinfecteerde karretjes, smallere paden en in de rij bij de kassa. -O- Was er van de week weer voor het eerst en ik mis de NL supermarkt. |( Op de grote grensovergang naar NL staan ze nu soms te controleren, dus daar ga ik dan sowieso niet heen. Kan opzich nog wel binnendoor naar NL, maar ja.. eigenlijk willen ze dat natuurlijk niet, terwijl ik in de NL supermarkt veiliger ben. :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:48

MDH ik geloof niet in zulke soepele regels dat we begin mei al weer feestjes kunnen vieren bij mensen thuis. Zou het niet eens willen, een nieuwe piek zit niemand op te wachten, eerst maar eens minder druk op de gezondheidszorg.

Sophie dat is een lastige. In principe niet de grens over als net niet nodig is. Maar snap ook wel dat als je altijd in NL boodschappen doet en het idee hebt dat hier het veiliger is, je liever in NL boodschappen doet.

Kan je niet bestellen, klaar laten zetten en dan afhalen ipv zelf naar binnen vlak bij huis?

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 00:54

MarliesV schreef:
MDH ik geloof niet in zulke soepele regels dat we begin mei al weer feestjes kunnen vieren bij mensen thuis. Zou het niet eens willen, een nieuwe piek zit niemand op te wachten, eerst maar eens minder druk op de gezondheidszorg.

Sophie dat is een lastige. In principe niet de grens over als net niet nodig is. Maar snap ook wel dat als je altijd in NL boodschappen doet en het idee hebt dat hier het veiliger is, je liever in NL boodschappen doet.

Kan je niet bestellen, klaar laten zetten en dan afhalen ipv zelf naar binnen vlak bij huis?

Dat is dus alleen in de Nederlandse supermarkt mogelijk. In Duitsland doen ze dat niet. :') Bij ene NL supermarkt hebben ze desinfecterende doekjes klaar staan en bij de andere staat er iemand buiten om steeds elk wagentje te desinfecteren en beide hebben ook zelfscan. Bij de Duitse supermarkt is dit dus allemaal niet. -O- Dus als ik naar een Duitse supermarkt ga, ga ik ook zo vroeg mogelijk, zodat er weinig mensen zijn. Ik zit zelf in een risicogroep, dus ga sowieso al maar max 1x per week en laat een groente en fruit box thuis bezorgen nu. Kom verder ook nergens, werk vanuit huis en andere dingen die ik nodig heb, bestel ik online. Heb wel een supermarkt online gevonden waar je nog kan bestellen, maar dan kost het al 12 euro extra, bezorging en de extra kosten als je iets besteld wat gekoelt verzonden moet worden. :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:26

Ik hoop dat dit topic de goede plek is voor mijn vraag. Maar zijn er meer mensen waarbij er thuis nogal meningsverschillen zijn over hoe streng je moet zijn nu met corona? En hoe pakken jullie dat aan? :)
.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:34

Ik kom niet bij mensen thuis, dat ik het makkelijkst :')

Of bedoel je in je eigen huishouden? Wat is daar het probleem? 1,5 meter afstand lijkt me dan niet te doen en ook onzinnig, maar wel handen wassen, sociale contacten beperken etc?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:53

Ik gok op meningsverschillen binnen het gezien. Dus Piet van 18 wil heel graag met vrienden afspreken en heeft schijt aan moeder Maartje die dat helemaal niet wil. Om het even zo te zeggen.

Nu woon ik met alleen mijn vriend, ik ben volledig thuis op stal na en hij werkt nog op kantoor (waar ze wel veel regelingen hebben, incl de mogelijkheid tot thuiswerken, maar dan vechten we elkaar het huis uit denk ik xD). Ben wel blij dat we er allebei hetzelfde in zijn, het lijkt me heel moeilijk om nu niet thuis een fijne, vaste basis te hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:54

Je bedoelt vermoedelijk meer iets als 'mijn moeder vindt dat we allemaal thuis blijven en zo min mogelijk op pad gaan, mijn vader zal het allemaal wel en die gaat gewoon bij opa en oma op de koffie'.
Mijn man en ik zitten goed op dezelfde lijn - als het niet nodig is, dan doen we het niet. Onze oudste dochter past zich netjes aan. De jongste vindt het wat lastiger, maar die zal wel moeten.