Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:57

Je kunt ook gewoon 2 bekertjes over elkaar pakken, blijft het net iets langer warm. En je moet wel door blijven drinken he, dan kan je beter thee nemen die je op moet hebben voordat het koud wordt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:40

Ice-tea is ook lekker

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 18:30

knollentuin schreef:
Ice-tea is ook lekker

Ivm suiker en kou (mijn werk is echt een koelkast!) vind ik dat iets minder geslaagd

Ik heb 1x in de 2u tijd om drinken te pakken, wat er dus nu gebeurt is dat ik het pak, van alles moet regelen en dat het dan koud is als ik eventjes kan zitten (onderwijs)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:51

Sorry, daar kan je niet vanaf gepraat worden. Er zijn gewoon grenzen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 20:53

Idd ,jij hebt m gewoon nodig

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:08

Sheran schreef:
Wie zou me willen afpraten van een travel mug? Lijkt me zo fijn voor tijdens het werk... de thee wordt nu steeds super koud en ik loop veel.

Ik zou het ook doen. Wij mogen tenminste ook geen thee/koffie mee de gang over. In zo n beker mag het wel.

Oké helpt echt niks :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:18

Waarom wil je er precies vanaf gepraat worden, Sheran? Hoe je het nu zo vertelt, lijkt het me geen impuls- of nutteloze aankoop te zijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 21:20

Haha, jullie doen het fout :')

Nou, met name omdat ik het idee heb dat ik zo'n ding nauwelijks ga gebruiken, omdat ze bijvoorbeeld lekken op verkeerde plekken, onhandig drinken, niet schoon te maken zijn, drank niet goed warm houden...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:31

Oja dat lekken is echt ellendig, wij hebben verschillende modellen gehad en allemaal lek na een paar keer in de vaatwasser.
Daarnaast blijft de beker koud van buiten terwijl het drinken wat er in zit is nog steeds intens heet is. Je weet dus nooit of je eindelijk kan drinken en verbrand dan bij het proberen minstens drie keer je tong.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:31

Sheran schreef:

Nou, met name omdat ik het idee heb dat ik zo'n ding nauwelijks ga gebruiken, omdat ze bijvoorbeeld lekken op verkeerde plekken, onhandig drinken, niet schoon te maken zijn, drank niet goed warm houden...

Ik kan je hem ook adviseren.
Ik heb zelf een Bamboo beker. Ik kan je uit ervaring vertellen dat thee er heet in blijft, ik heb een paar keer mijn tong verbrand. Deze mag ook in de vaatwasser.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:36

Ik heb een contigo. Kan je op zn ook houden en mee schudden, gaat goed. Mits deksel erop zit.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:57

Ik reis 5 dagen per week 2x 50 minuten met de trein en heb me nu in mijn hoofd gehaald om noise canceling headphones te kopen.
Ik heb nu in-ear plugs van Skull candy maar daar komt nog genoeg geluid doorheen waar ik me vervolgens aan erger en op ga focussen met nog meer irritatie als gevolg.
Ik twijfel alleen of headphones gaan helpen of dat ik me misschien niet moet aanstellen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:00

Jolien87 schreef:
Ik reis 5 dagen per week 2x 50 minuten met de trein en heb me nu in mijn hoofd gehaald om noise canceling headphones te kopen.
Ik heb nu in-ear plugs van Skull candy maar daar komt nog genoeg geluid doorheen waar ik me vervolgens aan erger en op ga focussen met nog meer irritatie als gevolg.
Ik twijfel alleen of headphones gaan helpen of dat ik me misschien niet moet aanstellen.

Ja jakkes, je stelt je echt heel erg aan. Alsof het je gaat helpen om je helemaal af te sluiten van de buitenwereld.

Oké, dit kan ik niet. Noise cancelling is echt een uitkomst vind ik. Ik vind ze zo fijn, vooral in het openbaar vervoer. Het ligt wel aan het merk hoe goed de noise cancelling is. Maar ik wil niks anders meer.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:52

Uhmm gewoon oordopjes in je oren proppen?!? Minder plek in je tas. Je haar blijft goed zitten, super goedkopen je hebt niet zo'n enorm hipster ding op je kop!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:58

Sheran schreef:

Oké opnieuw. Mis je warm drinken tijdens het werken? Of heb je er gewoon geen tijd voor. Dan is het inderdaad nutteloos.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:59

Jolien87 schreef:

Ik ken verschillende mensen die wagenziek werden door noise canceling in de trein.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:01

Bamboo bekers schijnen niet goed/gezond te zijn als er hete dranken in doet.
En nog een tip: neem niet een té goed isolerende beker...dan blijft het lang te heet om te drinken. :+

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:15

Uhmm gewoon oordopjes in je oren proppen?!? Minder plek in je tas. Je haar blijft goed zitten, super goedkopen je hebt niet zo'n enorm hipster ding op je kop!

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:18

Ik heb de thermosfles van Rubytec. Hij houdt drinken zeer goed warm. Hete thee valt niet te drinken. Maar..... vul hem iets meer als half vol met kokend water, theezakje er iets langer in laten als in een beker thee, afvullen met koud water, even schudden en je hebt drinkbaar warme thee die heel lang die temperatuur blijft. Fles lekt echt niet en heeft een brede hals, waardoor hij prima schoon te houden is. Al doe ik wel alleen maar thee of water in de fles, geen plakkerige frisdranken of zo.

Maar dit helpt je allemaal niet gok ik :=

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:01

Jolien87 schreef:

Ik heb zelf zo ongeveer de beste noise canceller van Sony en ik vind hem heerlijk, maar houd er rekening mee dat stemgeluid er vaak gewoon doorheen komt. Lager, continu gebrom van een motor of geroezemoes op de achtergrond filtert hij erg goed weg, maar kletsende mensen in de stiltecoupé kan je nog steeds verstaan helaas. Het is geen wondermiddel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:30

Nightingale schreef:
Jolien87 schreef:

Ik heb zelf zo ongeveer de beste noise canceller van Sony en ik vind hem heerlijk, maar houd er rekening mee dat stemgeluid er vaak gewoon doorheen komt. Lager, continu gebrom van een motor of geroezemoes op de achtergrond filtert hij erg goed weg, maar kletsende mensen in de stiltecoupé kan je nog steeds verstaan helaas. Het is geen wondermiddel.

Het gaat inderdaad om "leefgeluiden" in de trein, om half 7 's ochtends kan ik daar gewoon niet zo goed tegen. :=
Ik ben alleen wel vrij snel wagenziek dus ik weet niet waar ik me dan liever aan erger: andere mensen of mijn eigen misselijkheid. -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 12:43

Argumenten vóór kan iedereen wel bedenken, anders wilden mensen er niet vanaf gepraat worden. Het gaat hier juist om argumenten tégen!

Jolien: probeer idd eerst met gewone oordopjes, staat ook een heel stuk minder aso. Aan noise cancelling wen je ook heel snel, en dan kun je helemaal niet meer zonder koptelefoon de wereld in. En je hoort dan de raket niet aankomen die je trein gaat raken en dan ga je dood met een koptelefoon op je hoofd. Beetje jammer gewoon. Milieutechnisch ook niet zo heel goed natuurlijk, al die zooi. En de wereld wordt ook niet mooier van al die mensen die helemaal in hun eigen bubbel zitten.

En de trein heeft ook stiltecoupés.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:52

Sheran schreef:
En je hoort dan de raket niet aankomen die je trein gaat raken en dan ga je dood met een koptelefoon op je hoofd. Beetje jammer gewoon.

Ik vind dit wel echt het beste argument ooit. *\o/* _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:02

Ik heb zelf een noise cancelling koptelefoon, maar die gebruik ik juist nooit in het openbaar omdat ik het er zo stom uit vind zien, een koptelefoon op.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:04

lenaa_tje schreef:

Dat laatste. Er zijn hele generaties succesvol opgegroeid zonder al die meuk. Dus hup, weg met die aanstellerij.