Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:22

even een gedoe over een marktplaats en dan eigenlijk over de verzending met postnl.
Ik ben in afwachting van een pakket, dat waarschijnlijk niet meer gaat komen. Er is een pakket van iemand anders hier terecht gekomen, andere afmetingen en gewicht dan genoemd in verzending. Het gekke is wel dat er twee verzendlabels op zitten, 1 van mij en 1 van een onbekende aan de andere kant die bij het pakket hoort. Het label dat dus bij mijn pakket zou moeten horen is zo netjes en recht op dit pakket terecht gekomen, dat het er op lijkt dat dit moedwillig is gedaan. Mijn pakket is dus nu kwijt en het is maar de vraag of postnl het gaat vinden, omdat er dus geen adreslabel van mij meer op zit. En een vergoeding, daar kan ik kennelijk naar fluiten, want zo verwijzen zij naar de algemene voorwaarden, ik had het maar verzekerd moeten verzenden. Vind het maar raar allemaal, het is zo overduidelijk dat bij postnl het adreslabel is overgeplaatst. ik ben benieuwd of ze het pakket nog terug vinden, maar heb er geen best gevoel over.

Ceetje_bokt

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:54

Het gaat regelmatig mis bij de PostNL punten. Dan printen ze het adreslabel uit, maar dat blijkt dan niet degene te zijn naar wie het pakket gestuurd moet worden. Ik had een tijd geleden dat degene naar wie ik het pakje stuurde twee pakjes kreeg. Maar dat was een pakje dat retour moest naar een bedrijf. Uiteindelijk opgelost omdat zij zo eerlijk was, maar anders mooi banketstaaf voor de andere verzenders. Tegenwoordig controleer ik de adressticker die ze erop plakken.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:39

Idd ik heb eens vor 150 kleren gekregen zag ik
Maar dat was.heel toevallig voor iemand 5 straten verder op
Heb t xelf netkes afgeleverd
En ze was heel blij ermee

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:19

8)7 8)7

Ik heb eigenlijk afgelopen tijd hele fijne marktplaats ervaringen gehad. Een man die gratis een tv bij me op kwam halen, die had een doos Merci voor me meegenomen. Ook boxjes verkocht voor een zachte prijs aan een student, waarna ik na een week bericht krijg: De boxjes doen het heel goed, je hebt 50 studenten heel blij gemaakt!! heel lief.

Maar het moet natuurlijk ook weer mis gaan.. Ik ben opzoek naar iets wat de nieuwprijswaarde van 120,- heeft. Er staan een aantal op marktplaats, maar allen met een vraagprijs van 170,- _-:( . Ja het product is momenteel niet meer in de winkel verkrijgbaar, maar dat maakt het nog geen zeldzaam speciaal product. :') Nu had eindelijk iemand het product er op staan voor een normale prijs. De foto's waren alleen in het donker gemaakt dus ik zag niet of het de goede versie was. Ik zeg dus vriendelijk dat ik interesse heb en graag foto's bij daglicht zou willen zien zodat ik goed kan zien welke versie het is. Krijg ik een reactie: 'Foto's zijn duidelijk genoeg.'

Oke vriend, hou je product dan lekker als normale communicatie niet eens kan. 8)7 8)7

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:49

Zelf artikelen op marktplaats kopen gaat me eigenlijk altijd goed af..

Verkopen daarentegen.
Ik heb nu replica’s van een bekend schoenenmerk op marktplaats staan.. nu inmiddels 4x een (zelfde) bod gehad, waar ik mee akkoord ben gegaan. En vervolgens hoor je niks meer als je vraagt of ze de schoenen willen ophalen of willen laten verzenden..

De berichten met:
- uiterste prijs?
- 50
- over 2 weken ophalen

Het zou zo kort en respectloos en ook totaal niet serieus. Verkopen gaat zo de lol wel vanaf..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:20

Fair schreef:
8)7 8)7

Ik heb eigenlijk afgelopen tijd hele fijne marktplaats ervaringen gehad. Een man die gratis een tv bij me op kwam halen, die had een doos Merci voor me meegenomen. Ook boxjes verkocht voor een zachte prijs aan een student, waarna ik na een week bericht krijg: De boxjes doen het heel goed, je hebt 50 studenten heel blij gemaakt!! heel lief.

Maar het moet natuurlijk ook weer mis gaan.. Ik ben opzoek naar iets wat de nieuwprijswaarde van 120,- heeft. Er staan een aantal op marktplaats, maar allen met een vraagprijs van 170,- _-:( . Ja het product is momenteel niet meer in de winkel verkrijgbaar, maar dat maakt het nog geen zeldzaam speciaal product. :') Nu had eindelijk iemand het product er op staan voor een normale prijs. De foto's waren alleen in het donker gemaakt dus ik zag niet of het de goede versie was. Ik zeg dus vriendelijk dat ik interesse heb en graag foto's bij daglicht zou willen zien zodat ik goed kan zien welke versie het is. Krijg ik een reactie: 'Foto's zijn duidelijk genoeg.'

Oke vriend, hou je product dan lekker als normale communicatie niet eens kan. 8)7 8)7

Ik ben eigenlijk wel benieuwd eat je zoekt dat de vraagprijs zoveel hoger is dan de nieuwprijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:33

Ik heb nu een gratis tv online staan, hij is defect dus voor onderdelen of een handige harry misschien leuk. Enkel af te halen in mijn woonplaats.
Krijg ik een reactie waar ik echt niks mee kan, kunnen jullie dit ontcijferen?
Zo te zien een figuur die een handeltje heeft in tv’s ofzo, alle beoordelingen zijn uit de TV categorie.

Het gesprek ging van;

“gratis klopt?”

Waarop ik uitgebreid reageer dat hij defect is, dus gratis voor onderdelen of iemand die er zelf mee bezig wilt. Krijg ik nu dit als respons daarop..

“Ja ik oss fil kilometer tnks”

:? Ik kan er echt niks zinnigs van maken.. _O-

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:37

Misschien dat diegene in Oss woont en het dus te ver is ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:42

Maar dan reageer je toch al niet? In de advertentietekst heb ik extra benoemd waar hij op te halen is haha! :+

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:46

Ik had ook niet gereageerd, maar ik heb het ook wel eens gehad. Ik had een aquarium te koop op een facebook groep speciaal voor mijn dorp en omgeving. Reageert er iemand met interesse en voor welke prijs. Ik reageer netjes en na 2 dagen vroeg ik of die nog interesse had. Dat had diegene, maar hij kon het niet op komen halen want hij zat in een rolstoel en woonde 45min verderop. Goh, dat had je van tevoren ook wel kunnen weten denk ik dan :') , het is dat ik 45 min heen en weer rijden te ver vind om iets te brengen, anders had ik het wel gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:51

Ik vind het een bijzondere reactie haha, denk dat ik nooit zeker zal weten wat daar nou staat! :+
Maakt ook niet uit, gratis items zijn altijd binnen no time weg gelukkig. Als het goed is wordt hij vanavond opgehaald door iemand die wel normaal communiceert (dan merk je pas hoe belangrijk dat eigenlijk is he..)! :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:13

“Ja ik oss fil kilometer tnks”

Ja, ik (woon in) Oss, (dat zijn) veel kilometers Thanks’

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:54

zie ik wat op marktplaats...
Is de verkoper net 1 dag actief...
Staat wel afhalen bij, maar Groningen is voor mij andere kant van t land...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:24

Pas je op er is de laatste tijd een oplichter actief die adverteerd vanuit groningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 18:32

Ah. Misschien wel dezelfde.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:28

Shanna schreef:
Maar dan reageer je toch al niet? In de advertentietekst heb ik extra benoemd waar hij op te halen is haha! :+

Ach, ik heb ook wel eens in een vlaag van enthousiasme geboden voordat ik goed had gekeken waar het artikel weg moest komen. Stond ik doodleuk te bieden op een niet te verzenden artikel aan de andere kant van het land, en kwam er vervolgens pas achter toen het bod al geaccepteerd was en ik het adres vroeg :+
(ja, dat was erg stom, en nee, dit gebeurd me nooit meer :D )

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:52

Mensen die op je pony bieden (1100)...ver onder de vraagprijs (3500).. en dat je dan wel reageert met de vraag wat ze de pony kunnen bieden....
Ze moet weg vanwege financiële situatie....dus voor goed huis is het bespreekbaar.

Maar dat die mensen het dan wel lezen maar gewoon niet terug reageren

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:58

Happinez schreef:
[ Afbeelding ]

Leuk geprobeerd :z
Gelijk melding van gemaakt bij marktplaats.

Hier t zelfde door ene Leonie de Vries, hoe maak je melding?
Kan dat niet vinden

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:08

Het is sowieso verschrikkelijk met mensen die wel lezen maar niet reageren.

Heb in de afgelopen 2 weken 7 items verkocht.
Gegevens uit gewisseld. Zelfs adressen gekregen. En dan op het punt van overmaken, radio stilte.... echt zo irritant !

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:11

Ik heb ook weer 3 goede ervaringen! Waaronder een vandaag waar het binnen een kwartiertje was afgehandeld :)

En laatst ook nog, iemand die het druk had maar iets graag wou overnemen. Zoals afgesproken had ze het netjes na het weekend geregeld!

Helaas ook een waarvoor ik iets gereserveerd hield en van zich af liet weten...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:37

Ik heb ooit een keer getwijfeld om iets te kopen en ze woonde ook ergens in Groningen. Ik vroeg toen om het adres en dat wilde ze niet geven omdat haar ouders het niet wilden. Toen heb ik een bokker laten mailen om te vragen of het opgehaald kon worden en dat kon niet omdat ze nooit thuis was ofzo.
Nou toen had ik het al gehad, klinkt niet echt betrouwbaar.

Paar weken later stond hij er weer op met een andere woonplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:48

Er wordt nu op mp voor de persoon over wie ik het had, gewaarschuwd!
Mochten mensen t willen weten, zoekterm recuptex en je Vindt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:35

little_birdy schreef:
[ [url=m/dXvjZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mijn kennis

Anoniem schreef:
Er wordt nu op mp voor de persoon over wie ik het had, gewaarschuwd!
Mochten mensen t willen weten, zoekterm recuptex en je Vindt het.

Ik had precies dezelfde reactie op een fleecedeken wat ik te koop heb staan, heb toen ook gereageerd dat ik wel wil verzenden maar daarna geen bericht meer terug gehad en kreeg dag erna bericht van marktplaats dat het mogelijk fraude is en diegene geblokkeerd is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:24

silvericathy schreef:
Mensen die op je pony bieden (1100)...ver onder de vraagprijs (3500).. en dat je dan wel reageert met de vraag wat ze de pony kunnen bieden....
Ze moet weg vanwege financiële situatie....dus voor goed huis is het bespreekbaar.

Maar dat die mensen het dan wel lezen maar gewoon niet terug reageren

Ik heb ook een pony te koop.
Persoonlijk vind ik dat je gaat afdingen als je ergens komt en je vind het dan niet de prijs waard.
Maar vind het wel raar als je van te voren al gaat afdingen en dan ook echt de helft ofzo.
Zeg dan ook dat zulke mensen niet hoeven te komen want dan denk ik niet dat je er samen uit gaat komen en dan is het echt zonde van mijn tijd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 19:05

Oh Alja dat had ik ook, had een paard te koop en die mensen vonden haar erg lief en bleven maar praten dat ze zo'n goed thuis hadden en ik vast wel wat aan de prijs kon doen, aan de telefoon al en ook toen ze er waren. Toen ik zei; Dat het inderdaad een onwijs lief paard was maar erg moeilijk onder het zadel zoals ook in mijn advertentie stond en dat ik pas over een prijs ging praten als ze erop bleef zitten. Volgens die vrouw absoluut niet nodig want zo'n lief paard was toch zo braaf. Binnen 30 seconde na opstijgen heb ik mijn paard moeten vangen := Nog nooit zo hard zien gaan := vrouw was meteen genezen.