Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:54

verootjoo schreef:
ninaphilo schreef:
Dat hebben we hier ook.. Brownies & Downies heet het dan.
Ik vind het ongemakkelijk en respectloos, beetje aapjes kijken in de dierentuin idee.

Huh? Hoezo aapjes kijken? Ik kom er wel eens, en eet er dan heerlijk. Ik vind het een supergoed initiatief om mensen met down ook te kunnen laten meedraaien in de maatschappij. Ik ken een aantal die zulk werk doen en wat zijn ze trots dat ze ook een echte baan hebben en een echt eigen salaris verdienen.

De vergelijking met aapjes kijken, dat vind ik respectloos :x Het zijn geen aapjes, het zijn mensen, die ook hun steentje willen en kunnen bijdragen aan de maatschappij. En tot voor kort was er niks voor hen, behalve de hele dag in een instelling wonen. Het is juist prachtig dat ook deze mensen nu hun kwaliteiten mogen inzetten in de werkende samenleving.

Ben het hier mee eens!
Ben eens per ongeluk in zo'n tent geweest...ging er iets is met de bestelling. Ik zei daar vriendelijk wat over nou....patatje drama hoor..
Dat MarcoB. er nou graag komt...nou prima hoor

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:55

Anthea schreef:
Ik vind kinderen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap een beetje 'trashy'. Helpt ook niet dat het vaak het type "me vriend en me kind" is.

Sommige mensen trouwen toch gewoon nooit? Is dat gek?
Nooit over nagedacht :P

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:03

Goh waar moet je beginnen..

-Ik snap niet waarom mensen van katten kunnen houden, gruwelijke hekel aan die beesten :+
-Melk Chocolade is echt niet te eten, witte dan weer wel.
-Die irritante nederlandse series op tv.. bah
-Ik ben ongelovig en altijd een beetje bang voor al die geloven die er zijn, krijg er de kriebels, met betreft wat er allemaal verboden word etc. En wat moet.
alhoewel iedereen het zelf moet weten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:13

Sizzle schreef:
Anthea schreef:
Ik vind kinderen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap een beetje 'trashy'. Helpt ook niet dat het vaak het type "me vriend en me kind" is.

Sommige mensen trouwen toch gewoon nooit? Is dat gek?
Nooit over nagedacht :P

Ik snap ergens wel wat Anthea zegt, want ik dacht eerst ook een beetje zo. Maar kinderen krijgen/nemen voordat je getrouwd bent is tegenwoordig gewoon heel erg normaal. Ook mensen die niet uit een lager milieu komen doen dit vaak, waarom weet ik ook niet. Ik zie ook liever het 'traditionele plaatje'. Maar niet iedereen denkt zo. Een van mijn beste vriendinnen weet überhaupt nog niet eens of ze wel wilt trouwen, ze ziet er het nut niet echt van in. Ik kan dat op zich ook best begrijpen, terwijl zij wel kinderen wilt.

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:18

Wij zijn ook alleen maar snel op papier getrouwd toen ik zwanger was omdat het eenvoudiger is (zeker als immigrant). Anders waren we zeer waarschijnlijk ook nooit getrouwd, heb daar niets mee.
Mag je overigens best trashy vinden hoor, scheelt me niets :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:19

Mwah het lijkt mij inderdaad gewoon niet handig om wat dat betreft niets geregeld te hebben voor je aan kinderen begint. Snap het dus ook nooit zo, zeker omdat een kind met iemand hebben toch een veel grotere commitment is dan trouwen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:20

Ik ken best wat universitair geschoolde stellen die kinderen hebben zonder getrouwd te zijn
Dus met gp of sc
Komt in mijn beleving vaker voor bij theoretisch opgeleide mensen dan praktisch opgeleide mensen
Trouwen is btw wel praktischer met voortplantperikelen
Bij een contract of registratie zit je weer met extra administratief en juridisch geneuzel opgescheept rondom erkenning , gezag etc

Shaggy09

Ik vind het niet trashy. Ik snap wel wat Anthea zegt.

Ontopic, volgens mij ook vrij unpopular: ik vind oreo's niet lekker en behoorlijk overrated.

Anoniem

Maar Anthea zegt toch letterlijk trouwen of geregistreerd partnerschap? Het gaat om mensen die niks vastleggen voordat ze aan kinderen beginnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:23

-boer zoekt vrouw

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:26

Zolang het met de verzekeringen maar goed zit en het kind erkend is.
Of je elkaars partner bent vind ik niet verschrikkelijk relevant, sommige mensen zijn immers ook alleenstaande ouder.
Als er wat te erven valt is het misschien boeiend, maar bij ons was destijds de enige erfenis een studie schuld of een paard en een 15 jaar oude auto met schade :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:26

Ik vind dat ouders voor hun studerende kind moeten betalen en hun kind niet voor noodzakelijk kwaad als zorgverzekering, onderdak, eten en studie moeten laten bijdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:29

elnienjo schreef:
Ik vind dat ouders voor hun studerende kind moeten betalen en hun kind niet voor noodzakelijk kwaad als zorgverzekering, onderdak, eten en studie moeten laten bijdragen.

_/-\o_ Groot gelijk. Je krijgt geen kind om op 18 te zeggen: Zoek het maar uit! Immo vind ik het Nederlandse systeem waarbij je na jou studie met een schuld overblijft onverstaanbaar.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:33

Ja dit lijkt inderdaad heel onpopulair in Nederland, ik snap er niets van.
Zoals deMolenhoek in een ander topic vertelde, ouders hebben hier een onderhoudsplicht en zijn gewoon wettelijk verplicht hun kinderen te onderhouden met inbegrip van hogere studies! (Behalve als men eeuwig wil blijven studeren of een paar keer zakt)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:34

elnienjo schreef:

Mee eens.
Ik vind het echt bitter dat er ouders zijn die tegen hun kind van 18 zeggen, betaal vanaf nu alles zelf maar.
Je neemt een kind voor je leven en als je het niet kan veroorloven dan moet je er ook niet aan beginnen, even heel cru gezegd.

Nee, ik heb dat ook nooit gesnapt. Het is natuurlijk een ander verhaal als je met 25 lekker thuis geniet van alle lusten zonder de lasten, maar ik ken ouders die echt leven met de stamregel; vanaf 18 ben je volwassen dus mag je alles zelf regelen en betalen. Vind dat echt niet kunnen. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:34

Ik ben het er op zich helemaal mee eens en wij sparen dus ook al, maar zelf heb ik het geweigerd toen ik ging studeren, wilde het graag „zelf“ doen (kleuter leeftijd nooit ontgroeid).
Mijn man heeft geneeskunde gedaan, dat konden zijn ouders echt niet betalen, studie schuld is nu zo’n 5 jaar afgelost.
Weet dan weer niet zeker of je voor de zekerheid geen kinderen moet krijgen als je studie tot piloot niet kan betalen :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:36

Ik vind het leenstelsel prima en vind het goed dat studenten iets meer gedwongen worden na te denken over hun studie ipv constant te stoppen en een nieuwe studie te beginnen.

Of mensen die niet gaan studeren omdat ze geen schuld willen..? :?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:36

Ik had een klasgenoot, ze was 16 toen ze aan de opleiding begon, en ze moest de hele studie zelf betalen van d'r ouders. Kon mijn oren niet geloven toen ze dat vertelde. (Tuurlijk niet zo duur als een HBO of Universitaire studie, maar voor een 16-jarige was het natuurlijk wel behoorlijk wat).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:38

Eulogy schreef:
Ik vind het leenstelsel prima en vind het goed dat studenten iets meer gedwongen worden na te denken over hun studie ipv constant te stoppen en een nieuwe studie te beginnen.

Of mensen die niet gaan studeren omdat ze geen schuld willen..? :?

Ik zou het zelf nooit doen, maar ik snap dat als je uit een minder rijk nest komt en je al bijvoorbeeld met schulden te maken hebt gehad of dat je hebt gezien in je omgeving hoe dat gaat dat je er huiverig voor bent om zoveel geld te lenen voor een studie. Studeren is immers hartstikke duur.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:41

Eén van de redenen dat ik niet ben gaan studeren is omdat ik geen schuld wilde :') Maar dat was niet de enige reden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:43

Een beetje een gulden midden lijkt me wel in orde.
Als je als boerenfamilie kinderen krijgt en ze besluiten allemaal chirurg te worden denk ik niet dat het een schande is dat je dat van de melkpremie niet kan betalen.
Omdat te zeggen: nee kinderen gaat echt niet, misschien willen ze naar Harvard, gaat ook wat ver misschien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:46

Shaggy09 schreef:
elnienjo schreef:

Mee eens.
Ik vind het echt bitter dat er ouders zijn die tegen hun kind van 18 zeggen, betaal vanaf nu alles zelf maar.
Je neemt een kind voor je leven en als je het niet kan veroorloven dan moet je er ook niet aan beginnen, even heel cru gezegd.

Nee, ik heb dat ook nooit gesnapt. Het is natuurlijk een ander verhaal als je met 25 lekker thuis geniet van alle lusten zonder de lasten, maar ik ken ouders die echt leven met de stamregel; vanaf 18 ben je volwassen dus mag je alles zelf regelen en betalen. Vind dat echt niet kunnen. :=

Precies!

Je hebt er niet om gevraagd om op de wereld gezet te worden en als je ouders je dan zo behandelen. Ik vind het best schokkend eerlijk gezegd en ik lees het de laatste tijd zo vaak.
Ben blij dat een opleiding en m'n rijbewijs volgens mijn ouders bij mijn opvoeding hoorden en over onderdak en eten heb ik me ook nooit zorgen hoeven maken.
Mensen nemen vaak ook meer kinderen dan ze zich kunnen veroorloven volgens mij.
Ik snap best dat mensen doorgaans geen geld hebben liggen voor een pilotenopleiding, maar je kunt wel optimaal ontzorgen door het levensonderhoud van je studerende kind voor je rekening te nemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:47

Sizzle schreef:
Een beetje een gulden midden lijkt me wel in orde.
Als je als boerenfamilie kinderen krijgt en ze besluiten allemaal chirurg te worden denk ik niet dat het een schande is dat je dat van de melkpremie niet kan betalen.
Omdat te zeggen: nee kinderen gaat echt niet, misschien willen ze naar Harvard, gaat ook wat ver misschien.

Ze kunnen het ook gewoon bij één kind houden natuurlijk...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:49

Dan nog is het waarschijnlijk te duur ;)
Mijn nicht en haar man zijn fantastische ouders maar moeten het wel doen van 2x minimum inkomen. Zelf beide MBO gedaan en nu gaat hun kind naar het gymnasium. Dan was het natuurlijk niet tof dat zijn bedrijf 2 jaar terug falliet ging.
Maakt je niet gelijk slechte ouders.
Vroeger was men gewoon ook minder vaak hoger opgeleid en bovendien nog geen 2-verdiener.

En kind ook geen onderkomen gunnen gaat natuurlijk nergens over.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-09-19 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:49

Ach, misschien betalen ze het niet uit principe. Mijn ouders hebben altijd alles betaald en nu kan ik A) niet met geld omgaan en B) heb ik een dure smaak. :')