Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:48

Evelien4 schreef:
Kan je geen factuur voor de huur van het stuk grond sturen elke maand :Y) _/-\o_

Nou nee, want huurders hebben rechten ;-)

Kmbrly

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:57

Hopelijk alles in orde tegen de zomer dat we de bbq op de nieuwe grens kunnen zetten <<)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:48

Ik hoop dat het bij jullie niet zo lang duurt dan bij ons.
Wij hebben er 20 jaar over gedaan, rechtzaak, en zelfs de burgemeester is bezig geweest dat die de grond terug moest geven.De kadaster kon na 3 x geen paaltje meer vinden want daar had hij een gebouw of iets anders opgezet. Wij kregen vorig jaar nieuwe buren en nu is alles zoals het hoort.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:59

Blijf je wel posten ts? Ik word steeds nieuwsgieriger naar hoe dit af gaat lopen. Wat een buren.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:32

Birdie60 schreef:
Wij hebben er 20 jaar over gedaan, rechtzaak, en zelfs de burgemeester is bezig geweest dat die de grond terug moest geven.De kadaster kon na 3 x geen paaltje meer vinden want daar had hij een gebouw of iets anders opgezet. Wij kregen vorig jaar nieuwe buren en nu is alles zoals het hoort.

Tjonge, over hoeveel grond ging dat?
Het zullen je buren maar zijn :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 17:48

speedfiets_2 schreef:
Nou ts zwaar respect! Wat een mafklappers van een buren heb je. Klinkt wel alsof je buren nu alles aangrijpen om maar iets te verzinnen.

Het trieste is , dat ik denk dat de buren oprecht vinden dat ze gelijk hebben, want zo afgesproken, het was altijd al zo etc etc.
En daarbij van het type, hardleers en dus niet hun gevoel en mening kunnen bijstellen aan de hand van de feiten , maar blijven hangen in hun "eigen gelijk".

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:04

Eleeke schreef:
speedfiets_2 schreef:
Nou ts zwaar respect! Wat een mafklappers van een buren heb je. Klinkt wel alsof je buren nu alles aangrijpen om maar iets te verzinnen.

Het trieste is , dat ik denk dat de buren oprecht vinden dat ze gelijk hebben, want zo afgesproken, het was altijd al zo etc etc.
En daarbij van het type, hardleers en dus niet hun gevoel en mening kunnen bijstellen aan de hand van de feiten , maar blijven hangen in hun "eigen gelijk".

Type mensen wat ook niet snapt dat een actie een reactie/gevolg kan uitlokken... plaat voor de kop

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:05

Eleeke schreef:
speedfiets_2 schreef:

Die willen helemaal hun mening niet bijstellen, want het gaat om bijna 1000 m2, dus die willen ze echt niet kwijt, :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:55

Precies, 1000m2... Man, daar past mijn complete huis met mijn tuintje pakweg 7x in :+ . Ik kan mij voorstellen dat iemand dat niet zomaar kwijt wil...

... Maar ts heeft ervoor betaald, dus hup, ophoesten die hap. Ruilen tegen de bloempot

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:23

Mooie deal wel ,zij hun bloempot terug en TS 1000 m2. Wil die gezichten wel eens zien :Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:30

Cayenne schreef:
Birdie60 schreef:

Tjonge, over hoeveel grond ging dat?
Het zullen je buren maar zijn :=

Aan de tuinkant zo'n 1 1/2 breed en dat 20 meter, aan de weikant het zelfde en achterkant ook halve meter en dan 10 lang.
Hij staat midden op onze grond, die er eerst gewoond hebben. hebben dat huisje gebouwd voor hun ouders. Maja later alles apart verkocht.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 13:46

Vorige week gesprek gehad met de advocaat. We hoeven enkel te reageren op hun tegeneis, de rest komt aan bod in de hoorzitting. Na 18 maart word er gekeken naar verhinderdata en word er een datum gepland voor de zitting. Dit zal pas in juli/aug zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:51

Moonfight schreef:
Vorige week gesprek gehad met de advocaat. We hoeven enkel te reageren op hun tegeneis, de rest komt aan bod in de hoorzitting. Na 18 maart word er gekeken naar verhinderdata en word er een datum gepland voor de zitting. Dit zal pas in juli/aug zijn.

Net op tijd voor een grote barbecue, grapje maar wat treurig dat dit zo lang moet duren.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:55

Wat hou je het goed vol, mag je echt trots op zijn! Niet toegeven aan dit soort lui!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:59

Jeetje, je moet wel een lange adem hebben. Zouden ze echt iets doen met een voor hun negatieve uitspraak? Grote kans dat ze dan nog niet gas meewerken natuurlijk. Kunnen ze in beroep gaan en ik neem aan dat er een dwangsom zal komen i.v.m. niet meewerken.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 14:05

Dwangsom bij niet ontruimen zit bij ons in de eis. Ze hebben nu al flinke kosten gemaakt met hun advocaat (ze hebben ons de facturen gestuurd bij de laatste brief omdat ze vinden dat wij dat moeten betalen). Buurman is net zzper geworden dus ik vermoed zelf dat het geld daar ook een keertje op is.

Ik acht de kans groter op hoger beroep dan dat ze de uitspraak 'negeren'.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:08

Oh jee een hoger beroep kan ook nog wel even duren. Wel goed dat jullie doorzetten, dat moet wel een flink feest worden als jullie de grond daadwerkelijk weer in eigen bezit hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:12

Wat een lange adem hebben jullie , topic in november 2018 geopend pff :\ .

Ben van de partij op een BBQ feest als het eindelijk zover is Y)(^)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:44

Jemig, wat een gebed zonder eind. Je snapt hier toch helemaal niks van, dat die mensen te koppig zijn om niet op den duur te denken “de moeite niet waard, laat maar”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:46

Die mensen zijn even hard overtuigd dat zij gelijk hebben als dat TS dat denkt. Dus ik snap wel dat zij hier ook mee door gaan.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:03

Ik begrijp jouw buren echt totaal niet. :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:25

Jeetje ik had gedacht dat het juist wel klaar zou zijn voor jullie deze zomer.
Sterkte wel, want het geeft hoe dan ook wel stress.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:41

Wat een lange adem moeten jullie hiervoor hebben en wat een plaat hebben je buren voor hun kop dat ze hun advocaat-facturen naar jullie sturen....
Heb je jullie advocaatkosten ook in de eis staan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:18

Mag toch hopen dat hun advocaat , wanneer de uitslag negatief voor hun uitpakt ( wat gezien de wet het wel zal doen) hun zal adviseren om er mee akkoord te gaan ipv nog 1000den euro’s aan een hoger beroep te spenderen .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:24

Duur grapje voor de buren :+ ipv dat ze gewoon dat stuk grond van jullie overkopen, gok dat dat nog realistischer is dan dit :7