Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:33

popcorn kopen we ook idd gewoon bij de bios en in de pauze wat drinken.....en de M&M's van thuis mee. Vroegen ze er een schappelijke prijs voor prima, maar dat doen ze niet.

Laatste keer dat we naar de bios waren; 2 cola en een medium popcorn: ruim 11 euro...nou dan hebben ze wel al genoeg verdient hoor.

idd verootjoo; dat zijn gewoon woekerprijzen....bioscopen zorgen er zelf daardoor voor dat veel mensen zelf meenemen. Met normale prijzen zou dat heel wat minder voor komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:34

Ach, ga toch weg. Je hóeft niet te eten in de bios. Ik kijk een film. Eten doe ik ervoor of erna. Imo moet het helemaal verboden worden. Mega irritant al die geluiden. Ben blij dat ik vaker naar het theater of concertzaal ga. Daar wordt tenminste niet gegeten.

xxCYNNxx

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:37

snacken valt bij mij niet onder eten hoor...snacken is gewoon snacken/snoepen...eten doe je thuis, in een restaurant of snackbar...in een bios snoep je net zoals je dat thuis doet als je een film via tv kijkt (of netflix)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:37

Wat is Bokt soms toch heerlijk en dit bedoel ik positief :D

Voor de een is iets niet doen de normaalste zaak v.d. wereld, terwijl het voor de ander doodnormaal is om datzelfde wel te doen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:39

M_D_H schreef:
6 euro? Waar ga jij naar de biosscoop? Ik heb nog nooit 6 euro voor een zakje m&ms betaald. Sterker nog... Nog niet eens de helft :n

Nou dat zeg ik, bij de cinemec.
En ze hebben niet eens popcorn. Alleen belachelijk dure m&ms en suikerbommen snoep. En dan denk je dat het een kilozak zal zijn wat je krijgt maar toen ik dat idioot kleine zakje kreeg waar je niet eens met 2P van kan eten heb ik besloten dat ik nooit meer daar eten haal :n afzetters.

Als je met z’n 2en gaat ben je gewoon 25€ voor kaartjes kwijt en 20€ voor 2drankjes en iets lekkers. Vind ik echt over de top.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-05-18 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:39

Ik neem gewoon cola/snoep mee naar Pathe, ook bij tascontrole nooit opmerkingen over gehad. No way dat ik 4 euro voor een cola betaal.
Laatst bijgewerkt door Mars op 13-05-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:40

Echt hè @ Ailill? Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat je zelf meegebrachte etenswaren de bioscoop in neemt.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:40

Als ik naar de euroscoop ga kan ik voor een grote popcorn en flesje drinken en zakje snoep voor 6 euro halen.
Ga ik naar pathe kan ik niet eens grote popcorn ervoor halen.
Wij halen altijd zelf wat lekkers en wat drinken en bij de pathe zelf halen we een frozen fanta. Tas staat open met drinken en zakje snoep erin maar nooit wat van gehoord erover hoor.

Ik werk hard zat voor mijn geld en ben al 21 euro kwijt aan de kaartjes voor 2 personen als we dan ook nog 4 euro pp voor drinken moeten betalen en nog wat te eten vind ik het een beetje overdreven. En dan stijgen de prijzen wel maar de porties krimpen _/-\o_

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:43

nou als 1 ding dit topic duidelijk heeft gemaakt dan is dat wel dit; sh*tload aan mensen nemen snoep en drinken mee naar de bios.
De bioscopen zouden zoveel meer kunnen verdienen als ze de woekerprijzen er af gooien :D

@ Fitzroy; tja jij vindt het aso dat mensen zelf meenemen(en met jou nog een aantal).......de meeste mensen vinden het aso wat voor prijzen de bioscopen durven te vragen.

Bios is ook zo'n beetje de enige plek waar dat gebeurt en pretparken.....en wat hebben beiden gemeen? Juist; belachelijke prijzen.
Zegt genoeg toch?
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-05-18 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:43

Amandavd schreef:
Dat vind ik echt zwaar asociaal, zelf consumpties mee nemen naar de bios. Als je te gierig bent om daar wat te pakken pak dan gewoon niks. Of spaar ervoor. Met twintig euro inclusief kaartje kom je een heel eind.

Twijfelde of ik hierop zou reageren maar ik doe het toch, ik ben het namelijk helemaal niet met je eens :) Misschien dat je in sommige delen van het land ergens naar de bios kan voor dat bedrag inclusief snack, maar hier bij de Pathé kom je er niet eens IN voor 20 euro. Of je komt na afloop de parkeergarage niet meer uit, een van die twee :D Bioscoopkaartje kost namelijk 15 euro, en de parkeergarage 6 euro (voor 3 uur parkeren).
Tel daar de snacks bij op, en dan ben je gewoon rond de 35 euro kwijt voor een avondje bioscoop :) Pathe Rotterdam heb ik het dan trouwens over.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:44

xxCYNNxx schreef:
nou als 1 ding dit topic duidelijk heeft gemaakt dan is dat wel dit; sh*tload aan mensen nemen snoep en drinken mee naar de bios.
De bioscopen zouden zoveel meer kunnen verdienen als ze de woekerprijzen er af gooien :D

precies dat! Als de prijzen lager waren zouden veel meer mensen daar wat halen en zouden ze er meer aan verdienen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:45

Ik neem ook altijd zelf wat lekkers mee, óf ik boek zo'n VIP arrangement.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:48

Of gewoon tassencontrole houden en zelf meegebracht spul verbieden.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:49

Ik haal vaak nog iets van popcorn bij de bioscoop, want zo vaak ga ik niet. De popcorn is verser dan als ik het zelf mee neem :) Wel haal ik zelf van te voren iets te drinken, dat vind ik namelijk belachelijk duur bij de bioscoop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:50

xxCYNNxx schreef:

Haha, precies. Dat zei ik ook al eens tegen ze :7 Dat ik hier geen geld uit ga geven aan eten en drinken voor deze prijzen en dat ik denk dat als het lager is ze veel meer zouden verdienen. En toen zeiden ze tegen mij: oh, maar je kan het ook zelf meenemen hoor }:0 Dus eigenlijk was het nog hun eigen idee ook :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:50

Ik snap nog steeds niet wat een ander voor last heeft van mijn meegebrachte cola/popcorn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:51

Fitzroy schreef:
Of gewoon tassencontrole houden en zelf meegebracht spul verbieden.

Wat heb jij er voor last van als anderen hun eigen spul meenemen :? Het is niet verboden, in cinemec bij ons mag het iig gewoon.
Waarom wil je zo graag dat het verboden wordt :? Jij mag het toch daar halen als je vindt dat het erbij hoort?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:54

Omdat ik last heb van de geluiden. Werd al eerder aangegeven. En verder vind ik het gewoon gierig en laat dat nu net het onderwerp zijn van dit topic :)*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:56

Ik heb last van ander mans eetgeluiden (misofonie) maar daarbij maakt het niet uit wat het is, eigen meegebrachte popcorn of gekochte popcorn, het blijft echt tenenkrommend. Daarom ga ik ook niet zo vaak naar de bios.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:00

Fitzroy schreef:
Omdat ik last heb van de geluiden. Werd al eerder aangegeven. En verder vind ik het gewoon gierig en laat dat nu net het onderwerp zijn van dit topic :)*

Hoe verschilt het geluid van een in de bios gekochte zak m&m’s/ chips/whatever of een meegebrachte zak eten? :? Of van bios drinken vs supermarkt drinken.

En gierig is relatief :Y) Ik vind het logisch, vind geld uitgeven aan nuttige dingen niet erg, maar zie hier het nut niet van in om 3x zoveel te betalen voor hetzelfde :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:01

Ik vind het gierig van de bioscopen dat ze die prijzen vragen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:03

Lauriannnn schreef:
xxCYNNxx schreef:

Denk je dat? Ik denk dat een groot deel nu de woekerprijzen als excuus aanvoert, en zonder de woekerprijzen gewoon op zoek gaat naar een ander excuus voor hetzelfde gedrag.

StonedRomy

Ik breng standaard zelf eten mee in het vliegtuig. Teveel allergieën om het daar te eten. Nu had een keer mijn pa mijn ticket geboekt en dus ook een speciale maaltijd besteld ( waar ik nog steeds niets van kon eten ivm allergieën ).

Ik dus netjes de maaltijd laten staan en net voordat ze de (lege) maaltijden weer kwamen ophalen grist de persoon naast mij mijn maaltijd weg en begint het in te pakken in zijn rugzak.

Had hij het gevraagd, dan had hij het meteen gekregen... Maar dit was nogal vreemd gedrag.

Verder nog eens als gierig bestempeld omdat ik volgens een persoon weigerde het volledige bedrag voor mijn hond te betalen. Echte verhaal? Fokker had gevraagd of ik een bepaald ontwormingsmiddel wilde kopen en een bepaald soort brokken. Uiteraard betaal ik dan minder voor mijn eigen pup, lijkt mij logisch toch?

Urbanus

M_D_H schreef:
6 euro? Waar ga jij naar de biosscoop? Ik heb nog nooit 6 euro voor een zakje m&ms betaald. Sterker nog... Nog niet eens de helft :n

Vue Alkmaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:04

Stille meelezer geniet. :))

Ik meen dat er jaren geleden eens een advocaat een rechtszaak heeft aangespannen tegen een bioscoop omdat zij iemand hadden geweigerd die eten mee had. Als ik het goed heb onthouden heeft de bioscoop verloren omdat zij primair films aanbieden en voedsel secundair.

Ik kan alleen het krantenartikel hierover niet meer vinden.

Ik ben overigens ook zo iemand die zelf drinken meeneemt. Alleen popcorn koop ik daar. :))

Ik vond overigens de opmerking over gierig of het gewoon niet hebben een erg goede opmerking. Oordeel niet te snel over een ander. Een euro kan je maar een keer uitgeven. Ik ben zelf ook vrij creatief met geld uitgeven. Ik zoek nog steeds een manier waarop ik een euro meerdere malen uit kan geven. :')