Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 15:19

bigone schreef:
En op deze manier kan de woningbouw een hoop gedonder voorkomen want wanneer ts hier werk van gaat maken dan kunnen ze nog wel eens flink in de buidel moeten tasten. Wanneer ze nu een andere woning aanbieden op verzoek van ts dan zijn de kosten van inrichting/sauzen enz ook voor ts.

Dat denk ik niet eigenlijk. Ik vind het best schappelijk van de woningbouw dat ze dit überhaupt al aanbieden.

Het bedreigen en het feit dat TS zich niet meer veilig voelt in haar eigen huis door toedoen van de buurman is absoluut onaanvaardbaar, begrijp me niet verkeerd. Maar het blijft wel een geval van zijn woord (en dat van de andere buren) tegen dat van TS en haar vriend. En hoe banketstaaf het ook is, als de buurman en/of buren klagen over overlast door de honden is het verdomde moeilijk om te bewijzen dat die overlast er niet is, omdat overlast iets is wat ervaren wordt en niet onafhankelijk gemeten kan worden. TS geeft aan dat de honden niet aanhalen tenzij er een acute rede voor is en dat ze niet te horen zijn voor de onderbuurman, wij geloven dat omdat er hier meer mensen met honden zitten en omdat het verhaal van TS helder is. Maar voor hetzelfde geld heeft de onderbuurman wel degelijk een aandoening of is zijn mentale situatie dusdanig slecht dat hij de geluiden die hij wel hoort (die zijn namelijk echt onvermijdelijk in appartementen) duizend keer sterker binnen krijgt. Ik woon in een kamer op dit moment en ik ben heel tolerant, maar mijn buurmeisje heeft laatst de hele nacht haar kraan laten druppelen en na een tijdje werd ik er echt gek van. Ik kon er niet van slapen, het was midden in de nacht dus ik kon haar niet wakker maken, etc. Hoe je dat soort geluiden binnenkrijgt is afhankelijk van zo veel factoren.

Dat neemt niet weg dat TS in een rot positie zit en dat de buurman niet alleen haar woonplezier ontneemt maar ook nog eens het gevoel van veiligheid in haar eigen huis. Dat is echt heel erg poedersuiker en het is imo niet meer dan normaal dat de woningbouw haar daarin helpt, maar omdat het vrijwel onmogelijk is om concrete bewijzen te leveren aan de woningbouw en/of politie die op legale wijze zijn verkregen en/of opgenomen is het wel degelijk schappelijk dat de woningbouw zegt te willen helpen met het vinden van een andere woning om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 15:22

We hebben wel aangegeven ook dat we wel verwachten dat ze iets schappelijks bieden waar wij ook prettig kunnen wonen incl. onze buitenproportionele honden :Y) Dus wat dat betreft hoop ik ook dat de wijkconsulent ons tegemoet komt.

Zoals Emma het omschrijft bedoelt de woningbouw het inderdaad. Ik denk dat zij ergens ook wel blij zijn dat wij willen verhuizen omdat dat voor hen minder gezeik is dan twee bekvechtende en klagende buren. Ze hebben woningen genoeg beschikbaar en als wij hieruit vertrekken kan hier natuurlijk weer iemand anders in. Wat dat betreft is het voor hen alleen een administratieve verandering.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 16:43

Dan moet het wel in dezelfde prijscategorie vallen als nu neem ik aan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:35

Ik vind het een schappelijk aanbod hoor. En had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:11

Goed gedaan ts!

Hopelijk komt er vlug iets moois voorbij!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 18:56

Cayenne, ja maar dat is in de kleine dorpjes wel te vinden. Daar staan zelfs vrijstaande huizen met dikke lappen grond er omheen voor +-650€ te huur. Dus wat dat betreft zou dat ook geen probleem moeten zijn.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:04

Ik hoop dat er iets heel positiefs en moois voor jullie uitkomt. Je zit wat dat betreft wel in de perfecte omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:19

Kaus schreef:
Cayenne, ja maar dat is in de kleine dorpjes wel te vinden. Daar staan zelfs vrijstaande huizen met dikke lappen grond er omheen voor +-650€ te huur. Dus wat dat betreft zou dat ook geen probleem moeten zijn.

Hoedan? :oo Dat betaal je hier in [naam] voor eenemruime kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:26

Vrij normaal in het noorden , mijn huis is met 3 slaapkamer en een diepe tuin van rond de 8 a 10 meter en dan 6 a 7 meter breed voor net 500 euro per maand :+

Hoop dat je een nieuwe plek kan vinden TS

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:28

Resistance schreef:
Kaus schreef:

Hoedan? :oo Dat betaal je hier in Rotterdam voor eenemruime kamer.

Dat is het voordeel van Friesland. Ik woon in een klein gat, hoekhuis, 3 slaapkamers en flinke tuin. Voorheen €450 huur, nu €245 hypotheek

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:31

Emmaa_ schreef:
Dat is echt heel erg poedersuiker en het is imo niet meer dan normaal dat de woningbouw haar daarin helpt, maar omdat het vrijwel onmogelijk is om concrete bewijzen te leveren aan de woningbouw en/of politie die op legale wijze zijn verkregen en/of opgenomen is het wel degelijk schappelijk dat de woningbouw zegt te willen helpen met het vinden van een andere woning om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens hoor. Er zijn concrete bewijzen, die volkomen legaal opgenomen zijn. Het is een keuze van de woningbouw en de politie om zich niet in de situatie te verdiepen, en de woningbouw heeft zo te lezen vrijwel niets ondernomen om het probleem op een andere manier op te lossen.

Daarnaast zie ik het punt met de wachtlijsten ook niet zo. Wat Kaus ook al aangeeft: het is uiteindelijk vooral een administratieve handeling, zij gaan weg maar het huis komt weer beschikbaar. Bij studentenhuisvesting werkte dat ook zo: je stond op de wachtlijst om binnen te komen, maar als je eenmaal een kamer had, kon je gewoon verhuizen zonder wachtlijst. Want je laat ook weer een kamer achter. Geen probleem.

(En... ik ben het op zich wel eens dat hoe iemand geluid ervaart heel subjectief kan zijn - ik weet het beslist, maar daarbij zijn reality checks toch belangrijk. Want dat blijft wel een balans tussen waar de buren zich aan moeten / kunnen passen en waar je zelf wellicht wat moet aanpassen.)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:41

Ik woon in Almelo en betaal ook relatief weinig, maar zit daarvoor wel in een iets mindere buurt (sociale huur gevuld met aso's en mensen van buitenlandse afkomst). :)
Zo'n €350,- kale huur voor een duplex benedenwoning met 2 slaapkamers en een tuin, op struikelafstand van een park en een kanaal met stukje bos, winkelcentrum, winkelstraat en een paar bushaltes.
Het is niet luxe maar ik woon hier prima. :)
Voor dat soort bedragen huur je niks in Harderwijk/Ermelo/Nunspeet, zelfs studentenkamers zijn daar om en nabij de 400,- (minimaal).
En korte wachttijd ook als je je inschrijft bij de woningbouw, met ong 1,5 jaar kun je al een leuke woning hebben als je geen heel hoge eisen stelt, in eerder genoemde woonplaatsen ben je minimaal 8 jaar verder en dan heb je vaak nog geen woning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:41

_kajo_ schreef:
Resistance schreef:

Hoedan? :oo Dat betaal je hier in [naam] voor eenemruime kamer.

Dat is het voordeel van Friesland. Ik woon in een klein gat, hoekhuis, 3 slaapkamers en flinke tuin. Voorheen €450 huur, nu €245 hypotheek

Jongens, ik ga verhuizen. :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:44

Resistance schreef:
Kaus schreef:

Hoedan? :oo Dat betaal je hier in Rotterdam voor eenemruime kamer.

Voordeel van het noorden.
Wij hebben een koophuis. 900m2 grond 3 slaapkamers, 2 onder 1 kap kost hier 130.000 ongeveer.

Midden in het dorp kun je huizen groter dan die van ons kopen voor onder de ton en huren voor -500

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 19:49

Voordeel van Friesland ja *\o/*

Als je wat rondkijkt op marktplaats heb je hier ook wel woonboerderijen met stallen, weiland en bak voor +-€900 te huur. Daar heb je in de randstad nog geen appartement voor volgens mij.

En aangezien mijn studie alleen in Leeuwarden te doen is wil ik sowieso in Friesland (maar eventueel ook wel grens met Groningen of Drenthe) wonen.

Ik snap wel dat de woningbouw niet steeds wil dat je binnen de woningbouw zelf blijft verhuizen doordat je je zoekduur behoudt. Maar het lijkt me dus voor hen niet zo'n moeite om ons te laten verhuizen. Ze hebben in elk geval een mooi appartement dan vrij staan in plaats van het bouwvallige, creatief gekleurde studentenhuis waar wij in trokken.

En ik blijf inderdaad de politie en woningbouw erg laks vinden. Maar als zij het op deze manier willen oplossen ben ik wat dat betreft wel tevreden.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:55

Resistance schreef:

Neem je Newt wel mee? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:01

Pleun02 schreef:
Resistance schreef:

Neem je Newt wel mee? :')

Oh god _O-

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:04

Je komt er niet meer vanaf :') :') Lekker offtopic ook :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:10

Ts vindt dat je vrij makkelijk over de woningbouwvereniging denkt . Ze komen jullie tegemoet terwijl dit helemaal niet moet denk dat jullie niet teveel eissen kunnen en mogen stellen . De woningbouw maakt 1 huurder meer of minder ook echt niet uit.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 21:52

Hoe bedoel je precies Genja?

Ik denk juist namelijk dat zij er makkelijk vanaf komen door ons te laten verhuizen. Als wij niet makkelijk via hen kunnen verhuizen zullen wij al die tijd door blijven klagen, meldingen maken en dossier opbouwen over de buurman. Zelfs nu hij niet meer bij ons aan de deur mag staan is er namelijk nog genoeg te melden. Ik denk dat dat voor de woningbouw toch een stuk vervelender is.

Maar desondanks ben ik zeker blij met het aanbod van de woningbouw hoor! Ik wacht alleen nog op het mailtje om te kijken of ze ons ook tegemoet willen komen met het type woning dat we dan graag willen. :D

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:37

Denk opzich dat het geklaag de woningbouw weinig uitmaakt hoor. Ze noteren de klacht kijken of ee meerdere zijn en gaan weer door. En hoe vervelend ook voor jullie er zijn meer mensen die over jullie klagen zoals jezelf schrijft als andersom

En als ik je laatste zin lees vastbeet denkwijze al niet helemaal goed. De woningbouw komt jullie Sl tegemoet door dit aanbod. Denk dat er verder weinig te eissen valt over het type woning en enigszins ook wel terecht. Jullie Willen graag weg dan heb je weinig te ‘eissen’ maar genoegen nemen met wat je aangeboden krijgt . Gok ook dat je eenmalig 1 aanbod krijgt. Je moet er in principe niet vanuit gaan dat je er op vooruit gaat dus bv van appartement Naar 1 gezinswoning. En ook de investeringen die je in dit appartement hebt gedaan zal je biet terugzien .

Nogmaals de woningbouw zit niet te wachten op klant meer of minder

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 22:43

Imo is jouw bericht een mening.

Ik vind wel dat de woningbouw laks is en ons prima tegemoet kan komen door een woning die ook aan onze eisen voldoet. Ik snap prima dat een klant meer of minder ze niet zo heel veel zal uitmaken, maar toch mag je wel enigszins sympathiek zijn naar je klanten.

Hun aanbod is over het algemeen meer huizen in kleine dorpjes dan appartementen in het centrum. Dus wat dat betreft vragen we ook niet om het onmogelijke. En als onze mega grote honden al te groot zijn voor dit appartement en ze zogenaamd klachten veroorzaken, lijkt het me van hen uit ook niet verstandig om ons weer in een appartement te plaatsen.

Mochten ze ons niet tegemoet willen komen zoeken we gewoon een andere woning via een andere weg hoor.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:56

zolang wachtlijsten groter zijn dan de hoeveelheid woningen die ze hebben zal het de woningbouw worst zijn hoor; of je bij hun blijft of niet.

Je kan er op vooruit gaan; die vrienden van mij waar ik het in een eerdere post over had, zijn zeker erop vooruit gegaan toen. Maar dat was wel met heel veel geluk. Financieel dan weer niet, want die nieuwe woning was vele malen duurder in huur, maar dat maakte hun niet uit; ze konden het veroorloven en waren allang blij iets anders te hebben.

Ik zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat je erop vooruit gaat, zeker niet als je in Leeuwarden zelf blijft, maar goed; buiten Leeuwarden is jullie ook prima, dus dat maakt de kans op een betere woning dan dit appartementje een flink stuk groter, maar nogmaals; ze zullen het eerste de beste aanbieden en is dan maar net wat voor soort woonruimte dat is. Ze gaan niet specifiek op jullie eisen zoeken in ieder geval.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 23:05

Ik weet niet precies hoe het werkt hoor, het aanbieden van een woning. Maar als wij bijvoorbeeld een woning mogen aanwijzen die momenteel via hun woningbouw beschikbaar is, zijn er zo vijf die aan onze eisen voldoen. Nu snap ik natuurlijk dat het niet zo werkt, maar het is niet alsof ze weken hoeven te zoeken.

Als zij de keuze hebben tot het aanbieden van een studio midden in het centrum of een rijtjeshuis met tuin voor dezelfde prijs, dan hoop ik daar dus wel enigszins een tegemoetkoming in. Maar ik snap dat het niet zo makkelijk ligt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:07

Ben benieuwd wat de woningbouw jullie aanbied. Maar je bent niet de enige die urgent is. Dus om dan te zeggen dat jullie het huis weigeren omdat het niet in jullie straatje past vind ik niet kunnen.
Als jullie situatie urgent genoeg is accepteer je het eerste beste huis.