bigone schreef:En op deze manier kan de woningbouw een hoop gedonder voorkomen want wanneer ts hier werk van gaat maken dan kunnen ze nog wel eens flink in de buidel moeten tasten. Wanneer ze nu een andere woning aanbieden op verzoek van ts dan zijn de kosten van inrichting/sauzen enz ook voor ts.
Dat denk ik niet eigenlijk. Ik vind het best schappelijk van de woningbouw dat ze dit überhaupt al aanbieden.
Het bedreigen en het feit dat TS zich niet meer veilig voelt in haar eigen huis door toedoen van de buurman is absoluut onaanvaardbaar, begrijp me niet verkeerd. Maar het blijft wel een geval van zijn woord (en dat van de andere buren) tegen dat van TS en haar vriend. En hoe banketstaaf het ook is, als de buurman en/of buren klagen over overlast door de honden is het verdomde moeilijk om te bewijzen dat die overlast er niet is, omdat overlast iets is wat ervaren wordt en niet onafhankelijk gemeten kan worden. TS geeft aan dat de honden niet aanhalen tenzij er een acute rede voor is en dat ze niet te horen zijn voor de onderbuurman, wij geloven dat omdat er hier meer mensen met honden zitten en omdat het verhaal van TS helder is. Maar voor hetzelfde geld heeft de onderbuurman wel degelijk een aandoening of is zijn mentale situatie dusdanig slecht dat hij de geluiden die hij wel hoort (die zijn namelijk echt onvermijdelijk in appartementen) duizend keer sterker binnen krijgt. Ik woon in een kamer op dit moment en ik ben heel tolerant, maar mijn buurmeisje heeft laatst de hele nacht haar kraan laten druppelen en na een tijdje werd ik er echt gek van. Ik kon er niet van slapen, het was midden in de nacht dus ik kon haar niet wakker maken, etc. Hoe je dat soort geluiden binnenkrijgt is afhankelijk van zo veel factoren.
Dat neemt niet weg dat TS in een rot positie zit en dat de buurman niet alleen haar woonplezier ontneemt maar ook nog eens het gevoel van veiligheid in haar eigen huis. Dat is echt heel erg poedersuiker en het is imo niet meer dan normaal dat de woningbouw haar daarin helpt, maar omdat het vrijwel onmogelijk is om concrete bewijzen te leveren aan de woningbouw en/of politie die op legale wijze zijn verkregen en/of opgenomen is het wel degelijk schappelijk dat de woningbouw zegt te willen helpen met het vinden van een andere woning om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.