Jildau schreef:Maar je punt is duidelijk. En als je tegen het houden van dieren bent dan kan een boer het nooit goed doen dus dan is het een nutteloze discussie. Maar je zei eerder dat je niet op paarden wilde rijden maar paarden houden was wel okee en nu zeg je dat alle gedomesticeerde dieren wel mogen verdwijnen?
Ja, in een ideale situatie verdwijnen alle gedomesticeerde dieren. De dieren die we nu nog hebben, daar moet goed voor gezorgd worden natuurlijk
.
amoj schreef:Plantstho, ben je dan ook tegen paarden naar de slacht brengen? En dan bedoel ik paarden die bijvoorbeeld pijn lijden en niet meer bereden kunnen worden. Of iemand die z'n paard financieel niet meer kan onderhouden.
Is voor jou een paard dat niet meer bereden kon worden genoeg reden om hem/haar naar de slacht te brengen?
Als er sprake is van ondragelijk lijden, kan ik achter het doden van een dier zijn, net zoals ik voor euthanasie bij mensen ben (onder strenge voorwaarden dus). Geen financiële middelen lijkt mij geen goede reden om je paard te laten slachten. Je kan deze altijd nog bij iemand anders onderbrengen die er wel voor kan zorgen.
Citaat:
Ooit misschien eraan gedacht dat moord en veeteelt maatschappelijk in twee zeer uiteenlopende daglichten staan? Níemand, met een gezond stel hersens, is voor moord. Veeteelt, daar zijn de meningen over verdeeld. Plus dat er een onrealistisch beeld en onwaarheden van/over de veeteelt de wereld in worden geslingerd door partijen als WD en PvdD.
Moord was misschien een extreem voorbeeld ja. Maar dan nog denk ik dat je prima een mening kan vormen zonder dat je ergens geweest bent. Boeren zeiken op alles wat uit Den Haag komt, maar zitten ze ook in de politiek? Mogen ze dan wel oordelen?