Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 05:22

2 uur omrijden is inderdaad niet te doen. Gelukkig mag ik er vanmiddag gewoon over. Zag vanmorgen een filmpje van een 86 jarige man. Die moet nu lopend met zn rollator over de brug voor de post en melk. Triest eigenlijk.
Afbeelding

Gisteren leuk post gekregen uit Nederland met veel kadootjes voor de kinderen. Vooral het tegeltje vind ik erg leuk. Mijn tante koopt vaak basis kleding en laat dan iemand de plaatjes en namen erop drukken. Ze hebben we voor Liselotte al vaak iets gekregen. Volledig gepersonaliseerd door Lopa.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen zijn we lekker gaan wandelen in de zon en de gewassen bekeken. Het zou vannacht al aan regenen maar helaas nog niks gezien. Hopelijk komt het nog want de gewassen mogen best nog wat meer water hebben om te groeien. Hier staat de gerst op ongeveer 600 hectare.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:15

Wat sneu van de oude man dat hij nu lopend moet, pffff die corona ellende kost meer levens en gedoe door de maatregelen dan door het virus zelf...

Verder leuke update, wat is Noah toch een knap kereltje <3 en jullie kunnen inderdaad wel wat water gebruiken. -O-

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:16

Wat heeft Noah toch een heerlijk lachebekkie! En wat kan Liselotte ook lief lachen! Heerlijke kids!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:32

Wat leuk die cadeautjes!

Mazzel voor jou dat de brug weer open was.
Hoe is het daar nu qua Corona?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 00:48

Dank jullie!

Als grensbewoner kunnen we nu gemakkelijk de grens over met de permit en je rijbewijs want daar staat je adres op. Al vraag ik me wel af waarom er 8 politie agenten en het leger aanwezig zijn voor zo een kleine brug in the middle of nowhere. Maar goed omdat de pub recht tegenover de brug is komen ze allemaal eten bij ons dus dat is goed.

Wbt corona er waren van de week weer ruim 300 nieuwe gevallen dus ik ben bang dat onze staat straks naar stage 4 gaat en we dus helemaal thuis moeten blijven. Ik verwacht dat ik dan nog wel naar het oudere echtpaar kan want dat is zorgen voor mensen die dat zelf niet kunnen. Maar goed we wachten af wat er gaat gebeuren.

Woensdag zijn we nog wel naar een fauna park geweest. Ik heb ze van te voren gebeld om te vragen of ze behalve open ook veel mensen verwachten. Bleek dat het park ondanks open gewoon uitgestorven was dus toch maar gegaan. Er was 1 ander gezin dus afstand houden was echt geen probleem. Liselotte vond het geweldig, Noah heeft een paar diertjes gezien en ging toen slapen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog eentje van vanmorgen
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:24

leuke foto's! wat is Noah een knappert!!

ik hoop dat jullie niet in stage 4 terecht komen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:12

Oh jeetje dat is vervelend inderdaad hoop dat het allemaal meevalt.

Leuke foto's <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:00

Wat leuk die cadeautjes! Knappe kids op de fotos :j

Hoop dat jullie niet in 4 terecht komen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 23:55

Voor nu valt het mee alleen vervallen alle huidige permits dinsdag avond en mag je een nieuwe aanvragen voor werk, school en medische zorg. Je mag dan niet meer gaan eten of koffie drinken.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 10:11

Ik loop weer een beetje achter.

Kooloonong waar ik woon valt net buiten de grens lijn aan de rivier wat betekend dat ik nu niet de grens over mag. Maar goed wie wat wil moet er wat voor doen. Ik heb verschillende raadsleden of wat de goede is gecontacteerd met de vraag of Kooloonong toegevoegd kan worden zodat ik kan werken. En de vraag is aan gekomen bij de minister nu dus afwachten wat er gaat gebeuren.

Noah is bijna 11 weken en hij vind dat een prima leeftijd om te oefenen met rollen. Het lukt hem bijna.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:09

Wat een charmeur is Noah al!
Hoe is het met Liselotte?

Ben je nu helemaal niet aan het werk?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 01:06

Ievie ik werk nog wel bij het ouder echtpaar. Zij wonen ook in Victoria. Maar vorige week woensdag zijn de regels/restricties weer aangepast zodat er meer controle is wie er de grens over gaat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:33

Ik hoop dat het lukt , dat je alsnog kan gaan werken.

Lieve fotos van de kids <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 09:10

Sorry Ievie had je andere vraag gemist. Liselotte gaat goed. Die heeft lol met Nikki rijden en heeft vandaag samen met papa de trampoline schoon gemaakt.

Rm ik hoop het ook.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:23

Leuke foto’s!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:23

Oh wat een heerlijke foto update weer wat ene knap ventje is Noah <3 heerlijk
Top dat Liselotte goed gaat, leuke foto zo met Nikki <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 12:05

Ok een drukke week gehad. Uiteindelijk mocht ik toch deze week gaan werken omdat ik de politie en het leger aan de grens te eten geef. Hoe werkgever dat voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar ik mocht de hele week de grens over. Na een paar dagen keken ze nauwelijks nog naar mijn papieren en was het ‘tot vanavond’

Hoe dat komende week gaat weet ik niet want ook wij gaan naar stage 3 komende week. In Melbourne is de lockdown nog meer aangescherpt en in regional Vic gaan vanaf woensdag de scholen, sport scholen ed weer dicht. Restaurants mogen dan alleen take aways doen. Ik weet niet hoe dat gaat voor New South Wales maar als de cijfers niet dalen verwacht ik dat het weer homeschooling word.

Vandaag hebben we de hele dag geknutseld want vanaf morgen moeten we verplicht maskers dragen buitenshuis. Liselotte hoeft dat niet maar ze wilde er wel graag een.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder gaat het goed met de paarden. Riley is nog steeds niet opgehaald helaas. Al ga ik ervan uit dat na mijn laatste bericht duidelijk is dat hij nu toch echt opgehaald moet worden.
Jazz heeft vorige week bodywork gehad en gisteren is ze bij de zadelpasser geweest. We zijn nu dus weer helemaal klaar om te gaan werken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:09

Moeten jullie in regional VIC ook aan de maskers ja? Gaan de aantallen daar ook nog steeds omhoog?
Heel veel sterkte alvast en hopelijk komt gaat het snel beter daar!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 12:46

Ja Barra vanaf maandag moeten wij ook een masker op. Er zijn wel uitzonderingen voor op de boerderij hier en ik blijf op eigen terrein voor de schoolbus en kom niet dichterbij als 5 meter bij de bus dus ik denk niet dat het thuis nodig is. Tuurlijk is het common sense en als de smid woensdag komt draag ik er wel een maar ik denk dat de politie wel iets beters heeft te doen als boerderijen in the middle of nowhere checken.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:51

Dat denk ik ook wel. VIC Police is veel te druk met idioten in Melbourne onder controle te houden :x

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:08

Oef wat lastig met die mondkapjes zo. Maar even goed kijken met die schoolbus of ze het oké vinden. Wel een mooi mondkapje van Liselotte. En ondanks het mondkapje, kan je zien dat Noah lacht :-)

Verwacht je meer vertraging in het ophalen van Riley vanwege Corona?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:23

agut Noah met mondkapje ahhhhh wat een bizar iets.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:44

Moet Noah ook een masker op? Hier mag dat niet tot 2 jaar ivm kans op verstikking.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 23:07

Nee hoor Noah hoeft er geen aan. Dit was een stukje stof dat over was. Hij vond het erg grappig dat we het voor zn gezichtje hielden maar dat was het dan. Kinderen onder 12 hier ook niet.
Ievie ja er zijn reis restricties dus het is lastig inplannen voor een paard waar niet voor betaald wordt. Voor werk en dus betalende klanten mag hij wel rijden. Dus het is wachten tot hij hier in de buurt moet zijn met een ander dier. Maar ik heb wel duidelijk aangegeven hoewel hij eten krijgt hij kan hoe dan ook niet nog maanden blijven.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 13:48

Eerste week hier in stage 3. Maskers dragen valt mee want ik ga bijna nergens naartoe. Het is net 1 keer per week voor boodschappen.

Best grappig ik heb nog nooit zo veel contact met de politie gehad als de laatste week. En ze zijn zelfs best gezellig. Officieel heb ik nog steeds niet de goede permit maar ik heb toestemming van een inspecteur van de politie om de grens over te gaan om te werken. En dat is alleen omdat ik de politie en het leger te eten geef. Onder voorwaarde dat ik alleen ga werken en direct na mijn werk de brug terug over ga.

Jazz heeft de zadelpasser gezien en is helemaal klaar om aan het werk te gaan. Helaas niet veel gedaan de laatste dagen want het regent en het is koud.

Noah groeit goed en blijft lekker makkelijk en vrolijk met alles. Liselotte gaat ook goed en blijft steeds moeilijkere boekjes meekrijgen als huiswerk dus haar lezen gaat in ieder geval vooruit. Binnenkort telefonisch contact met de juf voor ouder gesprek.

We zouden vandaag eigenlijk naar de fotograaf gaan voor familie foto’s. Helaas moet zij sluiten in stage 3 restricties dus morgen gaan we onze eigen covid fotoshoot doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding