Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:58

Femm_k schreef:
Gohya ik vind het overkomen alsof je niet zoveel om je zus geeft en je ego belangrijker vind (zo komt het over ik ken je natuurlijk helemaal niet).

Wij zitten nu in precies dezelfde situatie maar dan van de andere kant. Wij willen geen kleine kinderen op de bruiloft (geen enkele), en nu komt de enige broer van mijn partner niet meer terwijl hij nota bene getuige zou zijn.

Heb je nooit bedacht hoeveel verdriet dat kan geven voor het bruidspaar? Puur omdat je niet een dagje zonder je kinderen kan en vind dat je invloed moet kunnen hebben op de keuzes van andermans bruiloft.

Jeetje, dat lijkt mij echt erg!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:59

Kinderen dubio zitten wij ook mee als wij ooit gaan trouwen. Zou de kinderen van mijn zus er graag bij hebben maar die van mijn broer niet want dat zijn echt onopgevoede monsters. Hij weet ook dat ik dat vind, dikke ruzie over gehad dus wij komen niet meer op verjaardagen bij elkaar. Maar ja, wat ga je dan doen?

TS hoe is je gevoel er nu bij?

Sammie

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:01

Simpele streep erdoor zetten en geen enkel kind uitnodigen. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:02

Dat is inderdaad de meest diplomatieke oplossing denk ik.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:04

Femm_k schreef:
Heb je nooit bedacht hoeveel verdriet dat kan geven voor het bruidspaar? Puur omdat je niet een dagje zonder je kinderen kan en vind dat je invloed moet kunnen hebben op de keuzes van andermans bruiloft.

Dat speelt twee kanten op: blijkbaar heeft hij verdriet van de keuze om zijn kinderen niet welkom te laten zijn. Dat gaat vermoedelijk meer om 'wij als geheel gezin zijn niet welkom' of zelfs 'je wijst mijn kinderen af' dan om 'ik kan niet zonder ze' of 'ik wil kunnen bepalen wie er op de bruiloft komt.'

Ik denk dat het in die gevallen misschien kan helpen als allebei zich beter open kunnen stellen voor de gevoelens en motivaties van de ander, en wie weet of er dan wat uitkomt.

Maar uiteindelijk heeft iedereen wel het recht om te bepalen welke keuze zij maken - je kunt iemand weren van je bruiloft en dat is aan het bruidspaar, maar iedere gast (ja, ook de getuige) mag vervolgens op basis van die keuze zelf ook weer een keuze maken hoe zij daarop reageren.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:09

Ik zou daar ook echt geen probleem van maken hoor, als er geen kinderen welkom zouden zijn. Snap dat best. Maar schijnbaar voelen veel moeders zich nogal aangevallen in hun eergevoel als hun schatjes een keer niet mee mogen? Sowieso heb ik nooit begrepen dat je schijnbaar niks anders meer bent als 'moeder' zodra je bevallen bent, je bent toch ook gewoon nog jezelf en partner van? Maar oké, dat is weer een andere discussie. :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:11

ik vind geen kinderen ook iets heel anders als het probleem van TS. Vind het ook wel heftig dat je om die reden niet gaat....

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:14

Shadow0 schreef:
Femm_k schreef:

Dat speelt twee kanten op: blijkbaar heeft hij verdriet van de keuze om zijn kinderen niet welkom te laten zijn. Dat gaat vermoedelijk meer om 'wij als geheel gezin zijn niet welkom' of zelfs 'je wijst mijn kinderen af' dan om 'ik kan niet zonder ze' of 'ik wil kunnen bepalen wie er op de bruiloft komt.'

Ik denk dat het in die gevallen misschien kan helpen als allebei zich beter open kunnen stellen voor de gevoelens en motivaties van de ander, en wie weet of er dan wat uitkomt.

Maar uiteindelijk heeft iedereen wel het recht om te bepalen welke keuze zij maken - je kunt iemand weren van je bruiloft en dat is aan het bruidspaar, maar iedere gast (ja, ook de getuige) mag vervolgens op basis van die keuze zelf ook weer een keuze maken hoe zij daarop reageren.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar wij hebben natuurlijk uitgelegd waar onze keus op gebaseerd is, onze excuses aangeboden voor het gevoel dat we ze gaven en ons kwetsbaar opgesteld. We hebben ze daarna uitgenodigd bij ons thuis maar ze willen geen contact meer.

Dat was dus nog niet genoeg. Dan is het schijnbaar dus wel het ego wat in de weg zit. Kan je je dan niet een dagje wegcijferen omwille wat het bruidspaar?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:33

Oei alleen de kinderen uitnodigen van één van de ciblings en die van de andere niet zou ik dan weer nooit doen. Dat vind ik dan toch weer lijken op de situatie van de TS :o.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:44

Daar heb je zeker gelijk in hoor. Maar stel dat die kinderen 12 en 14 waren en van de andere 2 jaar. Dan snap ik het ergens nog wel. Al ben je natuurlijk altijd beter mee met geen enkel kind uitnodigen.

Ik heb al diverse 2/5-jarige op het gemeentehuis de gordijnen in zien klimmen, door de kamer heen zien stappen, gaan lopen praten door de ceremonie, janken etc. Niet elk bruidspaar vindt dat leuk dus als die nee, liever niet zeggen groot gelijk :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:48

Ik wilde ook geen kinderen op mijn bruiloft, maargoed daar waren anderen het niet mee eens dus eind resultaat de kinderen waren er gewoon. Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze de boel verstoren, en dat is eigenlijk prima gelukt. Ze hebben zich allemaal gedragen. (Ging dan wel om kids van 4-12jr, geen baby's).
Maar TS, weet je vriend al wat hij gaat doen?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:48

Ik snap sowieso niet waarom je dat moet willen. Lekker een ontspannen dagje is toch heerlijk? Ben altijd blij als ik mijn engeltje bij een oppas kan brengen met dit soort dingen. Ook engeltjes zijn weleens bengeltjes. :D

En hoeveel plezier doe je ze ermee door zo lang stil te laten zitten en hun mond te laten houden?

TS: Of klim jij ook in de gordijnen en ga je gillen door een ceremonie? :') Dan weet je meteen waarom je overdag niet mag komen. :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:55

Sammie schreef:
Daar heb je zeker gelijk in hoor. Maar stel dat die kinderen 12 en 14 waren en van de andere 2 jaar. Dan snap ik het ergens nog wel. Al ben je natuurlijk altijd beter mee met geen enkel kind uitnodigen.

Ik heb al diverse 2/5-jarige op het gemeentehuis de gordijnen in zien klimmen, door de kamer heen zien stappen, gaan lopen praten door de ceremonie, janken etc. Niet elk bruidspaar vindt dat leuk dus als die nee, liever niet zeggen groot gelijk :)

Daar heb je gelijk in maar dan zou ik inderdaad toch of alles of niets uitnodigen anders is het natuurlijk vragen om problemen.

TS, weet je vriend al wat hij gaat doen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:56

Sunrise19 schreef:
TS: Of klim jij ook in de gordijnen en ga je gillen door een ceremonie? :')

Ah kijk! :') Nu komt de aap uit de mouw :))

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:07

Mijn man en ik trouwden als eerste van iedereen aan beide kanten :D
Geen last van kinderen op het feest, die waren er nog lang niet.

Ik kan me best voorstellen dat je geen kinderen onder de 4 jaar bij de ceremonie wil, die kunnen de boel aardig verstoren.
Maar je kunt natuurlijk ook een oppasmeisje regelen buiten de zaal die zich dat uurtje bezig houdt met de kleintjes :)*
Dat heb ik al eens gehoord en dat werkte super.

Als ik zie wat er aan kapitalen uitgegeven worden aan een bruiloft, zou dat er best vanaf kunnen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:08

eilleen333 schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Je kan er altijd nog een project X feest van gaan maken. *\o/*

Een openbaar Facebook event van het tijdstip en de locatie van de bruiloft. Dan hebben ze pas een uitdaging met de tafelindeling :')

nog beter, zeg dat er zeldzame pokemons zitten net als in dierepark amersfoort. Zitten ze met 5500 man extra

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:20

Wij wilden ook geen kinderen op de bruiloft. Was geen enkel probleem. Alleen 1 nichtje dat s'avonds kwam had nog een heel kleintje, gaf borstvoeding en wilde toch heel graag even komen.

Geen probleem, ook geen enkele last van gehad, zodra haar kleintje moe en dreinerig werd is ze ook in het belang van het kindje naar huis gegaan.

Ik had trouwens ook allemaal stellen uitgenodigd voor de hele dag. Waaronder de beste vriend van mijn man. Die had toen nog verkering met een meid die ooit een vriendin van me was maar me lelijk liet zitten toen ik ziek werd. Ik had geen behoefte aan haar en wist dat hun relatie al op zijn eind liep, maar heb hun uiteraard gewoon samen uitgenodigd. Gewoon vriendelijk naar geglimlacht en verder geen aandacht aan besteed. Absoluut geen last van gehad of me aan geïrriteerd. Ze hoorde nou eenmaal bij de vriendengroep toen.

Dus nee, ik snap ook niet dat je 1 persoon uitsluit met een poedersuiker. Ik ben ondertussen 40 en al jaren getrouwd. Maar na overleg met mijn man had die dat zeker niet gepikt. Toen niet om haar niet uit te nodigen en nu niet om te accepteren dat wij uit elkaar getrokken zouden worden. Hij vind de vriend een slappe zak en vind dat daarvan de vriendschap een deuk op zou lopen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:23

Spatter, nou ik vind eerlijk gezegd niet dat het bruidspaar daar voor op hoeft te draaien :o. Hoe moeilijk is het om gewoon een dagje oppas te regelen. heerlijk toch juist een dag zonder kids, alleen met je partner?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:54

spatter schreef:
Maar je kunt natuurlijk ook een oppasmeisje regelen buiten de zaal die zich dat uurtje bezig houdt met de kleintjes :)*

Dat kunnen die ouders prima zelf de hele dag regelen :j Kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen vertrouwde oppas in hun eigen leeftijdcategorie. En als ouder/gast/bruidspaar zijnde hoef je ook niet gestoord te worden door Jantje die toch even aan mama iets wil laten zien of die staat te dreinen dat ie liever bij mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wil blij-ij-ij-ij-vuhhhh-uhhhhh!!!!!.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:02

Sammie schreef:
spatter schreef:

Dat kunnen die ouders prima zelf de hele dag regelen :j Kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving met hun eigen vertrouwde oppas in hun eigen leeftijdcategorie. En als ouder/gast/bruidspaar zijnde hoef je ook niet gestoord te worden door Jantje die toch even aan mama iets wil laten zien of die staat te dreinen dat ie liever bij mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wil blij-ij-ij-ij-vuhhhh-uhhhhh!!!!!.

Wel een prima oplossing als je toch graag kinderen bij je bruiloft wilt, maar niet dat ze de ceremonie verstoren :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:11

Liselot schreef:
Wel een prima oplossing als je toch graag kinderen bij je bruiloft wilt, maar niet dat ze de ceremonie verstoren :j

Alle kinder achter geluidsdicht glas :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:13

Zak lolly's doet wonderen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:14

Ik vraag mij alleen af of het gemeentehuis wel zulke ruimtes aanbiedt. Nog ff een zaaltje huren a 500 euro := Denk dat die ouders het toch het een stuk goedkoper voor elkaar kunnen krijgen :D
Jennyj01 schreef:
Zak lolly's doet wonderen.

Ja...... lolly's in de jurk van de bruid stoppen bijvoorbeeld! *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:20

Wel eens van buiten spelen gehoord Sammie?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:24

Liselot schreef:
Wel eens van buiten spelen gehoord Sammie?

Leuk... een groepje 2/3 jarige met een oppas in het centrum :+