elenaMM77 schreef:Hoezo Janneke..
wij als vleeseters zijn op deze pagina's uitgemaakt voor mensen die voor plezier moorden..
en dat ook nog eens proberen te vergelijken met het vermoorden van een zwaar gehandicapte mens.. ook al is het doden van die mens dan theoretisch.. er wordt wel gesteld dat het een gelijke situatie zou zijn, het consumptie dier of een zwaar gehandicapte medemens.
lijkt mij nog een treetje ernstiger wat daarmee gezegd wordt,
als wat ik zeg.. dat ik het niet begrijp, waarom jullie vlees eten slechter vinden dan leer gebruiken.
dat krijgen wij niet overtroffen.. de meest harde en kromste beschuldiging komen momenteel toch nog echt van enkele vegetariërs.
anders mag je mij wel laten weten, wat een ergere beschuldiging of opmerking is?
Kijk, hier erger ik mij dus ook al enkele dagen aan. Sommige vegans geven hier echt wel erg ongezouten hun mening en boer of vleeseter moet dat allemaal maar slikken. Zodra er echter tegenwind komt, komen de verwijten als "vleeseters willen niet verstaan waarom we het niet eten, ze willen ons hun vleesetende mening opdringen, ze verwachten van ons dat we perfect zijn, etc". Dan stel ik me toch wel de vraag waarom je dan zelf geen respect hebt voor mensen die wel vlees eten?
Ik heb ooit door een maagontsteking een tijd geen vlees gegeten, kon het toen gewoon niet verdragen. Alleen heeft mijn lichaam me toen wel heel duidelijk laten merken dat het niet vleesloos kan. Na 1 week was de wc mijn beste vriend en de groenten kwamen eruit zoals ze erin gegaan waren. Het is dan ook larie en apenkool om te zeggen dat alle mensen zonder vlees kunnen.

. Of, laat ik het iets nuanceren: je bent wel een hele selectieve dierenliefhebber als het niet ok is om je hond op te eten, maar dat het prima is om een varken op te eten, terwijl die toch minstens even intelligent zijn.
niet op in. Het is allebei erg. Punt.
) Mooie post. 
Dan hoeven we geen ander leven te "vermoorden" voor ons "genot" Want ook gij vega moord voor je genot!
Zo jammer, de veehouderij gaat hoe langer hoe mer de afgrond in en het goedkope vee onvriendelijk vlees word steeds meer geïmporteerd.
. ik loop nog in bodyglovetruien (waarvan ik tenminste 100% zeker weet dat er bij het drukwerk geen kindervin.. grrr ja toch wel.. mijn eigen.. maar geen kinderarbe... shoot jawel, t was mijn bijbaantje.. ok, geen uitbuit.. hmmm had niet heel hoog loon ... ok.. het kind in kwestie had een goed leven en had voldoende te eten) die proefprints waren.. dingen zijn ruim 22 jaar oud of nog ouder..