Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:06

Wij hebben 2 jaar geleden een klushuis gekocht maar het geld is er wel doorheen dus nu word het echt weer sparen om iets te doen. Gelukkig zijn we een eind met het huis maar dit jaar willen we nog de zolder laten stucen en we willen nog zo'n tuinkast zodat de stoelen uit de schuur kunnen en de fietsen er in en velux verduistering gordijnen. Die gordijnen kosten echt een vermogen vind ik maar we hebben een aparte maat dus die is niet ergens anders goedkoper te krijgen. Oja en we hebben nog een kast nodig, ik dacht eerst om er een via marktplaats te kopen maar onze trap is smal en ik ben bang dat we een kast die al in elkaar zit niet naar boven kunnen brengen.

__Sannne

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:31

Sparen loopt hier op zich ook wel weer lekker. In November gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Nederland, en plakken we er 3/4 dagen Londen bij aan, dus nu een mooi spaar plan staan daarvoor. Mijn ouder betalen, gelukkig, mijn vliegticket van AKL-AMS en terug, dus dat scheelt al een hoop!

Hoop binnenkort een leuk zakcentje terug te krijgen van de belasting hier. Maar heb nog geen idee wat ik kan verwachten.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:53

Hier gaat het sparen ook langzaam aan de goede kant op! Het streven is minimaal 100 euro per maand apart te zetten maar een paar meevallers gehad dus het gaat gestaag! Er komt helaas wel een aanslag van de belastingdienst aan waarbij ik terug moet betalen

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:06

Hier spaar ik ook lekker door.

Minimaal 500,- per maand, en nog 50 los in een enveloppe, die ga ik dan pinnen.

Wel een nieuwe trailer gekocht vorige week... Dus dan ist weer wat minder haha.

Ik krijg 500,- terug van belasting, maar moet 1000,- terug betalen zorgtoeslag :( dus kost me weer 500,- maar krijg ook nog vakantie centen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:23

Ik heb hier nu zo'n spaarvarkentje staan van Lego. moet je zelf in elkaar knutselen en je kan alleen aan je geld door 'm klein stukje weer uiteen te halen. Enige nadeel: er kan niet zo veel in. Ga deze week toch eens kijken in de stad of ik weer zo'n blind spaarpotje kan vinden, of een leuke gewone spaarpot.

Muntgeld hou ik nu bij voor frisdrank op het werk, brood bij de bakker of voor de auto te wassen/stofzuigen. Het enige wat dan in de spaarpot zou gaan is briefgeld. Voor welk doel ik dan spaar, dat moet ik nog even bekijken.
Ga denk ik wel een extra potje aanleggen waarin ik wil sparen samen met de vriend voor kleine uitstapjes.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 01:11

Hier gaat alles op 1 spaarrekening, maar hou het in een excel bestandje bij. Per week gaat er $35-40 op de spaar voor mijn reis naar Nederland/Londen, $28 voor mijn telefoon rekening (die is per maand maar ik krijg per week betaald dus dit is handiger, en dan rond de $80-100 per week om dingen af te betalen etc. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:46

Vriend en ik betalen maandelijks een vast bedrag op een gezamenlijke rekening voor de onkosten maar we hebben daar nog geen spaarrekening aan gekoppeld. Dat brengt toch amper wat op.
Voor onszelf hebben we beiden ook een zichtrekening en dan spaarrekening. Hij heeft ook nog beleggingen, maar dat is geld wat ook echt voor jaren is vastgezet. Daarvoor is mijn gespaarde bedrag nog veel te klein helaas.

Dus wat we nu samen sparen is eigenlijk gewoon wat overblijft na betaling van onze vaste kosten.
Ik ga hopelijk eind dit jaar meer verdienen. Wie weet is het dan interessant dat we beide het maandbedrag opschroeven en dan ook echt apart zetten. Stel dat 1 van ons een keer een tegenslag heeft, D staat dat wel nog steeds apart.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:43

Wij hebben een gezamenlijke spaarrekening waar elke maand €50 naar toe gaat plus de teruggave van de belasting. Verder hebben we elk nog een eigen spaarrekening en een eigen betaalrekening naast de gezamenlijke rekening.

Momenteel gaat het hier hard, ontsparen dan, poes is ziek en dat brengt de nodige kosten met zich mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:18

De enige grote kosten momenteel is onderhoud weide (kalk en spuiten waar nodig), nieuwe draad op 1 stuk en hooi voorraadje voorzien in geval van.
Mag ook wel. Vorige jaren meer dan genoeg pech gehad. Het idee dat ik kan sparen voelt op zich heel goed. Het geeft een rust, een last die wegvalt. Even de stress weg "als er maar niks misgaat".

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:13

Mag ik gezellig mee kletsen ?
Ik probeer ook zoveel mogelijk te sparen, helaas gaat dat als je op jezelf woont toch minder snel dan thuis :')
Toch probeer ik maandelijks wel minimaal 400 euro opzij te zetten, soms is dit iets meer, soms moet er iets vanaf.

Belastingen e.d. moet ik nog laten nakijken, hou mijn hart vast. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:14

Probeer te sparen. Maar lukt op dit moment niet echt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:25

purny schreef:

Een kennis van mij doet vaak, als het even krap is,
bepaalde soorten munten standaard in een potje om te sparen.
Dus bijvoorbeeld 20 cent, 1 euro..
Na een tijdje ben ik nog goed verbaasd over wat daar uit komt :j

Misschien dat zoiets zou werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:29

@ purny: ik heb een tijd lang 2 blinde potjes gehad: eentje met briefgeld en eentje met munten. Op het einde van de week stak ik al het muntgeld sowieso in dat potje. Briefgeld was afhankelijk of ik het kon missen of niet.
Dat muntgeld ging ik dan na verloop van tijd wisselen bij de bakker om de hoek. Zij blij want wisselgeld, ik blij want extra briefgeld voor dat andere potje.
Ik hou nu nog steeds muntgeld bij, maar in een gewone lege conservenpot met schroefdeksel. Ik gebruik het om brood te halen, om de auto een keer te wassen of te stofzuigen, in het weekend als toiletgeld wanneer ik uitga. Dat scheelt ook een hoop ipv elke keer met een briefje te betalen en dan met dat wisselgeld te zitten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:15

nikilover schreef:
purny schreef:

Een kennis van mij doet vaak, als het even krap is,
bepaalde soorten munten standaard in een potje om te sparen.
Dus bijvoorbeeld 20 cent, 1 euro..
Na een tijdje ben ik nog goed verbaasd over wat daar uit komt :j

Misschien dat zoiets zou werken..

Dat werkt inderdaad verrassend goed. veel contant betalen, dan heb je een beter overzicht van je uitgaven en dan de euro's in een potje doen. Voor je het weet zit er 40 euro in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:24

Ik spaar ook muntjes maar ik wil meer sparen. Maar het lukt gewoon even niet meer omdat ik teveel rekeningen heb liggen

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:32

Sparen ging best goed hier, maar afgelopen 2 maanden paar honderd Euro aan paardenspullen uitgegeven( aan een paard dat ik niet eens heb hahah) en afgelopen week is mijn nieuwe boxspring eindelijk geleverd dus dat was ook weer even in de buidel tasten. Maar we gaan weer lekker verder sparen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:46

Ik spaar inderdaad ook eens per twee weken 25 euro en eens per twee weken 50 euro. Dat is dus samen 150 of soms 175 euro. Daarnaast doe ik mee aan de 52-spaarchallenge. Waar ik zo'n 50 per maand mee spaar op dit moment. Ik kan niet in één keer 300 euro sparen, dat haal ik er zo weer af. Loon van m'n bijbaan wordt ook per week uitbetaald, dus is wat makkelijker :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:31

Ik heb nu ingesteld dat er 25 euro per week naar mijn spaarrekenimg gaat. Daarnaast gaat al het geld dat aan bet eind van de periode over is, ook naar de spaarrekening.

Helaas vandaag een flinke tegenvaller. Kom ik uit mijn werk, is mijn volledige linker spiegel van mijn auto aan gort gereden, en natuurlijk niks achter gelaten aan info. -:(- nieuwe spiegel is alweer 75 euro exclusief plaatsen, en als ik m in de kleur van mn auto wil word het een stuk duurder....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:35

Anders ff spiegeltje van de sloop halen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:37

Ik wacht eerst even de camera beelden af, mijn auto staat daar sowieso op en hopelijk ook degene die het gedaan heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:59

Kan je daarvoor niet bij je autoverzekering terecht? Ik geloof dat ik voor zoiets klacht tegen onbekende moet indienen bij de politie, ze verzekering stuurt een expert en dan krijg ik die spiegel gewoon vergoed.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:02

Varekaj schreef:
Kan je daarvoor niet bij je autoverzekering terecht? Ik geloof dat ik voor zoiets klacht tegen onbekende moet indienen bij de politie, ze verzekering stuurt een expert en dan krijg ik die spiegel gewoon vergoed.

Alleen WA plus verzekerd, dus helaas pindakaas voor mij, ik moet het zelf betalen. En hopen dat er genoeg op camera staat om diegene te achterhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:05

Ah balen -O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:49

Varekaj schreef:

Ik heb zo'n soort gelijke situatie gehad op mijn werk. Heeft ook iemand voor €250 schade gereden aan mijn auto en geen bericht achtergelaten. Ik heb contact gehad met mijn verzekering (ik ben allrisk verzekerd) maar omdat ik de tegenpartij niet weet zou het van mijn no-claim afgaan.
Dat is nog duurder omdat ik dan meer premie moet gaan betalen dat ik het maar heb gelaten. Met wat extra modder op de auto zie je de schade bijna niet.
Gaat dus per verzekering helaas verschillend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:40

Op dit moment sparen wij niet heel erg hard. We zijn bezig met een aanbouw van een 60m2, tot nu toe is alles nog van de lopende rekening betaald, waarmee we uiteindelijk wel een meevaller hebben, omdat we onze spaarrekening niet hebben hoeven gebruiken. Metselaars leggen er nu de laatste hand aan, dak ligt ook al maanden klaar, meeste materialen zijn al betaald.
Verder moet nog een tuin aangelegd gaan worden, en er moet nog veel bestrating komen. Voorlopig wordt er dus niet gespaard, maar als we het zo kunnen betalen van de lopende rekening telkens dan is het alleen maar een meevaller (moet wel zeggen dat we dus net een fikse winstuitkering hebben gehad van 2 maal 14% jaarsalaris en binnenkort dus het vakantiegeld dan ook al besteed is).