Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:54

Gister de trein naar Lelystad, die ook op schiphol stopt, het was spitsuur, ik stap bij Den Haag HS in de trein, loop naar beneden, staan er 2 grote koffers op zo'n 2 zit bank ding, had bijna de neiging om die 2 koffers op de grond te gooien (Eigenaar zat toch daar niet, die zat ergens anders) om zelf daar te gaan zitten

Fish_n_Chips

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:27

Vandaag ben ik in een rit van 8 minuten 3 keer bijna bij iemand op schoot beland (reden dat ik dat niet echt deed was omdat de stoelen waar ik op belandde toevallig leeg waren :+ naja, op 1 tas na..) omdat de bus optrok of remde. Ik zou het wel fijn vinden dat, als er iemand (=ik) met een wandelstok naar binnen strompelt, de chauffeur even wacht totdat diegene zit voordat hij optrekt. Maarja, ik snap ook wel dat dat niet mogelijk is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:37

Ehm waarom ben je bij de eerste lege stoel dan niet blijven zitten?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:44

Goede vraag. Ik was samen met een vriendin en toen ik bij de eerste lege stoel begon te gaan zitten, zei zij "Kom op, verderop zijn nog 2 lege." Maar volgende keer ga ik dat wel doen - dan zitten we maar niet samen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:48

Fish_n_Chips schreef:
Vandaag ben ik in een rit van 8 minuten 3 keer bijna bij iemand op schoot beland (reden dat ik dat niet echt deed was omdat de stoelen waar ik op belandde toevallig leeg waren :+ naja, op 1 tas na..) omdat de bus optrok of remde. Ik zou het wel fijn vinden dat, als er iemand (=ik) met een wandelstok naar binnen strompelt, de chauffeur even wacht totdat diegene zit voordat hij optrekt. Maarja, ik snap ook wel dat dat niet mogelijk is.

hoezo snap je dat dat niet mogenlijk is? ik vind het vreselijk irritant dat bus chauffeurs rijden als je nog niet zit, soms trekken ze op zodra je een stap op het trappetje zet van het achterste deel van de bus zet, ik ga verdorie bijna op mn smoel daar.. ik word er nog eens ongelovelijk chagerijnig van, plus dat sommige chauffeurs het ook flikken bij oudere mensen.. wat gebeurd er met hun als ze echt vallen en wat breken? of mensen zoals jij die dus niet goed te been zijn.. sorry maar sommige chauffeurs hebben echt geen fatsoen.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:59

its_daantjee schreef:
Fish_n_Chips schreef:

hoezo snap je dat dat niet mogenlijk is? ik vind het vreselijk irritant dat bus chauffeurs rijden als je nog niet zit, soms trekken ze op zodra je een stap op het trappetje zet van het achterste deel van de bus zet, ik ga verdorie bijna op mn smoel daar.. ik word er nog eens ongelovelijk chagerijnig van, plus dat sommige chauffeurs het ook flikken bij oudere mensen.. wat gebeurd er met hun als ze echt vallen en wat breken? of mensen zoals jij die dus niet goed te been zijn.. sorry maar sommige chauffeurs hebben echt geen fatsoen.
Als ze elke keer moeten wachten totdat iedereen zit, lopen ze denk ik vertraging op.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:22

Hier kan je daar gewoon een klacht voor indienen, als de chauffeur al optrekt voor iedereen zit. Nu ben ik zelf goed genoeg ter been dat het voor mij niet zo heel veel verschil maakt, maar toen ik op krukken liep deed ik het wel als chauffeurs optrokken voor ik zat.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:49

Heb net de trein gemist door de bus. Bus vanuit ons dorp rijdt 1x per halfuur, savonds 1x per uur, zon- en feestdagen niet. Bus was al 5min te laat en op 9292 stond dat hij al langsgereden was, maar dat kon niet omdat ik er al stond en ik de weg vanaf huis kan zien. Omdat het geregeld vookomt dat de bus helemaal niet komt (zonder dat dat op 9292 staat) heb ik mn ouders snel gebeld. Toen mn vader er was (nog 5min later) kwam de bus er net aan en gingen we erachter rijden. En nu hebben alle mensen uit de bus + ik de aansluiting gemist terwijl de trein pas over een halfuur weer gaat

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:12

De bus / tramtijden staan tegenwoordig enorm strak en de bestuurders kunnen dus inderdaad echt niet steeds bij iedereen wachten tot ze zitten. Echter bij mensen die zichtbaar slecht ter been zijn moeten ze er wel degelijk rekening mee houden en daarom kun je er een klacht over indienen. Bij genoeg klachten moet de vervoersmaatschappij er echt wat mee doen. Liefst ook bij een een reizigersorganisatie dan een klacht indienen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:16

xSetjeslover: heb je een Android telefoon? Dan kan je misschien OVInfo installeren, is een stuk beter dan 9292 is mijn ervaring! Zorgt niet dat je bus eerder bij de halte is :P maar het is imo wel duidelijker wanneer die komt.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:18

Ik heb ook de OV info app.

Echt super handig, kan je precies volgen waar de bus rijd.
Ik gebruik hem altijd om te kijken of het de moeite is om voor m'n overstap te rennen. _O-

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:19

Nee heb een Iphone, maar thanks voor de tip! Normaal laat 9292 me eigenlijk nooit in de steek en vertelt ie precies hoeveel minuten de bus te laat komt, maar zal eens kijken of die app ook op Ios draait ☺️ dankjewel

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:46

ik ben echt jaloers op mensen hier die 'zeuren' omdat ze een half uur moeten wachten omdat zze overstap gemist hebben. Dat is dus de tijd die ik standaard op een overstap moet wachten :'(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:29

Zoe_97 schreef:
ik ben echt jaloers op mensen hier die 'zeuren' omdat ze een half uur moeten wachten omdat zze overstap gemist hebben. Dat is dus de tijd die ik standaard op een overstap moet wachten :'(

ik ben jaloers omat jij niet hoeft te rennen om je overstap te halen :')
vandaag men overstap ook net op t nippertje gehaald, had geen 5 seconde later moeten wezen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:33

Ik heb vandaag bijna 3 kwartier op m'n bus moeten wachten die niet kwam

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 21:33

haha, zullen we zeggen dat we de middenweg willen? :') 5 à 10 minuten wachten? :p

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:34

Zoe_97 schreef:
haha, zullen we zeggen dat we de middenweg willen? :') 5 à 10 minuten wachten? :p

jep

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:34

Zoe_97 schreef:

Heb ik! Zowel op de heen- als op de terugweg *\o/*

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:33

its_daantjee schreef:
Fish_n_Chips schreef:

Hier ben ik het mee eens, zeker bij oudere mensen. Mijn buurman van 85 is hierdoor een keer gevallen in de bus en heeft toen zijn rug gebroken.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:34

Vandaag ook een ergernis als klant zijnde (OVbuschauffeur van beroep)

Was vandaag 13 minuten te vroeg op de halte. Zit op mijn gemakje te wachten op de picknickbank vlakbij de halte. Na een minuutje of 6 wachten kijk ik even op en tot mijn schrik zie ik de buurtbus al aankomen. Dus ik steek over en ga op de halte staan en kijk nogmaals op mijn telefoon voor de tijd. Nee toch goed gezien denk ik bij mezelf. Chauffeur was gewoon 7 !!!! minuten te vroeg. Bus vertrekt van de halte om 13.17 uur en ik zat al in de bus aan het einde van het dorp (krijg je 2 minuten voor) om 13.11 uur.
En dan krijgen wij op ons donder als we een halve minuut te vroeg rijden, nee dit dan.
Ik haalde dan wel weer gemakkelijk mijn overstap op het station, das dan weer een voordeel.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:05

Ik erger mij enorm aan als we op de bus staan te wachten op het station en mensen die een kaartje willen kopen vooraan staan. Wacht gewoon even, je houdt iedereen op. Het is niet eens druk in deze bus om de tijdstippen dat ik er mee ga, dus het is ook niet vechten om een plekje.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:29

Seventeen schreef:
Ik erger mij enorm aan als we op de bus staan te wachten op het station en mensen die een kaartje willen kopen vooraan staan. Wacht gewoon even, je houdt iedereen op. Het is niet eens druk in deze bus om de tijdstippen dat ik er mee ga, dus het is ook niet vechten om een plekje.

Ja want de bus is alleen toegankelijk voor mensen die een chipkaart hebben :Y)
Als ze achteraan gaan staan houden ze alsnog de bus op, maar dan zit jij al in een stoel, van die minuut langer staan krijg je toch niets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:46

Ik ga morgen maar weer lekker de boel ophouden met m'n los kaartje kopen. Misschien ga ik het wel met allemaal stuivers betalen :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:46

nee ik denk dat Seventeen bedoeld dat de mensen die een kaartje kopen midden in het gangpad staan.. ik erger me er ook aan dat ze dan net zo gaan staan dat je er niet langs kan zonder diegene's kont "subtiel" er langs wurment aan te raken. mijn keuze is daarom ook vaak dat ik even wacht op deze mensen, en dat ze dus zo op deze manier de rij ophouden vind ik wel hinderlijk :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 23:52

of ze dat nu kopen en jij wacht een seconde aan de deur of je wacht binnen wat is het verschil...