Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:36

@Selka: Dat is ook mijn doel, maar of ik me daar aan houd...? Ik wacht ook altijd met pepernoten kopen totdat de Sint in het land is, raad eens wat ik nu zit te eten :+
Die melts blijven toch apart hoor. Ik heb gisteren een hele tijd de white tea&Ginger gebrand, bijna niks geroken, vandaag steek ik hem weer aan en er komt meteen flink wat lucht vanaf! Jammer dat hij zo ongelijkmatig lucht afgeeft, ik vind de geur namelijk wel heel lekker.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:38

Ik heb "heather" van Pure soap op staan in de wc....is voor daar zeker wel lekker.
In de woonkamer "grace" van Smellies..die is subtiel, wel lekker, beetje zeepachtig (hou ik wel van).
En in de slaapkamer toch weer "fresh linnen" van Smellies...tot nu toe springt die er echt uit...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:46

EllaBellaah schreef:
@Selka: Dat is ook mijn doel, maar of ik me daar aan houd...? Ik wacht ook altijd met pepernoten kopen totdat de Sint in het land is, raad eens wat ik nu zit te eten :+
Die melts blijven toch apart hoor. Ik heb gisteren een hele tijd de white tea&Ginger gebrand, bijna niks geroken, vandaag steek ik hem weer aan en er komt meteen flink wat lucht vanaf! Jammer dat hij zo ongelijkmatig lucht afgeeft, ik vind de geur namelijk wel heel lekker.

Ik ruik de juist wel altijd lekker ik vind hem heel erg lekker een van mijn favorieten ;)
En vind hem niet onregelmatig.
Sommige andere luchten van mezelf heb ik helemaal niks mee maar deze is gewoon echt erg lekker.
Maar heb je dat onregelmatige ook met andere geuren? Of is dat alleen die.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:07

Dit is pas de tweede geur die ik aan heb staan en tot nu toe heb ik het dus alleen bij deze. Kan het misschien komen doordat ik hem door de helft heb gedaan?
De vorige keer had ik cinnamon sugar aan staan, die was maar 10 gram en de geursterkte vond ik perfect, vandaar dat ik deze van 20gram ook door de helft heb gedaan. Ik ruik hem nu de hele tijd heel goed en vind het een heerlijke geur! Er komt nu ook de hele tijd flink wat witte rook vanaf, dat was gisteren ook niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:16

Ik denk eerder dat het kan komen omdat je de geur mogeljk anders ervaard zeg maar thee is natuurlijk een heel herkenbaar luchtje, ik drink nooit thee en heb die geur ook alleen in huis als ik de melt brand. Het is een geur die wat layback is zeg maar wat ik juist lekker vind. Maar het is wel constant die geur dus niet met vlagen zeg maar ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:23

Alwiene schreef:
Leuke nieuwe brander Yv_ en wat het je die tarts leuk staan zo!

Raja schreef:
Hier zijn ze er gewoon nog niet...
Duizendpoot verkoopt ze wel
Ik bestel dan gewoon een votive om te testen :')
Of wax..

Ik gebruik trouwens siliconen cakevormpjes in m'n brander.
Super handig!!!
Blokje was in t siliconen vormpje en op de brander zetten.
Makkelijk wisselen en verwijderen :D

Dit is echt het meest briljante idee wat ik in tijden gelezen heb!!! Ik ben acuut meteen onmiddelijk (oke bijna) naar de Xenos gereden en daar mini siliconen cupcake vormpjes opgehaald. Mini is groot zat want ik gooi er nooit meer dan een half klein blokje of een kwart grote in. En het staat NU uit te proberen, want het idee dat ik zoveel kan wisselen als ik maar wil zonder dat ik 16 branders in gebruik hoef te hebben of geuren weg moet gooien die nog niet op zijn staat mij héél erg aan. :D

Ik gebruik de lege waxinebakjes daarvoor.
Dus kaarsje branden en bij vervanging het oude bakje bewaren voor een melt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:26

Maar in die waxine bakjes zit alluminium en daar kunnen bij verhitting giftige stoffen vrij komen.
Wat bij de cilliconen vormpjes niet het geval is en dat is toch wel een heel prettig idee en dus een super tip ;) En die dingen kosten geen drol.

En met een lontje en een kaarsje wordt het bakje niet helemaal verhit zeg maar dus daar zit een groot verschil.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:30

Alwiene schreef:
Leuke nieuwe brander Yv_ en wat het je die tarts leuk staan zo!

Raja schreef:
Hier zijn ze er gewoon nog niet...
Duizendpoot verkoopt ze wel
Ik bestel dan gewoon een votive om te testen :')
Of wax..

Ik gebruik trouwens siliconen cakevormpjes in m'n brander.
Super handig!!!
Blokje was in t siliconen vormpje en op de brander zetten.
Makkelijk wisselen en verwijderen :D

Dit is echt het meest briljante idee wat ik in tijden gelezen heb!!! Ik ben acuut meteen onmiddelijk (oke bijna) naar de Xenos gereden en daar mini siliconen cupcake vormpjes opgehaald. Mini is groot zat want ik gooi er nooit meer dan een half klein blokje of een kwart grote in. En het staat NU uit te proberen, want het idee dat ik zoveel kan wisselen als ik maar wil zonder dat ik 16 branders in gebruik hoef te hebben of geuren weg moet gooien die nog niet op zijn staat mij héél erg aan. :D

Haha, dat was dus ook mijn idee!
En ik heb al een hele mooie glazen YC brander gesloopt door het verwijderen van de was :\

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:42

Nou het werkt perfect, maar dat wist jij al natuurlijk :D

En eerlijk gezegd vind ik zo'n cupje op mijn brander ook een minder lelijk gezicht dan een leeg waxinecupje. :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:48

Raja schreef:
Engelse stekkers passen niet in onze stopcontacten.
Die hebben andere Polen.
Maar je kan gewoon zo'n omzet stekker kopen :)

Denk eraan dat je niet alleen een verloopstekker moet kopen maar dat het ook een omvormer moet zijn. In de VS komt 110 volt uit het stopcontact, hier 220...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:49

Voor sommigen wel idd
Ik heb nu een brander met een engelse stekker besteld

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:41

Ald er een electrische brander komt, komt er wel eentje die we gewoon gelijk kunnen gebruiken zonder nog allerlei toeren uit te hoeven halen iig ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:56

Maar neeeeee je hoefde geen nieuwe brander he Raaj _O- _O- _O-
Echt zo fantastisch die wilskracht in dit topic :P _O- _O-

Wel zonde trouwens dat je die brander gesloopt hebt. Toen ik op het begin die Scent Chips enzo eruit haalde, wist ik niet beter dan hard laten worden en met een theelepeltje eruit wippen. Heeft heel veel krasjes op die brander gegeven. Nu doe ik het als het warm is gewoon met een keukenrol opzuigen. Maar de nieuwe brander heeft een los bakje, dus die kan mooi de vriezer in voor een paar minuten. Schijnt dat het dan krimpt en je het er zo uit kan halen. Kan ik ook niet meer morssen :=

Ik heb de kaars van Afternoon Retreat (dat was de naam!) in stukjes gesneden en ben die nu aan het proberen. Hij wil alleen nog niet zo goed smelten, klopt dat?

Die reisstekkers vervormen toch ook gewoon? Althans, ik kan in het buitenland altijd gewoon alles gebruiken met dat ding. Dan koop je die voor een paar euro en ben je ook klaar?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:01

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:08

Mega schattig!

Heb jij de grote woodwick gallerie collection al gebrand? Ben erg benieuwd of dat die nou wel of niet goed pooled. Vind die ook zo mooi maar een beetje duur om weg te gooien als het niet doet wat het hoort te doen..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:14

Heel eerlijk? In de verpakking ruikt-ie sterker en lekkerder dan wanneer het lontje aan staat. See for yourself, dit is het resultaat na zo'n 3,5 uur branden..

Afbeelding

Y;(
Ik vind 'm de 18 of 19 euro niet waard. Het kleine kaarsje deed en doet het wel prima. Vind alleen die geuren helaas niet zo lekker dus ben blij dat ik niet meteen 40€ aan die mooie HearthWick heb uitgegeven. Alhoewel ik bij de Duizendpoot wel meer geuren zie dan in de winkel. Vreemd, want die man zei dat hij alle geuren had staan... Hmm, miss toch een ritje richting de Duizendpoot wagen volgende maand ofzo :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:27

Hmpf.. Niet zo positief dus. Dan ga ik de gok niet wagen en online bestellen. Moet gewoon een keertje langs wat winkels. Lijkt mij een beter plan :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:34

Nu de white tea & sage in de brander, ik vind hem lekker!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:41

Hier nu de "verse koffie" opstaan van Tulpje, dichtbij de brander ruikt hij lekker, maar vind het maar een zwak geurtje, vanaf de bank ruiken we hem beide eigenlijk nauwelijks, terwijl de brander op de salontafel staat :=

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:43

Yv die blikjes van WW poolen echt super slecht!!!
Je zou een zilverfolietje er om heen kunnen proberen.
Randjes omvouwen naar binnen, dat je een gaatje (ter grote van een 2 euro stuk of iets groter) overhoudt.

Haha, ik wilde heel graag een elektrische brander omdat ik dan mn GC en Scentsy kan branden :')
Heb een touchlamp van Scentchips, die heeft 2 standen, maar die is stuk :\

De Fireside van WW is echt heerlijk!!!!
De Currant heb ik een medium kaars van <3

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:53

Van wie was die White Tea & Ginger? Waxmeltsenzo toch? Hou niet zo van gember, maar de combinatie klinkt wel goed..

Oh, dat is balen zeg Alwiene! En nog thanks voor het compliment trouwens, helemaal vergeten.

Die Currant heb ik ook, vind ik lekker, maar eigenlijk net te zoet. Die Fireside vond ik zoooooooooooo mega muf :oo . En ik heb nog de Cinnamon Chai, maar die vind ik weer teveel kaneel :').
Maar zag dus bij de Duizenpoot allemaal geurtjes zoals Apple Crisp, First Crush, Perfect Pear etc en die heb ik daar helemaal niet gezien!

Ik begrijp het niet helemaal van dat zilverfolietje.. Om de kaars heen? Of in het kaarsvet?
Ja baal er echt van, geur valt brandend ook mega tegen. Nouja, weet ik dat ook weer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 23:05

Cosy by the Fire is nu al aan het derde waxinelichtje bezig en geurt nog steeds. Ik vind het echt een lekker luchtje :)
Droog vond ik het maar matig.

Jullie zijn wel erg aanstekelijk met al dat shoppen zeg.

Om me koest te houden zal ik wel ff foto's maken van mijn verzameling :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:07

Ik heb die Koffie van de brander gehaald, we roken er niks van, dus daar kan ik niks mee :n

Nu even héél gek gedaan haha, ik had glühwein van Waxmelts.nl en Cinnamon buns van Waxmeltsenzo liggen en dat lijkt me wel een geinige combinatie dus die heb ik nu samen in een cupje op de brander gegooid. Ben benieuwd, als het zometeen gigantisch gaat stinken hier dan was het toch niet zo'n goed idee :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:08

:))

Oh filmpje gevonden van dat zilverfolie. Zal het volgende keer proberen als ik 'm aandoe. Lees alleen wel dat ik dat beter meteen de eerste keer had kunnen doen, dat de kans nu groot is dat-ie weer gaat "
"tunnelen?" als het zilverfolie eraf gaat?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:11

Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met polen? Dat de kaars ook de randjes goed mee opbrand zeg maar of?