In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:44

Ik kan me je innerlijke tweestrijd heel goed voorstellen maar kies alsjeblieft voor jezelf. Jij mag er ook zijn, jij bent ook belangrijk, jouw gevoelens, jouw emoties. Jij hoeft je niet te schikken in iets waar je ongelukkig van wordt. Jij mag gezien worden en gehoord worden. Je hoeft jezelf niet te veranderen om hem te pleasen. Daar wordt je doodongelukkig van en dat breekt je op.

En: Wie geld verliest, verliest veel, wie een vriend verliest, verliest veel meer, maar wie het vertrouwen verliest, verliest alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:21

Jemig, wat een topic om door te worstelen...

Ik denk dat je heel goed voor jezelf moet beslissen wat voor soort relatie jij wilt.
Hij geeft aan graag vreemd te willen gaan voor de spanning en sensatie, maar als jij daar akkoord mee gaat, is het geen vreemd gaan meer en in hoeverre heeft hij dan die spanning die hij zo graag wil nog?
Kan hij daar mee leven en gaat hij niet alsnog van alles achter je rug om doen?

Als jij daar mee kunt leven en gelukkig mee wordt, prima, dat is aan jou.
Wil jij dit niet, dan moet jij dit tegen hem zeggen en is het aan hem om te beslissen of hij daar mee kan leven en gelukkig mee wordt.
Komen jullie hier niet uit, dan is dit niet de juiste partner voor jou, hoe veel je ook van hem houdt.
Dan hebben jullie allebei jullie verwachtingen van de relatie uitgesproken, blijkt dat jullie daarin tegenover elkaar staan en geen middenweg kunnen vinden waar beide partners blij mee zijn en is het verstandiger om een einde aan de relatie te maken.

Je kop in het zand steken en de hele boel negeren is nooit een goed idee en akkoord gaan met een situatie die jij eigenlijk niet vindt kunnen, omdat je zo gek op hem bent is ook niet de bedoeling.
Daar wordt niemand gelukkig van ;)

Er kan wel gezegd worden: wegwezen bij die gast! maar dat is niet eerlijk ten opzichte van jou, omdat daarmee de indruk wordt gewekt dat jij een slappeling zou zijn als je hier voor kiest, terwijl dit geheel aan jou is en de beslissing door jou gemaakt moet worden. Als jij besluit dat jij zo graag bij hem wilt zijn dat jij er geen problemen mee hebt dat hij ook andere vrouwen ontmoet, is dat jouw keuze en ook dan kunnen jullie heel gelukkig worden samen.

Het is natuurlijk prima om voor een ander type relatie dan de standaard man - vrouw monogame relatie te kiezen, maar dan wel als alle partijen hier mee instemmen omdat het is wat zij willen.

Als ik zo je posts lees, zitten jullie gewoon niet op een lijn met jullie verwachtingen van een relatie.
Daar moeten jullie aan werken of jullie besluiten beiden op zoek te gaan naar een partner met dezelfde verwachtingen.

Collie2008

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:02

Helemaal eens DNT

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:11

Meid, je begrijpt nu toch wel dat die jongen NIET zo gek op jou is als jij op hem, hij houdt je gewoon aan het lijntje en jij blijft - door je verliefdheid - gewoon bij hem. Niet bang zijn om hem kwijt te raken, er zijn véél leukere, lievere, betere jongens dan deze jongen die vreemdgaan blijkbaar binnenkort van plan is.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:38

Hij heeft vreemdgaan op zijn bucketlist staan...

Ik zou me minderwaardig, vernederd en bedrogen voelen!

Suzanne F. schreef:
Ik kan me je innerlijke tweestrijd heel goed voorstellen maar kies alsjeblieft voor jezelf. Jij mag er ook zijn, jij bent ook belangrijk, jouw gevoelens, jouw emoties. Jij hoeft je niet te schikken in iets waar je ongelukkig van wordt. Jij mag gezien worden en gehoord worden. Je hoeft jezelf niet te veranderen om hem te pleasen. Daar wordt je doodongelukkig van en dat breekt je op.

En: Wie geld verliest, verliest veel, wie een vriend verliest, verliest veel meer, maar wie het vertrouwen verliest, verliest alles.

Dit dus.

Laat hem maar zijn bucketlist doen, maar dat vreemdgaan is nu al boven tafel, dus mislukt.
Dus bucketlist zonder jou.

Als je geen open relatie wilt, dan moet je dit jou ook niet laten gebeuren.
Hoor hem aan om hem beter te begrijpen, maar zeg ook wat jij ervan vindt.
Ik gok zo dat hij dat niet zo ziet, dus ik zie dan ook geen andere oplossing dan hem te laten gaan...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:49

Ik wil hier toch even melden dat ik het bewonderingswaardig vind hoe TS met de situatie om gaat. I.p.v hysterisch te gillen 'dat ie op kan sodemieteren', gaat ze de dialoog aan. Vraagt ze naar zijn gevoelens/verlangens en gaat ze daar zeer goed mee om. Chapeau daarvoor!

Of deze relatie op lange termijn stand houd hangt af van de eigen eerlijkheid en hoe ze de gemaakte afspraken kunnen naleven. De liefde is zo te lezen aanwezig, maar die moet wel op de juiste wijze benut worden. Wat de juiste wijze is is aan TS en haar vriend om te beslissen. Veel succes TS!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:41

Je hebt 2 keuzes. Keuze 1 is bij hem weg gaan, keuze 2 is het accepteren dat je hem niet voor je alleen zult hebben. Wil je een open relatie? Dan is keuze 2 een optie. Wil je geen open relatie, dan zul je voor keuze 1 moeten gaan. Kies je geen van beiden, dan zul je er uiteindelijk verschrikkelijk aan onderdoor gaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:07

Palmera schreef:
Ik wil hier toch even melden dat ik het bewonderingswaardig vind hoe TS met de situatie om gaat. I.p.v hysterisch te gillen 'dat ie op kan sodemieteren', gaat ze de dialoog aan. Vraagt ze naar zijn gevoelens/verlangens en gaat ze daar zeer goed mee om. Chapeau daarvoor!

Of deze relatie op lange termijn stand houd hangt af van de eigen eerlijkheid en hoe ze de gemaakte afspraken kunnen naleven. De liefde is zo te lezen aanwezig, maar die moet wel op de juiste wijze benut worden. Wat de juiste wijze is is aan TS en haar vriend om te beslissen. Veel succes TS!

Mee eens. Al twijfel ik wel aan de liefde van het vriendje, als deze vreemd wilt gaan. Tenzij hij daarmee bedoelt gewoon seks met een ander. Maar aangezien vreemdgaan op z'n bucketlist staat, denk ik dat het echt gaat om het vreemdgaan. En zoiets wil je iemand waar je van houdt niet bewust aan doen..

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:11

Wooow zo'n uitkomst had ik niet verwacht.

Fijn dat hij eerlijk is geweest, nu is het aan jou of jullie beiden hetzelfde uit deze relatie willen, en dat lijkt me niet.
Nee het is niet fair dat hij pas eerlijk is wanneer hij " betrapt" is, maar misschien wel begrijpelijk.
Wat absoluut niet oke is, is dat hij blijkbaar wel gewoon met haar wil afspreken wetende dat hij zichzelf niet in kan houden. Dat vind ik echt kwalijk. Als je je vriendin niet kwijt wilt zoals hij zegt, is dit niet echt de aktie die men normaal zou ondernemen. Dan zou hij juist bij haar weg moeten willen blijven. Lichamelijk aangetrokken oke, maar het werkelijk dan ook gaan opzoeken, dat zou echt een nogo zijn voor mij, en zoals ik lees uit jouw berichten, ook bij jou.
Daarnaast vind ik het ook heel vreemd dat hij je niet kwijt wil, maar toch zegt dat je maar kunt vertrekken als je niet kunt leven met zijn duidelijk overspelige gedrag.

Hoe hard het ook is TS, ik snap dat je van hem houd, maar wil je werkelijk bij iemand blijven die:
- Op zo'n manier in een relatie zit
- Geen ruimte voor discussie laat
- Wil doen waar hij zin in heeft zonder gezeik, want dat is eigenlijk wat hij zegt
- Blijkbaar niet genoeg om je geeft

Als hij je werkelijk niet kwijt wilde, had hij niet zo'n reactie gegeven. En als ik echt eerlijk ben, deze reactie geeft bij mij juist het gevoel dat hij wel van je af wil, maar het niet zelf wil afbreken, en jou dus nu voldoende reden geeft om het voor hem te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:26

Maar dan nog TS, moet je het zelf weten!

Als je het uiteindelijk zat wordt, bloedt t vanzelf dood.. sommige dingen moeten slijten.. :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:28

Ik heb het idee dat dit een enorme scheve relatie is waarbij beide partijen totaal niet dezelfde inbreng hebben.

Ik krijg het idee dat TS hangt aan deze vent , een soort idilaat zonder nuchter in de relatie te staan.
Hoe kun je nog gek zijn op iemand die zo hard tegen je aanschopt, je bedriegt en gewoon doet wat hij wil zonder rekening te houden met de partner.

TS vraagt wat hij wil en hij geeft antwoord zonder ook maar aan haar te vragen wat dat met haar doet, dat is geen overleg, dat is een mededeling.

Het wordt tijd dat TS de relatie verbreekt en aan haarzelf gaat werken, houden van haarzelf , dat moet de het belangrijkste zijn.
Dan komt er wel een partner op haar pad die bij haar past.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:08

Is het zó bedreigend dames, dat de TS zo verstandig met haar partner probeert te overleggen en wellicht tot een compromis komt?

Een relatie omvat heel wat meer dan alleen een dogma over sexclusiviteit en zelfs dáár zijn legio gradaties in. Zelfs ´sex´ is nauwelijks te omkaderen bijvoorbeeld en ´vreemdgaan´ is ook een verbazend listige.

Ik hoop dat de TS de tijd neemt om op tafel te krijgen wat de onderliggende gevoelens van beiden zijn, ze het in het grotere perspectief van de relatie en alle consequenties kunnen plaatsen en ze dan samen een eígen beslissing kunnen nemen.
Wát daar ook uitkomt is dan goed.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:59

Wat er ook uitkomt is inderdaad goed.
Geheel aan TS en partner.

Maar als ik de berichten van TS lees wordt het vinden van een compromis zeer moeilijk.
TS geeft aan erg verliefd te zijn, mijn advies, laat je niet meeslepen. Blijf bij jezelf. Zet je eigen gevoelens niet aan de kant voor de "liefde".

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:20

Snorlex schreef:
Zet je eigen gevoelens niet aan de kant voor de "liefde".

Liefde en verlieft zijn, zijn ook gevoelens.... :j

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:21

Cer schreef:
Snorlex schreef:
Zet je eigen gevoelens niet aan de kant voor de "liefde".

Liefde en verlieft zijn, zijn ook gevoelens.... :j

Liefde tussen haakjes. Ik zal mij verduidelijken.
Laat je niet verblinden door de liefde :)
Althans: probeer je niet te laten verblinden.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 02-09-15 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:24

Ik snap wel wat je bedoelt hoor :j
Maar ik snap ook dat als TS nog stapelblind van die gast is, dat je kan banketstaaf als brugman maar dat helpt niks.. iemand moet ook zelf op zn snufferd mogen gaan.. en ja, dat is soms pijnlijk maar je gaat er niet dood van. En misschien valt het alles mee :j

In tegenstelling tot de hel en verdoemenis die hier nu af en toe geventileerd wordt :D

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:02

Huertecilla schreef:
Is het zó bedreigend dames, dat de TS zo verstandig met haar partner probeert te overleggen en wellicht tot een compromis komt?

Een relatie omvat heel wat meer dan alleen een dogma over sexclusiviteit en zelfs dáár zijn legio gradaties in. Zelfs ´sex´ is nauwelijks te omkaderen bijvoorbeeld en ´vreemdgaan´ is ook een verbazend listige.

Ik hoop dat de TS de tijd neemt om op tafel te krijgen wat de onderliggende gevoelens van beiden zijn, ze het in het grotere perspectief van de relatie en alle consequenties kunnen plaatsen en ze dan samen een eígen beslissing kunnen nemen.
Wát daar ook uitkomt is dan goed.

Ja, persoonlijk vind ik het bedreigend als iemand omwille van blinde liefde over de eigen grenzen wil gaan om de ander ter wille te zijn. Voor haar was exclusiviteit een basisvoorwaarde, het is niet omdat de vriend in dezelfde richting wil gaan dan jouw basisvoorwaarden dat het verstandig is als TS er zou in meegaan. Er zijn meer mensen die ongewenst en in de naam van de liefde zichzelf kwetsen door dingen door de vingers te zien dan mensen die bij iemand blijven en ongelukkig zijn omdat bepaalde zaken in een relatie niet kunnen. Bij die laatste groep is de kans trouwens behoorlijk groot dat ze uiteindelijk toch doen wat ze binnen de afspraken van de relatie niet konden doen (vreemd gaan bv).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:08

Callisto04 schreef:
Voor haar was exclusiviteit een basisvoorwaarde,

Gaandeweg kunnen afspraken aangepast worden Callisto04.

Dat beteft kostverdienen/carriere-accent, kinderzorg, huishoudelijke taken, sexclusiviteit, noem het op.

Het GEHÉÉL maakt een relatie.

Het kan inhouden dat afgesproken wordt dat één partner een baan accepteert welke 4 maanden in het buitenland aan een stuk inhoudt en dat ze dan niet sexclusief hoeven te zijn opdat hun relatie daarop niet ontploft.
Werk en sexclusiviteit hebben op zich niets met elkaar van doen maar toch maken ze beiden deel uit van een geheel.

Ook kinderen en sexclusiviteit hebben geen direct verband. Toch kan dat fundamenteel verbonden zijn.
Je leert je partner kennen zonder kinderwens. Spreekt af geen kinderen.
Dan groeit een kinderwens. Dat is de eerste wijziging van de basisafspraak.
Met de komst van kinderen is een partner sex teveel. Hormonaal een wijziging van de basis.
Is zoals het is met alle recht van de wereld maar niet met de plicht van de ander dan ook maar geen sex te willen hebben.
De sexclusiviteit loslaten is dan een aanpassing van de eenzijdige wijziging van de afspraakinhoud.

En zo voorts.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 02-09-15 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:25

Waarom leg jij dan direct TIOLI's op tafel? Als ze toch aanpasbaar zijn heeft dat geen zin.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:32

Callisto04 schreef:
Waarom leg jij dan direct TIOLI's op tafel? Als ze toch aanpasbaar zijn heeft dat geen zin.

Aan het begín mijn waarde Callsisto04. Aan het begin opdat de betrokkenen weten dat ze met de neuzen dezelfde kant op, op hetzelfde pad staan.
Gaandeweg zijn veranderingen in de onstandigheden een zekerheid. Het evalueren van afspraken zou normaal moeten zijn.

Zonder afspraken ga je niet sámen op weg.
Zonder evalueren/aanpassen wordt de kans op een niet bij de werkelijkheid passende set afspraken groter naarmate je samen door de tijd reist.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:38

Ga jij sexclusief worden als je partner daarom vraagt?
edit: als je partner stelt dat of doeeei eerder

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:50

Callisto04 schreef:
Ga jij sexclusief worden als je partner daarom vraagt?
edit: als je partner stelt dat of doeeei eerder

Dat is situationeel afhankelijk.

Een relatie is een geheel van omstandigheden welke met elkaar samenhangen. Dat bij elkaar in combinatie resulteert als het goed is een positieve balans voor beide partners.
Één zwaarwegend aspect fundamenteel veranderen heeft fors effect op die balans.
Het hangt van het totaal af of de balans in grote lijnen positief blijft of niet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:55

Als je er zelf dood en dood ongelukkig van wordt ga je niet zomaar die afspraken bijstellen lijkt me. TS heeft al aangegeven dat een open relatie niks voor haar is. Dat wijkt af van wat ZIJ WIL en van haar normen en waarden. Maar als HIJ dat wel wil en je praat erover dan kom je op het einde toch tot de conclusie dat je andere dingen wilt en het niet werkt en het beter is dat je uit elkaar gaat lijkt me.
Je kan wel communiceren maar als je neuzen de andere kant opstaan dan kan je communiceren tot je een ons weegt maar dan kom je er niet uit en beslis je dat het niet werkt.

Ben wel benieuwd hoe TS er momenteel instaat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:56

Yonker schreef:
Als je er zelf dood en dood ongelukkig van wordt ga je niet zomaar die afspraken bijstellen lijkt me.

Dat schrijf ik ja.

Echter schrijf ik het in een context van een samengesteld complex aan afspaken op een balans.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:59

Yonker schreef:
Ben wel benieuwd hoe TS er momenteel instaat?

Kan me voorstellen dat ze geen zin meer heeft in reageren aangezien er constant offtopic wordt gegaan. Heb al eerder aangegeven dat daar een ander topic voor is. [LZP] Open communiceren tbv een duurzame relatie.