Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Suzanne F. schreef:Ik kan me je innerlijke tweestrijd heel goed voorstellen maar kies alsjeblieft voor jezelf. Jij mag er ook zijn, jij bent ook belangrijk, jouw gevoelens, jouw emoties. Jij hoeft je niet te schikken in iets waar je ongelukkig van wordt. Jij mag gezien worden en gehoord worden. Je hoeft jezelf niet te veranderen om hem te pleasen. Daar wordt je doodongelukkig van en dat breekt je op.
En: Wie geld verliest, verliest veel, wie een vriend verliest, verliest veel meer, maar wie het vertrouwen verliest, verliest alles.
Palmera schreef:Ik wil hier toch even melden dat ik het bewonderingswaardig vind hoe TS met de situatie om gaat. I.p.v hysterisch te gillen 'dat ie op kan sodemieteren', gaat ze de dialoog aan. Vraagt ze naar zijn gevoelens/verlangens en gaat ze daar zeer goed mee om. Chapeau daarvoor!
Of deze relatie op lange termijn stand houd hangt af van de eigen eerlijkheid en hoe ze de gemaakte afspraken kunnen naleven. De liefde is zo te lezen aanwezig, maar die moet wel op de juiste wijze benut worden. Wat de juiste wijze is is aan TS en haar vriend om te beslissen. Veel succes TS!

Cer schreef:Snorlex schreef:Zet je eigen gevoelens niet aan de kant voor de "liefde".
Liefde en verlieft zijn, zijn ook gevoelens....

Huertecilla schreef:Is het zó bedreigend dames, dat de TS zo verstandig met haar partner probeert te overleggen en wellicht tot een compromis komt?
Een relatie omvat heel wat meer dan alleen een dogma over sexclusiviteit en zelfs dáár zijn legio gradaties in. Zelfs ´sex´ is nauwelijks te omkaderen bijvoorbeeld en ´vreemdgaan´ is ook een verbazend listige.
Ik hoop dat de TS de tijd neemt om op tafel te krijgen wat de onderliggende gevoelens van beiden zijn, ze het in het grotere perspectief van de relatie en alle consequenties kunnen plaatsen en ze dan samen een eígen beslissing kunnen nemen.
Wát daar ook uitkomt is dan goed.
Callisto04 schreef:Voor haar was exclusiviteit een basisvoorwaarde,
Callisto04 schreef:Waarom leg jij dan direct TIOLI's op tafel? Als ze toch aanpasbaar zijn heeft dat geen zin.
Callisto04 schreef:Ga jij sexclusief worden als je partner daarom vraagt?
edit: als je partner stelt dat of doeeei eerder
Yonker schreef:Ben wel benieuwd hoe TS er momenteel instaat?