Suzanne F. schreef:Alsof seks het belangrijkste is? Waar blijft de communicatie en vriendschap in deze? Wie weet zijn er wel redenen dat de vrouw het niet meer wil. Maar nee, dan moet het maar ergens anders gehaald worden. Vreselijk, zo'n gebrek aan normen en waarden.
Wiens normen en waarden zijn dat eigenlijk...?
En juist vanwege bovenstaande denk ik dat je met meerdere mensen duurzame relaties aan zou kunnen gaan, als de (onze) maatschappij hierop ingesteld zou zijn. Maar omdat bepaalde 'normen / waarden' opgedrongen worden, ontstaan er heel lastige situaties.
Ik kan me niet voorstellen dat je met 1 iemand op alle vlakken alle interesses deelt (dat zou het ook maar saai maken). Als ik met persoon 1 heel goed over films kan praten, met persoon 2 over muziek, en met persoon 3 over paarden en al die personen zijn vrouwen is er niets aan de hand. Maar zijn die personen mannen, dan raken partners in paniek, wordt de boel geforceerd en wordt er emotioneel vreemdgegaan etc etc.
Laat staan als je met 1 iemand een enorm goede emotionele band hebt, maar de lichamelijke kant minder is, of hetzelfde of op wat voor andere manier een mix.. dan wordt het heel ingewikkeld door de normen en waarden..
T blijft lastig, maar het lastigst is het voor onzekere mensen of mensen die al bang zijn om hun partner kwijt te raken. En de mensen die zo fel tegen vreemdgaan zijn, beweren allemaal in een goede relatie te zitten. Dus niks om zich druk over te maken, maar dat doen ze dan weer wel

Overigens:
Citaat:Jammer dat het gros van de mannen op het gebied van bevredigende sex hun leveringsverplichting ook niet nakomen
vlak de vrouwen niet uit hee! Zowel met een beetje hun best doen als met vreemdgaan