Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:27

Suzanne F. schreef:
Alsof seks het belangrijkste is? Waar blijft de communicatie en vriendschap in deze? Wie weet zijn er wel redenen dat de vrouw het niet meer wil. Maar nee, dan moet het maar ergens anders gehaald worden. Vreselijk, zo'n gebrek aan normen en waarden.

Wiens normen en waarden zijn dat eigenlijk...?

En juist vanwege bovenstaande denk ik dat je met meerdere mensen duurzame relaties aan zou kunnen gaan, als de (onze) maatschappij hierop ingesteld zou zijn. Maar omdat bepaalde 'normen / waarden' opgedrongen worden, ontstaan er heel lastige situaties.

Ik kan me niet voorstellen dat je met 1 iemand op alle vlakken alle interesses deelt (dat zou het ook maar saai maken). Als ik met persoon 1 heel goed over films kan praten, met persoon 2 over muziek, en met persoon 3 over paarden en al die personen zijn vrouwen is er niets aan de hand. Maar zijn die personen mannen, dan raken partners in paniek, wordt de boel geforceerd en wordt er emotioneel vreemdgegaan etc etc.
Laat staan als je met 1 iemand een enorm goede emotionele band hebt, maar de lichamelijke kant minder is, of hetzelfde of op wat voor andere manier een mix.. dan wordt het heel ingewikkeld door de normen en waarden..

T blijft lastig, maar het lastigst is het voor onzekere mensen of mensen die al bang zijn om hun partner kwijt te raken. En de mensen die zo fel tegen vreemdgaan zijn, beweren allemaal in een goede relatie te zitten. Dus niks om zich druk over te maken, maar dat doen ze dan weer wel :Y)

Overigens:
Citaat:
Jammer dat het gros van de mannen op het gebied van bevredigende sex hun leveringsverplichting ook niet nakomen

vlak de vrouwen niet uit hee! Zowel met een beetje hun best doen als met vreemdgaan :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:29

Goof schreef:
Ik ben het hierin weer met HC eens; seks is een primaire behoefte.
Ik zou niks kunnen met een relatie waarin ik geen seks zou hebben. Ik zou OF mijn partner ervoor verlaten, OF ik zou het ergens anders zoeken als mijn relatie verder gewoon echt goed zou zijn (en het mijn partner meedelen)

Maar ik neem aan dat je man of vrouw dit weet en je genoeg kent.
Verder zou je er eerlijk over zijn, dus daar kan ik alleen maar respect voor op brengen.
Dit is een heel andere situatie.

Mensen hebben nu eenmaal verschillende noden

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:30

Er zit nogal wat verschil in de termen levensbehoeften, primaire levensbehoeften, welzijnsbehoefte en overlevingsmotieven.
Ben het helemaal met SuzanneF eens dat seks geen primaire levensbehoefte is in de zin van dat je zelf dood gaat als je geen seks hebt. Dat de soort mens uiteindelijk uitsterft daardoor is ook waar dan, maar is wel weer een ander verhaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:39

Coloured schreef:
Er zit nogal wat verschil in de termen levensbehoeften, primaire levensbehoeften, welzijnsbehoefte en overlevingsmotieven.
Ben het helemaal met SuzanneF eens dat seks geen primaire levensbehoefte is in de zin van dat je zelf dood gaat als je geen seks hebt. Dat de soort mens uiteindelijk uitsterft daardoor is ook waar dan, maar is wel weer een ander verhaal.

Over het algemeen heeft iedereen behoefte aan sex. (daarom is deze planeet ook zo zwaar overbevolkt)

Nee je gaat niet dood als je geen sex hebt...maar het gaat om de behoefte. Het er zin in hebben.

Levensbehoefte moet je in de psychologie breder zien als zonder ga je dood.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:40

Coloured schreef:
Dat de soort mens uiteindelijk uitsterft daardoor is ook waar dan, maar is wel weer een ander verhaal.

Waarom?
Uiteindelijk gaat ALLES om het voortbestaan van de soort.

Het leven op zich is zelforganiseren op de rand van chaos met als doel het voortduren ervan.
Lol is sex is een exitentiele voorwaarde.
Allerlei voeldgoed hormonen daardoor maken het bei de mens als een strategisch evolutionair voordeel doordat het de overlevingskansen van partnes en grut verhoogt.
Het is helemaal geen ander verhaal maar juist de reden dat sex voor de mens* een welzijnsvoorwaarde is.

* let wel, voor de mens als SOORT; dat kan voor een INDIVIDU verschillen.

Fijn dat dit op tafel ligt, beetje jammer als het onderwerp ertoe gereduceerd wordt.
Kern van relaties BLIJFT namelijk het in vrijheid kiezen; VOOR je partner(s) zijn; onvoorwaardelijkheid; empatie.
Voor de taalvaardigen: http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:41

Wouw.

Je hebt wel heel veel lef om zo een topic te openen.

Ik ben dus zo een vrouw van een man die een neukertje had/heeft

Ben nog steeds bij hem omdat ik achterlijk ben waarschijnlijk en het uit elkaar gaan niet echt makkelijk is (pb kan ik daar meer over vertellen)

Ik ben er achter gekomen door Facebook en zag zijn privé berichtjes..... Er stond dat hij van haar hield en dat ik geen goeie vrouw was en dat hij nooit SEX kreeg. Allemaal leugens, de reden dat hij is gegaan was gewoon de spAnning en dat hij nog wou kijken of hij nog Intrek was.
Ik kan ook met 1000% zekerheid zeggen dat hij mij en de kinderen nooit zou in ruilen voor z'n neukertje.
Hij heeft inmiddels alles toegegeven en zegt ook dat hij een paar keer over dat "hoertje" is heen gegaan (zijn worden)

Ik ben haar laatst tegen gekomen in de action en begon toen te wijzen naar haar. En zei kijk daar is die prutsmuts.
Misschien erg kinderachtig maar in mijn ogen heeft zij net zoveel schuld als mijn man want zij wist dat hij getrouwd was en kinderen heeft.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:46

Als er kinderen zijn moet je goed beseffen wat je aanricht!
Maar ook voor jezelf dat als het uitgaat je door iedereen word uitgelachen en idd naam krijgt als afgelikte boterham en zo meer.

Als hij geen lef heeft om zijn tekort thuis te bespreken en jou als tussendoortje te houden zou ik de eer aan mezelf houden en bedanken!!

Ook ik had 2x iemand die het nodig vond om elders wat te zoeken.....zou hij het bij jou dan ook niet durven als de spanning er af is, denk aan je gezondheid aids en zo....
Laatst bijgewerkt door kwita op 14-01-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:48

ilayda schreef:
Wouw.

Ben nog steeds bij hem omdat ik achterlijk ben waarschijnlijk en het uit elkaar gaan niet echt makkelijk is (pb kan ik daar meer over vertellen)

Ik ben er achter gekomen door Facebook en zag zijn privé berichtjes..... Er stond dat hij van haar hield en dat ik geen goeie vrouw was en dat hij nooit SEX kreeg. Allemaal leugens, de reden dat hij is gegaan was gewoon de spAnning en dat hij nog wou kijken of hij nog Intrek was.
Ik kan ook met 1000% zekerheid zeggen dat hij mij en de kinderen nooit zou in ruilen voor z'n neukertje.
Hij heeft inmiddels alles toegegeven en zegt ook dat hij een paar keer over dat "hoertje" is heen gegaan (zijn worden)

Ik ben haar laatst tegen gekomen in de action en begon toen te wijzen naar haar. En zei kijk daar is die prutsmuts.
Misschien erg kinderachtig maar in mijn ogen heeft zij net zoveel schuld als mijn man want zij wist dat hij getrouwd was en kinderen heeft.

Chique :+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:49

Huertecilla schreef:
Coloured schreef:
Dat de soort mens uiteindelijk uitsterft daardoor is ook waar dan, maar is wel weer een ander verhaal.

Waarom?
Uiteindelijk gaat ALLES om het voortbestaan van de soort.

Het leven op zich is zelforganiseren op de rand van chaos met als doel het voortduren ervan.
Lol is sex is een exitentiele voorwaarde.
Allerlei voeldgoed hormonen daardoor maken het bei de mens als een strategisch evolutionair voordeel doordat het de overlevingskansen van partnes en grut verhoogt.
Het is helemaal geen ander verhaal maar juist de reden dat sex voor de mens* een welzijnsvoorwaarde is.

* let wel, voor de mens als SOORT; dat kan voor een INDIVIDU verschillen.

Fijn dat dit op tafel ligt, beetje jammer als het onderwerp ertoe gereduceerd wordt.
Kern van relaties BLIJFT namelijk het in vrijheid kiezen; VOOR je partner(s) zijn; onvoorwaardelijkheid; empatie.
Voor de taalvaardigen: http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love

Sex is geen primaire levensbehoefte in de zin van dat ik persoonlijk dood ga als ik geen sex heb. Dit is wel het geval als ik niet meer eet en drink.
Sex is naar mijn mening een ingeschapen voortplantingsdrift om de soort mens voort te laten bestaan. Daarnaast is sex voor iedereen wat anders maar zeker geen primaire levensbehoefte zoals eten en drinken. Tenzij jij de term primaire levensbehoefte anders interpreteert. Dan moeten we die term eerst zo definieren dat we allebei over hetzelfde praten.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:52

Kriel schreef:
ilayda schreef:
Wouw.

Chique :+

Ja indd niet erg nee

suus_pepper

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:54

Dus je blijft bij je man, die is vreemd gegaan en die vergeef je. Maar de vrouw maak je uit voor prutsmuts? Dat snap ik niet..

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:55

NatasjavE schreef:
Coloured schreef:

Over het algemeen heeft iedereen behoefte aan sex. (daarom is deze planeet ook zo zwaar overbevolkt)

Nee je gaat niet dood als je geen sex hebt...maar het gaat om de behoefte. Het er zin in hebben.

Levensbehoefte moet je in de psychologie breder zien als zonder ga je dood.

De piramide die je plaatste, geeft zelf een goede omschrijving: het is een overlevingsmotief. Dat het ook een behoefte is, is wat anders dan dat het een primaire levensbehoefte zou zijn. Ik vind het een wezelijk verschil.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:56

[quote="ilayda"]
Wouw.

dat is dan ook wat je vraagt en ongevraagd ook zult krijgen is hij dat waard?Ben jij dat waard?
Laatst bijgewerkt door kwita op 14-01-15 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:59

Citaat:
een welzijnsbehoefte

.. wellicht, maar dat is dus geen eerste ( lees primaire) levensbehoefte. Primair is dat wat nodig is om het fysieke mechanisme in stand te houden: slapen, eten, drinken. Dat je in de ontwikkeling van je lijf na verloop wat hormonen toegediend krijgt is voor de instandhouding van de soort. En zo belangrijk vinden wij ons zelf, we moeten overleven. Ik vraag me af of de wereld er zo slecht aan toe zou zijn als onze soort verdwijnt. Maar da's een ander thema.

Dus.. laten we het maar op welzijn houden. En de vraag is dan uiteraard meteen of seks alléén voor welzijn zorgt. Ik meen van niet en dat is tussen de regels door van onze geachte TS ook duidelijk te lezen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:01

suus_pepper schreef:
Dus je blijft bij je man, die is vreemd gegaan en die vergeef je. Maar de vrouw maak je uit voor prutsmuts? Dat snap ik niet..

Als ik het goed begrijp wil(de) ze in eerste instantie wel bij hem weg maar zegt ze dat dit niet makkelijk is. Waarom precies weet ik eigenlijk ook niet. Of dit met gevoel te maken heeft of met iets anders weet ik ook niet goed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:02

Ailill schreef:
anneliesdj schreef:

Hc lijkt me zo iemand die vol verve een bepaald standpunt verdedigd en wanneer puntje bij paaltje komt ineens een heel andere persoonlijke mening blijkt te hebben.
Prachtige discussiepartner :D

Zullen we het niet al te persoonlijk maken, nergens voor nodig.

Nu doe je net of ik iets heel lelijks zeg over HC terwijl het eerder als compliment bedoeld is.
Dacht dat dat wel duidelijk was aan mijn laatste zin en smiley, maar blijkbaar zijn er mensen die alles negatief moeten lezen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:03

suus_pepper schreef:

Hoe kan je die 2 dingen vergelijken met elkaar?
Ik die 3 kinderen heb en al 13 jaar samen ben en zij die hem af en toe neukt??
En dan heb ik geen recht om haar prutsmuts te noemen ?

Dat ik niet uit elkaar ben met mijn man heeft verschillende redene, 1 van die redenen is dat het gewoon heel moeilijk is om een relatie van zoveel jaar achter te laten en omdat je samen kinderen heb. De andere reden alleen via pb

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:04

ilayda schreef:
suus_pepper schreef:

Dat ik niet uit elkaar ben met mijn man heeft verschillende redene, 1 van die redenen is dat het gewoon heel moeilijk is om een relatie van zoveel jaar achter te laten en omdat je samen kinderen heb. De andere reden alleen via pb

Je weet toch niet wat je man haar allemaal wijsmaakt?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:07

TS ik zou de eer lekker aan mezelf houden en je niet meer laten misbruiken. En als het je puur om de sex gaat kun je ook een sexrelatie met een vrijgezel iemand beginnen. Ik vind het tegenover zijn gezin niet netjes dat je hier aan mee werkt. Maar jouw normen en waarden zijn misschien anders.

Je weet niet hoe de relatie tussen hem en zijn vrouw is. Wie weet gaat het gewoon prima maar houdt hij van extra's. Dat hij vreemdgaat laat al zien dat hij een leugenaar is dus verwacht niet dat hij tegen jou eerlijk is.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 14-01-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:08

Ik zou zon kerel gelijk dumpen, zal me ook niks verbazen dat hij op meerdere plekken neukertjes heeft zitten, je zal vast niet de enige zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:09

ilayda schreef:
suus_pepper schreef:

Oh je hoeft je naar mij niet te verantwoorden hoor, het is alleen jammer dat je duidelijk in je stukje hebt staan dat uit elkaar gaan echt niet zo makkelijk is, waaruit je dus kunt opmaken dat je dit wel overweegt/hebt overwogen. Blijkbaar wordt daaroverheen gelezen en geïnterpreteerd dat jij je man hebt vergeven.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:10

ilayda schreef:

Niet alleen kinderachtig, maar ook nog steeds in ontkenning?
Wie lacht er daadwerkelijk het hardste, degene die er een lolletje van heeft gehad, vrolijk verder loopt en jou met de ellende laat, of degene die bedrogen is maar de kop in het zand steekt, bij de bedrieger blijft en de 3e partij in het openbaar uitlacht?

Edit; of alle omstanders die erbij waren? :=

Edit; ff quote gefixt.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 14-01-15 11:12, in het totaal 3 keer bewerkt

ilayda

Tabaluga12 schreef:
suus_pepper schreef:

Je weet toch niet wat je man haar allemaal wijsmaakt?

Dat weet ik wel, hij zegt dat ik slecht ben en geen SEX geef enz enz hij zou waarschijnlijk ook wel gezegd hebben dat hij bij mij weg gaat.

Maar dan nog vind ik het niet kunnen.
Stel ik zou vrijgezel zijn en kom een man tegen die getrouwd is en vertelt hoe een zwaar rot leven hij thuis heeft en bij haar weg wil. Dan zou ik zeggen ga eerst maar scheiden en dan kunnen we praten, tot die tijd tot ziens

Huertecilla

Tja en dan is er nog het persoonlijke ontwikkelingsniveau.
Dat maakt nogal wat verschil in begrip en beleving van alle aspecten.

Alleen DAT al maakt het individueel in vrijheid kiezen essentieel.
Maakt ook dat de eigen beleving niet op wie dan ook geprojecteerd KAN worden. Geldt ook voor de partner(s)

Ziedaar het voor zoveel individuen fundamenteel verkeerde van het huwelijksmodel wat kerk en staat hebben uitgevonden en Disney promoot.

Erg jammer dat er door de met liefde & welzijnsbehoeftes inherent botsende normen & waardes via voorgeprogrammeerde onbespreekbaarheid & bedrog zoveel leed is.

NatasjavE

Coloured schreef:
De piramide die je plaatste, geeft zelf een goede omschrijving: het is een overlevingsmotief. Dat het ook een behoefte is, is wat anders dan dat het een primaire levensbehoefte zou zijn. Ik vind het een wezelijk verschil.

Dat ie onder aan de piramide geplaatst is geeft aan dat Maslow het iig als primaire levensbehoefte zag. Zoals ik al zei,..behoefte moet je niet zien als zonder gaat deze individu dood.

Behoefte moet(nou ja moet,...niks moet) je in deze context zien als zin in hebben.

En de meeste mensen willen sex. En ja dat komt door een oer-voortplantingsdrift. Dat zei je zelf al.
Maar dat voel je aan als behoefte....zin in hebben.

Tenminste...zo zie ik het. :)

Verder of topic uiteraard.

De lover van TS heeft die behoefte iig en TS ook. Anders was dit snel draaiende topic er niet :D