Storm op komst

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:09

Ja las net rond vliegende bankjes in de euroborg enz..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:09

Ik heb het gevoel dat de wind in zijn algemeenheid voorzichtig aan het afnemen is, hoewel er nog steeds flinke windstoten langskomen. Maar de gewone wind, buiten de windstoten om, is naar mijn gevoel iets zachter.
Begreep al dat code rood in sommige provincies is ingetrokken, hier nog niet, ben blij dat ik binnen zit.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:10

Hier in Amsterdam was het goed mis. Bomen vallen hier met bosjes om. Echt levensgevaarlijk! Het dodelijke slachtoffer is hier om de hoek op de Herengracht gevallen. Ongelofelijk, echt op het verkeerde moment op de verkeerde plek...Op de route waar ik vanmorgen de hond nog uit liet zijn alleen al 3 enorme bomen omgegaan.Bizar gewoon! Ik heb alle afspraken afgezegd en blijf mooi binnen vandaag.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:13

Het is hier weer rustig, omgeving aalsmeer.
Ik vond het hier allemaal nog gaan, maar als ik het zo allemaal lees..
Morgen ga ik met de trein naar belgie, ben blij dat het niet vandaag gepland was.
Vanmorgen is er een vrachtwagen omgewaaid op de weg naar utrecht CS, 3 rijbanen dicht dus ik had er al niet eens kunnen komen.

Hier leek de schutting het te begeven, maar die hebben we nu met spanbanden vast staan aan een zware picknicktafel.
Nu schudt hij niet meer.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-10-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:14

Bij mijn auto heeft de antenne het niet mogen overleven helaas..
ook is er een strook van chroom afgewaaid of ook door een tak eraf |(

Berdien

Ik ben echt bang om naar huis te gaan := Wie weet wat ik wel niet aan tref.

_SimoneSG

Als je op 112amsterdam.nl kijkt , zie je inderdaad heel veel schade en ongelukken !

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:15

Ik vind het wel meevallen hier, er liggen alleen wat takken hier en daar en de brandweer heeft genoeg te doen (takken ruimen)..

Targaryen

Jeetje, wat een heftige foto's komen er voorbij zeg! Heb echt met open mond zitten kijken. Blijft iets beangstigends, dat waar de natuur allemaal toe in staat is :\

SAKKIA

Berdien schreef:
Ik ben echt bang om naar huis te gaan := Wie weet wat ik wel niet aan tref.

Me too :o

Maar blijf er bij dat zolang mijn schoonvader niet belt alles in orde is. Of hij is alvast aan het puinruimen, kan ook :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:16

Gelukkig neemt het hier af...
Toch maar ff m'n auto verplaatst, dit is naast de paddock (paarden staan binnen)
Afbeelding
Had verwacht dat de deur van de koeienstal eruit zou waaien, viel mee ;)
Afbeelding
De pinken vinden die blaadjes wel lekker, toch maar ff een draadje omheen gespannen :)
Afbeelding
Beetje schade aan de paardenstal
Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:16

Afbeelding

Afbeelding

Hier, in Noord Duitsland is een stuk van een boom rakelings langs ons huis gegaan.....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:17

Mijn vriendje stapt zo in de auto naar zijn werk, vind ik ook geen prettig idee. :n

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:17

Ze rijden hier nu door de straat met zo'n veegwagen... dat heeft lekker veel nut terwijl de bladeren nog door de straat vliegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:18

hoor net dat mn paardje waarschijnlijk gewoon buiten staat nu... :\

SemperFi

Bij onze buren is een grote boom langs de weg omgewaaid, nét niet tegen hun huis aan. Helaas heeft de boom wel asfalt en (stroom)kabels meegenomen waardoor de buurt zonder stroom zit. De omheining (lint en draad) schijnt bij ons allemaal stuk te zijn, ik hoop alleen dat de grote bomen om huis het houden.. en zijn er wat dakpannen van huis gewaaid. Zelf zit ik veilig in Leeuwarden (al zie ik net vanuit een raam ook al een omgewaaide boom :+ )

bruceandnoon

ik hoor zojuist dat het dak van de sporthal hier ook om de hoek eraf gewaaid is. Ik zie de beelden nu op AT5 en echt enorme stukken dak vlogen er door de lucht...En ik dacht vanmorgen nog het valt allemaal wel mee, ik doe nog even een boodschapje en dat is dus precies langs die sporthal. brrr moet er niet aan denken als ik daar met mijn dochtertje gelopen had. Deze keer was de weerwaarschuwing van het KNMI wel juist!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:19

het ligt eraan of er veel bomen om de wei staan Annett, maar meestal is buiten nu veiliger dan binnen.

taverno

marshmellow schreef:
Ze rijden hier nu door de straat met zo'n veegwagen... dat heeft lekker veel nut terwijl de bladeren nog door de straat vliegen :')

Dat doen ze bij ons af en aan,heb ze al 3x gezien in de straat. :D

LaBull

Oh, ik neem mijn woorden terug. De brandweer heeft ongeveer elke tien minuten een uitruk omdat er weer een boom is omgeblazen. En ik had niks door >.>

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:20

Zo de wind hier in Zeeland is flink gaan liggen, de erge regenbuien zijn ook weg. Zonnetje schijnt nu lekker en de wind is niet veel harder dan ik gewend ben van hier, ik zie hier veel schade voorbij komen.. echt sterkte en succes aan de mensen die last hebben van schade..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:21

Ik zie op facebook filmpjes van wervelwinden die alles kapot maken op hun weg. Wat ik niet snap is dat Windesheim haar toetsen laat doorgaan, vooral als je kijkt naar de spoorkaart van de NS: http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart
Zwolle is het knooppunt en er geen dus nergens treinen naar en vanaf Zwolle. Mijn zusje is nu met de auto richting Zwolle, maar dat Windesheim hun studenten zoveel (onnodig) risico laten lopen vind ik maar apart... Het advies is niet voor niets dat ze willen dat je binnen blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:21

Kinke schreef:
het ligt eraan of er veel bomen om de wei staan Annett, maar meestal is buiten nu veiliger dan binnen.

ze hebben allemaal kleine stukjes land afgezet zeg maar, bij mijne niet veel bomen, hoor net dat stalgenootje ze geappt had hoe t daar is, wel paar bomen om maar paarden zijn rustig ze houden het in de gaten.. Als k er heen zou gaan zou k durven te wedden dat k mn paardje helemaal gek word als k haar er uit haal ofzo.. Vind t maar niks, paardje kennende :/

Kimbers

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:25

mijn schutting ligt al een tijdje plat, een deel ervan dan. Voor de rest kan ik niet zoveel zien. Zie wel op facebook een aantal foto's voorbij komen van bomen die omgevallen zijn en heb berichten gehoord van kennissen die een boom op het dak hebben liggen.

Mijn vriend is momenteel buiten met de hond en ik ben erg benieuwd wat hij allemaal heeft aangetroffen buiten!
Heftig hoor, hoop dat er geen gewonden zijn.

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:25

Ik vraag me af tot hoelaat dit nog gaat duren -.-
Bij ons nog steeds windkracht 7