Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:37

Dat is ook wel een goede zoekterm inderdaad, was aan het zoeken op budget-app en daar vond ik ook wel iets. Iemand toevallig ervaring O:)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:58

Susanne_ schreef:
Nu nog een doel vinden waarvoor ik ga sparen met het overgebleven geld.

Een grotere vriezer? ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:00

Een dagje wellness voor jezelf?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:22

Jola schreef:
Susanne_ schreef:
Nu nog een doel vinden waarvoor ik ga sparen met het overgebleven geld.

Een grotere vriezer? ;) :D

Hahahahahaha, was best een plan geweest.
Ik heb alleen een beetje een bijzondere woonsituatie, en hier is dat niet echt handig (personeelshuis). En als ik over een paar maanden weer aan de wal woon, woon ik eerst vlak bij mijn ouders, dus dan heb ik het ook niet echt nodig.

Misschien voor nieuwe uitzet voor als ik (eindelijk) weer een eigen appartementje heb.

Een dagje wellness, tsja... Mijn probleem is eigenlijk dat ik (veel te) veel leuke dingen doe en dat daar mijn geld ook grotendeels aan uit gaat. Woon op een van de mooiste plekken in Nederland op dit moment, dus bijna iedere vrije dag is al genieten :+

Aan reiskosten geef ik ook veel te veel geld uit trouwens, neem vaak de auto over op de boot omdat ik geen zin heb om 4 uur in het ov te zitten als ik vrienden/familie ga opzoeken.. Dit is ook wel een beeeeeetje luiheid/gemakkelijkheid trouwens...

DaniellaF

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:42

Morgen krijg ik een klein vriezertje, eindelijk kan ik weer eens meer dingen invriezen.
Ik had laatst paprika nodig voor in een schotel, maar ze waren gewoon 1,29 per stuk. Toen heb ik een zakje diepvriespaprika bij de C1000 gepakt, 400 gram voor diezelfde 1,29. Was dus goed voor 4 keer :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:54

Ik zou goedkopere paprika zoeken want die is echt wel duur :wow:

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:59

MamaJella schreef:
Morgen krijg ik een klein vriezertje, eindelijk kan ik weer eens meer dingen invriezen.
Ik had laatst paprika nodig voor in een schotel, maar ze waren gewoon 1,29 per stuk. Toen heb ik een zakje diepvriespaprika bij de C1000 gepakt, 400 gram voor diezelfde 1,29. Was dus goed voor 4 keer :)

ik kwam vorige week van de markt terug met 6 paprika's (2 rood, 2 geel, 2 oranje) voor 1 euro. Ofwel 1 kg paprika voor 1 euro. Paprika is juist momenteel goedkoop... alleen de supermarkten laten de klant geloven dat dat niet zo is volgens mij.
Nu zijn de mijne van de markt niet altijd zo universeel van de zelfde grootte en zit er ook wel eens een plekje in een van de paprika's maar dat is toch een behoorlijk verschil met 1,29.
Of 0.89 cent voor 1 paprika zoals ik ze zo'n beetje standaard in de supermarkt zie liggen.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:16

Helemaal mee eens dames, normaal kijk ik ook altijd op de markt voor dit soort dingen, maar kwam er niet aan toe en wilde toch die paprika :9
En met alleen een klein vriesvakje gooide ik toch nog regelmatig te veel weg wat anders ingevroren had kunnen worden. Voordeel van dit zakje was ook nog dat het al schoongemaakt en in stukjes was. Ik zit nu met smart op mijn vriezertje te wachten, heb "luie huisvrouwensnert" opstaan en als het goed is kan daar dan meteen een pan van in de vriezer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:29

Mijn paprika's kan ik in de tuin plukken :D al ben ik daar nu ook bijna doorheen. En ik heb nog zat tomaten, pepers, komkommers en wortels in de tuin, dus wij eten veel salade de laatste tijd :P verder gisteren boontjes geplukt in het veld, nadat de boer had geoogst en er nog wat struikjes waren blijven staan, zeker een paar kilo :) allemaal ingevroren gisteren.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:22

Ik hoop ook echt volgend jaar een begin te maken met mijn groententuintje en evt. wat fruitboompjes. Ze zijn er nu ook in een formaat dat ze niet meteen de hele tuin opslokken als ze te groot worden. Het lijkt me heerlijk om je verse tomaatjes en komkommers te kunnen plukken als je er trek in hebt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:05

2+2gratis actie van Andrelon bij het Kruidvat. En nog wat merken die 2halen, 3betalen zijn. :)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:12

randalinpony schreef:
En nog wat merken die 2halen, 3betalen zijn. :)

Niet zo'n goede deal :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:12

MarisdB schreef:
randalinpony schreef:
En nog wat merken die 2halen, 3betalen zijn. :)

Niet zo'n goede deal :=

_O- Denk dat 't andersom moet zijn :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:13

:')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:18

Euhhhm..... Ja :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:24

Ik heb voor de rest van de maand nog zo'n €150. Daarvan moet ik nog 5 lessen betalen, tanken met de auto en boodschappen doen. Pasta heb ik nog, gehakt ook, meer dan genoeg saus voor erbij, vis in de vriezer... maar zit zonder rijst, aardappelen, fijne suiker, eitjes en honing. Dat wordt dus vanmiddag even zuinig boodschappen doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:32

Ik heb ook niet veel meer over, maar ik heb dan wel in het begin van de maand veel aanbiedingen ingeslagen, dus heb vleesvervangers en aardappels en pizza genoeg voor de rest van de maand :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:58

Ik heb nog genoeg melk en spul voor ontbijt, ook nog genoeg pasta en vis maar elke dag pasta is ook geen optie :P Rijst en puree zijn nou ook niet zo enorm duur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:04

Oh ik kan best 3 dagen achter elkaar pasta eten :j kun je zo veel mee! Gewone pasta.. Macaroni, spaghetti, bami, lasagne, mie, koude salade, in de soep.. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:06

*soepgroenten bijgezet op het lijstje*

Ga even de prijzen bekijken van prei, selder en wortelen :P Kan ik stamppotjes van maken, soep of gewoon zo. En sla inderdaad, voor bij de pasta :j Dan kan ik dat meenemen naar school.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:21

Wij gaan ook een poging doen om met zo min mogelijk middelen de maand door te komen :j
Vanavond eens op mijn gemak het hele topic door lezen!

We moeten hard gaan sparen voor onze bruiloft, en brassen iedere maand veelste veel geld op want nu allemaal op de spaarrekening moet.

Vriendlief (kok) heeft afgelopen maandag boodschappen gedaan voor 33 euro bij de nettorama en heeft voor bijna 2 weken eten voor mij gemaakt.

Uiteenlopende van snijbonen stamppot met gehakt, noodles met kipfilet en groente, lasagne en een visschoteltje, vandaag staat er voor mij een groente maaltijdsoep met kip en een afbakbroodje op het menu.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:40

Puree als in "instantpuree" is echt wel duur als je het vergelijkt met het zelf maken van aardappels.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:58

én veel lekkerder!

Instantpuree, bleh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:58

Klopt, ga maar even kijken wat ik kwijt ben aan een klein zakje aardappels. Die kan ik in de kast kwijt, donker en droog en fris.
Omdat ik dus eind december ten laatste ga verhuizen dacht ik "ik ga alvast wat opruimwerk doen en dingen op internet zetten en rommelmarkten opzoeken".
Kwam ik in de garage nog een lege bak Duvel tegen, een lege bak limonade, een halve bak kriek die leeg is en een bak Jupiler die vervallen was (had ex ooit meegebracht en nooit opgezopen). Die Jupiler leeggekapt en die 4 bakken breng ik mooi straks binnen in de supermarkt, is weer extraatje :Y)
Die vond ik achter mijn fiets onder een zeil, en aangezien ik de fiets bij stiefpaps ga afzetten om in orde te zetten + nieuwe achterband dacht ik dat die boel maar mooi mee gelijk naar buiten kan.

Mama vond dat ik al mijn oud spul naar de kringloop moest brengen, lekker makkelijk. Mooi niet, wat nog een eurotje kan opleveren gaat gewoon de verkoop in... is het niet weg tegen de uiterste verhuisdatum dan kan ik het dan alsnog aan de kringloop doneren. of in het weggeeftopic zetten :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 12:55

Ik heb van de week ook een stapel lege flessen meegenomen, was weer € 2,50 winst op de boodschappen!

Mijn ervaringen in week #4:

Om te beginnen kwam ik tot de ontdekking dat ik een stuk maand over had zonder geld :/ Logisch, want een jaar heeft meer weken dan 4 per maand. Alleen reikte mijn vooruitziende blik nog niet zover :+
In de realiteit trek je dan ook niet nog ergens een bak met geld open.. dus ook voor mij, doe het maar met wat je hebt.

Ik was deze week toch wel bang dat ik het niet ging redden. Vanwege de treinreis die ik moest maken en de producten in huis die op beginnen te raken. Daarnaast slurpt mijn auto gretig zijn benzine zolang ik nog maar één keer het lef heb gehad om de 12 kilometer naar mijn werk te fietsen.

Ik heb het zo opgelost: Ik heb huismerk lenzenvloeistof aangeschaft, wel met enige bedenkingen... Op mijn ogen ben ik toch zuinig, en als het bijna 3x zo goedkoop is, dan moet er toch wel ergens een consessie zijn gedaan aan de kwaliteit?
De handzeep en de shampoo ben ik nu de laatste beetjes aan het schrapen :P

Afgelopen weekend ben ik met mijn kortingskaart naar Ermelo gereisd, ik werd opgepikt op het station, en ben naar huis meegereden met iemand in de auto. Dat scheelde me een berg aan reiskosten.
Ik was vergeten om een lunchpakketje mee te nemen, dus heb mezelf de luxe van lunch op het station gegund. Ik kon dus mooi € 5,70 aftikken bij de stationswinkel:
Afbeelding

Eindelijk heb ik ook weer mijn boodschappen gehaald bij de Lildl, wat ik merkte aan een mega shopper vol producten voor nog géén twee tientjes! Helaas waren wegens verbouwing de groenten en fruit aardig op, dus heb ik later nog wat gehaald.
Tussen de middag ga ik niet meer om lekkere broodjes (werk vlakbij de binnenstad), maar haal keurig een brood en eenvoudig beleg. waar ik dan drie dagen van kan lunchen. Het bevalt me best goed, ik mis weinig.

Wat ik wél begin te missen is een lekker etentje, of een uitgebreid uitje met vrienden. Ook snuffel ik eigenlijk niet meer rond in de stad, bij schoenen of kledingwinkels, want ja... ik zal er eerst voor moeten sparen :j

Mijn boodschappenlijstje van afgelopen week, ik heb nog 30 euro over waarvan ik vandaag moet tanken.
Afbeelding

Ik doe deze actie natuurlijk vooral voor mezelf, maar ik had het idee om ook iets van betekenis te doen voor de mensen die het zwaar hebben in deze tijden. Ik heb contact opgenomen met de voedselbank, in samenwerking met hen ga ik op rantsoen, als tegenprestatie ga ik een inzameling houden. Maar daarover later meer!