Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 09:54

InekeH87 schreef:
Over de sokken in de wasmachine, die verdwijnen tussen de trommel en dan naar de afvoer. Ik heb een keer gezien dat één van mijn sokken tussen het rubber en de trommel terecht kwam tijdens het wassen en zo langzaam ronde voor ronde verdween. Dus de wasmachine eet af en toe een sok op :+
Het was trouwens geen oude baggermachine, maar gewoon een vrij nieuwe van een goed merk, die eet dus af en toe een sok.

Daarom doen wij ze altijd in een wasnetje :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:05

rainbow8 schreef:
Sanne_Relax schreef:
Ik weet niet of hij al voorbij gekomen is....
Maar op een bruiloft dragen de vrouwen de corsages omlaag gericht, en de mannen omhoog gericht. Waarom??? Niemand kon mij hier antwoord op geven. (en ook wikipedia niet :+ )
Iemand een idee???

Omdat corsages tegen dlkaar aan schuren bij het dansen. Dan gaat het kapot. Dit is niet de bedoeling. Dus nu schuren alleen de steeltjes tegen elkaar aan.

Maar je draagt je corsage toch allemaal aan dezelfde kant dus als je tegenover elkaar staat horen de corsages niet tegen over elkaar te zitten?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:06

xDaantjxx schreef:
eilleen333 schreef:
Ze proberen je te behoeden voor iets waar je later (in hun optiek) spijt van krijgt. Ouders willen niet dat hun kind iets overkomt, daarom zijn schoonouders soms ook zo lastig. Ze zijn van mening dat je niet perfect genoeg bent voor hun kind ;) .

Maar er is geen logische verklaring voor denk ik. Wanneer je ouders zelf een tatoeage hadden gehad en daar blij mee waren, hadden ze er heel anders over gedacht.

Mijn ouders hebben allebei tatoeage xD

Maar nu ook met mijn schoonouders...
Ze vinden me te jong voor mn vriend (23) waarom? Vanwege mijn praten. Ikzelf ben 17 bijna 18, ik ben gek op dieren en heb er soms beetje teveel over. I'm sorry maar that's who I am

En dan nog de vraag waar ik nog steeds geen antwoord heb:
Waarom kunnen mensen in relatie net met en niet zonder elkaar?

Ooit eens in de quest gelezen dat de stofjes die in de hersenen worden aangemaakt voor 'haat' en 'liefde' bijna hetzelfde zijn.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:20

TeckTonie schreef:
foxy80 schreef:
Wat doet een watertoren?

Toren is hoog, water zit vanboven. Leiding naar huis werkt dus met communicerende vaten eigenlijk. De druk boven in de toren is hoger en dus stroomt er water uit jouw kraan thuis. Bij oude appartementen is het vaak nog dat je op de bovenste verdieping van het appartement minder druk heeft dan onderaan.

En hoe komt dat water dan boven? En hoe komt het dat de druk nooit zakt op piekmomenten bij massaal verbruik?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:44

ivda schreef:
Horen (geboren-)dove mensen ook stemmetjes in hun hoofd als ze denken, of denken ze in plaatjes?

Voor alle mensen, misschien is het tijdschrift QUEST iets voor jullie, staan heel veel van deze vragen in :)

Dit is een super goeie! Ik vraag mij al jaaaaaren lang het volgende af:

Iemand die bijvoorbeeld half turks, half nederlands is. (Dus écht tweetalig opgevoed)
Of iemand die in Turkije geboren is, maar alleen met zijn vrouw Turks praat, en in Nederland woont en vloeiend nederlands spreekt.
In welke taal denken die dan?

pmarena

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:55

Dat zal voor iedereen verschillend zijn :)

Ik betrap mezelf er al regelmatig op dat ik in het Engels denk, en ik ben toch echt heel erg Nederlands, zelfs amper in het buitenland op vakantie geweest ofzo :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:09

Waarschijnlijk in beide. Zelf denk ik ook een hoop in het Engels, en moet ik soms echt zoeken naar de Nederlandse woorden (voornamelijk omdat ik dit soort kreten dan ook alleen in het Engels gehoord heb, of omdat er geen simpel Nederlands woord voor is). Andersom ook, dan denk ik een stuk in het Engels en dan kom ik opeens met een Nederlands woord ertussendoor. Soms ook wat Duits en verbazingwekkend genoeg, de laatste tijd ook een half woord Frans (mijn Frans is waardeloos. Een brugsmurf banketstaaf me er nog uit).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:02

Giolli schreef:
ivda schreef:
Horen (geboren-)dove mensen ook stemmetjes in hun hoofd als ze denken, of denken ze in plaatjes?

Voor alle mensen, misschien is het tijdschrift QUEST iets voor jullie, staan heel veel van deze vragen in :)

Dit is een super goeie! Ik vraag mij al jaaaaaren lang het volgende af:

Iemand die bijvoorbeeld half turks, half nederlands is. (Dus écht tweetalig opgevoed)
Of iemand die in Turkije geboren is, maar alleen met zijn vrouw Turks praat, en in Nederland woont en vloeiend nederlands spreekt.
In welke taal denken die dan?

In beide talen, soms de ene taal, soms de andere. Als ik eventjes in het land van mijn herkomst ben denk ik zo weer in die taal, maar hier spreek en denk ik eigenlijk altijd Nederlands.

Wel hebben mensen vaak meer met de nationaliteit en taal van hun moeder, waarschijnlijk omdat de moeder doorgaans meer tijd in de opvoeding steekt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:15

Ik denk sowieso niet in talen :)

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:04

Waarom niezen mensen altijd met t hoofd naar beneden? :p

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:10

Het niezen brengt een soort reflex in beweging, waardoor je bijvoorbeeld je ogen dichtdoet en je hoofd omlaag brengt.
Je spieren spannen samen, waardoor je hoofd gaat hangen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:43

rainbow8 schreef:
xDaantjxx schreef:
Net als een aangezichtsverlamming, meeste bij ouderen en ik krijg het op mn 14 :')

Die had de dochter van m'n vriend ook. Eerste op d'r 13e/14e en de tweede op d'r 15e/16e. Eerst aan de ene kant van d'r gezicht en daarna aan de andere kant van d'r gezicht.

Das poedersuiker, heeft ze nog veel er aan over gehouden?
Bij mij was 90% beschadigd en is zo goed als bijna helemaal weer hersteld, van de 90% beschadiging is 85% weer hersteld[/quote]
Bij kou doet het meer pijn. Bij stress valt rechts weer uit en rechts blijft d'r oog kleiner. Verder is het gewoon doorgaan en niet zo krampachtig je 'masker' hoog willen houden.[/quote]

Okee pijn??? Wat raar,heb er nooooit pijn aan gehad. Met kou en moeheid en stress heb ik inderdaad dat mijn rechterkant (de kant van verlamming) inderdaad weer wat gaat hangen alleen nog zo weinig dat het de mensen die het niet weten niet opvalt...
Ik vertel het ook gewoon eerlijk aan mensen en zelfs dan zien ze het niet.
Hoeveel procent beschadiging in haar zenuw?

Bij mij hadden ze zelfs al plannen voor klein stukje goud in mn ooglid zodat ik die weer normaal zou kunnen bewegen en iets voor mijn mond e.d.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:48

xDaantjxx schreef:
eilleen333 schreef:

Mijn ouders hebben allebei tatoeage xD

Maar nu ook met mijn schoonouders...
Ze vinden me te jong voor mn vriend (23) waarom? Vanwege mijn praten. Ikzelf ben 17 bijna 18, ik ben gek op dieren en heb er soms beetje teveel over. I'm sorry maar that's who I am

En dan nog de vraag waar ik nog steeds geen antwoord heb:
Waarom kunnen mensen in relatie net met en niet zonder elkaar?

Ooit eens in de quest gelezen dat de stofjes die in de hersenen worden aangemaakt voor 'haat' en 'liefde' bijna hetzelfde zijn.

Echt, nee dat wist ik niet... Vandaar de haat/liefde verhouding?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:50

Iemand van wie je houdt is ook gewoon heel belangrijk voor je, waardoor die je makkelijker pijn kan doen.

Iemand die wat verder van je vandaan staat die kan je lang niet zo hard raken :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:53

Waarom gaan gesprekken in je hoofd altijd anders dan in realiteit..? :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:55

Andere reacties van de mensen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:56

Omgeving is niet helemaal te beïnvloeden, daarom werkt tegen een muur aan praten soms beter :')

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:21

Saaams schreef:
Was het maar zo'n feest dat ze er tussen zaten. Ik kan ze echt nooit meer terug vinden. Dus combineer ik gewoon 2 verschillende sokken met elkaar :D

daarom heb ik alleen maar zwarte sokken! die passen altijd bij elkaar :D

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:33

pmarena schreef:
Dat zal voor iedereen verschillend zijn :)

Ik betrap mezelf er al regelmatig op dat ik in het Engels denk, en ik ben toch echt heel erg Nederlands, zelfs amper in het buitenland op vakantie geweest ofzo :P

hahah dat heb ik ook, eigelijk denk ik alles in het Engels, terwijl ik toch echt 100% nederlands ben... :P
maar dat heb ik pas sinds een half jaartje, maar ik denk dat het komt doordat ik op internet veel Engelse dingen lees, en vaak naar Engelse tv progammas kijk

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:47

Ik denk ook tweetalig terwijl ik gewoon Nederlands ben opgegroeid :)) (dus ook Engels)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:51

Ik kan me voorstellen dat het tweetalig denken gebruik maakt van dezelfde handigheidjes van tweetalig opvoeden? Sommige dingen klinken gewoon een heel stuk makkelijker of logischer in een andere taal. Engels kom je tegenwoordig overal in bijna elke situatie tegen.

Beetje het zelfde als dat ik niet aan ellepijp e.d. denk maar 'gewoon' aan ulna, radius ect. Vind ik logischer dan de Nederlandse naam omdat ik daar mee dood gegooid ben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:52

Paardje1005 schreef:
Waarom moet je lachen als iemand anders je kietelt, en je niet lacht als je je zelf kietelt.

Ik kan mezelf wel onder mn voeten kietelen. _O-

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:02

hoe het kan dat een ijsberg in zout water drijft en als je normaal gesproken iets in zout water doet het meteen smelt...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:29

Jniena schreef:
hoe het kan dat een ijsberg in zout water drijft en als je normaal gesproken iets in zout water doet het meteen smelt...

Klopt niet toch? Een ijsblokje kun je optillen met een touwtje door er zout op te strooien.
Als je zout strooit op een ijzige straat, glijd het ook niet meer...

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:31

vuurneon schreef:
Suusie22 schreef:
mag metalen bestek niet in de magnetron? wat gebeurd er dan?

Krijg je een prachtig vuurwerk show in je magnetron :)

Mijn bestek doet het anders prima in de magnetron :j