Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne97

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:39

ik heb ook weer eens wat.
ik zag een leuk zadelbontje op MP staan dus ik gemaild wat haar vraagprijs is zij zegt doe maar een bod.
ik bied 20 INCL. stuurt ze terug dar ze akkoord gaat.
ik heb vorige week zondag het geld overgemaakt.
dinsdag stuurde ik waar het bleef stuurde ze terug dat ze het op de post heb gedaan. dus ik vraag of ik de T&T code mag stuurd ze niks terug dus ik heb maar gestuurt dat als ik voor maandag het pakketje niet heb of mijn geld niet heb ik aangifte ga doen stuurd ze terug: pardon ik wacht nog steeds op de verzendkosten.
heeft ze zichzelf even mooi versproken :+ wat denken jullie zou ik zijn opgelicht?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:40

eeuhhh.....JA!

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:42

zal aangifte doen helpen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:42

hoe heb je betaald?

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:45

via ideal
en het is bijna 2 week geleden foutje :o en ze zei vorige week zaterdag dat het op de post is gedaan*

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:09

Ik zou even vragen of je het alsnog krijgt dan voor die 20 incl, en anders je geld terug eisen.
En dan wel een termijn (3 dagen of zo) afspreken dat je het hebben wil, en krijg je het niet aangifte doen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:32

Niet bellen maar alles via de mail doen. Dan heb je haar antwoorden iig zwart op wit staan. Kun je later als bewijsgebruiken maar het ruikt toch wel een beetje naar oplichting

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:33

ik heb woensdag ook gestuurd dat ik het voor vrijdag wil hebben en zoniet dat ik anders aangifte ga doen...

ja maar op de mail reageerd ze helemaal niet.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:43

Echt hoor wat ik nu meemaak........
Ik ben op zoek naar een bosmaaier, bij mij in het dorp staat er 1 te koop voor ook nog een leuk bedrag.
We zijn de prijs dus overeen gekomen en afspraak gemaakt om zaterdag te komen.
Mail ik of hij hem dan ook even kan demonstreren of hij het doet.
Nee hij heeft geen benzine dus dat kan niet.
Stuur ik terug dat ik niks koop waarvan ik niet weet of het werkt, krijg ik terug dat ik dan maar verder moet zoeken...
Oke prima er staan er genoeg op Marktplaats!
Heb wel even gevraagd of hij ook een auto koopt zonder proefrit gemaakt te hebben......
Mafkees! 8)7

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:44

Er zijn mensen die het verschil tussen in-en exclusief niet weten....
Maar goed, dat is haar dommigheid, niet jouw schuld.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:47

Nou ik ben bang dat ik Bingo heb.

Eind vorige week een boek gekocht via mp voor mijn opleiding en al wel geld overgemaakt maar nog niets ontvangen ...
en krijg vandaag een mail van mp :

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: ‘Zakboek verpleegkundige diagnosen’ van gebruiker ‘marielle_bekers05’. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

Baal behoorlijk nu, wat een gepruts.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:59

Happinez schreef:

Eind vorige week een boek gekocht via mp voor mijn opleiding en al wel geld overgemaakt maar nog niets ontvangen ...

Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: ‘Zakboek verpleegkundige diagnosen’ van gebruiker ‘marielle_bekers05’. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.

We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker? Zij weten dus dat zij mensen oplicht en ze gaan er nu niets aan doen? }:0

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:01

wat ik apart vond is , hoe verdere contacten ?
tegenwoordig gaat al die mail toch via mp en niet via het gewone mailadres.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:02

Ik heb ook heel vaak zo'n mail gekregen.
Had een sony ericsson telefoon te koop en werd veel op geboden alleen van de
helft van de bieders kreeg ik van marktplaats dus zo'n mail.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:02

Happinez schreef:

Telefoon?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:03

Saskiaatje schreef:
Happinez schreef:

We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker? Zij weten dus dat zij mensen oplicht en ze gaan er nu niets aan doen? }:0

Marktplaats kán weinig doen, anders dan eventuele aangifte... Ze gaan echt niet een deurwaarde inschakelen zodat JIJ je geld terug krijgt... dat is het risico van handelen op marktplaats, staat ook vast wel in de AV :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:05

Caira schreef:
ja daarom had ik dus die grens van 25 ingesteld, maar dan is dat opeens de vraagprijs...

dan zou ik ook gewoon 25 euro bieden hoor. dat is wat je er zeker voor wilt hebben en word er overheen geboden is mooi meegenomen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:07

JessAndHope schreef:
Happinez schreef:

Telefoon?

nope helaas, anders had ik idd al even een belletje gedaan

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:59

Caira schreef:
en ik word simpel van die sms muts, er staat bij de advertentie: bieden VANAF 25, en nu is ze ervan overtuigd dat dat mijn vraagprijs is. En of ik het even wil veranderen als ik het niet zo zie... Ze kan de boom in.

Als ik in een advertentie "bieden vanaf ..." zie staan, dan mail ik ook of ik het voor die prijs mag overnemen. Het is maar één keer voorgekomen dat de verkoper niet akkoord ging met dit bod. Maar alle andere keren had ik vrijwel direct een overeenkomst. Zo gek is het dus niet als iemand probeert het voor deze prijs wil kopen.

Dat ze dan zegt, dat jij je advertentie moet aanpassen, vind ik wel ver gaan. Dat soort reacties houd ik ook nooit van.

Die ene keer dat de verkoper trouwens niet akkoord ging met de "vanaf prijs", vond ik trouwens wel bijzonder. De betreffende dame had een buikkastje te koop staan, ik zocht er nog eentje om op te knappen. Je kon vanaf €40,- bieden, dus ik mailde of ik het voor die prijs mocht overkopen. Vervolgens verklaarde ze me praktisch voor gek omdat die prijs véél te laag was.
Ja neem me niet kwalijk, maar als je die prijs véél te laag vind, moet je naar mijn mening niet zeggen dat er vanaf die prijs geboden kan worden.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:53

Tsja, dat bieden vanaf snap ik ook nooit zo.. :=
Had laatst een zadel op MP gezien; bieden vanaf 250 euro.. Nou prima ik stuur mailtje met wat vragen en zeg dat ik 250 bied.. Nou ik was een gek die voor een duppie op de eerste rij wou zitten, ze wou er minimaal 900 voor hebben :') zet dat dan gewoon in je advertentie :?

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:15

Waarom gaan de mailtje eigenlijk nu allemaal via MP zelf?Ik vind dat behoorlijk irritant,zo heb je toch geen privacy?Is dat zodat ze bij kunnen houden wat je verkoopt en koopt? >;)

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:19

Tanuya schreef:
Jolienfortun schreef:
de eigenaar ( en toen nog vriendin) van mijn vorige bijrijd paard, een meisje van stal en ik hadden dekjes gekocht op marktplaats. Alles was nieuw en het waren er veel. Ieder 50 euro gegeven en overgemaakt. Wij maar aan het wachten en al een paar keer gebeld. Iedere keer was het ooh vergeten om op te sturen. Nog een keer gebeld en gezegd als de dekjes er die week niet waren er aangifte werden gedaan. Dekjes kwamen niet aan en zijn we aangifte gaan doen. Gelukkig hadden we alle gegevens. Hebben de ouders van dat meisje die 150 euro terug gestort. Meisje had het uitgegeven voor haar paard. Nu komt het ergste nog. De eigenaar van mijn bijrijd paardje blijft tot vandaag volhouden dat ze dat geld nooit heeft terug gekregen. Haar ouders en haar ex nu zeggen allemaal dat dit niet waar is en ze het geld terug heeft gekregen. nooit meer iets van een dekje of geld terug gezien.
Van je vrienden moet je het hebben

zo dat kan echt niet haha grappig dat mensen zo goed kunnen liegen

Ja echt niet normaal! Het is ook nog een meid van 24!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:43

Wauw ik had een prestige hoofdstel van iemand overgekocht komt die net binnen kreegk van ons ma bericht dat ddie gewoon gloed nieuw is en dat er als verrassinng ook prestige pees en kogel beschermers bij zateren :D

Dus een hele goede ervaring ermee

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:00

mischien een verkeerd pakketje ... dat iemand anders nu met jou pakketje zit

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:17

Denk inderdaad dat iemand dat niet zomaar even als verassing meestuurt, hoe leuk het ook is. Haha :)