Keiharde onweer, de lucht is donkergijs/zwart met sosm wat gelig. Regent nu al een kwartier hard, en sinds 5 minuten hevige onweer
paxine
Geplaatst: 29-07-12 21:22
Wij hebben vanmorgen een bui gehad, toen zon en droog, toen nog wat spetters van een minuut of 10. Verder de hele dag droog geweest met de zon. Nu is het nog steeds droog en blauw met hier en daar een wolkje.....
In Alblasserdam (onder Rotterdam) rolbliksem en het bleef ook heen en weer rollen met flinke hoosbuien. Nu droog en wolken beginnen te breken. Vanmorgen en vanmiddag heerlijk weer gehad in Teteringen en genoten van een heerlijke buitenrit.
Rolbliksem? Een rolwolk bedoel je? Dat buien heen en weer gaan is een fabeltje, dat lijkt vaak maar zo. Maar ik geloof best dat het een flinke bui was, heb je nog foto's of filmpjes gemaakt?
Je hoort gewoon het geluid dat het door blijf rollen en het stop dan ook even niet. Geen foto's helaas, want was wel een mooie geweest. Namelijk in plaats van verticaal hadden we ook een keertje horizontaal heel bizar.
Hier begint het nu ook te rommelen en af en toe een bliksem. Leuk
missfitness
Geplaatst: 29-07-12 21:44
O ja dat is een rolwolk, dat heb ik ook wel eens gezien! Maar zo'n rollend geluid van onweer klinkt me ook bekend in de oren. Maar hoe dat werkt weet ik niet.
Whieeeeee! Het begint flink te regenen en het onweeeeeert!
Anoniem
Geplaatst: 29-07-12 22:18
paxine schreef:
Whieeeeee! Het begint flink te regenen en het onweeeeeert!
Mazzelaar!
paxine
Geplaatst: 29-07-12 22:19
Hmmm....het is alweer over Het rommelt nog iets in de verte maar dat is het dan ook....... Nouja misschien komt er nog wat
Edit: ik zag de bui die net geweest is zich ontwikkelen op BR! Toen ik net keek heb ik hem niet gezien dus we krijgen nog steeds een bui tussen 11 en 12
Hier rommelt het ook al een tijdje, met soms een luide knal ertussen door. het ging ook storten maar dat is nu ook al opgehouden!
Hopelijk wordt het hier straks even noodweer! dan doe ik mn balkon deur op een kier open en ga k lekker op bed liggen. helaas moet vriendlief straks *uurtje of 2* vanuit den haag naar delft op de fiets,, hopelijk voor hem is het dan even droog!
Ik liep net buiten en zag een hele rare lucht, en hoorde daarna al een doffe donder Ben gaan bliksem spotten. Volgens buienradar hangt het bij het IJsselmeer, ben benieuwd of we er nog wat van mee krijgen, meestal is het al 'op' als het vanaf het ijsselmeer komt
gohya
Geplaatst: 29-07-12 22:32
Hier ook flinke regen en onweer! veel bliksem,maar ik kan gen foto's maken,het giet te hard. Wow een inslag hier aan de overkant,op Sonnenheerdt.