Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:20

Ik val even binnen met een vraag...
Ik heb een rijbroek in een grote enveloppe weten te krijgen met genoeg postzegels. Alleen past hij net niet door de brievenbus, weet iemand of ze dat op het postkantoor gaan aan nemen? :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:22

Pff, ergens op gereageerd waarbij T.E.A.B staat, maar geen idee wat het waard is...
Naar een richtprijs gevraagd maar die heeft ze niet helaas...
Ben bang dat als ik nu bied veel te laag bied....

@xSCWx waarschijnlijk niet, bij ons controleerde ze altijd, en als het niet paste ging en gauw een pakketzegel op en kon je afrekenen :7

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:23

Op het postkantoor hebben ze een mal in de vorm van een brievenbus, als jouw enveloppe daar niet door heen past, dan wordt het de prijs van een postpakket en ze zijn heel kritisch.

shetties

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:28

Ik prop het altijd gewoon in zo'n gewone oranje postbus, nog nooit iets van gehoord *afkloppen* O:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:45

Het hangt een beetje van het model af of het wel of niet past.
Maar idd wat er gezegt wordt, op het postkantoor hebben ze een mal waarmee ze passen. Hier maakt het wel verschil wie er achter de balie staat. De één is wel van het proppen en de ander doet al snel heel moeilijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:51

Saskiaatje schreef:
Dus het is derdehands, nieuwprijs 80 euro en dan wil je er nog 50 euro voor? Of 50 euro voor alledrie?

Je kan het gerust tweedehands noemen. Ik heb de jurken niet gebruikt en ze zijn nog steeds zgan. Eentje is zelfs ongedragen.
Maar ik mik altijd een beetje hoger met mijn vraagprijs omdat -zo blijkt nu weer- mensen in eerste instantie laag bieden.
Ik hoef er echt niet de volle pond voor te hebben, maar neem me niet kwalijk. 17,- voor een nieuwe jurk die 80,- heeft gekost?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:53

HTM schreef:
Pff, ergens op gereageerd waarbij T.E.A.B staat, maar geen idee wat het waard is...
Naar een richtprijs gevraagd maar die heeft ze niet helaas...
Ben bang dat als ik nu bied veel te laag bied....

Dan zou ik gewoon bieden. Eventueel een mailtje sturen waarin je uitlegt wat je bod is en dat je graag wilt onderhandelen omdat je nu geen idee hebt wat de richtprijs is.
Als je als verkoper geen richtprijs wilt geven, loop je dus het risico dat mensen te laag bieden. Eigen schuld, dikke ...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:13

kiki1976 schreef:
Het hangt een beetje van het model af of het wel of niet past.
Maar idd wat er gezegt wordt, op het postkantoor hebben ze een mal waarmee ze passen. Hier maakt het wel verschil wie er achter de balie staat. De één is wel van het proppen en de ander doet al snel heel moeilijk.

Ik verpakte ze altijd in een plastic zak en rekte die wat uit (het pakje was wat langer zeg maar) en dat ging prima op brievenbuspost. Was trouwens een tip van een bokker hier

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:40

Dat is het handige van kleding versturen: als je het een beetje creatief opvouwt en verpakt, past het vaak wel door de brievenbus.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:34

Idd, ik pak altijd zo'n grote gele enveloppe en dan vouw ik het kledingstuk heel strak op, in de lengte en breedte van de enveloppe. Goed de lucht eruit drukken en dan dicht maken. Ik prop het altijd gewoon door de brievenbus, dan knijp je de stof plat en schuif je hem weer een stukje naar binnen, nooit problemen mee gehad! ;) Alleen is het wel een beetje genant als er mensen naar je staan te kijken, terwijl je cm voor cm je pakketje door de brievenbus duwt :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:46

Ik heb het bod van 17,00 verwijderd, aangezien ik dat sowieso veel te laag vond.
Krijg ik net de volgende mail:

Citaat:
Uw heeft mijn bod verwijderd!!
Maar 60 en 50 euro is veel te duur
Die verkoopt uw nooit voor die prijs!!!
Mvg

waarop mevrouw het volgende heeft teruggekregen:

Citaat:
Hallo,

Allereerst hoeft u niet zo te schreeuwen.
Daarnaast mag u mijn vraagprijs te hoog vinden, maar 17,00 vind ik veel te laag.

Vriendelijke groeten,
Jolien.

Ik word toch altijd zo moe van dat overmatig gebruik van het uitroepteken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:49

Ik heb €10,- betaald voor zo'n jurk via marktplaats. Ook bijna niet gedragen en zo goed als nieuw. €50,- vind ik echt te veel. €20,- à €25,- ok. Maar €50,- echt niet!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:51

Dan heb je daar echt geluk mee gehad. Ik heb de jurken zelf ook voor dat geld gekocht.
Als je eens goed rondkijkt op MP zie je dat ze voor veel geld worden verkocht.
Daarnaast nogmaals: ik vind het niet erg als er onder de vraagprijs wordt geboden, maar 17,- is echt te weinig in mijn ogen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:58

Als Jolien 50 euro wil wil ze dat.
je kunt toch niet zonder de jurken gezien te hebben bepalen hoeveel ze waard zijn?
En daarbij zal de koper op MP niet weten dat zij ze al een keer van iemand anders gekocht heeft, want dat hoef je niet te vertellen, dus voor de MP gebruiker zijn ze 2de hands en niet 3de hands.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:09

HTM schreef:
Als Jolien 50 euro wil wil ze dat.
je kunt toch niet zonder de jurken gezien te hebben bepalen hoeveel ze waard zijn?
En daarbij zal de koper op MP niet weten dat zij ze al een keer van iemand anders gekocht heeft, want dat hoef je niet te vertellen, dus voor de MP gebruiker zijn ze 2de hands en niet 3de hands.

Danku _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:10

Jolien, je vraagt die 50 Euro dan toch wel voor alle drie de jurken tegelijk? Ik denk dat een tientje a 20 euro per stuk inderdaad realistisch is. Maar goed, jij vraagt het :) hoe langer ze liggen hoe minder ze waard worden he want het is dan (of nu al?) oude collectie, houd daar ook rekening mee. (Goed bedoelde tip.)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:14

Als ik kleding koop via marktplaats betaal ik ook echt heel weinig voor iets wat veel heeft gekost..Zo gaat dat nou eenmaal,er is ook erg veel aanbod..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:24

Ik vind een jurk die 80 euro nieuw kost ook niet de moeite om 2ehands te kopen, omdat het gebruikt is en misschien wel niet past. Maar ik vind tweedehands kleren nooit zo fris :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:27

Hm, heb de prijzen toch maar aangepast. Misschien zat ik toch wat aan de hoge kant, zoveel ervaring heb ik niet met kleding verkopen op MP. (afgezien van rijlaarzen)
Maar ik blijf erbij: 17,- vind ik echt te laag.

Ik bied de kopers wel de gelegenheid om te passen, het is aan henzelf om te kiezen of ze dit wel of niet willen. Maar hiervoor haal ik de prijs niet omlaag.
Ik zou kleren nooit verkopen als ze niet meer fris zijn. Ik heb ook weleens tweedehands kleding gekocht, maar alleen als ze in nieuwstaat waren. Anders vind ik het zelf ook geen prettig idee nee hihi.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:33

Ik heb pas nog een hamsterkooi voor 10 euro verkocht, kreeg rond half 5 een mailtje of hij hem af kon halen om 5 uur. Nou prima voor die 10 euro, om vijf voor vijf stond hij netjes voor de deur, de kooi even bekeken, betaald, kooi eventjes in een vuilniszak gedaan en toen is hij weggegaan. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:55

heb de vraagprijs verlaagd naar 30,00.
Krijg ik eerst van iemand een bod van 10,00. Vervolgens wordt het bod verwijderd, waarna dezelfde persoon 7,40 biedt.
*right*

Ohja, kreeg ook nog een mailtje van de persoon van vanmorgen terug:

Citaat:
Ok, ik schreeuw niet!!

Hm, misschien toch eens de functie van het uitroepteken uitleggen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:56

_O-
Jolien, misschien eens even googelen en naar haar toe mailen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:58

Ik heb heel wijs niet geantwoord. Ik vind het niet eens de moeite waard om de discussie met haar aan te gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:13

Haha dat zijn van die mensen waar je niet mee in discussie moet gaan. Krijg je zo'n mailtje 'IK SCHREEUW NIET!!!!!!!!!!!'

sure en ik ben de paashaas :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 18:18

Haha lijkt me idd ook het beste ;) Die snapt idd niet wat een uitROEPteken betekend ;)

Als ik al kleding koop via MP, betaal ik daar overigens ook nooit zo veel voor. Denk dat het goed is dat je je prijs hebt aangepast. Net wat eerder al werd gezegd, het is ongelofelijk mode/collectie gevoelig, je verkoopt 2e hands (want ze hoeven idd niet te weten dat het 3e hands is) oude collectie kleding. Als je met enige regelmaat de sale in de gaten houdt, krijg je nieuw in de winkel vaak al 30 a 40% korting op de originele prijs. Met een beetje mazzel betaal je zelfs maar de helft voor oude collectie die de winkel uit moet.

Met dat in mijn achterhoofd bepaal ik in elk geval de prijzen voor de kleding die ik verkoop. Want waarom zou iemand iets bij mij kopen, als ze het nieuw in de winkel voor praktisch dezelfde prijs kunnen krijgen?