In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:04

deze week denk ik naar de kapper toe. om er flink wat haar vanaf te laten halen.
M´n oma vindt het zoooo zonde, maar ik heb zoiets van haar groeit toch wel weer aan :D en je helpt er anderen mee

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:20

Pff ik baal als een stekker. Ik had echt flink lang haar maar wilde het nog even lang houden en dan na de zomer doneren. Nu ben ik gisteren naar de kapper geweest. Er moest zo'n 5 cm af want was al 8 mnd niet naar de kapper geweest. Nu heeft ze er 2x zoveel afgeknipt als de bedoeling was. Gaat dus nog even duren voordat ik kan doneren. Stomstomstom.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:02

Ow, da's inderdaad wel jammer. Ik heb er vandaag gewoon zelf 2.5 cm afgeknipt omdat het echt ongezond werd. Normaal ga ik dat nu elk halfjaar doen, en dan heb ik haar tot op mijn heupen, zodat het nog lang is als ik 30/40 cm doneer :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:17

Ik heb besloten om aan het eind van het jaar of begin volgend jaar mijn haar er sowieso eraf te halen.
Ik wordt gek van het verzorgen en het gewicht. Ook begin ik steeds meer op Hermelien Griffel te lijken, dit omdat mijn haar gelijk moet groeien omdat er altijd laagjes in heeft gezeten en nu heb ik dus vrijwel recht afgeknipt, dik haar wat ook nog wat pluist door de halve krullen. Het is dat ik niet zo'n engels accent heb maar anders...
Afhankelijk van de lengte gaat het naar een bepaalde stichting. Denk dat het toch die van de haarstukjes met petje/sjaaltje/etc. wordt. Ik wil nog wel iets over houden en geen jongenskapsel krijgen. Nu is het trouwens bijna onder mijn schouderbladen. Ben zelf 1.80m.

Toevallig heeft mijn oude lerares gister haar moeten afscheren en heeft vandaag op haar verjaardag een pruik gekregen, ook heeft ze een haarwerkje met een petje. Toch wel 'mooi' om het van dichtbij te zien. Ik deed het voornamelijk omdat mijn schoonvader en tante aan kanker zijn overleden. Hoewel zij geen haarstukken nodig hadden begon ik er wel over na te denken en had ik dus besloten om het te gaan doneren. Ook omdat ik een doel wil voor mijn afgeknipte haren. Anders is het ook maar zonde.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:35

Ik ben aan het googlen naar stichtingen die ik geschikt vind.
Voor diegene die al eens eerder hebben gedoneerd: waar kijken jullie naar bij het kiezen van de stichting?
Ik wil echt graag dat het goed terecht komt.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:35

Ik heb het aan de nederlandse haarstichting gedoneerd :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:38

Ik heb mijn haar vorig jaar gedoneerd aan stichting kinderwensen, gewoon omdat ik daar via via positieve berichten van had gehoord. Ik heb besloten om nu mijn haar weer te laten groeien en over een paar jaar weer te schenken.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:21

ik heb het aan stichting haarwensen gegeven, eigenlijk gewoon omdat ik het aan kinderen wilde geven, en dat doen ze daar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:34

Ik wilde eerst aan haarwensen geven, maar nu toch liever aan een stichting die niet alleen voor kinderen is. Want de mensen om me heen die te maken krijgen met kanker die zijn volwassen. Dan heb ik meer het gevoel dat ik indirect ook iets voor hun doe.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:07

Is stichting haarwensen echt alleen voor kinderen? Of vooral voor kinderen maar ook volwassenen?

Ik heb het aan stichting haarwensen gegeven, eigenlijk vooral omdat ik die site er wat proffesioneler uit vond zien dan andere sites die ik bekeken had.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:11

Haarwensen is echt alleen voor kinderen :j

Ik heb het inmiddels twee keer gedoneerd aan haarwensen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 11:52

Afspraak bij de kapper is gemaakt :) dinsdag ben ik aan de beurt :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:47

Ik heb m'n haar nu 2x naar Haarwensen gestuurd :j Weet niet, dat voelt gewoon goed.
Had trouwens de 2e keer er een brief bijgedaan en m'n adres daar ook opgezet (eigenlijk gewoon uit gewoonte, zo heb ik het tenslotte op school geleerd :') ) en een ontzettend leuke brief teruggekregen, heel leuk.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:07

Oeh goed idee :) lijkt me ook erg leuk :)
Dinsdag kan ik weer iets van mn goede voornemenslijstje schrappen :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:22

hoe werkt het eigenlijk? Mijn dochter van 15 is ook haren aan het sparen en is een eind op weg. Maar benader je dan de stichting aan wie je het wil doneren voor je naar de kapper gaat? Of stuur je het gewoon op?

en hoor je nog naar wie het gegaan is? Het lijkt me namelijk heel bijzonder om later eens een foto te zien van degene die haar haar heeft gekregen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:51

Je stuurt gewoon je haar op naar de stichting en kunt er eventueel een brief bij sturen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:53

Je doet de vlecht gewoon in een enveloppe en stuurt het op met de post (bij Haarwensen krijg je dus een brief terug als je een briefje meestuurt met je adres e.d.)
Helaas kunnen ze het eindresultaat niet laten zien. Dit staat ook in de brief die je dan krijgt. Dit omdat er meerdere vlechten/staarten voor een pruik gebruikt worden en er dan niet te achterhalen is waar je haar heengegaan is.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:35

Ik ga denk ik morgen naar de kapper om impulsief 15 cm eraf te halen :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:04

Haha ik heb zaterdag een afspraak voor dinsdag gemaakt om er 25-30 cm vanaf te laten halen :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:02

Ik ben vandaag gekortwiekt :D En dat letterlijk, van lang haar tot onder de schouderbladen is het nu echt kort 8-) Lekker frips koppie. En het haar gaat naar haarwensen. Dat regelt de kapper allemaal. Heb een kapper opgezocht uit hun lijst van kappers, er zat gelukkig 1 in de woonplaats van mijn moeder. Ben er vanmiddag binnengelopen of mijn haar lang genoeg was. Zeker zeker was het antwoord, ok heb je tijd?? Ook ja. Knip het er dan maar af :P

Wilde al een poosje weer kort, en zo heeft tenminste nog iemand wat aan dat bosje van me :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:49

morgen ben ik aan de beurt :D ben benieuwd naar het resultaat :D kan niet wachten tot ik van m´n staart ben verlost, ik laat het overigens tot aan m´n schouders afknippen ongeveer

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 21:56

Je kan ook naar een Haarwensen kapper gaan, dan hoef je het zelf niet op te sturen en word je gratis geknipt :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 22:15

Ik ben bij een haarwensen kapper geweest :D En ja ik had niet hoeven betalen, maar wilde en heb gewoon betaald. Mijn haar doneren vond ik wel genoeg.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:39

Hoppa, 29 cm is er uiteindelijk vanaf gegaan en ik heb m´n haar nu iets over m´n schouders, vind het erg leuk staan zo, wel erg wennen deze lengte. Ik heb steeds de neiging om het naar achteren te gooien maar dat is niet echt nodig omdat het kort is :P

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:51

Ik ben al sinds eind 2009 aan het sparen, maar... Het word niet langer :( ik begon met haar tot over mijn schouder, en nu is het tot net over mijn bh bandje. Het wordt gewoon niet langer, ik ga 2x per jaar naar de kapper... Dus zit in dubio of ik mijn "taak" ga opgeven, of dat ik met een kort koppie ga rondlopen. Had me voorgenomen zeker haar tot over mijn schouder over te willen houden. Ik word er gek van!
http://imageshack.us/scaled/landing/707/glyr.jpg