Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:18

Ik zou inderdaad ook eerst mailen en daarna pas bieden, maar ik koop nooit meer iets wanneer er geen foto van het originele artikel bij geplaatst is!!! Als je een foto van een plaatje o.i.d. kunt plaatsen, kun je ook een foto van het artikel zelf plaatsen!
Zou daar al geen goed gevoel bij krijgen!
(heb zelf een keer een beeldje van een plaatje gekocht en die kwam helemaal in stukken aan... ;( Was niet (alleen) tijdens verzenden gebeurd, want een stuk zat er niet eens bij... :( )

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:36

Heel gek dat verhaal!!
Ik heb laatst een keer gehad.
Ik had 2 oude vliegenfrontjes op mp staan, voor 1 euro samen. Nou iemand reageerde dus, die wilde ze hebben voor 1 euro. Ze mogt ze van mij hebben voor 3 euro incl verzendkosten. Ik dus alles in envelop gedaan alvast, en zij zou het geld savonds naar mijn vriend over maken, tot vandaag aan toe nog steeds niks binnen gehad, ik had dus mail gestuurd of ze het geld nou wel of niet had over gemaakt. Ik kreeg het andwoord dat haar paard was ingeslapen dus dat ze de vliegenfrontjes niet meer nodig had. Nou ik snap dat dan wel, maar een week later kreeg ik een bod op iets anders (ook iets kleins) ik had in eerste instantie niet door dat het het zelfde meisje was. ik zei dus dat het goed was en of ze het wou ophalen of wou laten verzenden, Zij vroeg waar ik woonden dus ik d8 dat ze hem wel wilde ophalen, ik dus mijn adres gestuurd en zij zo: ja ik woon 150 km van je vandaag dus ik ga het niet doen.
Ene kant dan ook wel logies dta je dat niet gaat fietsen:P maar je kan op mp al zien waar ik ongeveer woon. de plaats. En toen kwam ik er ook achter dat het het zelfde meisje was. Ik was er even klaar mee toen:P

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:02

@ korbakimmy8
dat heb ik nu ook al een paar keer gehad,
uit mijn ervaring blijkt toch dat jonge kinderen hun afspraken met geld overmaken niet na komen.
Ik zit nu ook al 2 weken te wachten op een meisje die iets komt ophalen bij mij, iedere keer weer een andere smoes,
ze komt woensdag weer, als ze dan weer een smoes heeft dan zet ik het weer op marktplaats.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:38

mijn vriend had gisteren zijn auto verkocht via mp en ze kwamen hem ophalen.
hadden fijn afgerekend. wil mijn vriend gister met een briefje van 50 ( dat uit het pakketje kwam waarmee die man zijn auto heeft betaald) betalen bij de kfc. controleren ze hem op echtheid blijkt hij nep te zijn.... dus mijn vriend beetje in paniek want hij had thuis nog een groot bedrag liggen. hij naar zijn moeder gebeld om te kijken of die echt waren, dat waren ze gelukkig wel. daarna gingen we dat briefje met een echt briefje vergelijken en toen zag je het pas goed. heeft zijn vader naar die meneer opgebeld gisteren nog en hij hield zich van de domme. vertelde dat hij het gewoon op de bank gepind had. gesprek is met de camera opgenomen waarin hij bevestigd die 50 euro alsnog over te maken. dus ben benieuwd wat nu gaat gebeuren. zijn vader gaat vandaag naar de bank...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:50

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:54

_lauraaa_ schreef:
mijn vriend had gisteren zijn auto verkocht via mp en ze kwamen hem ophalen.
hadden fijn afgerekend. wil mijn vriend gister met een briefje van 50 ( dat uit het pakketje kwam waarmee die man zijn auto heeft betaald) betalen bij de kfc. controleren ze hem op echtheid blijkt hij nep te zijn.... dus mijn vriend beetje in paniek want hij had thuis nog een groot bedrag liggen. hij naar zijn moeder gebeld om te kijken of die echt waren, dat waren ze gelukkig wel. daarna gingen we dat briefje met een echt briefje vergelijken en toen zag je het pas goed. heeft zijn vader naar die meneer opgebeld gisteren nog en hij hield zich van de domme. vertelde dat hij het gewoon op de bank gepind had. gesprek is met de camera opgenomen waarin hij bevestigd die 50 euro alsnog over te maken. dus ben benieuwd wat nu gaat gebeuren. zijn vader gaat vandaag naar de bank...

_-:( das wel erg, gelukkig dat jullie daar ffe naar hebben gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:57

ja gelukkig hebben ze bij hem thuis zon blauwe lamp daarvoor. want hij was best in paniek. en hij had de auto al iets goedkopen weggedaan. dus dan zou dat helemaal zonde zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:17

Maar als jullie niet gezien hebben dat die 50 euro nep was, dan kan het héél goed zijn dat die andere man het ook niet gezien had. Sterker nog, als hij bewust de boel wilde flessen, had ie er wel een paar meer tussen gestopt. Ik vind dit niets te maken hebben met "raar volk op MP" en uitspraken als "hij hield zich van de domme" vind ik hier dus echt NIET op z'n plaats. Dat is een beschuldiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:19

euhm hij wist dondersgoed waar het over ging. en ieder leek kan wel snappen dat de bank je geen nep geld geeft. oja, en hij wou daarna geen adres geven.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:21

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:23

_lauraaa_ schreef:
euhm hij wist dondersgoed waar het over ging. en ieder leek kan wel snappen dat de bank je geen nep geld geeft. oja, en hij wou daarna geen adres geven.

Het kan toch gewoon zijn dat hij nog een 50-je nodig had en deze nog had liggen? :?
Als hij echt kwaad gewild had had hij idd. met meer of alles met nep betaald..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:27

Hij wist dondersgoed waar het over ging... tja, daar ben ik niet zo zeker van. Want nogmaals, als ie de boel op had willen lichten, had ie er wel meer bij gedaan dan alleen die miezerige 50 euro.
En natuurlijk wilde hij geen adres geven, die had je van mij ook niet gekregen. Beetje lopen beschuldigen terwijl hij er misschien helemaal niets vanaf wist. Grote kans trouwens.
En ook al werd er niet beschuldigd, vreemde mensen krijgen mijn adres ook niet, tenzij iets opgestuurd moet worden!

Nee, in dit geval blijf ik bij mijn eerdere bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:28

hij heeft echt meerdere keren herhaald dat het van de bank kwam. meer of alles nep betalen hoeft niet, als hij dit bij meerdere mensen dan zou doen dan zou het hem toch een paar 100 euro op een jaar schelen. en dat hij aan de telefoon steeds erom heem praatte zei al genoeg. maar ik ga me hier niet druk meer maken in dit topic. ik heb het gesprek gehoord en jullie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:29

adres moesten ze zowiezo hebben omdat er nog wat daarheen gestuurd zou moeten worden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:31

Ik blijf erbij. Want er moet allemachtig veel geinvesteerd worden als je met auto's kopen een paar honderd euro winst wilt maken in een jaar... dus nee, dat gaat er bij mij echt niet in. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:31

dan niet ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:33

Je doet nu net alsof je het heeeeel erg zeker weet dat die kerel de boel belazerd heeft maar dat weet je helemaal niet, dat zijn gewoon speculaties. Ik geloof niet dat hij het express deed, dan had hij er wel meerdere neppe 50-jes bij gedaan.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:35

GamblersCup schreef:
Ik blijf erbij. Want er moet allemachtig veel geinvesteerd worden als je met auto's kopen een paar honderd euro winst wilt maken in een jaar... dus nee, dat gaat er bij mij echt niet in. :')

Hij kan ook gewoon bij winkels betalen of van mij part bij de hooiboer :') En ja... dan loopt het snel op

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:37

Captain schreef:
Je doet nu net alsof je het heeeeel erg zeker weet dat die kerel de boel belazerd heeft maar dat weet je helemaal niet, dat zijn gewoon speculaties. Ik geloof niet dat hij het express deed, dan had hij er wel meerdere neppe 50-jes bij gedaan.

Met een paar 50'jes word het zéker opzet. Nu zou hij zich nog onschuldig voor kunnen doen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:42

Bij winkels wordt gecheckt. Dus hij zou veel moeten investeren bij particulieren om een paar centen uit te sparen... en wie zegt dat de goede man paarden heeft en bij een hooiboer afrekent? :D Als ie het moet doen van auto's etc. dan levert het met 50 euro per keer niks op. Nee, als het een echte oplichter was, dan zaten er wel een paar valse briefjes meer bij.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:52

GamblersCup schreef:
Bij winkels wordt gecheckt. Dus hij zou veel moeten investeren bij particulieren om een paar centen uit te sparen... en wie zegt dat de goede man paarden heeft en bij een hooiboer afrekent? :D Als ie het moet doen van auto's etc. dan levert het met 50 euro per keer niks op. Nee, als het een echte oplichter was, dan zaten er wel een paar valse briefjes meer bij.

Dat was een voorbeeld van die hooiboer.... béétje meedenken. :')

En in het buursupertje word lang niet altijd gecheckt. Net als boekhanden enz enz. Niet alle winkels hebben een controle apparaat, helemaal de kleine winkels niet.
Dus het zou heel goed kunnen dat hij meer besodemieterd en daarnaast ben ik van mening dat je aardig in kan schatten hoe of wat.
Ik geloof het verhaal dus wel, het is niet de eerste keer dat ik het hoor.

En slimme oplichters zijn niet te gretig, nu kan hij zeggen dat het een stomme fout was. Bij meerdere briefjes heeft hij de politie aan zijn broek hangen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:58

Heb je de emoticon niet gezien? Niet alles zo ombuigen dat het in je straatje past hoor ;)
En ik heb het gebruikt als voorbeeld, als je geen grootverbruiker bent van materiaal dat je partiuculier inkoopt, heeft het geen zin.

En niet gretig zijn... heb je gelijk in, maar "niet gretig zijn" en "het levert gewoon geen klote op" zijn twee verschillende dingen. Je gaat op een auto (en het zal geen nieuwe geweest zijn natuurlijk, als ie in héél slechte (sloop) staat was hebben we het nog steeds over een paar honderd euro) toch niet maar 1 briefje van 50 ertussen stoppen? Nee, dan ben je als oplichter wel héél dom bezig :D

Maar goed, de meningen zijn hier over verdeeld, dat mag ook en zal ook zo blijven, ik ben benieuwd naar nieuwe verhalen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:03

Meh... ik vind 200 euro per jaar al een leuke besparing. Dat zou dus 50 euro per 3 maanden zijn, wat dus te doen is.... :j Het is niet zo dat er geen criminelen en topcriminelen zijn. Daar tussen zitten ook nog mensen ;)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:15

...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:26

...

jij bent wel iemand van weinig woorden hoor Sas :')
(maar volgens mij weet ik wel wat je wil zeggen :)) )