Hallo iedereen,
Hier weer een update van mij! De uitslag van de punctie... Ze konden niet met 100% zekerheid zeggen wat het nou was. Heel vaag. Toen zei de longarts dat ze graag een biopsie wou doen.
Dit hebben wij ook laten doen. Mijn vader was behoorlijk zenuwachtig. Het verdoven deed hem ontzettend zeer. Het moest halverwege de operatie, nogmaals worden verdoofd.
Uiteindelijk hebben we ook de uitslag van de biopsie al. Het blijkt nu dat de chirurg het verkeerde gedeelte heeft weggenomen. Namelijk niet uit de bult in zijn nek, maar uit zijn speekselklier.
Nu heeft de longarts gezegd dat we een bronchoscopie moeten doen. Waarbij ze dus een slangetje in de keel doen, naar de longen, en dan word daar een hapje uit genomen.
Dit gebeurt morgen. Het word een dagopname. Het lijkt me behoorlijk vervelend eigenlijk... 
Ook heeft de longarts ons doorgewezen om een pet-scan te maken in het MCL. Op deze scan kun je zien of er nog verdere uitzaaiingen zijn. Dit was ook een lange dag zeg.
De uitslagen zijn ook al bekend. Er zijn uitzaaiingen te zien, linkerlong-boven, en nu blijkbaar ook rechterlong-midden. Ter grootte van een golfbal ongeveer.
Verder gaat het door naar het linkerschouder. (Vandaar dat mijn vader zo'n last heeft van zijn schouder). En de lymfeklieren links en rechts. 
Nu is het afwachten op het RIF totdat die belt, en dan kan de bestralingen beginnen.
En afwachten op de bronchoscopie, zodat er kan bepaald wat voor chemo er kan worden gegeven.
één ding is zeker... Genezing is niet mogelijk.
Alleen rekken... en remmen...