linneketeut schreef:En wat dacht je van Peugot?
Is het Péúgot, of Pèùgot
Kan je de eu op meerdere manieren uitspreken?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Is het Péúgot, of Pèùgot
patatkraam schreef:Ik kende alles al, maar die krieg n bochel blijf ik altijd hilarisch vinden
[/quote]
Irmy schreef:Kenyada schreef:haha net zo erg als zeuven (zeven)
Dat zeggen mensen expres.
Mijn moeder heeft bij de bank gewerkt en moest toen wel zeuven i.p.v. zeven zeggen, omdat zeven te veel op negen (ik dacht dat het negen was...) lijkt.
Mijn ouders werden behandeld als Duitsers, pas toen hun woordenboek Frans-Nederlands op tafel kwam, gingen de Fransen zich fatsoenlijk gedragen. Ik zeg overigens ook niet, dat ik níet racistisch ben toch? Eén van mijn beste Vrienden komt uit Gambia en ik heb ook vrienden die van Marokkaanse afkomst zijn. Als mensen bewijzen dat ze mijn moeite niet waard zijn, zullen ze mijn moeite nooit meer krijgen. Zo werkt het bij mij nu éénmaal. Deze ervaring komt overigens uit Normandië.
Maakt me ook allemaal niets uit.
Worden de K3'tjes alledrie NL!
Is het Péúgot, of Pèùgot
Of Làbrador of Lábrador
Of naast af, of langs af, of langs heen ?
Oohja en waar ik me matenloos aan erger:
"Wij hebben 5 kippen en 1 haan"
Wij hebben gewoon 6 kippen, waaronder 5 hennen en 1 haan.

Maar ja, ik ben er gewoon trots op. En echt hoor, ik kan heel netjes Nederlands praten... Echt! Maar ja, mijn familie in de kop van Noord-Holland vonden het geweldig om mij het woord brug uit te horen spreken. Die 'g' vinden ze daar prachtig.Citaat:Da's mekkelijk... De eerste is Peugeot... of 'n Auto..
De 2e is 'n hond
De 3e is via...
En de laatste tja, dat jij het verschil tussen mannelijk en vrouwelijk nie ziet is volgens mij meer een persoonlijk probleem...
Geweldig gewoon! Hij deed dat in plat antwerps, omdat hij zeker wist, dat de Belg hem anders niet zou geloven.
phormicola schreef:Het enige woord waar ik me echt aan kan storen is 'euri'Zeg toch gewoon Euro's, mens
Of georven, ipv geërfd
Aan het euri dan.
AngeliqueB schreef:In Limburg is het auto, geen ooto.. Wat wel ergerlijk is, als 'Hollanders' de klemtoon verkeerd leggen bij de uitspraak van Kerkrade, het is KERKrade, niet KerkRAde!
Daar ga ik eens op letten. 
idefix4 schreef:[
Optiwolk: Is die regering in België nou nog nie gelukt? haha. Nog even en ze willen weer terug in het Nederlandse bestel..Worden de K3'tjes alledrie NL!

Optiwolk schreef:Ja maar, als je onverwachts moet remmen, dan kan je toch niet op voorhand anticiperen?
Ik snap de bedoeling, ik vind het gewoon een beetje dom, want ik kan niet voorspellen of er iets gaat gebeuren of niet. Ongeacht m'n aangepaste afstand/ snelheid.
Sence schreef:Ik woon in Leeuwarden, en als er dan eens een keer Leeuwarden in het nieuws komt, dan valt het voor mij wel op dat ze het altijd op de verkeerde manier uitspreken.