Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:42

Nou de paardjes hebben ook weer hooi. :P

Het was wel super glad op de weg. :\

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:42

Ingmar_ schreef:
*jankt. Er ligt hier echt teveel sneeuw. Ik haat het. Blugh. Het is gewoon ECHT te veel!

Ik jank met je mee |( |(
Hier ligt ook téveel sneeuw.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:43

Net even gemeten en wij hebben iets meer dan 8cm sneeuw op de tafel liggen buiten.

Pasterza dat is hier ook zo. Donderdag heeft het geregend en gedooid, alles stond toen onder water omdat het niet de bevroren grond in wilde trekken. Tja, 's avonds heeft het weer gevroren en sinds toen heeft het niet meer gedooid...

Rienn

Iris82 schreef:
Voor jullie ziet t er beter uit dan voor ons. Het lijkt op een megasneeuwbui zo groot als België die vanuit inderdaad België onze kant op komt. Maar hij houdt een beetje oostelijk aan. Dus hij zal jullie missen denk ik.

Wij krijgen inderdaad niet de lading die jullie krijgen, maar we krijgen wel een beetje sneeuw.
Succes voor de gene die wel de hele lading krijgen.

Ingmar_

juline schreef:
Hij gaat alleen wel weer over utrecht heen.

Ja, dat zal wel weer.... :')

Mja, ik wil nog naar de winkel. Ik ben helaasch wakker geworden met nogal een euhmn..kater en ik durf de straat nu al helemaal niet op. Ik ben vanacht zonder te vallen [en dat was echt heel knap _O- ] thuis gekomen, maar ik durf echt m'n huis niet uit.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:44

Annetje schreef:
Net even gemeten en wij hebben iets meer dan 8cm sneeuw op de tafel liggen buiten.

Pasterza dat is hier ook zo. Donderdag heeft het geregend en gedooid, alles stond toen onder water omdat het niet de bevroren grond in wilde trekken. Tja, 's avonds heeft het weer gevroren en sinds toen heeft het niet meer gedooid...

Hier idem dito en daardoor kan ik echt helemaal niks doen met mijn fjordje.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:45

Ga het wel in de gate houden hij zegt stipt 1 uur dat het hier gaat sneeuwen eens kijken of ze gelijk hebben haha.

Maar het zal allemaal wel mee vallen want zo veel ligt hier eigenlijk niet. Gewoon een mooi laagje waar je niet zo snel last van hebt.

ingmar ga anders beter nu ben je meteen van je hoofdpijn af en voor het bij jou gaat sneeuwen is het 15 uur.

Edit geloof er nu eigenlijk helemaal niks meer van. Als ik inzoom op breda dan geeft hij met 1 uurs verwachting aan dat er een plukje tussen breda en tilburg gaat en het dus om 13 uur niet gaat sneeuwen hier en met verwacht komt er een heel dik pak ons kant op :=
Wat is het nou? :brr:
Laatst bijgewerkt door juline op 19-12-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:46

Juline. Ja wij zitten op dezelfde lijn he.
Ik ben benieuwd offie gelijk krijgt. :)
Beetje jammer dat ie nou al gaat sneeuwen, wilde eigenlijk eerst nog met de hond naar het bos.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:48

*pakt moonboots weer uit de kast*
ging net met mn uggs de sneeuw in, die zijn nu beetje nat _O- de sneeuw kwam tot de bovenkant van de laars bijna xD

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:50

Ja ben ook wel benieuwd hoe erg het in tilburg wordt. Zit nog in de ziektewet maar was de bedoeling morgen of dinsdag wel weer te gaan werken in tilburg dus. Maar als het een dik pak wordt gaat het hem morgen nog niet worden denk ik.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:50

Lekkr zonnetje hier. :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:51

Niemand uit gilze hier toevallig daar zou het nu al moeten sneeuwen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:52

Snap ik. Rustig aan doen hoor.
Kweet niet hoe je naar Tilburg wilde gaan, maar of je staat in de file of je staat in de kou als er geen OV rijdt. Dus kun je nog maar beter een dagje ziek zijn.

Raar dat het in Gilze al sneeuwt. Ik woon in de Reeshof.
Dat scheelt maar een paar cm.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:54

Ja heb geen zin om met het ov vast te staan ergens. Ik pas zeker op was van de week al gegaan maar was geen succes helaas. Maar weer nieuwe antibiotica kuur gehaald.

Ja buienradar zegt dat er om 12.40 een plukje boven gilze hangt.
Die trouwens ook steeds veranderd en niet weet wat ie wil. Nu vallen er ineens allemaal gaten in de sneeuw bui en wordt het ook steeds later dat het gaat sneeuwen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 13:55

Mijn kat waagde net een sprint buiten en kwam tot aan zijn buik door de sneeuw geschoven.
Hij heeft een schouderhoogte van 40 cm dus er zal hier zo een 25 cm liggen.
Leuk gezicht, vooral op de dunne sneeuw stukjes de pootafdrukken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:12

sjonge, utrecht centraal is weer ontregelt..
vind het echt niet kunnen.. 2 vlokken sneeuw en het hele land is gewoon dagen lang een puinhoop.
hoe moet dat gaan als het straks de rest van de winter zo blijft sneeuwen? dan kunnen veel mensen niet naar hun werk ed..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:13

juline schreef:
ingmar ga anders beter nu ben je meteen van je hoofdpijn af en voor het bij jou gaat sneeuwen is het 15 uur.

Ik bedenk me net dat ik blut ben. Ik kan niet eens meer sigaretten kopen. :')

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:13

Zwitsal schreef:
vind het echt niet kunnen.. 2 vlokken sneeuw en het hele land is gewoon dagen lang een puinhoop.
hoe moet dat gaan als het straks de rest van de winter zo blijft sneeuwen? dan kunnen veel mensen niet naar hun werk ed..

en in Rusland, Hongarije en weet ik veel waar. Waar elke winter meters sneeuw liggen, rijd alles netjes op tijd en niks tot weinig aan de hand..

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:14

Zwitsal schreef:

Ik was vanacht uit in Utrecht en er vielen wel meer dan twee vlokken uit de luch hoor. :') In een uur of drie tijd is er meer dan tien centimeter gevallen.

Bonaire

Hoe is het op de snelwegen nu? Heeft iemand een idee, in zuid holland?

Iris82

Ingmar_ schreef:
Ik bedenk me net dat ik blut ben. Ik kan niet eens meer sigaretten kopen. :')

Als je een weekend OV hebt mag je in Tilburg wel een pakje peuken komen halen. :')

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:15

En maar op het nieuws verkondigen.
Dit jaar gaan we beter en meer optijd schuiven en strooien. Ja tuurlijk.
Het zout is hier nu al bijna op en schuiven doen ze alleen nog op de snelwegen en de op en afritten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:16

ja inderdaad..
een studiegenootje van een van mn vriendinnen komt uit canada.. die weet niet wat der overkomt hier..
het sneeuwt en het komt zelf op het nieuws :o

maarja, in rusland en hongarije ed is er wel een veel minder drukke bezetting van de sporen.
als er bijv daar over 1 spoor 1 trein per uur moet, moeten er bij ons over een zelfde stukje spoor 50 treinen.
als er dan iets gebeurd gaat het ook goed fout.

maarja, we hebben jaren lang zachte winters gehad.. prorail heeft vast gedacht: we nemen geen voorzorgsmaatregelen! want we hebben toch zachte winters en het kost alleen maar geld.

edit: ingmar: jamaar komop... stel er valt 20 cm... dan kan toch niet het hele land ontregelt zijn?
kijk dat je je als spoorweg organisatie niet voorbereid op een meter sneeuw, oke!
maar 20 cm?
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 19-12-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:17

Nou hier was het ook spiegelglad. Geloof niet dat ze veel gedaan hebben. Ik heb alleen een traktor de sneeuw zien schuiven in de polder maar nergens geen strooiwagen gezien?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:17

Zwitsal schreef:

Mijn(sinds gister ex) vriend is hier en moet nog naar Tiel... Maar er rijden geen treinen bij Utrecht en zit dus nog verplicht hier,....