Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:04

Hoewel ik eigenlijk niet van plan was te gaan stemmen, schrik ik van de hoeveelheid mensen die op de PVV stemt.
Voor mij een reden om wel te stemmen... op de SP.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:10

Ik was al van plan om op de PVV te gaan stemmen en het doen van de stemwijzer heeft die keuze niet veranderd (bij mij stond overigens de PvdD op de tweede plek). Ik ben het, net als zoveel mensen, niet met alles eens maar met een hoop punten die ik heel belangrijk vind wel.
Het is inderdaad wel heel opvallend dat de PVV op Bokt de grootste partij is tot nog toe.

kohtje

Brainless schreef:
@Kohtje
Je stemt toch niet op iemand om zijn uiterlijk??

Nee maar wel op zijn uitspraken.
Hij komt bij mij niet over als een man die met wereldleiders kan praten.

kohtje

Re: Wat ga jij stemmen??

Klein vraagje, waarom wel PVV en geen Ton ?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:11

Brainless schreef:
@Kohtje
Je stemt toch niet op iemand om zijn uiterlijk??

Nou ik zou om die reden ook niet op hem willen stemmen en niet om zijn uiterlijk maar hij kwam bijvoorbeeld te laat aanzetten bij een afspraak met de koningin. En ik vind dat je zulke dingen niet kan maken.. En hij is meerdere malen weggelopen bij discussies. Of loopt gewoon weg terwijl iemand nog tegen hem aan het praten is en dat vind ik echt zó onfatsoenlijk.. En ik zou me echt doodschamen voor ons land als hij dat bijvoorbeeld bij Obama zou doen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:20

Zoals Wilders zelf al toegelicht heeft; Nu spreekt hij namens de PVV als hij premier zou worden spreekt hij namens het hele Nederlandse volk en zou dan niet weglopen en opletten met wat hij zegt in het buitenland.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:24

Ook als je de plaatselijke groenteboer bent is het gewoon onfatsoenlijk om weg te lopen en bepaalde dingen te zeggen. Heeft niks te maken met hoe hoog je functie is in mijn ogen..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:29

Brainless schreef:
Daphna schreef:
Communisme??? Deze top inkomens, zijn maar zelden van ondernemers hoor. Wat denk je van de Bonussen van een paar ton, die boven salarissen op komen. Lijkt me niets communistisch aan dat daar over belast mag worden. Ondernemers klimaat wordt juist flink gestimuleerd door de SP. De rijken betalen maar 1,2% belasting over hen eigendom, terwijl de ondernemer, en de arbeider, en de mens in loondienst tot wel 52% betaald.. Wat versta jij onder communisme?

Dat zijn 2 verschillende dingen, ook de normale arbeider betaald ook gewoon 1,2% vermogensbelasting.
De ene is nl vermogensbelasting en de andere is inkomensbelasting (die de rijkere ook "gewoon" betalen).

Het zijn inderdaad 2 verschillende dingen (heb net belastingrecht gehad), maar waar zij op doelde was dat de manier van omgaan met de crisis communistisch is. Ik beschrijf het huidige stelsel, en wat de sp dus wilt is de veroorzakers van de crisis laten betalen, de banken en speculanten, en de hogere inkomens. Ik vind dit geen communisme. Communisme is iedereen heeft het zelfde inkomen. Een dokter of piloot heeft een lekker inkomen, maar echt geen hoog inkomen, tenminste dat vind ik. Het is een belangrijk beroep waar levens van afhankelijk zijn logisch dat deze mensen meer verdienen, net zoveel als een arbeider in moeten leveren. Hoge inkomens die extra belast mogen worden van de sp, zijn bijvoorbeeld de inkomens van de bank mensen: Salaris Zalm 'onacceptabel' volgens SP en PVV Is de PVV nu ook communistisch? Als je zoveel verdient, is het dan redelijk dat deze mensen meer belast worden. Over die 1,2%, dat wat ophogen lijkt mij niet meer dan normaal. Multi miljonairs, mogen toch echt wel wat meer afdragen lijkt mij.

http://www.parool.nl/parool/nl/224/Binn ... -PVV.dhtml

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:31

Zeg dat wel ja.
als je zoveel geld hebt mag je wel wat bijdragen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:59

saffire schreef:
Zeg dat wel ja.

En waarom moeten mensen met een hoger salaris meer bijdragen dan een ander? Iedereen is toch gelijk in Nederland? Maar als een persoon met een hoger salaris meer moet betalen, draagt die gene ook meer bij aan de maatschappij.. Alsnog geen gelijkenis..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:43

Wat mij in dit topic opvalt aan PVV-stemmers:
- Men heeft het gehad met de andere partijen, terwijl een groot deel niets eens de kans gehad heeft te regeren
- Men stemt op de PVV omdat het zulke goede punten heeft en dat men niet zozeer op de immigratiepunten stemt. Waarom dan geen andere partij die dezelfde punten als de PVV heeft, maar dan zonder het immigratie geleuter?
- Men stemt op een partij voor de VRIJHEID, maar wel VOORWAARDELIJKE vrijheid (ik vind het persoonlijk best grappig, die tegenstrijdigheid)
- Men stemt op een partij die vóór democratie is, terwijl de democratie in de eigen partij ver te zoeken is

Echt, ik snap er niks van :?
En ik denk ook dat het merendeel van de stemmers het complete programma niet gelezen heeft. Maar dat denk ik ook van andere partij stemmers :)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:00

Daisies schreef:
saffire schreef:
Zeg dat wel ja.

En waarom moeten mensen met een hoger salaris meer bijdragen dan een ander? Iedereen is toch gelijk in Nederland? Maar als een persoon met een hoger salaris meer moet betalen, draagt die gene ook meer bij aan de maatschappij.. Alsnog geen gelijkenis..

Iedereen is gelijk ja, maar ik heb liever dat ze geld gaan halen bij mensen die rijk zijn dan bij mensen die onder de armoede grens leven.
en trouwens als je miljonair bent moet dat geen probleem zijn toch ??

en ik heb het programma wel gelezen anders ga ik niet stemmen op iemand he ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:04

@Saffire
Niemand weet wat voor lasten een miljonair heeft of waar het geld zit. Als alles in een bedrijf/huis zit kun je er niet bij (dus op papier ben je miljonair, maar je kan theoretisch nog geen cent ervan uitgeven).

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:17

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 13:18

Brainless schreef:
@Saffire
Niemand weet wat voor lasten een miljonair heeft of waar het geld zit. Als alles in een bedrijf/huis zit kun je er niet bij (dus op papier ben je miljonair, maar je kan theoretisch nog geen cent ervan uitgeven).

Dan ben je ook geem miljonair in mijn ogen en je kan mij dan niet wijsmaken dat ze niet bij hun geld kunnen hoor, sorry dat vind ik een slap excuus

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:19

:')
Ik ga em es doen, die stomwijzer. Het idee is iig al geniaal :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:20

Dan kom ik uit op de PvdA, no way :')

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:22

En deze: www.stepwijzer.nl :))

Wil me dolgraag in de discussies mengen, heb daar nu even weinig tijd voor.

Ik stem Groenlinks (bij deze dus even niet beargumenteerd)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:22

Ik ook _O- PvdA
Echt niet dus.
Had toch echt tegen boerka's en tegen ontwikkelingshulp en tegen het leger ingevuld :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:25

Bij de Step heb ik SP +:)+

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:25

Ik heb de stemwijzer gedaan (volg het namelijk niet ;) )
en kwam uit op PVV..
Aan je stemmen te zien is hij ook wel het meest populair onder de bokkers.. ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:26

Cyntje schreef:
Bij de Step heb ik SP +:)+

Hij is leuk he, de step :j Vind em ook helemaal niet slecht, qua stellingen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:27

Nee idd... de keuzes zijn groter.
Bij de meeste wijzers is het óf ja óf nee... en soms zit ik er tussen in of ben er voor 80% mee eens.
Deze is wel leuk :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:29

Bij de stepwijzer kwamen bij mij D66, SP en PVV ongeveer tegelijkertijd over de finish :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:29

Oamaru schreef:
http://www.stomwijzer.nl

Hebben jullie deze al gedaan? :=

Nou, dat is apart.. De stemwijzer geeft aan dat ik PVV moet stemmen.. De stomwijzer geeft aan dat ik VVD moet stemmen :')

Laten dat nou precies de twee partijen zijn waar ik de laatste 2 dagen over loop te twijfelen! _O-