Zooist schreef:Ik zei 10 jaar geleden precies hetzelfde!
Echt leuk om te lezen!
ben je ook van de wetenschap afgestapt en overgegaan naar de leer van de bijbel? Gaat het wel goed met je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martine_R schreef:Opzich zou het wel leuk zijn als deze discussie normaal zou kunnen blijven
christel1857 schreef:Zooist schreef:Ik zei 10 jaar geleden precies hetzelfde!
Echt leuk om te lezen!
Of heb je een mentale superkracht ontwikkeld waardoor je wel stemmen kunt horen? (puur een vraag he, geen aanval)
christel1857 schreef:Martine_R schreef:Opzich zou het wel leuk zijn als deze discussie normaal zou kunnen blijven
Het gaat over geloven. En ik laat iedereen vrij om te zeggen dat ze geloven en waarom en hoe. Vertel me aub alles wat je weet. Maar laat mij ook vrij om te zeggen waarom ik dat niet doe. En met alle respect maar verplaats je eens in mij, enig idee hoe belachelijk sommige dingen kunnen klinken als je écht niet gelooft in een god.
christel1857 schreef:Martine_R schreef:Opzich zou het wel leuk zijn als deze discussie normaal zou kunnen blijven
Het gaat over geloven. En ik laat iedereen vrij om te zeggen dat ze geloven en waarom en hoe. Vertel me aub alles wat je weet. Maar laat mij ook vrij om te zeggen waarom ik dat niet doe. En met alle respect maar verplaats je eens in mij, enig idee hoe belachelijk sommige dingen kunnen klinken als je écht niet gelooft in een god.
Martine_R schreef:Als je begint over schizofreen en of het wel goed met je gaat als je overgaat van wetenschap op de Bijbel..![]()
Zou je ook zo kritisch zijn geweest als dit een topic was over geesten? Er is geen enkel bewijs dat geesten bestaan, toch zijn er veel mensen die zeggen dat ze erin geloven. Met hun gaat het ook allemaal niet goed?
Martine_R schreef:O dus het is niet zozeer wàt ze geloven, maar wat gelovige mensen dòen?
Martine_R schreef:Als je begint over schizofreen en of het wel goed met je gaat als je overgaat van wetenschap op de Bijbel..![]()
Zou je ook zo kritisch zijn geweest als dit een topic was over geesten? Er is geen enkel bewijs dat geesten bestaan, toch zijn er veel mensen die zeggen dat ze erin geloven. Met hun gaat het ook allemaal niet goed?
Ayasha schreef:Martine_R schreef:Als je begint over schizofreen en of het wel goed met je gaat als je overgaat van wetenschap op de Bijbel..![]()
Lieve schat, heb je al eens een topic over geesten gevolgd? Als er een groep is die voor gek verklaart wordt zijn het wel degene die daarin geloven dus IMO een ongelukkige keuze die je hier maakt
Christel ik vind jou erg respectloos over komen en ik vind dat je enorm dramt.
christel1857 schreef:Ayasha schreef:Christel ik vind jou erg respectloos over komen en ik vind dat je enorm dramt.
En waarom vind je dat dan? leg uit, of stuur een pb
Ayasha schreef:MAARR even terug naar de nuchtere zijde en de waarheid in het midden latend: glaasje draaien is in feite niets meer of minder dan een mentaal spelletje met jezelf spelen.
Ayasha schreef:Martine_R: Neen, dat is geen kwestie van er in geloven, dat is een kwestie van niet te gaan spelen met dingen waar je niets van kent, want laten we er even van uit gaan dat geesten bestaan: dan nog zullen ze ze niet opgeroepen krijgen.MAARR even terug naar de nuchtere zijde en de waarheid in het midden latend: glaasje draaien is in feite niets meer of minder dan een mentaal spelletje met jezelf spelen. En de guppen die nog onderweg zijn naar hun puberteit kunnen daar best last van krijgen.
Mind over matter... Je geest kan een hoop met je doen en daartegen willen de mensen die het zeggen hen beschermen.
Ayasha schreef:Christel ik vind het niet leuk dat het nu lijkt alsof ik dat geschreven heb. Zou je het aub er onder kunnen zetten ipv in de quote.Ik was zelf al verbaast aan het lezen of ik at nu écht geschreven had en kwam toen pas tot de conclusie dat het jouw antwoord was.
Wat je van glaasje draaien vind is jouw zaak. Snap niet wat je reactie toevoegd.