Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:30

Zooist schreef:
Ik zei 10 jaar geleden precies hetzelfde!

Echt leuk om te lezen!

ben je ook van de wetenschap afgestapt en overgegaan naar de leer van de bijbel? Gaat het wel goed met je? :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:34

Zooist schreef:

Echt leuk om te lezen!

Of heb je een mentale superkracht ontwikkeld waardoor je wel stemmen kunt horen? (puur een vraag he, geen aanval)

Monchou

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:38

Opzich zou het wel leuk zijn als deze discussie normaal zou kunnen blijven :=

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:39

Martine_R schreef:

Het gaat over geloven. En ik laat iedereen vrij om te zeggen dat ze geloven en waarom en hoe. Vertel me aub alles wat je weet. Maar laat mij ook vrij om te zeggen waarom ik dat niet doe. En met alle respect maar verplaats je eens in mij, enig idee hoe belachelijk sommige dingen kunnen klinken als je écht niet gelooft in een god.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:40

christel1857 schreef:
Zooist schreef:

Echt leuk om te lezen!

ben je ook van de wetenschap afgestapt en overgegaan naar de leer van de bijbel? Gaat het wel goed met je? :+

Dat klopt! En ik voel me prima! Dank je wel!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:44

christel1857 schreef:
Zooist schreef:

Echt leuk om te lezen!

Of heb je een mentale superkracht ontwikkeld waardoor je wel stemmen kunt horen? (puur een vraag he, geen aanval)

Nee hoor, ik heb een supernatural die in mij woont en waarnaar ik luister.

Tenminste, dat geloof ik :Y)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:44

christel1857 schreef:
Martine_R schreef:

Het gaat over geloven. En ik laat iedereen vrij om te zeggen dat ze geloven en waarom en hoe. Vertel me aub alles wat je weet. Maar laat mij ook vrij om te zeggen waarom ik dat niet doe. En met alle respect maar verplaats je eens in mij, enig idee hoe belachelijk sommige dingen kunnen klinken als je écht niet gelooft in een god.

En andersom ook :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:48

christel1857 schreef:
Martine_R schreef:

Als je begint over schizofreen en of het wel goed met je gaat als je overgaat van wetenschap op de Bijbel.. :roll:

Zou je ook zo kritisch zijn geweest als dit een topic was over geesten? Er is geen enkel bewijs dat geesten bestaan, toch zijn er veel mensen die zeggen dat ze erin geloven. Met hun gaat het ook allemaal niet goed?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:53

Martine_R schreef:
Als je begint over schizofreen en of het wel goed met je gaat als je overgaat van wetenschap op de Bijbel.. :roll:

Zou je ook zo kritisch zijn geweest als dit een topic was over geesten? Er is geen enkel bewijs dat geesten bestaan, toch zijn er veel mensen die zeggen dat ze erin geloven. Met hun gaat het ook allemaal niet goed?

Als er een religie opgebouwd zou zijn rondom geesten, en deze religie zou wereldwijd mensen aanzetten tot imo vreemd gedrag, dan zou ik het idd precies hetzelfde hebben aangepakt. Mijn grootste aanval is nog altijd tegen religie in het algemeen. Niet tegen 1 persoon die meent dat haar waarheid de enige waarheid is. Mensen die signalen krijgen en dat direct vertalen als een geest die tegen ze praat zijn imo net zo vreemd ja.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:54

Houden zo Christel!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:54

O dus het is niet zozeer wàt ze geloven, maar wat gelovige mensen dòen?

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:58

Ik geloof in God :) Ik stond er een tijd erg kritisch tegenover omdat ik zeker niet blindelings wilde geloven in iets waar ik niet helemaal zeker van was maar heb ondertussen al genoeg gezien en ervaren. Hij bestaat :) En hij is helemaal anders dan hoe de mensen hem voorstellen in een suffe kerk :)
De beste manier is om hem gewoon te vragen of hij er is.
En wij zijn zo ingewikkeld gemaakt! Daar kan volgens mij gewoon geen evolutietheorie tegenop!

Als je een bommetje laat ontploffen bij een hoop oud ijzer en je wacht miljoenen jaren komt er volgens mij geen auto uit.
De mens is zóoveel ingewikkelder dan dat. Dus volgens mij is het gewoon onmogelijk dat een mens door een knal ontstaan is en uit het niets is gaan evolueren. Volgens mij is de evolutietheorie evenzeer een geloof.

En als je met de bedenking zit van 'ja maar, ik heb hem nog nooit gezien of gevoeld en ook niemand in mijn omgeving merkt er ook maar iets van, nodig ik je vriendelijk en vrijblijvend uit om even te vragen als Hij bestaat :) Hij is immers een gentleman. Hij komt niet zomaar binnenvallen. Je moet het hem eerst vragen.
En wees niet bang dat als Hij bestaat, je dan allemaal regeltjes moet volgen en allerhande dingen niet meer mag, al het goede komt van God, dus ook plezier! Ook vreugde, liefde, vriendschap. En Hij is zo fantastisch! Hij wil niks liever dan dat je leven nog beter word :) dat je gelukkig bent :)
Geloven in God kan zo puur, zo leuk en zo cool zijn. (Vergelijk het met iets dat je écht graag doet... Paardrijden bijvoorbeeld? ;) En als je me dit vroeger had moeten zeggen had ik heel vreemd naar je gekeken want geloven zoals het vandaag de dag soms voorgesteld wordt door de mensen is gewoon niet leuk en is het gewoon een hele hoop religie. Vraag God om te tonen hoe Hij echt is!

Als je nog vragen hebt PB me gerust ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:01

Martine_R schreef:
O dus het is niet zozeer wàt ze geloven, maar wat gelovige mensen dòen?

Ik ben al sinds maandag op dit topic aan het reageren, dus als je écht wilt weten wat ik ervan denk dan moet je ff een paar pagina's terug gaan lezen. Maar het maakt voor mij idd niet uit of je nu in allah, geesten, bomen, sinterklaas of je moeder die tegen je praat vanuit het hiernamaals gelooft. Ik vind het nog altijd een pathetische poging van de mens om te verklaren wat niet verklaard kan worden. Het zou beter zijn als het leven gewoon werd geaccepteerd zoals het is zonder de behoefte te hebben om dat te verklaren, gewoon accepteren dat een bloem een bloem is, en een geluid een geluid is, en een regenbui een regenbui is. Waarom moeten we overal een label op plakken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:03

Zo zijn mensen nou eenmaal gemaakt... :+
En waarom post je dan net een filmpje over de evolutietheorie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:05

Martine_R schreef:

Lieve schat, heb je al eens een topic over geesten gevolgd? Als er een groep is die voor gek verklaart wordt zijn het wel degene die daarin geloven dus IMO een ongelukkige keuze die je hier maakt :(:)

Christel ik vind jou erg respectloos over komen en ik vind dat je enorm dramt. :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:07

Ayasha schreef:
Christel ik vind jou erg respectloos over komen en ik vind dat je enorm dramt. :)

En waarom vind je dat dan? leg uit, of stuur een pb ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:08

Ayasha schreef:
Martine_R schreef:

Lieve schat, heb je al eens een topic over geesten gevolgd? Als er een groep is die voor gek verklaart wordt zijn het wel degene die daarin geloven dus IMO een ongelukkige keuze die je hier maakt :(:)

Ja dat heb ik zeker :)
Topics waar meiden vragen hoe ze moeten glaasje draaien staan VOL met waarschuwingen over hoe gevaarlijk dat is en dat ze dat beter niet kunnen doen. Dan ga ik ervanuit dat de mensen die ze waarschuwen voor geesten ook geloven in geesten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:12

christel1857 schreef:
Ayasha schreef:

En waarom vind je dat dan? leg uit, of stuur een pb ;)

Je noemt mensen die geloven zo ongeveer zielig en gaat er vanuit dat een wereld zonder geloof veel beter zou zijn. Kortom; geloof is verantwoordelijk voor alles wat mis gaat?

Martine_R: Neen, dat is geen kwestie van er in geloven, dat is een kwestie van niet te gaan spelen met dingen waar je niets van kent, want laten we er even van uit gaan dat geesten bestaan: dan nog zullen ze ze niet opgeroepen krijgen. ;) MAARR even terug naar de nuchtere zijde en de waarheid in het midden latend: glaasje draaien is in feite niets meer of minder dan een mentaal spelletje met jezelf spelen. En de guppen die nog onderweg zijn naar hun puberteit kunnen daar best last van krijgen. ;) Mind over matter... Je geest kan een hoop met je doen en daartegen willen de mensen die het zeggen hen beschermen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:17

Ik denk dat een wereld zonder geloof veel beter zou zijn ja, das niet respectloos, dat is mijn mening. Geloof is verantwoordelijk voor veel dingen die mis(zijge)gaan. Ontkennen dat bijv. de katholieke kerk verantwoordelijk is voor het afslachten en bruut mishandelen van mensen in het verleden is belachelijk. Ontkennen dat de Islam direct verantwoordelijk is voor de Jihad gaande op dit moment is belachelijk. Ontkennen dat er word gemoord en geplunderd uit naam van een of andere religie is belachelijk. Heb ik mensen die geloven zielig genoemd? Dacht het niet dus he ;)
Laatst bijgewerkt door christel1857 op 05-05-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:19

Ayasha schreef:
MAARR even terug naar de nuchtere zijde en de waarheid in het midden latend: glaasje draaien is in feite niets meer of minder dan een mentaal spelletje met jezelf spelen.

Glaasje draaien is IMO net zo bizar als tegen een god praten en denken dat ie luistert. Of erger, denken dat ie terugpraat.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:21

Ayasha schreef:
Martine_R: Neen, dat is geen kwestie van er in geloven, dat is een kwestie van niet te gaan spelen met dingen waar je niets van kent, want laten we er even van uit gaan dat geesten bestaan: dan nog zullen ze ze niet opgeroepen krijgen. ;) MAARR even terug naar de nuchtere zijde en de waarheid in het midden latend: glaasje draaien is in feite niets meer of minder dan een mentaal spelletje met jezelf spelen. En de guppen die nog onderweg zijn naar hun puberteit kunnen daar best last van krijgen. ;) Mind over matter... Je geest kan een hoop met je doen en daartegen willen de mensen die het zeggen hen beschermen.

En iedereen die in die topics waarschuwt dat ze dat beter niet kunnen doen weet dat en gelooft niet in geesten? Ik heb ook voldoende topics doorgelezen met mensen die eigen ervaringen delen die ze met geesten hebben, ik heb geloof ik nog nooit iemand zien zeggen dat 'ie het maar belachelijk vond dat die mensen in geesten geloven.

Maar.. misschien is het handig als we zo weer ontopic gaan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:23

Christel ik vind het niet leuk dat het nu lijkt alsof ik dat geschreven heb. Zou je het aub er onder kunnen zetten ipv in de quote. :? Ik was zelf al verbaast aan het lezen of ik at nu écht geschreven had en kwam toen pas tot de conclusie dat het jouw antwoord was.

Wat je van glaasje draaien vind is jouw zaak. Snap niet wat je reactie toevoegd. :')

Martine_R: beter lezen dan. ;) Ik heb er al een hoop letterlijk uitgescholden zien worden voor vanalles omdat ze in geesten geloven, bedrieger, idioot, naïef, zielig, geen leven... En zo kan ik nog wel een endje door gaan. Dus IMO heb je dan last van selectief lezen. :) Ik weet niet of iedereen dat weet ik geef enkel mijn mening over glaasje draaien en waarom ik denk dat een groot deel hen waarschuwt. Ik zat ook in het bewuste topic en zag een hoop mensen waarschuwen waarvan ik weet dat ze niet in geesten geloven ;) Ik geloof dat er zelfs hier en daar iemand tussen zat die christelijk was dus. :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:28

Ayasha schreef:
Christel ik vind het niet leuk dat het nu lijkt alsof ik dat geschreven heb. Zou je het aub er onder kunnen zetten ipv in de quote. :? Ik was zelf al verbaast aan het lezen of ik at nu écht geschreven had en kwam toen pas tot de conclusie dat het jouw antwoord was.

Wat je van glaasje draaien vind is jouw zaak. Snap niet wat je reactie toevoegd. :')

Zo goed dan?

Ik begrijp ook niks van wat jouw reactie nou toevoegd eerlijk gezegd, ten eerste is het offtopic en ten tweede kom je niet met goede argumenten aanzetten waarom geloven in een god nou zo anders is dan geloven in geesten? Want dat is de toegevoegde waarde van mijn reactie, dat die vraag als het goed is naar boven zou moeten komen ;) *peace :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:28

Ik zeg net dat het niet anders is en dat ik het daarom idioot vind dat Martina_R doet alsof er voor mensen die in geesten geloven zoveel meer respect is :') Maar ik zie dat ik "kromme vergelijking" geschreven heb, dat moet dus krom argument zijn :o Dus ik snap de verwarring. Excuus. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-05-10 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:29

Ayasha schreef:
Ik zeg net dat het niet anders is en dat ik het daarom idioot vind dat Martina_R doet alsof er voor mensen die in geesten geloven zoveel meer respect is :')

sorry had ik overheen gelezen ;) my bad