OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:43

Courses schreef:
Er is trouwens ook wat veranderd met de 40% kortings kaarten, tussen half 4 en half 7 zijn ze niet geldig ... :+ Voor mij is er dan geen voordeel meer uit te halen! Wat een gedoe allemaal met die pokke NS ^)

Dat meen je niet :oo Ik heb net zo'n kaart. Dan kan je daar dus niet meer mee naar werk en weer terug reizen 8)7

edit Heb je ook een link?

Rennie89

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:50

Courses, wat een bullshit, op de site stond als je een voordeeluren abbo nam dat die tot 9 uur niet geldig is, daarna wel gewoon! Ik ben blij dat ik kaartjes koop :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:51

furious schreef:
Courses schreef:
Er is trouwens ook wat veranderd met de 40% kortings kaarten, tussen half 4 en half 7 zijn ze niet geldig ... :+ Voor mij is er dan geen voordeel meer uit te halen! Wat een gedoe allemaal met die pokke NS ^)

Dat meen je niet :oo Ik heb net zo'n kaart. Dan kan je daar dus niet meer mee naar werk en weer terug reizen 8)7

edit Heb je ook een link?

http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/ni ... onnementen

Alle voordeelurenabonnementen gekocht voor 1 augustus 2011, houden de oude voorwaarden. Dus ook 40% korting in de avondspits.
De nieuwe abonnementen hebben dit niet meer. Kijk maar op de site.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:54

ik heb em dacht ik ook rond 1 augustus aangevraagt, weet het niet zeker, zal even kijken maar ik heb wel als gekozen datum dat die inging 21 augustus gekozen omdat ik dan weer terug zou zijn van zwitserland...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:09

lifaya schreef:
Courses, wat een bullshit, op de site stond als je een voordeeluren abbo nam dat die tot 9 uur niet geldig is, daarna wel gewoon! Ik ben blij dat ik kaartjes koop :')

Ja m'n ma kwam ermee? O_O Ik wou zo'n kaart hebben voor m'n rare weken met school ( reis normaal met maand traject ) maar dat schijnt nu wel veranderd te zijn ofzo? Heel raar.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:13

Ik check me ook nooit in met mijn studenov.. en er wordt niets van gezegd ofzo verder hoor?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:20

sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar heb even een vraagje, ik ga waarschijnlijk vrijdag winkelen met een vriendin en ze heeft een studentenov chipkaart, ik heb alleen een gewone ov-kaart, we gaan met de trein, klopt het dat we dan 40% korting kunnen krijgen en dat je op zo'n kaart met 3 personen kan reizen? dus ook bij de NS?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:21

Volgens mij kan je wel op mee korting ja. :j

3 personen weet ik niet..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:21

Ann_Pam schreef:
sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar heb even een vraagje, ik ga waarschijnlijk vrijdag winkelen met een vriendin en ze heeft een studentenov chipkaart, ik heb alleen een gewone ov-kaart, we gaan met de trein, klopt het dat we dan 40% korting kunnen krijgen en dat je op zo'n kaart met 3 personen kan reizen? dus ook bij de NS?

Ja, 3 personen mogen mee op een studenten OV :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:29

Ann_Pam schreef:

Ja, alleen bij de NS zelfs.
Je kunt alleen niet met je OV-chipkaart inchecken bij zo'n paaltje. Want het paaltje weet niet dat je 40% korting krijgt, omdat het niet op je eigen kaart staat. Ja, handig systeem hè! ;) Dus gewoon een papieren kaartje kopen.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:59

Miss_m schreef:
Vandaag had ik met klasgenoten een discussie, moet je nu wel of niet inchecken met je studenten ov-kaart.
De ene zei van niet en de ander en ik zeiden van wel. De conducteur flipte laatst omdat iemand niet had ingechecked. Dus moet het nu wel of niet?

Bij Veolia moet het in ieder geval wel, en krijg je ook een boete als je dat niet hebt gedaan. Bij NS hoeft het voor zover ik weet niet..

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:28

x_spekkie_x schreef:
Ann_Pam schreef:

Ja, alleen bij de NS zelfs.
Je kunt alleen niet met je OV-chipkaart inchecken bij zo'n paaltje. Want het paaltje weet niet dat je 40% korting krijgt, omdat het niet op je eigen kaart staat. Ja, handig systeem hè! ;) Dus gewoon een papieren kaartje kopen.

Oke ja als het goed is kan je dan die korting daar op dat kaartje krijgen en dat kan dan gewoon met 2 personen op 1 kaartje zeg maar? of moet je ook nog 2 kaarten appart halen? :+ in ieder geval bedankt! :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:45

Ik heb een vraag :')

Ik reis altijd met mijn studenten ov kaart, met de bus. Heb een week abo. Ik heb er zelf nog nooit geld opgezet ofzo. Maar bij het uitchecken staat er altijd: huidig saldo: -2,80 (dit bedrag veranderd trouwens nooit)
Het staat er al een jaar ofzo maar begin me er nu toch wel aan te ergeren :+

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 01:13

Ik ook even een vraagje, ik ga er morgen mee langs een servicebalie van de OV-kaart maar vroeg me af of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt. Ik heb sinds een paar dagen weer een chipkaart, en heb hem bijvoorbeeld gister nog meerdere keren gebruikt in de tram (toch zeker 4 keer in- en uitgecheckt). Nu liep ik vandaag de tram in en gaf mijn kaart ineens 'kaart ongeldig' aan, hij heeft het daarna ook in geen tram meer gedaan. Iemand een idee wat dit kan zijn?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:37

Ann_Pam schreef:
Oke ja als het goed is kan je dan die korting daar op dat kaartje krijgen en dat kan dan gewoon met 2 personen op 1 kaartje zeg maar? of moet je ook nog 2 kaarten appart halen? :+ in ieder geval bedankt! :)

Die korting zit standaard op de studentenOV. Die persoon mag dan maximaal 3 personen meenemen, die elk een eigen kaartje moet kopen. Dus je moet uit de automaat op het station gewoon één kaartje per persoon kopen :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:54

Jelleee schreef:
Ik heb een vraag :')

Ik reis altijd met mijn studenten ov kaart, met de bus. Heb een week abo. Ik heb er zelf nog nooit geld opgezet ofzo. Maar bij het uitchecken staat er altijd: huidig saldo: -2,80 (dit bedrag veranderd trouwens nooit)
Het staat er al een jaar ofzo maar begin me er nu toch wel aan te ergeren :+

Hoezo ergeren ?? Het is gewoon je saldo. Dus je staat 2,80 in de min.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:49

Heeft hier iemand een maandtraject abonnement. Ik snap de NS niet helemaal. Ik vraag mij af hoeveel voordeel je eruit kan halen. Ik heb al een 'stamkaart'. Ik zie wel een tabel met procenten maar daar staat niet echt uitleg bij.

Dus iemand die kan uitleggen hoeveel korting je ongeveer krijg bij een maandabonnement.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:46

@lifaya ja dat zou net ingegaan zijn, maar ik heb er ook nog niks over gehoord. En er werd niks van gezegd dus denk dat het kletskoek was?

Edit: Ik heb het even opgezocht. Het geldt alleen voor de arriva treinen! :j

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:08

ik check maar gewoon altijd in want ik weet het niet meer haha.

Overigens had ik vorige week een boete en ik kreeg gisteren een brief dat die is kwijtgescholden :):) :) *\o/* *\o/*

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:18

Miss_m schreef:
ik check maar gewoon altijd in want ik weet het niet meer haha.

Overigens had ik vorige week een boete en ik kreeg gisteren een brief dat die is kwijtgescholden :):) :) *\o/* *\o/*

Dat is snel :oo

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:19

Ja he! Was wel blij, kreeg een boete omdat mijn OV-kaart nog niet geldig was en de kaartautomaat het niet deed met mijn pinpas. Moet nu alleen het retour kaartje betalen.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:19

Wie kan mij helpen. :o

Ik moet morgen voor 1 keer weer naar arnhem...
Nu kan ik een kaartje van varsseveld- arnhem halen!
Maar ik moet dus een klein stukje met de bus...
Kan ik daar nog gewoon z'n dalkaartje in de bus halen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:29

Als het goed is kan je bij de chauffeur een ritkaart kopen. Dit is wel vele malen duurder dan wanneer je met een ov-chipkaart werkt.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:35

Haha ja! dat zal wel!
maar bedrijf betaalt me toch terug. :o :P
Maar gelukkig maar! :D Dankjewel!

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:19

weet iemand misschien ook hoe je die ov chipkaart moet activeren ?