Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:39

Haha ja die is wel echt fijn toch. :) Alleen minder dat je soms de lijnen door weerspiegeling niet zo goed kunt zien, en de richtingaanwijzers van andere weggebruikers ook niet. Maar verder vind ik het heeeerlijk!

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:44

Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat mijn lesauto cruise control heeft.. maar aan de andere kant, als ik straks in mijn moeders auto ga rijden zal ik het vooral zelf moeten doen. (Daar zit nog niet eens stuurbekrachtiging in :+)

Ik denk idd dat het zonnetje ook wel meehelpt nu, ik werd er in ieder geval veel vrolijker van!! :P

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:23

Welk zonnetje :+ Nergens te bekennen hier hoor! Alles is grijs (gelukkig wel droog!) Ik vind t best vervelend rijden eigenlijk, met zon :P Bij mij piept ie altijd net onder/langs de zonneklep, en ik vergeet meestal mn zonnebril :P Stop m nu altijd maar standaard in mn tas :P

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:34

Tja, elk voordeel heb z'n nadeel }:0 Ik heb een hekel aan de winter en heb het erg snel koud, dus wat mij betreft is de zon meer dan welkom :D

Ik heb vorige week en vandaag wel met zonnebril gereden. Moest allebei de keren iemand thuis brengen en ophalen, die hadden allemaal geen zonnebril op. Ik vind het wel fijner, heb alleen niet echt een goede zonnebril, die moet ik misschien toch maar eens aan gaan schaffen...

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:37

Winter is ook absoluut niet mn favo jaargetijde hoor.. Maar aangezien ik n liliputter ben :P komt ie er precies onderdoor, gewoon met zon rijden is niet zo erg, maar op deze dagen staat ie altijd zo laag, en dan zie je gewoon écht niks :P Verder kan ik ontzettend genieten van de zon en vind ik t ook helemaal niet erg hoor.. Alleen als ik in de auto zit moet ie of ff hoger gaan staan of zich verstoppen achter een wolk :P

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:03

Mowoah schreef:
@Mandyy; Ja ik voel me nu ook super, ik was me namelijk een beetje aan het druk maken voor volgende week. :o Maandag en Dinsdag moeten namelijk vriendinnen van me op, dus ik al helemaal horrorscenes bedenken over stel dat hun slagen en ik niet balblabla... Maar na vandaag heb ik er volle vertrouwen in, komt helemaal goed. :D

@Moreill: Wow, doe jij een snelcursus dan? Want aangezien je vandaag pas de snelweg op ging en nog 5 lessen hebt voor 19 maart? Fijn dat je rijles goed ging, geeft toch weer zelfvertrouwen!

@Kitty; Ik zou het wel doen, ik vond de TTT erg fijn voor mijn zelfreflectie (sjeez wat een woord :+ ). :) Want zo hoor je van een examinator wat je nog moet oefenen, en je weet al een beetje hoe het examen gaat enzo. En natuurlijk is een vrijstelling altijd mooi meegenomen! :D

Hée, ik doe geen snelcursus, alleen ik werk nu niet (alleen in de weekenden) en ga ook niet naar school dus had veel tijd om te lessen.. En heb dan vrijdag 19 Mrt examen en les dan maandag t'/m donderdag en vrijdagochtend voor 't examen nog.. Ben 25 Januari begonnen en heb 14 lessen gehad, van 2x 50 min..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:19

nog maar 19 dagen tot mijn eerste rijles :D

ene kant lijkt het me doodeng andere kant heb ik veel zin :D lekker dubbel he!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:55

Ah zo Moreill. Wel echt fijn dan dat je zoveel kunt lessen ineens, lijkt me wel lekker zo snel al je rijbewijs! :)

Spannend SecretLIN! Ik vond het toen ook echt wel eng, moest ik ineens in zo'n eng groot ding gaan zitten die ook nog eens kei hard kon haha. Maar ik had dan ook nog nooit in een auto gezeten!

Ik ga ff kijken in het lijstje wie er allemaal binnekort opmoeten. (of mis wel vandaag :oo )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:38

Ik ben vandaag eindelijk begonnen met bijzondere verrichtingen! Keren d.m.v. 3 keer steken, keren door gewoon te draaien en bochtje achteruit. Stelt eigenlijk niets voor, vond het best makkelijk.

M'n kijkgedrag was trouwens dramatisch vandaag, hoop dat ik ooit nog "het licht" ga zien op dat gebied :+.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:47

Plien91, hoeveel lessen heb je nu gehad?
Ik ga volgende les ook weer bijzondere verrichtingen oefenen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:49

Dit was mijn 21e les. Vond het best wel lang duren voordat ik mocht beginnen met BV...

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:49

Dat vind ik idd ook best laat!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:50

Ja dat vind ik idd ook wel. Ik begon met m'n 10e les volgens mij.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:58

Ik moest m'n 2e les al keren door gewoon te draaien, en 3e les al keren dmv 3 keer steken.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:04

Maar hebben jullie verder alles van het rijden zelf behandeld? Drukke kruispunten, verkeersplein, uitritconstructies verlaten, snelweg...
Qua rijden heb ik heel Groningen al gezien en ook alles al gehad, dus wat dat betreft ben ik "klaar". En ik heb ook al wel examenroutes gedaan, clusteropdrachten etc.
Verschilt denk ik per rijschool wanneer je wat doet. :j

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:07

Plien91, ik begon ook pas rond mijn 22e les met bijzondere verichtingen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:05

Hoe ging jou examen ?? Ben je geslaaagd ??

_Patriciaa schreef:
Dat vind ik idd ook best laat!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:12

Patricia moet pas 17 maart op Fiemo. ;)

Vandaag is weer een meisje die ik ken geslaagd! Nu ik nog haha.

Ik ging ook pas best laat mijn BV oefenen hoor, rond mijn 20e les ook denk ik. Daarna heel lang dat geoefend, eigenlijk tot mijn TTT, aangezien ik de rest van tevoren al had behandeld.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:23

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik begon met BV..
Vrij vroeg dat wel, maar goed, brommobiel gereden he ;)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:35

Lijkt mij wel dat je daardoor een voorsprong had of niet Moreill? Merk je daar nou ook echt verschil door? :)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:37

Ja, ik kan wel duidelijk verschil merken eigenlijk, of ja..
Ik heb wel ervaring met mensen die nog nooit op in een autoachtige hadden gezeten met een rijbewijs en mensen die brommobiel hebben gereden en toen ik er bij in zat had ik wel het idee dat de brommobielrijders een stapje voor hebben.. Ze hebben al wat meer ervaring met het verkeer (en met mijn karretje helemaal, dat ding kon 88, dus kwam ook goed mee met alle verkeer op de wegen waar ik mocht (t/m 80kmpu wegen)..

En ook met kijken enzo, je weet ook beter waar je naar moet kijken, wat je moet doen bij bepaalde situaties, en ook parkeren, draaien en achteruit rijden etc is voor mij denk ik wel wat makkelijker als een beginnende lesser zonder die ervaringen..

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:40

Ik merk het al met mijn scooter ervaring, en dan in voorangsregels end! ook vind ik het fijn dat ik het kijken enz erg goed kan oefenen op de scoot, maakt toch wel verschil!

maar met zo;n karretje heb je ook al gas/rem/koppeling toch?

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:14

Ja een vriendin van mij is ook geslaagd vandaag! :D
Terwijl ze er zooo tegenop zag en zoveel zenuwen had, is ze toch geslaagd. Ben zo trots op der O:) haha

Morgen om 9uur mag ik ook weer lessen :D Heb er echt zin in!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:48

Mowoah schreef:
Ah zo Moreill. Wel echt fijn dan dat je zoveel kunt lessen ineens, lijkt me wel lekker zo snel al je rijbewijs! :)

Spannend SecretLIN! Ik vond het toen ook echt wel eng, moest ik ineens in zo'n eng groot ding gaan zitten die ook nog eens kei hard kon haha. Maar ik had dan ook nog nooit in een auto gezeten!

Ik ga ff kijken in het lijstje wie er allemaal binnekort opmoeten. (of mis wel vandaag :oo )

ik dus ook nog nooit :+

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:09

Ik moet binnen kort op :D haha

vandaag mn laatste rijles! :D Ben benieuwd :=