Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:33

Argh, zulke klanten.. Herinnerd me aan laatst. Ik was al een beetje chagerijnig omdat ik ziek op 't werk stond aangezien een collegatje te laat op kwam dagen en ik niet naar huis kon (winkel moet open met minimaal 2 man bezetting, ik ben daar ziek heen gegaan omdat ik niet wist of we met z'n 3en stonden, zouden we wel moeten staan maar omdat die collega dus te laat was, stond ik daar nog).

andere collega was tegenover de kassas bezig met een radio van klanten. Meneer komt naar mij toe met een tas waar in een fietstas zat. Gooit de bon op de kassa.
"Dit wil ik terugbrengen".
Ik kijk in de plastic tas van meneer en zie daar fietstassen zonder verpakking zitten. Op onze bonnen staat ruilen binnen 14 dagen inclusief onbeschadigde originele verpakking. Ik vraag meneer dus naar zijn verpakking.
"Meneer, heeft u de verpakking nog? Anders mag ik dit artikel helaas niet terugnemen."
"Nee die heb ik niet."
"Sorry meneer, maar dan ben ik helaas niet in de gelegenheid dit product terug te nemen..."
"En ik heb het gister gekocht hier! Het is zo op mijn fiets gezet. Ik heb geen verpakking dus je neemt het maar zo terug!"
"Meneer, helaas kan ik dit niet doen, het staat op de bon. Een artikel mag alleen teruggebracht worden als de originele verpakking er nog van is. Dit zijn de regels en daar kan ik helaas niks aan veranderen, sorry."
"en wie denk je wel niet dat ik ben, je collega heeft dit gister op mijn fiets gezet en ik heb geen verpakking gehad. Ik ga zo wel met die man daar praten".
"Dat is goed meneer, dan zult u alleen wel even geduld moeten hebben, aangezien hij met andere klanten bezig is.."

Klant kijkt mij woedend aan, kijkt naar mijn collega, kijkt naar mij en begint vervolgens te blaaskaken.

"En je zou eens moeten weten hoeveel ik hier koop en ik ga wel naar de Europaweg (ons andere filiaal in Apeldoorn) en daar kennen ze me wel en ik kom je mijn twee fietsen wel laten zien en dan zul je zien dat ik hier meer geld uit geef dan jij denkt bijdehante tante!"

Aangezien ik dus al chagerijnig was kon ik dit niet zo goed hebben :o Voordat ik uitviel heb ik het volgende maar gezegd: "Meneer, u regelt het verder maar met mijn collega" en ben ik weggelopen.. collega heeft overigens zich nog flink in moeten houden tegen die kerel.

Saartje08

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 21:36

Pfff, vandaag ook weer.
Ben aan het vullen en er staat een man bij de mondwater.
Word ik geroepen: Halloo, hallo, joehoe, kruidvatje? Ja jij.
Of ik het verschil wist tussen de verschillende wondwaters.
Dan heb ik al gelijk geen zin meer om te helpen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:57

Oh vandaag ook weer:

Klant: hebben jullie van die bakjes?
Ik: welke bakjes mevrouw?
Klant: *ongeduldig* ja van die bakjes voor water!
Ik: kunt u iets specifieker zijn aub?
Klant: ondertussen bijna stampvoetend: ja voor de luchtvochtigheid!
Ik *al aan het denken over luchtbevochtigers*
Klant: voor aan de chauffage!!!!
Ik: ah die, ja die hebben we , excuseer ik wist niet welke u bedoelde. ik loop graag even met u mee, weet de gang niet direct van buiten.
Klant: ja nee laat al maar je weet hier duidelijk niks.

:(

Meer dan 8000m² verkoopsruimte, ik sta nog maar enkele maand in dit filiaal, sja, dan weet ik niet alles perfect liggen, en als ik meeloop gaat het echt even snel hoor want ik herken zo aan het begin van de gang waar het ligt... sjeeeeeeee.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 00:08

Ik werk als fotografe bij de ingang van een attractiepark en moet mensen aanspreken als ze binnenkomen of ze vrijblijvend op de foto willen.
Goed, nu is het kennelijk heel normaal dat 60% van de ondervraagden het woord vrijblijvend niet kent. 'Is dat dan gratis?' :o? is nog tot daaraan toe, maar ik kreeg laatst eentje: 'Vrijblijvend? Waar blijft de foto dan? :oo '
Met een ontzettend serieus hoofd. 8)7

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:52

Ik haf vandaag een oma die zei dat ik een engeltje was omdat ik het brood kon vinden :+:

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 10:54

Ik werk in de Van Haren, en ik sta meestal op de kinder afdeling..
ik krijg bijna dagelijks te horen 'heb je geen kinderen? je bent er zo goed mee!' en als ik dan zeg van 'nee?' dan zeggen ze altijd zo van 'oh jah.. je bent een beetje jong' :')
Ik zie er dus ook echt als een 16-jarige uit hoor! :=

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 11:18

:') Al die verhalen,
maar sommige klanten...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 12:08

Ik stond gisteren voor Oxfam Novib op straat en er kwam een man aanlopen.
Mijn mannelijke collega sprak hem aan, waarop hij vriendelijk zei dat hij geen zin had.
Ik stond tien meter verderop, keek blijkbaar heel lief en riep voor de gein 'Ja, maar ik ben toch veel leuker dan hij!'
Toen riep ie met een glimlach terug 'Ja, dat is waar!'

Op de terugweg kwam ie weer langs, en hij begon al te lachen toen ie aankwam. :D
Riep ie naar me: 'Tenzij je me een huwelijksaanzoek wil doen, heb ik helaas geen tijd voor je.'

Heb nog even smakelijk staan lachen, zulke mensen zijn geinig. :))

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:45

Mirjamsel schreef:
Echt hè, die mensen die alles goedkoop of gratis willen hebben.

Zo was ik op vakantie in Centerparcs en ik stond aan de kassa in het supermarktje te wachten om af te rekenen. Stond een vrouw voor me die iets van 20 blikken leverpaté ging kopen en nog wat dingen. Kijkt ze op haar bon.. "Nou mevrouw, dit klopt niet hoor! Dit kan echt niet zo duur zijn!"
Meisje achter de kassa kijkt op de bon. "Jawel hoor, de prijzen kloppen gewoon"
Mevrouw: "Nou, ik vind het echt belachelijk dat ik zoveel moet betalen voor dit hoor!"

Nou, dan moet je maar naar een andere supermarkt gaan hoor! Volgens mij is het algemeen bekend dat op vakantieparken, dierentuinen en pretparken alles wat duurder is dan in de stad. Verder was alles niet zoveel duurder hoor. Zo hadden wij blikjes energiedrank die in de supermarkt 30 cent zijn en in de supermarkt in Centerparcs 40 cent..

Ow dat soort dingen kan ik me ook altijd zo aan ergeren. Er staat toch een prijs op KIJK daar dan van te voren naar..! Dat heb ik ook heel vaak aan de kassa. Artikel aangeslagen, bonnetje uitgeslagen.. en dan bedenken ze dat het te duur is en ze het niet meer hoeven.. Ja en dan klopt mijn kassa natuurlijk ook niet meer... sommige mensen.. -:(-

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:55

Toenstraks met een vrouw, of ik haar wisselgeld wat ze van mij terug had gekregen kon wisselen voor 1 en 2 euro's. Dit konden wij niet, aangezien we zelf krap zaten met kleingeld, dus ik zei dat tegen haar. Ze kijkt me aan en vraagt het nog een keer en zeg nog een keer terug dat wij echt niet konden wisselen in kleingeld. Mijn collega komt eraan en ze vraagt het zo weer aan mijn andere collega, waarop ze het zelfde antwoord kreeg.
Tja toen liep ze half vloekend naar buiten..
Hoe moeilijk is het om te luisteren dat wij echt niet kunnen wisselen?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:35

sharoontje schreef:
Toenstraks met een vrouw, of ik haar wisselgeld wat ze van mij terug had gekregen kon wisselen voor 1 en 2 euro's. Dit konden wij niet, aangezien we zelf krap zaten met kleingeld, dus ik zei dat tegen haar. Ze kijkt me aan en vraagt het nog een keer en zeg nog een keer terug dat wij echt niet konden wisselen in kleingeld. Mijn collega komt eraan en ze vraagt het zo weer aan mijn andere collega, waarop ze het zelfde antwoord kreeg.
Tja toen liep ze half vloekend naar buiten..
Hoe moeilijk is het om te luisteren dat wij echt niet kunnen wisselen?

Wij zijn een van de laatste winkels voor de parkeergarage, standaard ook. Nee mevrouw dat kan ik niet wisselen... Ja maar hoe geven jullie dan geld terug? Dan zeg ik altijd maar dat ik de kassa niet open kan maken want anders blijven ze zeuren haha ;)

Ik had vandaag wel een leuke. Eerst een chagerijnige klant omdat hij geen bonnetje meer had en toch echt zijn spullen terug wilde brengen. Hangt het trouwens in de lucht dat mensen zeggen "weet je wel hoeveel ik bij jullie koop?". Toen ik het mijn vader (ondernemer van een winkel) vertelde kwam hij doodleuk "Oh als je toch al zo veel hebt zul je toch niet meer terug komen" hahahah :')

Maargoed, wij hadden boven nog enorm veel fiets- en stuurtassen liggen die uit het assortiment gehaald zijn maar die dus nu goedkoper zijn. Zo was er een hele oude stuurtas (kwam ergens tijdens de balans tevoorschijn, was al jaren afgeboekt haha...) die nu nog maar 5e was toen hij gestickerd werd. Ze kwam bij de kassa en de kassa scant 3e. dus ik zeg "Dat wordt dan 3 euro alstublieft". Mevrouw doodleuk "Nee hoor 5!". Ik "Oke, dat mag ook, dan maak ik er 5e van..." Kijkt ze nog eens op het kassaschermpje. "Huh?! 3e!?..." helemaal verbaasd. Ja mevrouw.. "Ja maar op de sticker staat 5e!". Ja dat mag ook hoor mevrouw. GEEN probleem.

Ik probeer klanten ook altijd zo veel mogelijk te helpen. Vandaag wilde mensen een stuurtoeter als bel op een loopfietsje (of was het een step? ik weet het niet meer precies...) anyways. Ik haalde de verpakking los en hielp meneer het erop zetten, dat is bij ons gewoon normaal.. Was 5,80 in totaal. Geeft ie 7e. Hier, voor de moeite! Super lief zulke klanten! :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:46

Dat zijn dan weer leuke klanten, die het nog waarderen wat je voor ze doet ;)

Had vanmiddag inderdaad nog een klant aan de telefoon die wilde weten of wij een bepaald brood nog hadden. Die vond het ook nodig om eerst te vertellen dat ze heel vaak bij ons boodschappen komen doen :j

En iemand anders die een vaste bestelling heeft maar het deze week niet hoefde begon helemaal uit te leggen waarom. Ze waren die week veel weg geweest en hadden weinig tosties gemaakt en ja ik wil het wel meenemen hoor maar dan heb ik er 2 in de vriezer liggen en we zijn maar met zijn 2en dusja. Kun je die nog verkopen anders neem ik het mee hoor.
Heb maar verteld dat het helemaal geen probleem is en dat ze die uit de vriezer eerst maar op moet maken. En weer begon ze zich te verontschuldigen :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:49

Op het terras vanmiddag bestelde een mevrouw een cappuccino 'maar zonder alcohol'.
Ze bedoelde de advocaat die er altijd naast zit met een koekje met slagroom. :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:12

Ik had ook een bij ons bij de Mac. Hij ging bestellen en ik verstond echt 3. Maar het was 1. Dus hij had in totaal 2 menu's, maar hij had er 4 afgerekend :+ Dus ik pak alles, en hij zo dat had ik niet besteld, dus ik zo ooh u heeft 3 menu's afgerekend dus krijgt u het geld van 2 menu's even terug. Hij zo ja ik dacht al wat is het duur. Dat heb je vantevoren ook niet in de gaten haha, het scheelde echt ongeveer 10 euro :=

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:29

Ik werk in een bejaardentehuis in de schoonmaak.
Dus ik ben bij een bewoonster.

Ik : "Goedemorgen mevrouw ik kom u kamer schoonmaken vandaag"
Zij: "Wat zeg je?"
Ik: "ik kom u kamer schoonmaken vandaag"
Zij: "Oh, ben jij wel normaal?"
Ik: "Sorry wat bedoelt u"?
Zij: "Ja, of jij wel normaal bent, heb je dit werk al vaker gedaan?"
Ik: "Ja, ik werk hier nou inmiddels al 4 weken"
Zij: "oke, dan is het goed"

Snapte er in de eerste instantie niks van haha :+

En ik had bij een andere bewoonster schoongemaakt, maar ik wist niet dat je de haartjes/randjes van het kleedje op de grond moest kammen.
ja, want ze lagen allemaal door elkaar, en daar had ze dan een speciaal kammetje voor, maar ze was niet thuis en dat wist ik niet..
*Dit was alleen bij haar dat ik die haartjes recht moest kammen, ik maak veel kleedjes op een dag mee, maar alleen bij haar moet dat*
nouja, dan weet ik dat voor de volgende keer :P

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:41

Nou Amerikaanse Oude mevrouwtjes zijn ook niet allemaal even aardig heb ik gemerkt..

Ik begroet alle klanten in het engels. Tenzij het spanjaarden, fransen of Nederlanders zijn. Geloof me, na een paar maanden zie je al aan het uiterlijk waar iemand vandaan komt :+

Komt een mevrouw aan , ik schat rond de 65 jaar, en vraagt of ze in dollars mag betalen. Ik antwoord dat dit mag en vervolgens loopt ze naar het schap om een keuze te maken.

Na 10 minuten (Ons schap is 3 bij 2 meter) komt ze aan met een flesje Spa water. Ik noem het bedrag eerst in euro's en tegelijkertijd druk ik op het knopje voor dollars en noem het bedrag in dollars.
Begint ze ineens te tieren en te vloeken! Vervolgens mikt ze het flesje spa over de counter, zo recht in me maag!

Verder maar geen aandacht meer aan geschonken en ben verdere klanten gaan helpen. Toevallig was het mijn geluksdag en de volgende klant was ook een Amerikaan en kwam met een panini en wilde er nog een koffie met melk bij. Dus ik vraag of hij Cappucino of cafe latte wilt. No no Coffee with milkkkkkkkkk. Dus ik leg het uit, dat cappucino wat minder melk dan koffie had en latte meer melk dan koffie had.

Gelukkig begreep hij mij eindelijk, dus vervolgens vroeg ik hem de panini te geven zodat ik hem kon opwarmen. Maar dit was niet nodig, zo was het lekkerder.
Ik leg hem uit dat de panini's niet rauw gegeten konden worden en dat deze beste meneer er ziek van kon worden. Heel verhaal dat ie in Afrika was geweest en dat ie dat wel kon hebben.

Dus netjes afgerekend (Een kwart met de laatste euro's, nog 2 dollar en de rest met creditcard :7 ) komt hij 2 minuten later terug dat ie zijn geld terug wou, want het was niet te vreten.

Gek hé, ik had hem nog gewaarschuwd! Dus had gezegd dat hij een nieuwe panini moest pakken en dat ik hem zou bakken. 15 minuten later stond ie er weer. Ik dacht echt: Nu roep ik de assistent erbij!

Kwam hij mij 5 euro fooi geven, omdat ik hem zo goed had geholpen! (Hij heeft sirieus bij de Travelex dollars omgewisseld om in euro's fooi te geven, lief he!)

Ohja..Waarom die mevrouw zo boos werd..Een flesje spa van 0,5 l kost 2,90..

Maar daar kan ik ook niets aan doen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:59

danielle_x schreef:
Dat met de producten al opeten in de winkel heb ik ook gehad en dan bij de kassa zeggen ze: Ja dit moet ook afgerekend worden *klant houdt papiertje in de lucht* maar heb het al opgegeten!

En bij ons wordt het fruit idd ook gewogen aan de kassa :)

Dat heb ik ook zo ontzettend vaak _O- (werk achter de kassa bij de Jumbo)
Dat ik lege flesjes of lege verpakkingen krijg, 'of ik die ook nog even wil scannen, want ze hadden wel hele erge honger' :')
Dan denk ik ook van, we zijn hier toch niet zó uitgehongerd dat we niet even kunnen wachten tot ná de kassa?
Maar t zijn voornamelijk ook kinderen die al een croissantje ofzo op hebben.
Maargoed... verder maak ik er nooit zo'n probleem van :P

Bij ons wordt niets bij de kassa's gewogen.
Soms wel vervelend, want veel klanten vergeten te wegen, en moeten dan weer lopen naar de groente-afdeling (gelukkig dichtbij) om te wegen. Ze zijn teveel aan de AH gewend xD

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:45

hihi herkenbaar dat ze vergeten te wegen! ik werk dan wel bij de AH maar wij zijn de enige in de regio die nog niet wegen bij de kassa, veel klanten zeggen dan ook aan de kassa dat ze het ineens niet meer willen! ze zijn gewoon te lui om heen en weer te lopen of te wachten want dat duurt te lang:s

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:59

Er schiet mij ineens nog wat te binnen.
Paar weken geleden kwam er een jongetje denk een jaar of 8-9 met een briefje waar op stond. Van Nelle half zwaar met mascotte. Oke met naam en handtekening. Dus ik zeg tegen het jongetje helaas mag ik het niet aan je meegeven.Dus het jongetje weer weg.

Paar minuten later komt oma van jongetje naar mij toe en zegt: Ik ben een beetje boos. En begon heel boos dat ze het belachelijk vond en dat zo'n jongetje echt niet ging roken en dat ze het nogmaals belachelijk vond.

Ik dacht nog uit welk stenentijdperk komt die dan. Er zijn al zoveel reclames over geweest dat dat niet mag en dan nog boos worden :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:06

Maritje1991 schreef:
hihi herkenbaar dat ze vergeten te wegen! ik werk dan wel bij de AH maar wij zijn de enige in de regio die nog niet wegen bij de kassa, veel klanten zeggen dan ook aan de kassa dat ze het ineens niet meer willen! ze zijn gewoon te lui om heen en weer te lopen of te wachten want dat duurt te lang:s

Precies! bij ons ook :P
Soms zeg ik dan dat ze gerust nog even mogen wegen (vooral als het rustig is), dan gaan ze meestal nog wel even, maar vaak zeggen ze dat ze het dan maar laten := Dan moeten wij t weer retour doen :+

Gister was er bij mij aan de kassa een jongetje van een jaar of 5/6, met flaporen :+, met zn vader, en dat jongetje had een zakje snoepbanaantjes in zn hand. Hij moest het op de band leggen, maar was bang dat ie het dan kwijt zou raken xD Dus hij wilde niet, en hield het stevig vast. Uiteindelijk toch maar op de band gelegd, en dat zakje goed in de gaten gehouden, en toen hij over de scanner heen was gegaan had ie em direct weer gepakt. Hij zat er echt met grote ogen naar te kijken, en wilde em bijna open maken, dus zijn vader zegt zo : Laat nog maar even dicht, thuis gaan we hem openmaken en opeten!
Jongetje staat er naar te staren, en zegt: 'Ja.... dat is erg aardig!'

_O- echt geweldig :')

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:41

Ik werkte een aantal jaar geleden bij de Etos en daar verkopen ze van kleine flesjes met schoonmaak korrels (zout o.i.d.). Er kwam een vrouw de winkel in die op zoek was naar zo'n flesje, dus ik netjes naar het schap en gaf haar het flesje. Komt ze later naar mij toe; Er is al iets uit het flesje gehaald! Ik; nee mevrouw, het flesje is niet tot de hals gevuld omdat er anders vocht bij kan komen. Zij; Daar geloof ik helemaal niets van!! Ik ga thuis wegen en als het niet 500 gram is dan kom ik terug!......

Gelukkig nooit meer gezien :)

Ook heb ik een keer meegemaakt dat er een man met zijn dochtertje binnen kwam lopen en dat zijn dochter de hele ingang onder spuugde.. Vervolgens wist de man niet hoe snel hij weer moest omkeren en weglopen... Konden wij alles gaan opruimen en schoonmaken en de man hebben we nooit meer gezien.. Heel asociaal en smerig vooral...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:54

"Heb je hotelschool gedaan? Voor dit werk heb je toch helemaal geen opleiding nodig."
"Goh, heet je Tessa, zo heet de hond van ... ook. Ja Tessa, een echt hondennaam."

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 12:14

Gister ochtend moest ik weer werken bij de AH en er waren 2 wat oudere dames die samen boodschappen gingen doen.
Eenmaal bij de kassa heb ik wel 5x gehoord: ja hier hebben ze echt niks of hier hebben ze de helft wat ik nodig heb helemaal niet!
De vrouw die dat zo ongeveer 5x had gezegd vroeg aan de ander: waarom ga jij geen boodschappen hier doen?
'Nou omdat het hier zo duur is en ze hebben hier niks ik ga wel naar de hoogvliet!

Ja ik kan er verder toch ook niks aan doen op zaterdag is het super druk en als je dan rond half 1 komt tja...
De klant daarna stelde me wel gerust dat ik er niets van moest aantrekken en gewoon lekker moest laten praten dat vond ik dan wel weer super lief!
Had verder ook niet gereageerd ik ging gewoon door met scannen en liet ze maar lekker praten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:14

Citaat:
Dat heb ik ook zo ontzettend vaak (werk achter de kassa bij de Jumbo)
Dat ik lege flesjes of lege verpakkingen krijg, 'of ik die ook nog even wil scannen, want ze hadden wel hele erge honger'
Dan denk ik ook van, we zijn hier toch niet zó uitgehongerd dat we niet even kunnen wachten tot ná de kassa?
Maar t zijn voornamelijk ook kinderen die al een croissantje ofzo op hebben.
Maargoed... verder maak ik er nooit zo'n probleem van

En vervolgens krijg je dus kinderen die zelf de broodjes al pakken. En vast er aan likken of een hap nemen, en mag het niet van mama? Dan gaan de broodjes gewoon weer terug de bakken in. :j :r

En zijn vooral die brutale ouders die hun kinderen niet op voeden, de ouders hier op aanspreken is zo af en toe levens gevaarlijk. De bedreigingen die er bij te pas komen. :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:54

Zaterdag, ik deed mijn kassa open. Dus de eerste klanten aan mijn kassa: ''Het is toch zo dat als je de eerste klant bij de kassa bent je 10% korting krijgt?'' :roll: