alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

F_T schreef:
Zie!

Súper.

En naarmate je vaker alleen op pad gaat worden die 'ongemakkelijke gedachten' ook minder.
Écht.

Wat kan het anderen schelen of jij toevallig wacht op een vriendin die even naar de wc is of dat je echt alleen bent?

En wat kan t jou schelen wat die anderen denken ;)

Klopt gaat ook niemand aan dat ik daar alleen zit inderdaad en waarschijnlijk boeit het ook niemand.

Herfstblad

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:16

Maar wat is een avondje bioscoop pokken duur! 17 euro voor een kaartje, 2 euro voor de bril. 12 euro voor drinken en eten voor de pauze. Nog 6 euro aan drinken en wat lekkers na de pauze en 2 euro parkeren....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:24

T..... de laatste keer dat ik ging kostte het 8 euro ofzo voor een kaartje _O-

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:57

Ja echt joh!

Ik had wel spijt dat ik niet even tijd had om de laatste avatar te kijken. Kon het verhaal niet helemaal meer volgen. Voor wie zijn geweest. Jake de hoofdrol speler dat is toch de eerste man van ook film 1? Die soldaat die geïnfiltreerd wordt in die wereld? En zijn vrouw is dan degene die hem als eerst ontmoet in die wereld? En die kinderen zijn wel van hun samen? En wat is het verhaal van die jongen met dat lange haar?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:23

kosseh schreef:
Zonnetje81 ik wil graag naar Dead of winter, Send Help en eigenlijk ook nog naar Mercy :D

Heel soms lukt het om een vriendin (met wie ik samen een pathe abbo heb) mee te krijgen naar dat soort films. Zij is alleen meer baan de romantische commedies, niet echt een match dus haha. Maar wel altijd gezellig als we samen gaan.

Oh ja ik heb voorstukje dead of winter gezien. Send help nog niet maar dat is horror. Horror trekt me niet.

Housemaid ben ik alleen naar toe gedaan. Ik heb ook een vriendin die alleen van de roms is. Zoals verliefd op Curaçao en veel verder kom je er niet mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:28

Herfstblad schreef:
Ja echt joh!

Ik had wel spijt dat ik niet even tijd had om de laatste avatar te kijken. Kon het verhaal niet helemaal meer volgen. Voor wie zijn geweest. Jake de hoofdrol speler dat is toch de eerste man van ook film 1? Die soldaat die geïnfiltreerd wordt in die wereld? En zijn vrouw is dan degene die hem als eerst ontmoet in die wereld? En die kinderen zijn wel van hun samen? En wat is het verhaal van die jongen met dat lange haar?

Spider is de zoon van die andere soldaat. Hij is bevriend met de kids van jake. Die andere soldaat gebruikt hem als verbinding zeg maar.

Edit:

even chatgpt erop los gelaten.

Citaat:
Hoe Spider (Miles Socorro) in het verhaal terechtkomt
Zijn vader: Quaritch
Quaritch was de grote bad guy in de eerste Avatar film.
Hij kwam terug in The Way of Water als een recombinant, een Na’vi-lichaam met zijn herinneringen.
Hij overleefde het einde van deel 1 dankzij technologie van de mensen.
Het kind: Spider
Spider is de zoon van Quaritch uit een menselijke relatie.
Hij groeide op op Pandora, maar niet bij zijn vader (die verdween of “stierf” zoals de meeste dachten).
Hij werd opgevoed in een menselijk kamp op Pandora.
Ontmoeting met Jake
Jake Sully en Neytiri zijn ondertussen volledig Na’vi en leiden hun gezin.
Spider komt bij hen terecht omdat hij op jonge leeftijd gevangen zat in een situatie van de mens/kamp en in contact komt met de Na’vi.
Hij sluit zich aan bij Jake’s gezin omdat hij zich meer verbonden voelt met de Na’vi dan met zijn menselijke afkomst.
Waarom hij belangrijk is
Hij is een mens tussen Na’vi, dus hij kan dingen die de Na’vi niet kunnen (zoals technologie gebruiken).
Hij is Quaritchs zoon, wat zorgt voor een enorm moreel en emotioneel conflict voor Jake en Neytiri.
Hij wordt als het ware de brug tussen de mens en de Na’vi-familie.
Kortom: Spider zit in het verhaal omdat hij Quaritchs zoon is, op Pandora is opgegroeid, en Jake’s gezin ontmoet als een soort half-vluchteling/half-Navi-adoptiefamilielid. Zonder hem zouden veel scènes over vertrouwen, familie en conflicten tussen mens en Na’vi niet werken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:44

Voor de gene die nog twijfelen over alleen naar de film gaan.

Heel veel gaan alleen! Kwam toevallig deze tegen, met alleen maar enkele stoelen bezet. Terwijl het een film om 18 uur is, in Amsterdam.

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:37

Dat is een kleine zaal. In Amsterdam is het denk ik sowieso al normaler. Gewoon alleen gaan.

Ik zat net weer naar dead of winter te kijken of shelter.