alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:07

F_T schreef:
Zie!

Súper.

En naarmate je vaker alleen op pad gaat worden die 'ongemakkelijke gedachten' ook minder.
Écht.

Wat kan het anderen schelen of jij toevallig wacht op een vriendin die even naar de wc is of dat je echt alleen bent?

En wat kan t jou schelen wat die anderen denken ;)

Klopt gaat ook niemand aan dat ik daar alleen zit inderdaad en waarschijnlijk boeit het ook niemand.

Herfstblad

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:16

Maar wat is een avondje bioscoop pokken duur! 17 euro voor een kaartje, 2 euro voor de bril. 12 euro voor drinken en eten voor de pauze. Nog 6 euro aan drinken en wat lekkers na de pauze en 2 euro parkeren....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:24

T..... de laatste keer dat ik ging kostte het 8 euro ofzo voor een kaartje _O-

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 23:57

Ja echt joh!

Ik had wel spijt dat ik niet even tijd had om de laatste avatar te kijken. Kon het verhaal niet helemaal meer volgen. Voor wie zijn geweest. Jake de hoofdrol speler dat is toch de eerste man van ook film 1? Die soldaat die geïnfiltreerd wordt in die wereld? En zijn vrouw is dan degene die hem als eerst ontmoet in die wereld? En die kinderen zijn wel van hun samen? En wat is het verhaal van die jongen met dat lange haar?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 00:23

kosseh schreef:
Zonnetje81 ik wil graag naar Dead of winter, Send Help en eigenlijk ook nog naar Mercy :D

Heel soms lukt het om een vriendin (met wie ik samen een pathe abbo heb) mee te krijgen naar dat soort films. Zij is alleen meer baan de romantische commedies, niet echt een match dus haha. Maar wel altijd gezellig als we samen gaan.

Oh ja ik heb voorstukje dead of winter gezien. Send help nog niet maar dat is horror. Horror trekt me niet.

Housemaid ben ik alleen naar toe gedaan. Ik heb ook een vriendin die alleen van de roms is. Zoals verliefd op Curaçao en veel verder kom je er niet mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 00:28

Herfstblad schreef:
Ja echt joh!

Ik had wel spijt dat ik niet even tijd had om de laatste avatar te kijken. Kon het verhaal niet helemaal meer volgen. Voor wie zijn geweest. Jake de hoofdrol speler dat is toch de eerste man van ook film 1? Die soldaat die geïnfiltreerd wordt in die wereld? En zijn vrouw is dan degene die hem als eerst ontmoet in die wereld? En die kinderen zijn wel van hun samen? En wat is het verhaal van die jongen met dat lange haar?

Spider is de zoon van die andere soldaat. Hij is bevriend met de kids van jake. Die andere soldaat gebruikt hem als verbinding zeg maar.

Edit:

even chatgpt erop los gelaten.

Citaat:
Hoe Spider (Miles Socorro) in het verhaal terechtkomt
Zijn vader: Quaritch
Quaritch was de grote bad guy in de eerste Avatar film.
Hij kwam terug in The Way of Water als een recombinant, een Na’vi-lichaam met zijn herinneringen.
Hij overleefde het einde van deel 1 dankzij technologie van de mensen.
Het kind: Spider
Spider is de zoon van Quaritch uit een menselijke relatie.
Hij groeide op op Pandora, maar niet bij zijn vader (die verdween of “stierf” zoals de meeste dachten).
Hij werd opgevoed in een menselijk kamp op Pandora.
Ontmoeting met Jake
Jake Sully en Neytiri zijn ondertussen volledig Na’vi en leiden hun gezin.
Spider komt bij hen terecht omdat hij op jonge leeftijd gevangen zat in een situatie van de mens/kamp en in contact komt met de Na’vi.
Hij sluit zich aan bij Jake’s gezin omdat hij zich meer verbonden voelt met de Na’vi dan met zijn menselijke afkomst.
Waarom hij belangrijk is
Hij is een mens tussen Na’vi, dus hij kan dingen die de Na’vi niet kunnen (zoals technologie gebruiken).
Hij is Quaritchs zoon, wat zorgt voor een enorm moreel en emotioneel conflict voor Jake en Neytiri.
Hij wordt als het ware de brug tussen de mens en de Na’vi-familie.
Kortom: Spider zit in het verhaal omdat hij Quaritchs zoon is, op Pandora is opgegroeid, en Jake’s gezin ontmoet als een soort half-vluchteling/half-Navi-adoptiefamilielid. Zonder hem zouden veel scènes over vertrouwen, familie en conflicten tussen mens en Na’vi niet werken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:44

Voor de gene die nog twijfelen over alleen naar de film gaan.

Heel veel gaan alleen! Kwam toevallig deze tegen, met alleen maar enkele stoelen bezet. Terwijl het een film om 18 uur is, in Amsterdam.

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 17:37

Dat is een kleine zaal. In Amsterdam is het denk ik sowieso al normaler. Gewoon alleen gaan.

Ik zat net weer naar dead of winter te kijken of shelter.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 23:24

Zonnetje81 schreef:
Dat is een kleine zaal. In Amsterdam is het denk ik sowieso al normaler. Gewoon alleen gaan.

En ben je geweest??

In Haarlem zie ik ook wel vaak mensen alleen.

De zaal op de foto is bij De Munt. Vind het ook wel een kleine zaal, maar wel met de ruime relax stoelen. Zijn wel meer zalen zo.
Twijfelde of ik vanuit werk zou gaan, maar toch naar stal gegaan ipv de film.

Edit: net toch voor morgen een ticket besteld. Voor I Swear, benieuwd

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 01:49

Door dit topic ben ik wel weer gemotiveerd vaker wat alleen te doen. Zit nu te denken om binnenkort keer nachtje eindhoven te doen. wil daar paar restaurantjes proberen die ik op instagram en youtube had gezien. Dus dat is wel leuk om keer te plannen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:38

kosseh schreef:
Zonnetje81 schreef:

En ben je geweest??

In Haarlem zie ik ook wel vaak mensen alleen.

De zaal op de foto is bij De Munt. Vind het ook wel een kleine zaal, maar wel met de ruime relax stoelen. Zijn wel meer zalen zo.
Twijfelde of ik vanuit werk zou gaan, maar toch naar stal gegaan ipv de film.

Edit: net toch voor morgen een ticket besteld. Voor I Swear, benieuwd

Ik ben gisteren lekker alleen met cola en nachos naar Shelter geweest! Je moet van Jason Statham films houden maar ik vond hem echt heel leuk!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 18:41

Oh naar de film gaan heb ik echt zo vaak gedaan alleen. Had een Pathe kaart. Juist bios is lekker alleen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:26

Ik wil de film hamnet zien en denk dat ik dat alleen ga doen. Of t moet toevallig ter sprake komen dat iemand anders die ook wilt zien.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 19:57

Niet dat ik de eerste keer dat ik alleen naar een film ging nog kan herinneren maar ik ga graag alleen. Niemand die zegt nee ik wil pas dan gaan of die naderhand het toch niets vond.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:07

Ik ben daar wel simpel in. Ik zeg dan 'Ik ga die datum kijk naar of je mee wilt'. Te vaak gehad dat t anders pas veel later is, en dan misschien niet eens door ging.

Ben nog niet eerder naar de film geweest, wel poging gedaan dat ik al kaarten had maar er op laatste moment toch een vriend aan sloot. Ook groot lotr fan dus had hem de tip gegeven (alsin: wist je dat LotR in de bios draait, ik ga vanavond. En dat hij dan last minute aansloot maar ik al m'n kaarten had)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:08

Alleen naar de film gaan was jaren geleden een ander topic hier op bokt dat me dat zetje gaf. Niet dat ik vaak naar de film ga, of het nu alleen of met anderen is.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 18:02

Ik ga vanavond voor het eerst naar Theather en in mijn eentje.

Ben vroeger wel naar musicals enz geweest maar niet naar een comedian. Steven Brunswijk in het Benelux theather in Berlicum. Als het leuk is wil ik zo iets wel vaker doen. Als het niet leuk is sneak ik weg haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:07

BeFunny schreef:
Ik ga vanavond voor het eerst naar Theather en in mijn eentje.

Ben vroeger wel naar musicals enz geweest maar niet naar een comedian. Steven Brunswijk in het Benelux theather in Berlicum. Als het leuk is wil ik zo iets wel vaker doen. Als het niet leuk is sneak ik weg haha.

Ik heb dit laatst gedaan! Was echt leuk en ik ga het zeker weer doen.

Alleen werd de zaal wel ontruimd omdat iemand een epileptische aanval kreeg. Dat was even naar. :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 19:11

Zolang je op tijd komt en niet op de eerste paar rijen zit is dat vast een leuke avond.
Of je wilt graag interactie met de persoon op het podium dan wel de eerste rijen boeken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:11

Ik sta nu aan de bar met een wijntje lekker relaxte mensen allemaal. Allemaal brabanders lol.

Je mag zelf een stoel kiezen en no way dat ik vooraan ga zitten :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:18

friezenfan2 schreef:
Zolang je op tijd komt en niet op de eerste paar rijen zit is dat vast een leuke avond.
Of je wilt graag interactie met de persoon op het podium dan wel de eerste rijen boeken.

Ohoow.. voor aanstaande zaterdag in Rosmalen naar een theater show en hier niet over nagedacht.. eerste rij in het midden. :')

@Befunny veel plezier!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 20:23

Waar ga je heen Momo?

Hier zit nu de hele zaal vol. En volgens mij pikken ze mensen uit rij 1 en 2 er wel eens uit, verder niet.

Ik zit op de achterste rij in het midden dus ertussen uit piepen is er niet bij :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 23:24

Was keileuk.
Ja voor herhaling vatbaar.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 05:16

Natuurlijk was dat leuk. Is het niet het hele ding van een cabaretier dat mensen een leuke avond hebben?

Ow jij hebt het over dat je alleen ging. Ook dat moest wel goed gaan.
Leuk je nog eens wilt.

Dat alleen iets doen is helemaal niet zo raar als het de eerste keer voelt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:24

Nee ik doe altijd alles alleen alleen naar theather nog nooit geweest en ik was volgens mij de enige. Maar ben er niet ongemakkelijk door geweest. Voelde me zelfs vrij om aan de bar nog een wijntje te doen. Was wel blij dat hij mij niks vroeg want hij begon bij iedereen met "met wie ben je hier? En hij ging echt verspreid door de zaal ook achterin dus ik dacht wel "niet mij ondervragen pleesaasseeee" en dat gebeurde gelukkig niet. Zijn vrouw Ayla kondigde hem aan. Had ze nooit eerder gedaan maar dat was ook leuk want hij heeft een leuke vrouw en ze zij toen ze klaar was tegen de mensen vooraan voor jullie sterkte _O- Maar daarom begon al in het midden in een hoek. Wel Hilarisch sommige mensen.