Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:16

Wanneer je de auto midden op een kruispunt laat afslaan en je blokkeert andere weggebruikers, dan denk ik wel dat je daarop afgerekend wordt. Dat mag gewoon niet gebeuren.

Zack

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:19

@Joonsel
Ook daar moet je na een weekje wel aan gewend zijn ;)

en idd wat pasamba zegt..
Dan zak je gewoon.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:20

Ja in dat soort situaties is het wel een beetje gevaarlijk (vooral bij lage snelheden, dan sta je zo stil).

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:25

Vind ik niet, hij rijdt vaker in zijn diesel (en is daar nu wel al beter aan gewend) dan in de benzine, dus dan is het soms best lastig omschakelen. En zeker omdat onze renault een vrij lastige koppeling heeft.

Ik vind het vervelender voor het overige verkeer als men constant links blijft rijden (omdat ze toevallig 5km verderop naar links moeten), dan dat iemand zijn auto eens laat afslaan..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:30

Ik vind het beide schijt irritant :P :+

Ik rijd ook in 2 verschillende auto's waarvan het meeste natuurlijk in mijn eigen (doh) en soms in die van me moeder.
Maar die laat ik echt niet regelmatig afslaan..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:31

Pasamba schreef:
Wanneer je de auto midden op een kruispunt laat afslaan en je blokkeert andere weggebruikers, dan denk ik wel dat je daarop afgerekend wordt. Dat mag gewoon niet gebeuren.

Maar dit kán bijna niet, want midden op een kruispunt rolt je auto al ;)

Een examinator zal je niet per definitie afstraffen op het laten afslaan, maar als je dan denkt Sh*t!! en je rijdt de rest van je rit ook in diezelfde stress.. die weer zorgt voor andere foutjes.. dan kan dat laten afslaan er uiteindelijk voor zorgen dat je zakt.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:36

@Loesje
Geloof me, ik heb het gezien dat het mogelijk is :+
Hoe ze het deden, geen idee.. maar het gebeurd echt :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:51

Bij mij slaat hij alleen af vanuit stilstand, dus eigenlijk nooit omdat ik te weinig toeren heb o.i.d. O:)
Maar ik vind het ook wel knap om hem midden op de kruising af te laten slaan, want dan ben je toch al in beweging? :')

Ik heb wel al verhalen gehoord van mensen die met 1x afslaan gewoon slagen, maar als het systematisch fout gaat heb je dus gewoon de koppeling niet gesnapt of zo.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:15

Als je niet goed met je koppeling overweg kan, kan ik me best voorstellen dat je de auto laat afslaan.
Bijv. als je stil moet gaan staan midden op de kruising vanwege drukte oid.
Daarna weer moet optrekken maar dan 'vergeet' om hem weer in zn 1 te zetten.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:23

Zack schreef:
@Joonsel
Ook daar moet je na een weekje wel aan gewend zijn ;)
Ben ik het niet mee eens ;)
M'n moeder rijdt, naast in ons eigen "busje", ook in 'n busje voor Schiphol Vliegtaxi (kinderen van/naar school rijden door de weeks, in het weekend mensen van/naar schiphol rijden). In dat busje heeft ze nergens problemen mee, maar het komt regelmatig voor dat ze, als ze nét in eigen busje stapt en wil wegrijden, ze 'm een keer laat afslaan omdat er 'n heel groot verschil in zit en het nogal lastig omschakelen is. Gebeurt dan ook alleen zodra ze de eerste keer weer weg wil rijden vanaf de parkeerplaats, nooit in 't verkeer zelf of zo, maar ik snap best dat dat zelfs de meest ervaren chauffeurs nog kan overkomen hoor. :P
(Met geregeld bedoel ik niet elke dag, maar ik denk zo'n 1x per 1 à 2 maanden)

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:25

Zack schreef:
Als je niet goed met je koppeling overweg kan, kan ik me best voorstellen dat je de auto laat afslaan.
Bijv. als je stil moet gaan staan midden op de kruising vanwege drukte oid.
Daarna weer moet optrekken maar dan 'vergeet' om hem weer in zn 1 te zetten.

Hier heb ik ook nog wel eens last van, ook bij een stop opdracht.. :=

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:31

Dan zie jij en ik geregeld met een hele andere betekenis.
Geregeld is dagelijks. Regelmatig.

Als het eens in de maand gebeurt is het sporadisch. of afentoe.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:37

smiek, en en en???

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:40

Het autorijden ging vandaag wel goed.. een keer een kansje met oprijden gemist. Als ik het zo doe over 2 weekjes lukt het denk ik wel zij mijn instructrice! Wel leuk om te horen , vond het zelf namelijk nog niet zo netjes gaan.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:42

Haha, dan zien we geregeld inderdaad verschillend. Als een ervaren chauffeur een auto 1x per maand laat afslaan, noem ik dat geregeld ja. Vooral bij iemand van wie je verwacht dat die z'n auto helemaal niet meer laat afslaan. ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:48

Geregeld blijft dezelfde betekenis hebben, of dat nou voor een ervaren persoon is of niet ;)

Als ik zeg dat ieman zn auto regelmatig laat afslaan, dan bedoel ik ook echt regelmatig en dat is dan ook echt 1x per dag of zo.

Dus ongeacht of de chauffeur al lang rijd of niet.
De beteknis van geregeld blijft hetzelfde :)
Dus niet aan te passen aan de ervaring van iets of iemand.

@Eroslover
In het begin gaat ook niks netjes, dan moet je nog veeelste veel aan alles denken hihi :D
komt vast goed!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:07

En toch vind ik dat geregeld voor iedereen en per situatie een andere betekenis kan hebben, afhankelijk van om wie en wat het gaat. Dus als ik geregeld m'n auto laat afslaan, bedoel ik daarmee (vrijwel) elke les; m'n moeder laat ook nog geregeld haar auto afslaan, maar dat is dan 1x per maand bijvoorbeeld, terwijl zij dagelijks rijdt en ik 1x per week. Denk dat de betekenis hiervan vrij persoonsgebonden is. :)

Maar genoeg over geregeld, we verschillen hier blijkbaar over van mening en zullen het wat dat betreft ook niet eens worden, maar we gaan wel aardig offtopic inmiddels. :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:18

Nee ben ik niet met je eens, geregeld blijft dezelfde betekenis hebben..
Er staat niet achter in het woordenboek : Ligt aan de persoon hoeveel ervaring die heeft :+

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:22

'Geregeld' betekent gewoon regelmatig. Of dat nu eens per uur is of eens per maand; als er telkens ongeveer een zelfde hoeveelheid tijd tussen zit is het per definitie met regelmaat, en dus 'geregeld' ;)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:22

Maar er staat ook niet in het woordenboek om de hoeveel tijd het dan is, alleen dat 't terugkerend is met ongeveer dezelfde 'tussentijd' elke keer. ;)
Je kan geregeld naar de kerk gaan (= bijv. elke zondag voor een "gewoon" persoon, = dagelijks voor iemand die in de kerk "werkt"), geregeld naar het buitenland (= bijv. elke 3 maanden voor vakantie, = bijv. elke 2 weken voor werk), geregeld naar school (= elke dag voor kinderen, = bijv. 2x per week voor concièrge of leraar), noem maar op. :))
Dus in mijn ogen zit daar wel degelijk verschil in.

Maar goed, ik hou er nu over op. :))

Edit: Komt dus ongeveer op hetzelfde neer als wat Zwartwitje zegt. :j

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:25

Dan is het dus dagelijks, niet geregeld :D

Maar we houden er over op, we gaan het toch niet eens zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:50

Waar hebben we het over.. :')

Als je het elke dag doet is het gewoon structureel _O- om er nog maar een term tegen aan te gooien.

En whatever, wat boeit het als je de auto afslaat. Als er maar niets ernstigs gebeurd. De les voor m'n afrijden is mij de auto 6x afgeslagen, als het al niet meer is.
De eigenaresse van m'n verzorgpaard laat de auto ook wel eens afslaan.. dat is gewoon een schijt auto.. Ford nog iets geloof ik. Ook met het wegrijden van de trailer.. Voordat je de koppeling alleen al op laat komen slaat ie je af.. :')

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:33

Nou net mijn 13e les gehad :) Ben nog geen maand bezig dus schiet lekker op zo, morgen mijn 14e en 15 les.

Fase 1 en 2 zijn nu helemaal afgerond en zijn begonnen met fase 3. (heeft iedereen zo'n fase kaart eigenlijk ? ) Maar blijf het keren wel moeilijk vinden :o

Overmorgen mijn theorie, even goed oefenen nog :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:45

Elmira schreef:
Nou net mijn 13e les gehad :) Ben nog geen maand bezig dus schiet lekker op zo, morgen mijn 14e en 15 les.

Fase 1 en 2 zijn nu helemaal afgerond en zijn begonnen met fase 3. (heeft iedereen zo'n fase kaart eigenlijk ? ) Maar blijf het keren wel moeilijk vinden :o

Overmorgen mijn theorie, even goed oefenen nog :D

Via de RIS methode? (Rijden In Stappen..)
Ik heb een heel boekje :+ Staat de theorie in die in moet doorlezen voor de volgende les, en idd ruimte om de 4 verschillende fases te beoordelen.

Donderdag heb ik weer les, voor het eerst in het licht :P Zaterdag mn theoriecursus en maandag 7 december mn theorieexamen!! :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:58

Haha wat een discussie over een woord :')

Auto af laten slaan is me echt de tweede helft van mijn lessen niet meer gebeurd.. lijkt me wel beetje vervelend als je dat vaak overkomt.

Hoe ging het met de afrijders vandaag?