Vanmorgen was t weer raak.tussen Lisse en Haarlem was n aanrijding.er werd wel omgeroepen voor de richting Haarlem maar niet voor de richting leiden,ja de haarlemgangers moesten via leiden en dan sloterdijk,maar dat was nou net t probleem,die trein reed niet.sta je dan met je goede gedrag van half 7 tot 7 u in de kou grrrr
Muisbal
Geplaatst: 09-12-09 22:42
Mijn trein liep vandaag onderweg 15 min vertraging op
Het begon dat we niet op tijd konden vertrekken omdat er nog een deel af gerangeerd moest worden (en dus eerst moest wegrijden van DH CS). Vervolgens kwamen we achter een stoptrein, toen bij Gouda wachten omdat het perron nog bezet was, daarna zaten we wéér achter een stoptrein en als klap op de vuurpijl bij Utrecht CS weer wachten voordat we naar binnen mochten.
Altijd als ik de gok neem een trein later te pakken loopt het de soep in
Vanaf de 16e moeten studenten dat Muisbal dan moet je erop activeren of je een week of weekend hebt omdat vanaf januari de papieren OVkaart eruit gaat.
vivalavida_
Geplaatst: 10-12-09 11:46
En ook hier vanmorgen een aanrijding met persoon tussen Steenwijk en Meppel, Ben nog wel van Wolvega naar Steenwijk gegaan met de trein, maar daar samen met klasgenootjes besloten dat het zinloos is om dan naar school te gaan, dus omgekeerd en was ik een uur later weer thuis!
Alweer?! Zaterdag was er ook al 1 tussen Wolvega en Steenwijk en een paar weken geleden sprong er een op het perron van Wolvega zelf voor de sneltrein. Je zou er maar op de trein staan wachten..
Wat ik me nu de hele tijd nog afvraag, gaan ze nu niet meer controleren?
Dat is heel goed mogelijk. Theoretisch gezien gaat het er ook alleen maar om of iemand wel ingecheckt heeft. Uitchecken moet-ie toch, waar dan ook, dus eenmaal ingecheckt gaat het ritje je hoe dan ook geld kosten.
Mijn kortingspasje is idd al een paar keer door een conducteur door een apparaatje gehaald, 'vroegah' werd alleen maar gekeken of je überhaupt een kortingskaart bij je had. Zal dan dat apparaat wel zijn?
Er zit dus serieus iemand vrij hard te snurken in de trein...
Exit13
Geplaatst: 10-12-09 18:54
Unwritten schreef:
Vanaf de 16e moeten studenten dat Muisbal dan moet je erop activeren of je een week of weekend hebt omdat vanaf januari de papieren OVkaart eruit gaat.
Maar dat snap ik dus niet, want als ik op m'n kaart kijk (bij een automaat) staat er dat er al een week-abonnement op zit? Zowel voor dit jaar als voor volgend jaar...
Vanmiddag gingen de deuren van het achterste treinstel niet open op Rotterdam Alexander, na 10 minuten gelukkig wel.In totaal een kwartier vertraging gehad...
Alle studentenchips worden gereset vandaar dat vanaf 16 december opnieuw activeren is
SimoneDV
Geplaatst: 10-12-09 21:07
in utrecht bij de bussen controleren ze die chipkaart op en hele aparte manier hoor ze lopen met die kaart naar een in/uitcheck apparaat, houden hem ervoor, wordt ie uitgecheckt had je dus ingecheckt en is het goed. En dan zeggen ze dat je niet meer hoeft uit te checken als je uitstapt (dus het scheelt jou eigenlijk geld als je nog 10 haltes moet ) En als dat ding wel incheckt dan had je niet ingecheckt dus krijg je een boete
Hoop voor ze dat ze in januari ook zo'n scan apparaat hebben om te controleren
T wordt wel echt een gedoe hoor volgens mij Had liever gehad dat je je papieren OV nog had en je die door de weeks laat zien en als je dan in het weekend reist je wel in moet checken. (als je een week OV hebt natuurlijk)
ja klopt als ik hier in rotterdam met de metro ga dan scannen ze m ook gewoon (kan in de metro ook moeilijk anders) maar vond het zo gek daar in de bus
Er has heus iemand tussen Dordrecht en Roosendaal aan de noodrem getrokken vanavond.. Stonden we daar ruim 10 minuten stil midden in de donkere weilanden
Exit13
Geplaatst: 11-12-09 12:24
Unwritten schreef:
Alle studentenchips worden gereset vandaar dat vanaf 16 december opnieuw activeren is
Huh? En daar hebben ze vast een hele goede reden voor?