Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:33

@mowoah: en als een van jou vrienden een keer een fout pilletje treft en het bewustzijn verliest of iets dergelijks. denk je dan nog, och hun wouden een pilletje slikken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:38

Cinnepin schreef:
haha jah idd voor een paar uurtjes langer doorgaan je lichaam verklooien is idd een goeie keus :+ waarom is uitgaan en lang feesten zo belangrijk?

Ik gebruik liever drugs bij iemand thuis dan op een feest . En het gaat mij echt niet om die paar uur langer doorgaan,. dat trek ik ook wel als ik nuchter ben. Het is gewoon ontzettend lekker.

Maar drugs is drugs, en daarom doe ik het ook zelden. Bovendien heb ik altijd hele heftige dinsdagdippen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:39

Frances schreef:
@mowoah: en als een van jou vrienden een keer een fout pilletje treft en het bewustzijn verliest of iets dergelijks. denk je dan nog, och hun wouden een pilletje slikken.

Nee, dan denk je: Tja, had je het maar moeten laten testen

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:18

Abeltje77 schreef:
Yeyo schreef:
Precies, als je geen risico's wil nemen dan moet je thuis in bed blijven! Alhoewel...stel dat je door je bed zakt, of het plafond komt naar beneden :+

Funnyhorses, ik vind je behoorlijk kort door de bocht hoor.
Waarom zou je niet functioneren als je af en toe VERANTWOORD voor de lol drugs gebruikt?
Erg kortzichtige mening naar mijn idee.

Als ik door mijn bed zak is dat misschien omdat ik te hard gesext heb en/of omdat ik weiger een nieuw bed te kopen. Als mijn plafond naar beneden komt, komt dat waarschijnlijk omdat er geen onderhoud aan mijn huis is gedaan. Beide gevallen MIJN schuld dus.

Maar ik zou er toch ernstig veel moeite mee hebben aangereden te worden doordat IEMAND ANDERS onder de drugs zit en meent dat ie nog verantwoord op de weg kan rijden.

Stel je de reakties eens voor:
Paard overleden en bestuurder zwaargewond door auto-ongeluk. Veroorzaker bleek onder invloed van drugs te zijn.

Nou, dan moet je bokt eens horen. Dan kan het ineens NIET.

Mee eens!!
Alhoewel het bij ons ook door de bovenburen kan komen dat het plafond instort, woon in een flat :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:51

Mowoah schreef:
Pff ik durf bijna geen reactie te geven in dit topic. :=

Overdrijven is ook een vak ;) Ik geloof dat er niemand hier fel tegen een pilletje in de zoveel tijd is, of tegen blowen. Gaat meer om onverantwoord gebruik :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:04

Zo is het in ieder geval wel in mijn geval. Ik heb ook de nodige blowtjes gedaan toen ik nog een heel stuk jonger was. En ja, ik heb ook wel eens een pilletje geslikt. Twee keer, maar het beviel niet. En beide keren ben ik niet zelf gaan rijden (had waarschijnlijk binnen 3 meter in de beek gelegen, omdat ik kabouters moest ontwijken ofzo), de tweede keer was gewoon bij vrienden thuis.

Maar dat vind ik van ander kaliber dan elk weekend aan de coke te zitten en dan ook nog onder invloed de (snel)weg op.

Dat is echt :n

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:09

Het is natuurlijk niet goed. Dat weet bijna iedereen wel.
Maar als mensen weten wanneer en hoe ze het moeten nemen/gebruiken vind ik het wel best.
Zolang ik er geen last van heb.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:15

Raar, de mensen die hier beweren dat drugs geen kwaad kan als je er maar goed mee omgaat, waarom is het dan verboden hier ???

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:54

Yeyo schreef:
Precies, als je geen risico's wil nemen dan moet je thuis in bed blijven! Alhoewel...stel dat je door je bed zakt, of het plafond komt naar beneden :+

Funnyhorses, ik vind je behoorlijk kort door de bocht hoor.
Waarom zou je niet functioneren als je af en toe VERANTWOORD voor de lol drugs gebruikt?
Erg kortzichtige mening naar mijn idee.

Verantwoord en voor de lol drugs nemen????
Ja maar............spoor je dan wel goed????
Zoiets is nooit en te nimmer verantwoord te nemen,en lol???tja als je voor lol een pil of zo moet nemen nou dan ben je wel ver heen met het jezelf zijn hoor!
Nou dan laat mij maar lekker kort door de bocht gaan ben in ieder geval eerlijk en heb beslist geen troep nodig om es lekker uit mijn dak te gaan.
Men doet tegenwoordig alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Leuk dat 50 % van de jeugd met de kop dichtgeblowd thuis bij pappie en mammie op hun zak leven omdat ze te lam zijn om nog maar iets te ondernemen.
Oja sorry......dan neem je toch gewoon een pil voor de energie!!!!! 8)7

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:56

Verantwoord en voor de lol drinken????
Ja maar.....spoor je dan wel goed????

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:01

Yeyo schreef:
Verantwoord en voor de lol drinken????
Ja maar.....spoor je dan wel goed????

Als het ranja met een rietje is heb je mijn zegen! :P

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:08

toen ik nog met mijn ex ging gebruikte echt iedereen uit onze (grote) vriendengroep veelvuldig drugs tijdens het uitgaan (behalve ik en mijn vriend, nog nooit wat gehad) sommige mensen konden er zelfs doordeweeks niet van afblijven. Ook waren sommigen uit de groep kleinschalige dealers. Hierdoor heb ik genoeg dingen mee gemaakt en gezien wat drugs met je kunnen doen. Zelf heb ik nog nooit wat gebruikt en door deze ervaring ben ik er nog zekerder van dat ik het nooit zal gaan gebruiken.

Ik heb er nooit geen probleem van gemaakt dat mijn vrienden drugs gebruiken, ieder zijn eigen keus, maar ik vind het wel zielig voor ze.. om te zien dat ze niet meer zonder kunnen tijdens het uitgaan(zelfs in de kroeg) en dat ze er alleen maar dieper in wegzakken.

Helaas is mijn exvriend die nu bijna 30 is toch aan de druk van de groep 'bezweken' en heeft zijn eerste ghbtjes gebruikt 3 weken geleden. dan ben je 30 jaar en begin je alsnog aan die troep.. _-:(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:19

noortje schreef:
toen ik nog met mijn ex ging gebruikte echt iedereen uit onze (grote) vriendengroep veelvuldig drugs tijdens het uitgaan (behalve ik en mijn vriend, nog nooit wat gehad) sommige mensen konden er zelfs doordeweeks niet van afblijven. Ook waren sommigen uit de groep kleinschalige dealers. Hierdoor heb ik genoeg dingen mee gemaakt en gezien wat drugs met je kunnen doen. Zelf heb ik nog nooit wat gebruikt en door deze ervaring ben ik er nog zekerder van dat ik het nooit zal gaan gebruiken.

Ik heb er nooit geen probleem van gemaakt dat mijn vrienden drugs gebruiken, ieder zijn eigen keus, maar ik vind het wel zielig voor ze.. om te zien dat ze niet meer zonder kunnen tijdens het uitgaan(zelfs in de kroeg) en dat ze er alleen maar dieper in wegzakken.

Helaas is mijn exvriend die nu bijna 30 is toch aan de druk van de groep 'bezweken' en heeft zijn eerste ghbtjes gebruikt 3 weken geleden. dan ben je 30 jaar en begin je alsnog aan die troep.. _-:(

Noortje voor jou heb ik respect!!!
En als ik je een raad mag geven dan praat met je vriend zodat ie van die troep afblijft en anders zou ik als ik jou was lekker een andere man gaan zoeken.
Je verdient zo veel beter!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:07

funnyhorses schreef:
Verantwoord en voor de lol drugs nemen????
Ja maar............spoor je dan wel goed????
Zoiets is nooit en te nimmer verantwoord te nemen,en lol???tja als je voor lol een pil of zo moet nemen nou dan ben je wel ver heen met het jezelf zijn hoor!
Nou dan laat mij maar lekker kort door de bocht gaan ben in ieder geval eerlijk en heb beslist geen troep nodig om es lekker uit mijn dak te gaan.
Men doet tegenwoordig alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Leuk dat 50 % van de jeugd met de kop dichtgeblowd thuis bij pappie en mammie op hun zak leven omdat ze te lam zijn om nog maar iets te ondernemen.
Oja sorry......dan neem je toch gewoon een pil voor de energie!!!!! 8)7

Wie zegt er dat je een pil moet nemen voor de lol? Het blijft een eeuwige discussie, maar voor vele mensen die weleens gebruiken is zo'n pilletje meer een extra-tje, een soort cherry on the pie. Moet iedereen zelf weten, zolang je andere mensen maar niet lastig valt (door bijv. achter het stuur te kruipen).

En met een dichtgeblowde kop thuis zitten vind ik idd niet kunnen, mensen worden er sloom en initiatiefloos van. Dat zijn dus mensen niet bewust ermee bezig zijn. Hetzelfde gebeurt bij mensen die te regelmatig en ook doordeweeks aan de drugs zitten.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:35

SuperRupsje schreef:
Wat een discussie zeg, echt moeilijk he, iemand in z'n waarde laten :Z
Leven en laten leven: mensen die drugs gebruiken zijn niet stoerder dan anderen, maar vinden (de meesten dan) daarin iets dat je kunt vergelijken met de kers op de taart en genieten daarvan, het heeft dan ook een toegevoegde waarde voor hen. Mensen die geen drugs gebruiken zijn verstandig en hebben dat kersje blijkbaar niet nodig. Maar dat betekent niet dat niet-gebruikers allemaal saai zijn, of gebruikers allemaal dom, kansloos, en junk. Oogkleppen op geldt voor beide kanten. Ik vind het weer heel erg typisch hoe men hier over elkaar praat, en eigenlijk te zielig voor woorden.

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:57

Ik ben er jarenlang van overtuigd geweest dat mensen die gebruikten crimineel en intens slecht waren, dat er nooit iets van ze zou worden en al dat soort dingen. Daar ben ik echter volledig van afgestapt, ik weet niet precies waarom want ik gebruik niet en mijn vrienden ook niet - althans voor zover ik weet dan, want dat is toch iets dat je vaak gewoon niet zeker weet. In ieder geval ik vind ja, de moeten ze toch zelf weten? Laatst stond er ergens in een of ander vrouwenblad iets van: je kind doet het slecht op school, dat is een teken dat hij gebruikt. Dat zette mij aan het denken. Natuurlijk slaat die stelling nergens op, maar ik dacht ook van ja maar ja (dit klink heel cru hoor) dat kind moet van te voren ook al niet al te snugger geweest zijn dat hij aan drugs is begonnen. Daarbij, iemand die slim is en zijn punten niet achteruit ziet gaan kent waarschijnlijk zijn eigen limiten. Ik klink nu heel afgezaagd, maar ik praat nu dan ook in stereotypen en over gemiddelde. Ik weet zeker dat dit láng niet altijd opgaat.

In ieder geval, wat ik jullie nog even wilde vertellen. Jullie moeten eens naar de Engelse serie SKINS kijken. :Y) Hilarisch! Gaat over een groepje wat losbandige tieners uit Bristol. In de serie komen ook drugs naar voren, zowel de positieve als de negatieve kanten. Veranderd toch je inzicht een beetje. Maar goed, de serie moeten jullie zowiezo kijken, want die is te leuk om niet te zien. :') In Nederland is hij nog niet op tv, maar daar hebben we YouTube voor. :P

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:18

funnyhorses schreef:
Noortje voor jou heb ik respect!!!
En als ik je een raad mag geven dan praat met je vriend zodat ie van die troep afblijft en anders zou ik als ik jou was lekker een andere man gaan zoeken.
Je verdient zo veel beter!

Je oogkleppen zijn zo groot dat je leesvermogen wordt aangetast. Het is haar ex.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:48

het is idd mijn ex, maar toch bedankt.

@fleming, mensen uit hogere kringen, met een hogere opleiding en hogere functie als een gemiddeld mens..gebruiken net zoveel of misschien zelfs wel meer drugs dan de lager opgeleiden.

ik ken bankdirecteuren, managers e.d. van bedrijfen met een grote naam die hun drugs bij mijn vrienden halen.

Deze mensen zijn vaak gespannen en gestressed en vinden het dan fijn om even 'van de wereld' te zijn.

Stap je plaatselijke coffeeshop is binnen en let op wie er allemaal een wietje komt halen(of laat ophalen), geloof me, de meesten zijn hoog aangeschreven mensen.

nogmaals, ik heb niks tegen mensen die drugs gebruiken. Maar ze moesten hunzelf eens zien als ze onder invloed van drugs zijn. Ook blijft het vaak niet bij 1x proberen..helaas. Het begint met 1x, daarna elke groot feest, daarna in gewone discotheken, daarna in kroegen en cafe's, daarna thuis tijdens een verjaardag met je vrienden.. etc etc.

ik maak verjaardagen mee waar ipv nootjes of chips, bakjes pillen op tafel staan. Er hangen flessen aan de muur gevuld met ghb ertc etc..

voor de mensen die hier denken dat ze zonder gevaar met drugs op een auto kunnen besturen? dit is de grootste onzin ooit, je VOELT je alsof je het kunt en je DENKT dat je het beter kunt dan zonder iets op..maar dat wil niet zeggen dat het zo is..

En mensen die drugs gebruiken maar toch zeggen ík heb het niet nodig.. vast niet..maar wel blijven gebruiken omdat je het eind van het feest niet volhoud zonder. Mensen die regelmatig gebruiken kunnen niet meer zonder,,daag jezelf(voor de gebruikers) eens uit om spul 3 maanden lang niet te gebruiken, maar wel gewoon elke weekend uit te gaan en naar feesten te gaan..
als je zonder zou kunnen, zou je zo slim zijn om het niet te gebruiken.
dan komt de volgende reactie vast: ja maar ik vind het gewoon leuker met drugs maar ik heb ze niet nodig.
als je het leuker vind, heb je het dus nodig om het leuker te hebben. Want zonder, vind je er geen klap aan en zit je om 03.00 al in de auto naar huis ipv 09.00.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:16

Zoals ook al eerder gezegd, is en blijft dit een eindeloze discussie. Er zijn altijd mensen die tegen drugsgebruik zijn, prima toch en zeker verstandig. Ik denk dat iedereen het met me eens zal zijn dat het gezonder is om geen drugs te gebruiken dan wel. En aan de andere kant staan mensen die het leuk vinden om af en toe drugs te gebruiken, juist omdat de ervaring zo leuk is. Het is makkelijk gezegd om het dom te vinden als je totaal niet weet waar je over praat (dit geld uiteraard niet voor iedereen). Ik weet zeker dat als de antidrugs-gebruikers eens een pilletje zouden slikken, hun kijk zeker zou veranderen. Het is namelijk (bijna) onmogelijk om het gevoel wat je dan krijgt niet te waarderen.. En dat gevoel kun je in het 'normale' leven gewoon niet ervaren. En misschien is dat ook wel de angst, want als je het eenmaal ervaren hebt, wil je vaker. Ik kan het ook zeker niet ontkennen. En ik wil het zelfs niet missen één keer in de zoveel tijd.

Het is niet zo zwart/ wit al vaak gesteld wordt. En wat is nou eigenlijk nou normaal? Het zijn processen in je lichaam die in werking worden gezet.. Die normaal ook doorgaan, alleen nu geef je ze even een upgrade of juist andersom. En ja voor velen is het om even te vluchten uit de werkelijkheid, uit de stress, de drukte, de hectiek van het 'hele bestaan'. Maar is dat dan echt zo verkeerd?

Ik probeer hier drugs niet te promoten, maar het is allemaal niet zo ernstig als vaak wordt gedacht. Uiteraard overdaad schaadt, maar dat geldt voor vele andere zaken ook.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:58

Ik heb er totaal geen moeite mee!
Zit regelmatig tussen de mensen die veel drugs gebruiken..
Als hun zich er zo goed door gaan voelen; ga je gang..
Ik weet van mezelf dat ik er nooit mee zou beginnen,
Blowen vind ik kunnen, maar coke of pillen of id zul je mij nooit aan vinden! veel te bang dat het fout afloopt..

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:32

noortje schreef:
@fleming, mensen uit hogere kringen, met een hogere opleiding en hogere functie als een gemiddeld mens..gebruiken net zoveel of misschien zelfs wel meer drugs dan de lager opgeleiden.

jaa dat is zeker waar! dat probeer ik ook niet te zeggen, het komt niet helemaal duidelijk over wat ik bedoel.. geloof ik. dat gaat me ook niet lukken, maar dat doet er niet toe. :P

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:22

Op rtl 4 is nu een programma waarin je goed kan zien wat drugs en drank met je kunnen doen.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:30

Wat is dit voor programma dan?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:31

Secret Millionaire!!

Wat een lieve vent zeg!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:36

Ja en eigenlijk gewoon gebleven,geen bla bla vent.