Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:39

mevrouw: Waar liggen de papayabroodjes?
ik: Wat zei u mevrouw?
mevrouw: Waar liggen de papayabroodjes?

Ik dacht wat zegt ze nou toch dus ik aan collega gevraagd die er dichtbij stond.

Ik: Weet jij dat soms?
Zij: Wat zoek je?

Ik wist niet meer wat ze nou precies had gezegt dus keek die vrouw echt vragend aan.

mevrouw: Papayabroodjes
collega: Papayabroodje?
mevrouw: Ja
collage: Echt Pap-aya broodjes?
mevrouw: ja
collega: okee ik zal wel even met u meelopen

Komt ze terug.
collega: Ze zocht bapaobroodjes

Toen had ik het niet meer :')

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:39

Vjestagirl schreef:
verography schreef:
Heel herkenbaar, heb 3 jaar bij de AH gezeten waarvan 1 jaar achter de infobalie.

Echt grappige dingen nooit meegemaakt (of wel meegemaakt maar vergeten). Ikzelf had altijd een vervelend tikje als mensen onbeleefd waren.

situatie achter de sigaretten/infobalie. Druk bezig met pauzes opschrijven. iets wat 5 minuten duurt. Moest nog 1 naam opschrijven, neemt nog geen 10 seconden in beslag, hoor ik:
"een marlboro graag"
Schrijf verder de naam op die ik op moest schrijven. richt mij op met mijn meest vriendelijke glimlach.
Ik: "Goedemiddag, zegt u het maar" }>

Konden klanten nooit zo goed waarderen, :Y) .

Verder geen noemenswaardige dingen, behalve collega's onderling :P

En waarom zeg je dan niet 'een momentje alstublieft, ik kom zo bij u'?

Haha, weet je hoe vaak je dat wel niet vraagt op een dag. Maar er zijn gewoon aso's die nog geen 1 sec daar staan, denken dat ze god zijn, niet normaal even hallo zeggen en verwachten dat ik blaf :) en dan vraag ik niet om een momentje maar doe ik alsof ik ze niet gehoord heb.

Er zijn ook mensen die uit zichzelf wachten (bij bovengeqoute verhaal van mij staat dat het maar 10 sec duurde dus dan hoef ik niet eens om een moment te vragen want zodra het uit mijn mond is zijn de 10 sec al om) en dan vraag ik altijd netjes of ze een momentje hebben. Veel mensen die zeggen: doe rustig aan, probeer ik zo snel mogenlijk te helpen omdat zij tenminste respect tonen.

Echt hoor, hoe vaak ik wel niet met de neus ben aangekeken in de AH door klanten die dachten dat zij beter waren als ons. Tja daar haal ik sarcastische grapjes mee uit. Moet je maar geen poepgezicht trekken :r

Ben ook blij dat ik daar weg ben hoor :D

Zwitsal

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:41

@verography.. eigenlijk ben ik t wel met vjestagirl eens.. ik vind het beleefder om zodra je ziet dat er een klant aankomt of staat even te zeggen dat je ze zo komt helpen maar dat je nog even iets moet afmaken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:47

Ik ben het met Verography eens.

Bij ons komen ze aanlopen naar de balie en roepen dan al: HHHALLLLOOOOO..... Kom jij mij eens ff helpen. En roepen dan: 2 Marlboro. Halllooooo.....Balie????
Daar ga ik me echt niet voor haasten hoor. Moeten ze maar normaal doen.

En klanten die aan komen lopen en gaan staan dan zeg ik altijd: ik kom zo bij u hoor. Maar als ze gelijk beginnen te roepen en te blèren...daaaag

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:01

ja oke als ze gelijk zo gaan lopen roepen dan kan ik me er wat bij voorstellen dat je expres even laat wachten

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:18

Zo grappig allemaal.
Had niks te doen dus pagina 1 tot 38 helemaal gelezen,
hilarisch!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:42

Zwitsal schreef:
ja oke als ze gelijk zo gaan lopen roepen dan kan ik me er wat bij voorstellen dat je expres even laat wachten

en dat is precies wat er gebeurde bij verography :o

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:45

DAt snap ik ook al weer niet, je bent een servicebalie, en dan zo onbeschoft reageren?
Ik vind echt de attitude van een hoop mensen die een dienstverlenend beroep hebben behoorlijk zorgwekkend.....

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:57

Billy schreef:
DAt snap ik ook al weer niet, je bent een servicebalie, en dan zo onbeschoft reageren?
Ik vind echt de attitude van een hoop mensen die een dienstverlenend beroep hebben behoorlijk zorgwekkend.....

Ik ben het met jou eens. Als ik sigaretten haal zeg ik vaak ook gewoon: "Pakje Pall Maal 4,70 alsjeblieft"
Dan kan ik afrekenen en fijne dag wensen en weer verder.
Sorry hoor voor zo'n simpele transactie hoef ik toch niet langer te blijven staan om te wachten tot jij mij aankijkt, vraag wat ik graag wil hebben.. bladiebla. Je staat er toch om mij sigaretten te verkopen of niet dan?
En als je met iets anders bezig bent zeg ik ook gewoon wat ik hebben wil, ik hoef toch niet te wachten tot je mij gezien hebt.. En al helemaal niet als je blijkbaar niet eens even vraagt of ik even wil wachten. Als je dat vraagt heb ik alle begrip voor.
Maar ik kan toch niet ruiken hoe lang jij nog van plan bent door te gaan met waarmee je bezig bent? Dus dan zeg ik ook gewoon dat ik een pakje Pall Mall wil ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:21

Billy schreef:

Volgens mij heb ik eerder tegen/met jou gediscussieerd en het valt me op dat je lijnrecht tegenover mij staat :o . Geeft niks hoor, maar ik vraag me af of je zelf cassiere bent?

Ja ik sta bij een servicebalie, maar dat betekent niet dat ik me als een hond moet laten bedienen ofwel? Het zijn de klanten die hier onbeschoft reageren en wij reageren daarop. wat is er mis met gewoon even naar de balie lopen en dan gewoon goedendag te zeggen. Als je gewoon naar de servicebalie komt gelopen dan krijg je van mij (en bij ons van iedereen) gewoon gelijk een net woord terug hoor! Kom jij aangelopen en begin je gelijk te blééren op zo'n toon... jaa daaag, ik ben ook een persoon en dien dan ook zo behandeld te worden. Maar ik merk dat dit niet zo is en ik maar voortaan als hond dient te reageren.
Komt er al luid bellend eentje aangewandeld (stonden nog mensen voor hem) en gaat voor mijn neus staan (terwijl ik voor een andere klant bezig ben), lééébáááára.... :Z . Dus ik keek hem een beetje vaag aan en zeg dat ik bezig ben en hij loopt weer weg.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:26

Sentido, maar het is toch ook heel makkelijk om even hallo te zeggen om jezelf kenbaar te maken. ipv meteen pakje pall mall graag. Dat geeft mij en vele collega's het gevoel dat we zodra baasje om pootje vraagt dat meteen uit moeten voeren.

Daarnaast zijn zinnen ver te zoeken tegenwoordig. Normaal zeg je: Hallo, mag ik .... . Cassiere's en infobaliemensen worden tegenwoordig heel onmenselijk behandeld. En ik pik dat niet (ben niet voor niets gestopt met het werk).

Santido, heb jij ooit achter de servicebalie gestaan, scheldende klanten tegenover je gehad omdat ze geen 10 ct terug hadden gekregen en jou persoonlijk aanvallen. Sorry hoor, maar zo vaak mee gemaakt. De mens is te associaal om normaal in gesprek te gaan. Ze bleren iets tegen je en verwachten dat je meteen het probleem snapt.

Of als het heel druk is bij de servicebalie en ergens bij de deur doet de kopieapparaat het niet. Schreeuwen dat ik moet komen. Nou de eerste 2 klanten nog geholpen en iemand snel gebeld om te helpen. Nou niemand kon, nog geen 3 minuten later (had een rij van 7 man aan de balie) weer gillen dat ik haar MOET helpen. Sorry.. ik moet helemaal niets. Maar zo klantvriendelijk als ik ben excuseer ik mijzelf en help haar. Ben ik klaar zegt ze: "Ha ben ik lekker geholpen, moet de rest nog wachten". Als ik wist dat ze zo was had ik haar nog even laten staan.

Of mensen die zich eigen te goed voelen om hallo en goedendag te zeggen. Je vragen totaal niet beantwoorden (dan denk ik altijd dat hun tong uitgesneden is).

En zo heb ik nog meer irritaties opgedaan daar (en toch altijd vriendelijk gebleven). Het is ver te zoeken met het respect voor iemand die voor jou werkt.

Zap wij kunnen de handen schudden.

Merk gelijk dat jij dus ook dit werk gedaan hebt :D / ervaring hiermee hebt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:27

Sentido schreef:
Billy schreef:

Ik ben het met jou eens. Als ik sigaretten haal zeg ik vaak ook gewoon: "Pakje Pall Maal 4,70 alsjeblieft"
Dan kan ik afrekenen en fijne dag wensen en weer verder.
Sorry hoor voor zo'n simpele transactie hoef ik toch niet langer te blijven staan om te wachten tot jij mij aankijkt, vraag wat ik graag wil hebben.. bladiebla. Je staat er toch om mij sigaretten te verkopen of niet dan?
En als je met iets anders bezig bent zeg ik ook gewoon wat ik hebben wil, ik hoef toch niet te wachten tot je mij gezien hebt.. En al helemaal niet als je blijkbaar niet eens even vraagt of ik even wil wachten. Als je dat vraagt heb ik alle begrip voor.
Maar ik kan toch niet ruiken hoe lang jij nog van plan bent door te gaan met waarmee je bezig bent? Dus dan zeg ik ook gewoon dat ik een pakje Pall Mall wil ;)

Waarom is het altijd het één of het ander? Er zit zo'n grote tussenweg in.

Als ik met iets anders bezig ben sta ik nooit bij de kassa, maar zo'n 5 meter er vanaf. Ik zie dan iedereen die aan komt lopen en zal altijd óf je tegemoet lopen óf je vertellen dat ik er gelijk aankom. Don't worry. Maar als ik toevallig met mijn rug naar je toe staat (die sigaretten moet ik toch een keer vullen) dan heb ik niet altijd in de gaten als er iemand aan komt lopen.

Dan nog is het heel belangrijk op wat voor een manier iets gezegd wordt. Ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand alleen zegt wat hij wilt (je krijgt dan alleen van mij een uiterst vriendelijk gedag woordje), maar het gaat op welke toon. Hier zeggen veel mensen het alsof ze tegen een hond praten en iemand bevelen geven en dat terwijl ze zelf nog niet eens bij de servicebalie staan of als je met iets bezig ben (5 meter verderop). En nee, dat vind ik niet normaal.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:31

Ik wacht altijd rustig totdat degene achter de infobalie iets tegen me zegt. Groet diegene, dan doe ik dat ook en vraag mag ik een pakje dit of dat. Maar er zijn er ook die tegenover je gaan staan en je aanstaren :+ Dan zeg ik ook niet meer dan "1 pakje ***" :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:31

Ja verography, werk veelal achter de servicebalie. Mensen komen aanwandelen en beginnen gelijk te blèren om de baas. Ja ga je baas maar halen, want dit pik ik niet. Ga je beter kijken en blijkt dat zelf niet goed gekeken hebben. En een sorry is er dan niet bij natuurlijk!

En wat me opvalt in dit topic over de een aantal grootste irritaties (zoals bellen en wat hier boven is geschreven) is dat het de klanten zijn die het normaal vinden en wij als cassieres het niet normaal vinden.

Als ik in een restaurant zit en schreeuw naar een ober die 5 meter verder staat: BIER!! Dan is het asociaal, maar als dit bij de infobalie gebeurt dan is het gewoon normaal, want ik ben er om de klant te helpen...

Juist Lyonesse, dat is IMO normaal gedrag!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:43

Lyonesse en dat is je goed recht hoor :D ik vind dat dan de fout van de cassiere.

Idd wat ik hierboven ook al geschreven heb, je moet pootje geven op commando en een beloning (dus aardig zijn) ho maar. En dan nog raak kijken dat we in de enkels gaan bijten. Om maar in de sfeer van hondenbehandeling te blijven.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:51

Ik heb niet achter een servicebalie gestaan maar wel in het restaurant. En geloof me daar gebeuren net zo veel asociale dingen.
Maar er was geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om zo op klanten te reageren. Ik bleef gewoon lachen en deed mijn werk, want daar kreeg ik voor betaald. Had het ook niet hoeven wagen om sommige acties die hier verteld worden uit te halen, dan had ik per direct mijn spullen mogen stappen.
@ zap: Dat van dat bier heb ik ook wel mee gemaakt, maar dan kun je toch rustig zeggen dat je er zo aan komt en of ze even geduld hebben?

Als iemand dat tegen mij zegt bij de service balie heb ik daar alle respect voor. Maar ik kom daar om dat pakje sigaretten, en ik ben heus hardstikke beleefd, wens je een fijne dag en al, maar ik ben gewoon niet van plan om uren over een simpele transactie als sigaretten halen te doen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:53

netam12 schreef:
Je hebt ook altijd van die mensen die denken dat ze lollig zijn.

:Wilt u de bon mee ?
Klant: néé ik krijg het toch niet terug van de belasting. Of een andere variant is: nee kan het toch niet ruilen

En een lol dat ze om zich zelf hebben .Van zulke reactie's word je ook een beetje flauw.Hoe vaak je dit wel niet te horen krijgt..

Of nog zo één: Kun je je kamer behangen 8)7

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:54

zap schreef:
Billy schreef:

Volgens mij heb ik eerder tegen/met jou gediscussieerd en het valt me op dat je lijnrecht tegenover mij staat :o . Geeft niks hoor, maar ik vraag me af of je zelf cassiere bent?

Ja ik sta bij een servicebalie, maar dat betekent niet dat ik me als een hond moet laten bedienen ofwel? Het zijn de klanten die hier onbeschoft reageren en wij reageren daarop. wat is er mis met gewoon even naar de balie lopen en dan gewoon goedendag te zeggen. Als je gewoon naar de servicebalie komt gelopen dan krijg je van mij (en bij ons van iedereen) gewoon gelijk een net woord terug hoor! Kom jij aangelopen en begin je gelijk te blééren op zo'n toon... jaa daaag, ik ben ook een persoon en dien dan ook zo behandeld te worden. Maar ik merk dat dit niet zo is en ik maar voortaan als hond dient te reageren.
Komt er al luid bellend eentje aangewandeld (stonden nog mensen voor hem) en gaat voor mijn neus staan (terwijl ik voor een andere klant bezig ben), lééébáááára.... :Z . Dus ik keek hem een beetje vaag aan en zeg dat ik bezig ben en hij loopt weer weg.

Een pool denk ik? :Y)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:55

En hoe ga jij dat zeggen over 5 meter als je bezig bent met iets anders/andere klant?

En als jij beleefd ben, doe ik gewoon normaal hoor, don't worry. Je hoeft helemaal geen uren over een simpele transactie te doen ;) en dat wil een cassiere al helemaal niet ;)

@Cyntje, noppes... een turk/marrokaan. De mensen uit Polen zijn bij ons echt super super beleefd :D. Echt schatjes!
Laatst bijgewerkt door zap op 28-06-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:56

Wij sloten gisteren om 20:00 uur, was nog een man binnen met redelijk veel boodschappen. Hebben we alles aangeslagen, komt ie erachter dat hij zijn portemonnee vergeten was. Inmiddels 10 over 8, maar aangezien hij 2 min. bij ons vandaan woont mocht hij zijn portemonnee nog halen.. Toen hij om 20:20 uur weer terug was, waren wij best chagarijnig.. Waren verder al helemaal klaar, maar konden nog geen kassa's etc. eruit halen. Ook werkten de kassa's niet meer toen wij de bon in wacht, uit de wacht wilden halen! Die man kon dus ook helemaal niet meer betalen.. We weten niet wat het was, maar hebben die man zijn wisselgeld gegeven, en maar een briefje geschreven voor de hoofdcassiére van maandag met daar het geld bij..

Uiteindelijk vertrokken wij om 20:30 uur..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:57

zap schreef:
En hoe ga jij dat zeggen over 5 meter?

En als jij beleefd ben, doe ik gewoon normaal hoor, don't worry. Je hoeft helemaal geen uren over een simpele transactie te doen ;) en dat wil een cassiere al helemaal niet ;)

@Cyntje, noppes... een turk/marrokaan. De mensen uit Polen zijn bij ons echt super super beleefd :D. Echt schatjes!

oh... omdat bij ons de Polen altijd Lebara komen halen ;)

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:02

Over 5 meter kun je elkaar echt nog wel verstaan hoor ;)
Ik vind het een beetje de kip en het ei verhaal hier.
Ik moet eerst beleefd zijn en dan doe jij normaal tegen mij?
Beetje vaag vind ik dat, je werkt nog steeds in een dienstverlenende sector. Waarin de klant gewoon het belangrijkste is. ;)

Geloof me, ik ga ook werken / heb al gewerkt in die sector, in de bankwereld. En dat is 20x zo erg, want daar kun je het helemaal vergeten om te reageren op een onbeleefde klant. Ik bijt ook vaak genoeg op mijn tong, maar het is door de klant dat ik daar zit dus blijf ik beleefd. Ik snap niet waarom wij klanten ineens allemaal als brave koppen bij de service balie moeten staan?

Ik heb het zelf ook vaak genoeg mee gemaakt hoor die scheldpartijen en alles. Maar waarom moet je daar op reageren? Bijt gewoon op je tong en zeg zo'n iemand vriendelijk dat je zo bij hem komt. ;)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:30

Sentido schreef:
Ik moet eerst beleefd zijn en dan doe jij normaal tegen mij?

Nee, je doet gewoon allebei aardig en normaal tegen elkaar. ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:42

Zap, ik ben geen cassiere, ik ben verpleegkundige in een soort thuiszorgsetting.
Ik ben dus gewend om met mensen om te gaan en me aan hun wensen en noden aan te passen.
WAt me opvalt bij het gros van het winkelpersoneel hier is dat ze een dienstverlenende instelling missen.
Ze denken dat de klant er voor hen is en zich aan hen aan te passen heeft. Reageert de klant niet hoe zij willen dat die reageert, "pakken ze hem wel ff terug". Hetzij door ze onbeschoft te behandelen, onnodig te laten wachten of wisselgeld in stuivers terug te geven.

Als ik dan kijk naar de gemiddelde leeftijd, vind ik het dieptriest.
Je werkt in een winkel om iemand van dienst te zijn, en niet om je eigen machtige koninkrijkje te laten draaien zoals jij denkt dat het goed is, en ondergeschikten, zoals klanten blijkbaar gezien worden, hebben zich daaraan aan te passen, anders volgen er sancties....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:45

Victory2000 schreef:
dees_daan schreef:
of mensen die verwachten dat je om 20 voor 6 nog even gaat snijden terwijl we om 6 uur sluiten..

Al is het 1 minuut voor 6,dan nog moet je aan het snijden.Je bent toch tot 6uur open.
Of betekend tot 6 uur open zijn dat je vanaf 20voor 6 niks meer mag kopen???
Dan kan je er ook wel mee stoppen om 20voor 6.Maar ja dan mogen mensen om 20over 5 al niks meer kopen.Dan stop je om 20over 5!!!En dan mogen ze vanaf 5 uur niks meer kopen enz enz enz enz

tuurlijk mogen mensen dan nog kopen. we sluiten dan ook niet, maar als er iemand om 20 voor 6 komt voor 1 pakje vleeswaren, dan kan ik daarna mijn snijmachine weer helemaal uit elkaar halen, een sopje maken, afwassen, snijmachine zelf schoonmaken, en als die weer in elkaar zit mijn aanrecht, snijplank, en wasbak schoonmaken, de 'derving' moet dan weer weggebracht worden, en de emmer schoongemaakt worden, en er wordt wel van mij verwacht dat ik om 6 uur klaar ben met mijn werk. en als ik dan alles nog moet schoonmaken dan red ik dat niet in een kwartiertje.. ik vind het gewoon heel vervelend als mensen zo kort voor tijd nog komen.. ik ben soms ook om half 6 klaar met alles, dan gaat mijn klapbak dus ook uit en dan kan ik naar huis.. soms moet ik nog even snel een verslagje opschrijven en dan kan ik weg, dus als ik álles klaar heb, en op het punt sta om naar huis te gaan dan is het gewoon erg vervelend dat je een groot deel opnieuw moet doen om 1 pakje vleeswaren..