Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beantsje schreef:Eigenlijk kan het ook niet. Er staan namelijk maar liefst 2 scheppingsverhalen in de bijbel, vlak na elkaar.
Omdat het tweede verhaal minder bekend is, citeer ik even uit Genesis 2 vers 4 tm 8a:Citaat:4 Dit is de geschiedenis van het ontstaan van de hemel en de aarde, zoals ze geschapen zijn.
Toen de HEER God aarde en hemel maakte, 5 waren er op aarde nog geen wilde planten en groeide er geen enkel veldgewas, want de HEER God had nog geen regen op de aarde laten vallen en er was nog geen mens om de grond te bebouwen, 6 om het water uit de aarde omhoog te halen en de aardbodem te bevloeien. 7 Toen boetseerde de HEER God de mens uit stof dat Hij van de aarde nam, en Hij blies hem de levensadem in de neus: zo werd de mens een levend wezen.
8 Daarna legde de HEER God een tuin aan in Eden, ergens in het oosten, en daarin plaatste Hij de mens die Hij geboetseerd had. 9 De HEER God liet uit de grond allerlei bomen opschieten, aanlokkelijk om te zien en heerlijk om van te eten.
Dus eerst de mens, en daarna de planten.
Dat is in strijd met het zeven dagen verhaal; de planten kwamen op dag 3 en de mens op dag 6.
Hoe kijken de creationisten daar tegenaan?
anneliesdj schreef:Medische wetenschap is nog wel wat anders dan de evolutie theorie, de evolutietheorie heb ik niet nodig en zal ik ook nooit nodig hebben. Medische wetenschap wel en dat is ook bewezen op een heel andere manier, een medicijn werkt of het werkt niet, zo simpel is het.
Ik zie de relevantie ook niet echt eigelijk, is het nu zo dat als ik gebruik maak van de medische wetenschap ik ook de evolutietheorie moet geloven? Ik vind dat niet vergelijkbaar.
Als ik straks onzin uitkraam komt het omdat ik aan de borrel ga, neem me niet kwalijk
anneliesdj schreef:Ik heb geen feestje, ik zat alleen, ben snipverkouden en had gewoon zin in een borrel, zit nu met een ijskoud glas Royalty Dark
Hermelientje; sommige gelovigen verwerpen idd medisch ingrijpen maar niet zomaar alles, dat gaat meestal om heel specifieke dingen. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die niet naar de dokter ging als ie kotsberoerd is of niet naar de EH wil als er een gat van 20cm in zijn been zit.
Citaat:Toch een medicinale borrel (helpt volgens mij veel beter dan klassieke homeopathie!)
Shadow0 schreef:Rani007 schreef:Als we eerlijk en wetenschappelijk een discussie willen voeren is het wel wenselijk dat er wat creationisten bijkomen, ja.
Het hangt er een beetje vanaf wat nu het onderwerp van de discussie is, maar het creationisme is gewoon geen wetenschappelijke theorie: het voldoet niet aan de 'spelregels' van de wetenschap. Het kan op spiritueel of religieus of persoonlijk gebied van groot belang zijn, maar met wetenschap heeft het simpelweg niks te maken.
anneliesdj schreef:Dat denk ik niet, uiteindelijk gaat het geloof er niet om of je het scheppingsverhaal letterlijk neemt of niet, het is niet 'zaligmakend'.
En vanwege dat gedateerde taalgebruik zijn er dus nieuwere vertalingen maar voor een goede interpretatie pak ik de SV.
Perrokai schreef:de grot en neanderthalers op 100.000 jaar oud.