Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:33

MarrieLeen schreef:
Voor de Amsterdam-reizigers onder ons, vraagje:
Ik moet morgen naar Amsterdam Osdorp, vanuit Utrecht.

Nu zijn er 2 opties:
Amsterdam Zuid, metro en tram naar Osdorp, via Lelylaan.
Amsterdam Schiphol, bus naar Osdorp.
Qua tijd scheelt het 10 minuten, dus dat is niet noemenswaardig.

Wat is volgens jullie het fijnst? Er rekening mee houdend dat ik niet dol ben op enorme drukte in het OV, zeker niet in A'dam. :=

K ga (vanuit Amersfoort althans) altijd naar CS en dan met tram 1 of 17.
Ligt eraan waar je in Osdorp moet zijn.

MarrieLeen

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:37

We moeten aan de rand van Osdorp zijn, bij de Ookmeerweg.

Horsefreak, daar heb je wel een punt met die bus ja.. Maar het is midden op de dag, heen, dus denk dat het dan wel meevalt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:01

9292 geeft bus 192 of bus 19 aan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:03

Ja, dat zag ik. :j Of tram 17 en dan stukje lopen.
We moeten op bepaald punt van de Ookmeerweg zijn, en die is lang. :Y)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:06

Haha, ja k weet t.
Succes met wandelen dan maar. :P

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:06

Leuk hoor zo'n omroepbericht in de trein/op station waar je niets aan hebt! :(
Normaal gesproken kan ik uit 4 treinen kiezen, waarvan 2 rechtstreeks is en 2 met overstap in weesp. Nam vandaag de rechtstreekse trein naar amsterdam centraal. Althans, dat dacht ik! De trein ging naar lelystad ipv adam :( was dus omgeroepd dat men moest overstappen in weesp...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:54

Nou ik had meer last van de bordjes boven de sporen op Schiphol, ging niet helemaal goed. Hele tijd omdraaien, dan weer bij spoor 5, dan spoor 6, dan weer spoor 5. Uiteindelijk kwam de trein stond er niets meer op het bordje.
En van de week ook weer een keer dat het laatste deel dicht zat van Intercity Utrecht - Schiphol, terwijl er vooruit 3 conducteurs kwamen, dus genoeg personeel lijkt me voor ook het andere stuk.
Sinds waarneer is er iets van railcatering? Zag ze gisteren op Schiphol instappen met net zo'n soort karretje als in vliegtuig, ben benieuwd hoe ver die gekomen is in de dubbeldekker intercity, die nogal druk was.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:02

Nou, ik heb gisteren een hele reis gehad. :Y)
Utrecht-Schiphol ging goed, niks geen vertraging. Kwam op Schiphol bus 192 helemaal niet opdagen.. :\
En we moesten toch echt op tijd zijn. Dus wij terug naar Zuid, vanaf daar metro naar Lelylaan, tram naar Osdorp.
Daar aangekomen 3 kwartier te laat. := Maar goed, groep nog gevonden.
Terugweg A'dam Centraal-Utrecht werden we ineens omgeleid, niemand incl. personeel wist waarom, gingen we via Naarden-Bussum en Hilversum. :Y)
Maarr goed, vind reizen nooit zo vervelend, waren alleen 3x zo lang onderweg als dat we in Osdorp waren. :P

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:43

Ik loop nu stage en ik wordt dan gereis in de spits wel een beetje zat.. Op een of andere manier was het deze week ook veel drukker dan normaal als ik om 9 uur college had :+ en dan maar 2 metrokarretjes ed.. :roll: Alleen vrijdag was het lekker rustig :)

Hopelijk is het deze week beter O:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:45

ik had afgelopen donderdag een treinflirt :D
zat een erg knappe jongen tegenover me ^^

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:43

Dit weekend weer van Hoogeveen naar Sittard en terug geweest, ging prima! Jammer alleen dat als je op Utrecht aan komt rijden en je hard rent altijd net je aansluiting weg ziet rijden en een half uur moet wachten, zowel heen als terug. Alsof de reis nog niet lang genoeg duurt...
Ben wel blij dat ik op vrijdag en maandag gereisd heb, vriendin van me ging op zondag terug, wat een drama, met bussen en over Nijmegen, ze was bijna 6 uur onderweg!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:08

MarrieLeen schreef:
Je hebt vanaf vandaag in de metro een OV-chipkaart nodig. Als je die niet hebt zou ik dus voor de trein gaan, tenzij je een dag-chipkaart koopt.

@ MoonCloe: Maar zij zien toch aan de buitenkant ook niet dat je dood bent, of bedoel je de reactie ongeacht ze het weten ja of nee.

Ikke dood.. nee doof ja :P Ja het reactie als ze het niet weten.. En ook altijd leuk om te zien hoe ze reageren als ik zeg dat ik doof ben.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:46

Oeps, MC, i'm sorry! := Nee, ik mag hopen dat je nog even niet dood gaat.. :(:)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:52

hahah dat hoop ik ook..

Ik zit me nu helemaal te verheugen om straks met trein naar huis te gaan.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:39

Dankzij de vertraging op Utrecht de trein nog gehaald :D
Was een mooie nieuw VIRM met die blauwe stoelen. Kon ik op Schiphol rustig overstappen.
Komende week huishoudbeurs :\ ik hoop dat ze de stoptrein langer maken, vooral 's middags in de spits.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:47

Wat was er aan de hand op Utrecht? Echt alles had vertraging... Super irritant trouwens, we reden al vanaf Woerden stapvoets en pas na ruim 10 minuten roept de conducteur om dat we vanwege volle perronnen langzaam Utrecht binnenrijden..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:17

Vanochtend was de trein al traag met alles, ook met Utrecht binnen komen. Vanmiddag had ik al vertraging verwacht, maar eerder van de andere trein naar schiphol vanwege problemen utrecht - Den bosch (en daar moet de trein vandaan komen). Schiphol was het vanmiddag ook dat alles beetje vertraging had, maar ja, die zitten zo kort achter elkaar, als er 1 vertraging heeft, heeft de rest het al snel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 01:34

oh nee toch...die ellendige huishoud beurs..
zit je lekker in de trein, duf te zijn, lekker nog even slapen voor je weer uren in college moet zitten..
zitten er hele kuddes kakelende dames clubs in de trein.. AFSCHUWELIJK!
aan t publiek in de trein kun je altijd precies zien wanneer er welke beurs is in utrecht , maar de huishoudbeurs is t ergst van allemaal. samen met de margrietbeurs (oid). das precies t zelfde publiek.

wat vanmorgen wel een sein en wisselstoring bij hoorn.
tussen hoorn en heerhugowaard (mijn station) reed niets meer.
maar tussen Hoorn en purmerend ook niet.
ben erg blij wat ik niet naar hoorn hoefde, want er werd verder geen enkel alternatieve route omgeroepen of aangeboden oid.
als ik dus naar hoorn had gemoeten dan stond ik daar, en had ik GEEN idee hoe ik er zou moeten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 02:44

Misser schreef:
Wat was er aan de hand op Utrecht? Echt alles had vertraging... Super irritant trouwens, we reden al vanaf Woerden stapvoets en pas na ruim 10 minuten roept de conducteur om dat we vanwege volle perronnen langzaam Utrecht binnenrijden..

Utrecht was volgelopen door 'diverse problemen door diverse oorzaken' of zoiets :+. Volgens mij was het een combinatie van de brand in Alphen (treinverkeer tijdelijk stilgelegd), een kapotte trein ergens bij Utrecht en later een bovenleidingbreuk bij Diemen-Zuid. Tja, het was natuurlijk ook niet voor niets vrijdag de 13e ...

Zwitsal schreef:
aan t publiek in de trein kun je altijd precies zien wanneer er welke beurs is in utrecht , maar de huishoudbeurs is t ergst van allemaal. samen met de margrietbeurs (oid). das precies t zelfde publiek.

Zeg, dat kan ook wel wat minder, hoor :( Toevallig gaat mijn moeder ook wel eens naar de margrietbeurs := :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:17

Niet te vergeten een defecte trein voor de Schiphol tunnel in de spits gister, uiteraard precies de trein die ik moet hebben :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:28

Heb ik gisteren geen last van gehad gelukkig, schipholtunnel is ook zo'n lekker knelpunt, ben benieuwd als ze die hsl gaan gebruiken hoe ze dat gaan doen.

Huishoudbeurs is echt hopeloos irritant, vooral 's middags terug, dan komen alle mensen van de beurs met tasjes en al, je herkent ze precies en vanaf Schiphol-Hoofddorp moet ik toch echt die stoptrein hebben die dus daarvoor op Amsterdam RAI is gestopt, wordt weer lekker pletten, of vertraging door overvolle treinen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:41

Vrijdag was echt een ramp in de trein := Van Utrecht tot Eindhoven had ik geen plek om te zitten...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:10

M'n weekendretour is niet afgestempeld, nu kan ik m nog een keer gebruiken :+ .

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:17

Er staat toch een datum op je ticket?

Ik zal zo naar Heerenveen-Meppel-Hoogeveen uitzitten met de trein...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:21

[/quote]

Zeg, dat kan ook wel wat minder, hoor :( Toevallig gaat mijn moeder ook wel eens naar de margrietbeurs := :D[/quote]

haha sorry ^^
mijn moeder gaat er zelf ook heen hoor :P MET al der vriendinnen